Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego rok 2012 poz. 3720

Uchwała nr XXV/183/2012 Rady Gminy w Czarnocinie

z dnia 19 listopada 2012r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 18 ust. 2   pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1, art. 42 ustawy z   dnia 8   marca 1990 roku o   samorządzie gminnym /Dz. U. z   2001 r. Nr 142, poz. 1591 z   późniejszymi zmianami/ oraz art. 6r ust. 3   ustawy z   dnia 13 września 1996 roku o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach /Dz. U. z   2012 roku, poz. 391/ Rada Gminy w   Czarnocinie uchwala, co następuje:  

§   1.   Określa się szczegółowy sposób i   zakres świadczenia usług w   zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Czarnocin, na których zamieszkują mieszkańcy i   zagospodarowania tych odpadów, w   zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.  

§   2.   Ustala się, iż od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy odbierana i   zagospodarowana będzie każda zebrana ilość odpadów komunalnych.  

§   3.   1.   Ustala się częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy:  

1)   zmieszane odpady komunalne - 1   raz na miesiąc,  

2)   odpady zebrane w   sposób selektywny: papier, metal, szkło kolorowe i   bezbarwne, tworzywa sztuczne i   opakowania wielomateriałowe, opady komunalne ulegające biodegradacji- 1   raz na miesiąc,  

3)   odpady budowlane i   rozbiórkowe oraz odpady zielone- na indywidualne zgłoszenie,  

4)   odpady komunalne gromadzone w   sposób selektywny obejmujące: przeterminowane leki i   chemikalia, zużyte baterie i   akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i   elektroniczny, meble i   inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony- 2   razy do roku.  

2.   Odpady, o   których mowa w   ust. 1   będą odbierane z   nieruchomości zgodnie z   harmonogramem ustalonym  

z przedsiębiorcą, który zawarł umowę z   Gminą Czarnocin na odbieranie lub odbieranie i   zagospodarowanie odpadów.  

3.   Harmonogram, o   którym mowa w   ust. 2   zostanie podany do publicznej wiadomości przez Wójta Gminy w   Czarnocinie.  

§   4.   1.   W punktach selektywnej zbiórki odpadów zlokalizowanych w   miejscowościach: Czarnocin, Cieszkowy i   Sokolina odbierane będą następujące frakcje odpadów komunalnych:  

1)   papier,  

2)   szkło kolorowe i   bezbarwne,  

3)   tworzywa sztuczne,  

4)   opakowania wielomateriałowe,  

5)   metal.  

2.   Szczegółowe zasady świadczenia usług przez punkty selektywnej zbiórki odpadów zostaną podane do publicznej wiadomości przez Wójta Gminy w   Czarnocinie.  

3.   Właściciele nieruchomości samodzielnie dostarczają do punktu selektywnego zbierania posegregowane odpady wymienione w   ust. 1, w   przypadku konieczności pozbycia się tych odpadów poza harmonogramem odbioru odpadów z   nieruchomości.  

§   5.   Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy w   Czarnocinie.  

§   6.   Uchwała podlega ogłoszeniu w   Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego i   wchodzi w   życie po upływie 14 dni od ogłoszenia.  

 

 

Przewodniczący Rady Gminy  


Kazimierz   Warszawa


Uzasadnienie

do uchwały w   sprawie określenia szczegółowego sposobu i   zakresu świadczenia usług w   zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i   zagospodarowania tych odpadów, w   zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W   wyniku wejścia w   życie ustawy z   dnia 1   lipca 2011 roku o   zmianie ustawy o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach oraz niektórych innych ustaw /Dz. U. z   2011 roku Nr 152, poz. 897/ gminy są zobowiązane do zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Zgodnie z   art. 6   r ust. 3   ustawy z   dnia 13 września 1996 r. o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach rada gminy w   drodze uchwały jest zobowiązana określić szczegółowy sposób i   zakres świadczonych usług w   zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i   zagospodarowania tych odpadów, w   zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnym. Rada Gminy w   Czarnocinie podjęła taką uchwałę określając w   niej, w   szczególności ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości, częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i   sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych.  

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00