Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego rok 2012 poz. 3884

Uchwała nr XI/3/2012 Rady Miejskiej w Starachowicach

z dnia 30 listopada 2012r.

w sprawie zmian budżetu Miasta Starachowice na 2012 rok

Na podstawie art.18 ust. 2   pkt 4, art. 42 i   art. 61 ust. 2   ustawy z   dnia 8   marca 1990r. o   samorządzie gminnym (Dz.U. z   2001 r. Nr 142, poz. 1591 z   późn zm.), art. 211 ustawy z   dnia 27 sierpnia 2009 r. o   finansach publicznych (Dz. U. z   2009 r. Nr 157 poz. 1240 z   późn. zm.), uchwala się co następuje:  

§   1.   1.   Zwiększa się plan dochodów ogółem budżetu Miasta Starachowice na 2012 rok o   kwotę 33.536 zł zgodnie z   załącznikiem nr 1   do niniejszej uchwały.  

2.   Zwiększa się plan wydatków ogółem budżetu Miasta Starachowice na 2012 rok o   kwotę 33.536 zł zgodnie z   załącznikiem nr 2   do niniejszej uchwały.  

§   2.   Załącznik nr 9   „Plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostki budżetowej i   wydatki nimi finansowane w   2012 r." do Uchwały nr XIV/1/2011 Rady Miejskiej w   Starachowicach z   dnia 29 grudnia 2011r. w   sprawie uchwalenia budżetu Miasta Starachowice na 2012 rok z   późniejszymi zmianami otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z   załącznikiem nr 3   do niniejszej uchwały.  

§   3.   Uchwała podlega ogłoszeniu w   Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.  

§   4.   Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Starachowice.  

§   5.   Uchwała wchodzi w   życie z   dniem podjęcia.  

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  


Zbigniew   Rafalski

 


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XI/3/2012
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 30 listopada 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XI/3/2012
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 30 listopada 2012 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XI/3/2012
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 30 listopada 2012 r.
Zalacznik3.pdf


Uzasadnienie

I.   Zmiany planu dochodów i   wydatków budżetu  Miasta Starachowice na 2012 rok  

1.   W związku z   wpływem do budżetu miasta kwoty 509 zł od  Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” z   tytułu odszkodowania za uszkodzenie błotnika przedniego w   samochodzie służbowym będącym na wyposażeniu Straży Miejskiej proponuje się zwiększyć plan dochodów w   dziale 750, w   rozdziale 75095, w   § 0970 o   kwotę 509 zł.  

Środki te proponuje się przeznaczyć na zwiększenie planu wydatków Straży Miejskiej w   dziale 754, w   rozdziale 75416, w   § 4300.  

2.   W związku z   przyznaniem nagrody Kuratora Oświaty dla nauczyciela z   Gimnazjum Nr 1   w uznaniu szczególnych zasług w   pracy dydaktyczno-wychowawczej proponuje się zwiększyć plan dochodów w   dziale 801, w   rozdziale 80110, w   § 0970 o   kwotę 3.829 zł.  

Środki te przeznacza się na zwiększenie planu wydatków na nagrodę dla wyróżnionego  nauczyciela z   Gimnazjum nr 1   o łączną kwotę 3.829 zł w   dziale 801, w   rozdziale 80110 (w tym § 3040  zwiększa się o   3.200zł, § 4110 o   550 zł, § 4120 o   79 zł).  

3.   O kwotę 25.500 zł proponuje się zwiększyć plan dochodów budżetu Miasta Starachowice na 2012 rok w   dziale 801 - Oświata i   wychowanie, w   rozdziale 80104 - Przedszkola, w   tym:  

-   § 0690 - Wpływy z   różnych opłat o   16.000 zł (opłaty za przedszkole zostaną wykonane w   wyższej niż zaplanowano kwocie w   związku z   wydłużeniem czasu pobytu dzieci w   przedszkolach),  

-   w § 0750 - Dochody z   najmu i   dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o   podobnym charakterze o   kwotę 8.100 zł.  

Przewidywane wyższe niż zaplanowano wykonanie dochodów z   wynajmu związane jest w   szczególności z   zawarciem umów w   ciągu 2012 r., tj. na wynajem sali dla zespołu muzycznego (dotyczy Przedszkola Miejskiego Nr 11), na wynajem gruntu pod tablice reklamowe (dotyczy Przedszkola Miejskiego Nr 2   i 6   ) oraz z   jednorazowym wynajmem sali w   Przedszkolu  Miejskim Nr 14.  

-   w § 0920 - Pozostałe odsetki o   kwotę 400 zł (wykonanie dochodów z   przedmiotowego tytułu na 31.10.2012 r. wyniosło 2.058,80 zł na plan roczny 2.000 zł),  

-   w § 0970 - Wpływy z   różnych dochodów o   kwotę 1.000 zł (zostaną zrealizowane dochody płatnika składek do ZUS i   podatku dochodowego do Urzędu Skarbowego w   związku z   terminowym ich odprowadzaniem).  

4.   O kwotę 2.800 zł proponuje się zwiększyć plan dochodów w   dziale 710, w   rozdziale 71095, w   § 0920 w   związku z   dochodami z   tytułu odsetek od nieterminowych wpłat za najem kiosków handlowych w   Miejskiej Hali Targowej „Galeria Skałka”, natomiast o   kwotę 898 zł w   dziale 756, w   rozdziale 75618, w   § 0920 z   tytułu wpłat odsetek od nieterminowego uiszczania opłat za zajęcie pasa drogowego.  

Wykonanie dochodów w   dziale 710, w   rozdziale 71095, w   § 0920 na 31.10.2012 r. wyniosło 2.349,73 zł, natomiast w   dziale 756, w   rozdziale 75618, w   § 0920  3.410,02zł.  

5.   W związku z   koniecznością wypłaty odszkodowania z   powództwa osoby, która na drodze gminnej doznała uszczerbku na zdrowiu zgodnie z   wyrokami sądowymi: sygn. akt IC 226/11 (wyrok I   instancja) oraz sygn. akt II Ca 960/12 (wyrok II instancja) proponuje się  zwiększyć  plan wydatków w   dziale 600, w   rozdziale 60016 o   łączną kwotę 68.088 zł, w   tym w   § 4590 - Kary i   odszkodowania wypłacane na rzecz osób fizycznych o   kwotę 51.713 zł, w   § 4610- Koszty postępowania sądowego i   prokuratorskiego o   kwotę 4.110 zł oraz w   § 4580 - Pozostałe odsetki o   kwotę 12.265 zł (zadanie nr 2   Wydziału Gospodarki Komunalnej i   Ochrony Środowiska pn. „Remonty dróg i   ciągów pieszych”).  

Środki na ten cel pochodzić będą m.in. ze zmniejszenia planu wydatków na niżej opisanych zadaniach realizowanych przez Wydział Gospodarki Komunalnej i   Ochrony Środowiska, tj.:  

-   na zadaniu nr 3   „Oczyszczanie miasta” (dział 900, rozdział 90003, § 4300) - zmniejszenie o   kwotę 37.000zł,  

-   na zadaniu nr 4   „Utrzymanie obiektów małej architektury” (dział 900, rozdział 90095, § 4210) - zmniejszenie o   kwotę 390 zł,  

-   na zadaniu nr 8   „Opieka nad grobami i   cmentarzami wojennymi ” (dział 710, rozdział 71035, § 4300) - zmniejszenie o   kwotę 1.500 zł.  

6.   W celu dostosowania planu wydatków realizowanych przez Szkoły Podstawowe i   Gimnazja do przewidywanego wykonania dokonuje się przeniesienia miedzy działami klasyfikacji budżetowej, tj. zwiększa się plan wydatków w   dziale  801 - Oświata i   wychowanie o   kwotę 93.264 zł, natomiast zmniejsza w   dziale 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza o   kwotę 93.264 zł.  

II.   Zmiany planu dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostki budżetowej i   wydatków nimi finansowanych w   2012 r.  

1.   O kwotę 24.300 zł zwiększa się plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku w   Szkole Podstawowej Nr 9.  

Zwiększenia dokonuje się w   związku z   wynajmem sal dla Centrum Nauki i   Biznesu "Żak" (od miesiąca września  wynajmowanych jest więcej sal lekcyjnych).  

Dodatkowo zostały podpisane 2   nowe umowy na wynajem sal, tj.:  
- ze Studium Kształcenia Zawodowego i   Języków Obcych z   Ostrowca Św. (przewidywany dochód za wynajem wyniesie 4.800zł),  

-   na wynajem sali na zajęcia taneczne "Olimpijskiej Szkółki Tańca i   Dobrych Manier" (przewidywany dochód z   tego tytułu wyniesie 750zł).  

Przewiduje się także wyższą niż planowano kwotę odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym (o ok.300 zł).  

Powyższe środki proponuje się przeznaczyć na zakup 10 laptopów dla dzieci klas I-III, zakup mebli do sal klas I   (krzesełek, szafek na książki), zakup materiałów biurowych, tonerów, środków czystości.  

2.   W związku z   otrzymaniem darowizny od Rady Rodziców Szkoły Podstawowej nr 10, proponuje się zwiększyć plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku w   Szkole Podstawowej nr 10 o   6.365zł, a   powyższą kwotę przeznaczyć na zakup komputerów do sal lekcyjnych.  

3.   W Szkole Podstawowej nr 11 proponuje się zwiększyć plan dochodów o   kwotę 1.500zł z   tytułu darowizny otrzymanej od Nadleśnictwa Starachowice, a   powyższe środki przeznaczyć na zakup telewizora na potrzeby świetlicy szkolnej.  

4.   W Szkole Podstawowej nr 12 proponuje się zwiększyć plan dochodów o   kwotę 5.500zł z   tytułu podpisanych nowych umów dotyczących wydzierżawienia powierzchni reklamowych na ogrodzeniu szkoły, wynajęcia sal lekcyjnych oraz sali gimnastycznej.  

Powyższe środki proponuje się przeznaczyć na: zakup mebli do sal lekcyjnych, tj.: szaf, regałów, stolików, krzeseł, sprzętu RTV do sali przyrody, materiałów remontowych, farb do malowania sali lekcyjnej i   pomieszczeń gospodarczych oraz środków czystości.  

5.   W związku z   wydaniem większej niż planowano ilości duplikatów legitymacji i   świadectw szkolnych w   Gimnazjum nr 3   proponuje się zwiększyć plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku o   kwotę 50zł, a   powyższe środki przeznaczyć na zakup środków czystości.  

6.   Proponuje się zwiększyć plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku w   Gimnazjum nr 4   z tytułu:  

-   najmu pomieszczeń szkoły na sklepik szkolny o   800 zł,  

-   wydanych duplikatów świadectw i   legitymacji o   79 zł,  

-   darowizny od Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group o   2.160zł.  

Powyższe środki proponuje się przeznaczyć na zakup laptopa oraz rejestratora do monitoringu.  

7.   Z uwagi na otrzymanie darowizny przez Przedszkole Miejskie Nr 7   od Towarzystwa Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group proponuje się zwiększyć plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku Przedszkola Miejskiego Nr 7   o kwotę 648 zł.  

Środki finansowe zostaną przeznaczone na zakup wyposażenia (tj. krzeseł do szatni i   kancelarii).  

W związku z   powyższymi zmianami plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostek budżetowych i   wydatków nimi finansowanych w   2012 r. zwiększył się o   kwotę 41.402 zł.  

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00