Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego rok 2012 poz. 3845

Uchwała nr XXIII/121/2012 Rady Miejskiej w Skalbmierzu

z dnia 13 grudnia 2012r.

w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz terminu i miejsca składania deklaracji przez właścicieli nieruchomości położonych w granicach obszaru Gminy Skalbmierz

Na podstawie art. 18 ust. 2   pkt. 15 i   art. 40 ust. 1   i art. 41. ust. 1   ustawy z   dnia 8   marca 1990 roku o   samorządzie gminnym (Dz.U. z   2001 r. Nr 142, poz. 1591 z   późn. zm.) oraz oraz art. 6   n i   art. 6m ustawy z   dnia 13 września 1996r. o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach (tj. Dz.U. z   2012 r. poz. 391 z   późn. zm.) i   art. 12 ustawy z   dnia 1   lipca 2011r. o   zmianie ustawy o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 152, poz. 897) Rada Miejska w   Skalbmierzu uchwala co następuje:  

§   1.   Właściciele nieruchomości położonych na terenie Gminy Skalbmierz na których zamieszkują mieszkańcy lub powstają odpady komunalne, zobowiązani są do złożenia w   Urzędzie Miasta i   Gminy w   Skalbmierzu wypełnionej deklaracji o   wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.  

§   2.   1.   Wzór deklaracji o   wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właścicieli nieruchomości w   rozumieniu art. 6c ust. 1   ustawy o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach z   zastrzeżeniem ust. 2   położonych na obszarze Gminy Skalbmierz określa załącznik nr 1   do niniejszej uchwały.  

2.   Wzór deklaracji o   której mowa w   §2 ust. 1   zawiera m. in.:  

a)   objaśnienia dotyczące sposobu wypełniania deklaracji  

b)   pouczenie, że stanowi ona podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego  

§   3.   1.   Obowiązek złożenia deklaracji o   której mowa w   §1 i   §dotyczy właścicieli nieruchomości w   rozumieniu art. 2   ust. 1   pkt. 4   ustawy o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach, na których: a/powstają odpady komunalne w   związku z   tym, iż zamieszkują ją mieszkańcy b/ powstają odpady komunalne w   związku z   tym, iż w   części zamieszkują ją mieszkańcy, a   jednocześnie w   pozostałej części (niezamieszkałej), powstają odpady komunalne w   wyniku prowadzonej działalności  

2.   Dodatkowo właściciele o   których mowa w   §3 ust. 1   pkt. b) zobowiązani są złożyć informacje dotyczącą udokumentowania obowiązku pozbywania się odpadów komunalnych w   części niezamieszkałej dla której powstają odpady komunalne, w   związku z   prowadzoną tam działalnością.  

§   4.                 Ustala się następujące terminy złożenia deklaracji:  

1.   do 1   lipca 2013 roku - dla pierwszej deklaracji  

2.   14 dni od dnia, w   którym wystąpiły zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w   deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, o   czym mowa w   art. 6m ust. 1   i 2   ustawy z   dnia 13 września 1996 roku o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach (tj. Dz. U. z   2012 r. poz. 391 z   późn. zm.)  

3.   14 dni od daty zmiany wysokości opłaty za zagospodarowanie odpadami komunalnymi związanej w   szczególności ze zmianą ilości odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości w   roku ubiegłym lub zmianą rzeczywistych kosztów poniesionych przez gminę w   roku ubiegłym za zagospodarowanie odebranych odpadów.  

§   5.   Właściciele nieruchomości zobowiązani są dołączyć:  

1.   do pierwszej deklaracji kopię aktualnej umowy na odbieranie odpadów komunalnych zgodnie z   art. 11 ust. 2   ustawy z   dnia 1   lipca 2011 r. o   zmianie ustawy o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach oraz niektórych innych ustaw ( Dz.U. z   2011r. , Nr 152, poz. 897 z   późn. zm.)  

2.   w odniesieniu do właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, składających kolejną deklarację:  

a)   dokument potwierdzający stosowną zmianę stanu zamieszkania, np. kopia deklaracji o   wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi złożonej w   innej gminie lub inny dokument potwierdzający pobyt w   innym niż zadeklarowany lokal,  

b)   dla zmian stanu zamieszkania w   obrębie tej samej gminy, oświadczenie potwierdzające stan aktualny, złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.  

c)   ewentualnie inne dokumenty określone w   przepisach szczególnych (np. akt zgonu, narodzenia, itp.)  

3.   w odniesieniu do właścicieli o   których mowa w   §3 ust. 1   pkt. b) zobowiązani są złożyć informacje dotyczącą udokumentowania obowiązku pozbywania się odpadów komunalnych dla której powstają odpady komunalne w   związku z   prowadzoną tam działalnością, tj. kopię umowy na odbiór odpadów komunalnych przez uprawniony podmiot oraz kopię aktualnych rachunków  

§   6.   Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i   Gminy Skalbmierz  

§   7.   Uchwala podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i   Gminy, w   sołectwach oraz na stronie internetowej Gminy oraz BIP.  

§   8.   Uchwała wchodzi w   życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w   Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego  


Załącznik do Uchwały Nr XXIII/121/2012
Rady Miejskiej w Skalbmierzu
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf


Uzasadnienie

do projektu uchwały Rady Miejskiej w   Skalbmierzu w   sprawie wzoru deklaracji o   wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.  

Powołując się na art. 6n ustawy z   13 września 1996 r. o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach (Dz. U. z   2012 r. poz. 391) gmina biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia prawidłowego obliczenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, określi w   drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego, wzór deklaracji o   wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.  

Uchwała zawiera informacje o   terminach i   miejscu składania deklaracji, wykaz dokumentów potwierdzających dane zawarte w   deklaracji, objaśnienia dotyczące sposobu jej wypełnienia oraz pouczenie.  

Właściciel nieruchomości podaje w   deklaracji swoje dane i   adres nieruchomości, z   której będą odbierane odpady komunalne. W   rubryce zawierającej wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy pomnożyć stawkę za zadeklarowany przez siebie sposób gromadzenia odpadów komunalnych przez liczbę osób zamieszkujących wskazaną nieruchomość i   wpisać wysokość opłaty.  

Zgodnie z   art. 2   ust. 1   pkt. 4   ustawy z   dnia 13 września 1996 r. o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach (tekst jedn. Dz. U. z   2012 r. poz. 391) przez właściciela nieruchomości należy rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i   osoby posiadające nieruchomości w   zarządzie lub użytkowaniu, a   także inne podmioty władające nieruchomością. W   świetle tej definicji właścicielem nieruchomości jest zatem zarówno posiadacz nieruchomości, czyli ten, kto włada nią jak właściciel (posiadacz samoistny), jak i   użytkownik, najemca, dzierżawca lub posiadający inne prawo, z   którym łączy się określone władztwo nad cudzą nieruchomością (posiadacz zależny).  

Zgodnie z   art. 2   ust. 3   ustawy z   dnia 13 września 1996 r. o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach (tekst jedn. Dz. U. z   2012 r. poz. 391) jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi, w   których ustanowiono odrębną własność lokali, obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną, w   rozumieniu przepisów ustawy z   dnia 24 czerwca 1994 r. o   własności lokali (tekst jedn. Dz. U. z   2000 r. Nr 80 poz. 903 oraz z   2004 r. Nr 141, poz.1492) lub właścicieli lokali, jeżeli zarząd nie został wybrany. Ustawa przenosi na osoby sprawujące zarząd nieruchomością wszystkie obowiązki właścicieli nieruchomości w   zakresie utrzymania czystości i   porządku, selektywnej zbiórki odpadów, składania deklaracji i   wnoszenia opłat.  

Deklaracje zostaną dostarczone do właścicieli nieruchomości przez pracowników gminy, którzy objaśnią oraz   pomogą mieszkańcom wypełnić deklaracje. Do właścicieli nieruchomości, do których dotarcie będzie niemożliwe, deklaracje zostaną dostarczone listownie. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do złożenia deklaracji w   Urzędzie Miasta i   Gminy Skalbmierz do 31 marca 2013 r. Celem tego jest ułatwienie właścicielom nieruchomości wywiązania z   ciążącego na nich nowego obowiązku. Po upływie tego terminu właściciele nieruchomości mają obowiązek złożenia deklaracji wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w   terminie 14 dni od dnia, w   którym zamieszkał na wskazanej nieruchomości pierwszy mieszkaniec. W   przypadku zmiany danych stanowiących podstawę do ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest zobowiązany do złożenia korekty deklaracji w   terminie 14 dni od zaistnienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w   zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w   którym zmiana ta wystąpiła.  

Uchwała w   sprawie wzoru deklaracji o   wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości jest aktem prawa miejscowego oraz stanowi podstawę do prowadzenia kolejnych działań dążących do realizacji celu, jakim jest wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami w   gminie Skalbmierz od 1   lipca 2013 roku.  

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00