Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXIII/122/2012 Rady Miejskiej w Skalbmierzu
z dnia 13 grudnia 2012r.
w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 i art. 40 ust. 1 i art. 41. ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 6 l ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) Rada Miejska w Skalbmierzu uchwala co następuje:
§ 1. 1. Z dniem 1 lipca 2013 rok powstaje obowiązek ponoszenia przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, opłat na rzecz gminy za gospodarowanie odpadami komunalnymi zwanych dalej „opłatą”.
2. Opłatę o której mowa w ust.1, wnosi się bez wezwania za każdy miesiąc, płatne do 15-go dnia następnego miesiąca
3. Ustala się termin pierwszej wpłaty opłaty do 15-go sierpnia 2013 r. obejmujący okres: za lipiec 2013 r.
§ 2. Opłata o której mowa w § 1 wnoszona będzie przez właścicieli nieruchomości przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu nr 43 8597 0001 0030 0300 0358 0002 na podstawie otrzymanego blankietu.
§ 3. Wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynika z:
1. Deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi złożonych przez właściciela nieruchomości, oraz stawek opłat, określonych odrębnymi uchwałami Rady Miejskiej w Skalbmierzu,
2. lub z decyzji administracyjnych wydanych w przypadku:
a) nie złożenia deklaracji przez właściciela nieruchomości,
b) złożenia decyzji z danymi nie odpowiadającymi rzeczywistości.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy w Skalbmierzu
§ 5. Uchwala podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu, w sołectwach oraz na stronie internetowej Gminy oraz BIP.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013 roku.
Uzasadnienie
Celem podjęcia uchwały jest obowiązek realizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. nr 132 z dnia 13.09.1996r poz. 622, akt zmieniający Dz. U. nr 152 z dnia 25.07.2011r. poz.897). Uchwała opisuje termin, częstotliwość, a także tryb uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami. W uchwale ustala się sposób zapłaty za gospodarowanie odpadami od wejścia w życie nowych przepisów tj. od 1.07.2013r. Zakłada się, że opłata wnoszona będzie w trybie miesięcznym do 15 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. Przed terminem zapłaty Urząd Miasta i Gminy dostarczy każdemu blankiety zapłaty z podaną kwotą oraz numerem konta na które należy wnieść opłatę.