Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego rok 2012 poz. 3695

Uchwała nr XXVI/239/2012 Rady Miejskiej w Kazimierzy Wielkiej

z dnia 29 listopada 2012r.

w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Kazimierza Wielka przez osoby fizyczne lub prawne inne niż Gmina Kazimierza Wielka oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania

Na podstawie art.90 ust. 4 ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz.2572 z późn. zm.) oraz art.18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1. Niniejsza uchwała reguluje tryb udzielania i rozliczania dotacji przekazywanych z budżetu Gminy Kazimierza Wielka dla działających na terenie gminy niepublicznych punktów i niepublicznych zespołów przedszkolnych oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości ich wykorzystania.

§ 2. 1. Dotacje dla niepublicznych innych form wychowania przedszkolnego przysługują na każdego ucznia w wysokości równej 40% ustalonych w budżecie wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę Kazimierza Wielka w przeliczeniu na jednego ucznia.

2. Dotacja na niepełnosprawnego ucznia przekazywana jest w kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego otrzymywanej w części oświatowej subwencji ogólnej.

§ 3. 1. Osoba prowadząca niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego składa wniosek o udzielenie dotacji nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji, Burmistrzowi Miasta i Gminy Kazimierza Wielka, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały.

2. Osoba prowadząca niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego zobowiązana jest do sporządzenia i przekazania Burmistrzowi Miasta i Gminy Kazimierza Wielka informacji o faktycznej liczbie uczniów w danym miesiącu. Liczba dzieci nie może przekraczać planowanej liczby dzieci podanej we wniosku o udzielenie dotacji. Zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku, określa załącznik nr 2 do uchwały.

3. Informacja o liczbie dzieci w danym miesiącu, o którym mowa w ust. 2 powinna być sporządzona i przekazana Burmistrzowi Miasta i Gminy Kazimierza Wielka nie później niż do dnia 20 miesiąca według faktycznej liczby dzieci zapisanych w 15 dniu tego miesiąca.

4. Przypadająca na dany miesiąc dotacja zostanie przekazana przez gminę nie później niż do ostatniego dnia danego miesiąca, po złożeniu informacji o faktycznej liczbie dzieci, o której mowa w ust. 2.

5. Wypłacana dotacja ma charakter zaliczkowy i przekazywana jest w 12 częściach na wskazany we wniosku o udzielenie dotacji rachunek bankowy.

6. Ewentualne nadpłaty lub niedopłaty wykazane w rozliczeniu miesięcznym będą korygowane przy przekazaniu kolejnej raty dotacji.

7. Wstrzymanie wypłaty kolejnych rat dotacji może nastąpić w przypadku niezłożenia wniosku, o którym mowa w ust. 2, lub uzyskaniu informacji o ustaniu prawa do dotacji. Złożenie zaległego wniosku jest podstawą do przekazania niewypłaconej raty dotacji.

§ 4. Ostateczne rozliczenie kwoty należnej dotacji w danym roku budżetowym , następuje w terminie do dnia 15 stycznia roku następnego, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do uchwały.

§ 5. 1. Podstawą do przeprowadzenia kontroli jest imienne upoważnienie do kontroli Burmistrza Miasta i Gminy Kazimierza Wielka, w którym wskazany będzie termin przeprowadzenia kontroli, zakres kontroli oraz okres objęty kontrolą.

2. Kontrola może być przeprowadzona okresowo w ciągu roku, po uprzednim powiadomieniu osoby prowadzącej niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego o terminie planowanej kontroli lub doraźnie w przypadku, gdy okoliczności wskazują na konieczność podjęcia natychmiastowych czynności kontrolnych.

3. Kontrolujący dokonuje ustaleń stanu faktycznego w zakresie objętym przedmiotem kontroli na podstawie dokumentów i może żądać od kontrolowanego sporządzania niezbędnych do kontroli odpisów lub wyciągów z dokumentów.

4. Wynik przeprowadzonej kontroli kontrolujący przedstawia w protokole kontroli, który podpisuje osoba upoważniona do reprezentowania kontrolowanego podmiotu i kontrolujący.

5. Kontrolowanemu przysługuje prawo zgłoszenia, przed podpisaniem protokołu kontroli, zastrzeżeń co do ustaleń zawartych w protokole. Zastrzeżenia należy zgłosić kontrolującemu na piśmie w terminie 7 dni od daty otrzymania protokołu kontroli.

6. W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 5, kontrolujący dokonuje weryfikacji jej przyczyn i w razie potrzeby podejmuje czynności kontrolne uzupełniające, na podstawie których mogą być dokonane zmiany w protokole.

7. W razie nieuwzględnienia zastrzeżeń w całości lub części kontrolujący przekazuje na piśmie swoje stanowisko kontrolowanemu, a odmowa podpisania protokołu nie stanowi przeszkody do realizacji ustaleń kontroli.

8. Na podstawie protokołu kontroli kontrolujący sporządza wystąpienie pokontrolne, w którym zawarta jest ocena kontrolowanej działalności, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości, zalecenia pokontrolne.

9. Kontrolowany, do którego zostało skierowane wystąpienie pokontrolne zobowiązany jest, w terminie określonym w wystąpieniu pokontrolnym, zawiadomić kontrolującego o sposobie realizacji zaleceń pokontrolnych.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Kazimierza Wielka.

§ 7. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2013 roku.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Andrzej Kuliś


Uzasadnienie

Na podstawie cytowanych na wstępie uchwały przepisów prawnych organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego zobowiązany jest ustalić tryb udzielania, rozliczania dotacji, a także tryb i zakres kontroli prawidłowości ich wykorzystywania. Opracowany projekt uchwały dotyczy dotacji podmiotowych udzielanych z budżetu Gminy na rzecz niepublicznego punktu przedszkolnego funkcjonującego na terenie Gminy. Podjęcie przez Gminę przedmiotowej uchwały ma charakter obligatoryjny i uważa się za zasadny.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVI/239/2012
Rady Miejskiej w Kazimierzy Wielkiej
z dnia 29 listopada 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVI2392012

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXVI/239/2012
Rady Miejskiej w Kazimierzy Wielkiej
z dnia 29 listopada 2012 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXVI2392012

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXVI/239/2012
Rady Miejskiej w Kazimierzy Wielkiej
z dnia 29 listopada 2012 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXVI2392012

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00