Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego rok 2012 poz. 3072

Uchwała nr XXIX/145/2012 Rady Miejskiej w Działoszycach

z dnia 30 października 2012r.

w sprawie okreslenia zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r.  Nr 162, poz. 1568 z późn. zm.) oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - Rada Miejska uchwala co następuje:

§ 1. 1. Określa się zasady udzielania dotacji z budżetu Gminy Działoszyce na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków usytuowanych na terenie Gminy Działoszyce, tryb rozliczania dotacji oraz zasady kontroli prawidłowości wykorzystania tych dotacji.

2. Dotacja celowa z budżetu Gminy Działoszyce, której zasady określa niniejsza uchwała, udzielana będzie na dofinansowanie prac konserwatorskich lub robót budowlanych przy zabytku, w rozumieniu ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

§ 2. 1. Dotacja z budżetu Gminy Działoszyce określona w § 1 niniejszej uchwały, zwana w dalszej części uchwały Dotacją, może być udzielana jeżeli zabytek:

a) usytuowany jest na terenie Gminy Działoszyce,

b) wpisany jest do rejestru zabytków,

c) posiada istotne znaczenie historyczne, artystyczne, i naukowe,

d) jest ogólnodostępny dla mieszkańców i turystów,

e) posiada tytuł prawny do zabytku.

2. Dotacja może być udzielona na dofinansowanie robót i prac które:

a) zostaną przeprowadzone w roku, w którym dotacja ma być udzielona,

b) rozpoczęto w roku poprzedzającym rok złożenia wniosku i będą kontynuowane w roku, w którym dotacja ma być udzielona,

c) dotacja może obejmować nakłady konieczne na roboty budowlane, prace konserwatorskie i restauratorskie przy zabytku określone w art. 77 ustawy ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,

d) dotacja z budżetu nie może być wykorzystana na pokrycie kosztów funkcjonowania podmiotu  oraz prowadzenie działalności gospodarczej.

§ 3. Dotacja na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku nie może być udzielona jeżeli nakłady konieczne na te prace lub roboty w 100 % są finansowane z dotacji pochodzących z innych źródeł.

§ 4. 1. Udzielenie dotacji może nastąpić na podstawie pisemnego wniosku o udzielenie dotacji.

2. Wnioski o udzielenie dotacji składa się w Urzędzie Miasta i Gminy Działoszyce do 30 października roku poprzedzającego rok przyznania dotacji.

3. Wnioski o przyznanie dotacji, zgłaszane w trakcie roku budżetowego, rozpatrywane są na zasadach zmian w budżecie Miasta i Gminy.

4. Do wniosku o udzielenie dotacji na przeprowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych dołącza się:

a) aktualny wypis z rejestru zabytków,

b) dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku,

c) harmonogram oraz kosztorys przewidywanych prac lub robót wykonywanych ze wskazaniem źródeł ich finansowania,

d) pozwolenie konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które mają być przedmiotem dotacji,

e) pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót, jeżeli prace wymagają uzyskania takiego pozwolenia lub zgłoszenia właściwemu organowi nadzoru budowlanego.

5. Wzór wniosku o udzielenie dotacji stanowi załącznik Nr 1 do uchwały.

§ 5. 1. Ostateczną decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Rada Miejska w Działoszycach.

2. W uchwale Rady Miejskiej w Działoszycach w sprawie przyznania dotacji, określa się nazwę podmiotu otrzymującego dotację, prace lub roboty, na wykonanie których przyznano dotację oraz KWotę przyznanej dotacji.

§ 6. 1. Udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy podmiotem, który otrzyma dotację, a Burmistrzem Miasta i Gminy Działoszyce.

2. Umowa powinna określać:

a) opis prac lub robót i termin ich wykonania oraz określenie trybu wyłonienia wykonawcy,

b) kwotę dotacji i tryb jej płatności uzależniony od wyniku każdorazowej kontroli postępu prac lub robót,

c) sposoby i termin rozliczenia udzielonej dotacji oraz zasady zwrotu niewykorzystanej KWoty dotacji, a także sposób kontroli wykorzystania dotacji,

d) zobowiązanie ubiegającego się o dotację do poddania się pełnej kontroli w zakresie należytego wykonania prac lub robót, w tym udostępnienia niezbędnej dokumentacji,

e) zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji.

3. Umowę zawiera się na czas realizacji zadania, nie dłuższy niż do końca roku budżetowego.

4. Podmiot nie może wykorzystywać środków uzyskanych na podstawie umowy na inne cele, niż określone w umowie.

5. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się, za zgodą stron, możliwość w ciągu roku zmiany zakresu rzeczowego oraz warunków realizacji zadania, w formie aneksu do umowy.

§ 7. Dotacja może być przekazana jednorazowo lub w kilku transzach w zależności od potrzeb i specyfikacji realizowanego zadania oraz postanowień umowy.

§ 8. 1. Udzielona dotacja podlega rozliczeniu w terminie określonym w umowie, nie później jednak niż do dnia 30 grudnia danego roku kalendarzowego.

2. Podstawa rozliczenia dotacji jest komisyjny odbiór wykonanych prac lub robót z udziałem osób posiadających KWalifikacje do odbioru robót.

3. W celu rozliczenia dotacji, podmiot, któremu jej udzielono, składa sprawozdanie z wykonania prac lub robót Burmistrzowi Miasta i Gminy Działoszyce.

4. Wzór sprawozdania stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 9. Udzielona dotacja wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem podlega zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych w ciągu 15 dni od dnia stwierdzenia nieprawidłowości.

§ 10. Burmistrz Miasta i Gminy Działoszyce prowadzi wykaz dotacji udzielonych przez Radę Miejską w Działoszycach o których mowa w § 1.

§ 11. 1. Sposób wykorzystania przyznanej dotacji podlega kontroli i ocenie, przede wszystkim w zakresie:

a) stanu realizacji zadania,

b) efektywności i jakości wykonania zadania,

c) zgodności wydatkowania dotacji z celem, na który została przyznana,

d) gospodarności i rzetelności w sposobie wydatkowania środków budżetu Gminy,

e) prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa i postanowieniach umowy.

2. Kontrolę prawidłowości wykonywania dotowanego zadania, w tym wydatkowania przekazanych mu środków finansowych, sprawuje Burmistrz Miasta i Gminy lub upoważnieni przez niego pracownicy Urzędu Miasta i Gminy Działoszyce.

3. W ramach kontroli o której mowa w pkt 1 osoby upoważnione mogą badać dokumenty i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dotyczące wykonywania zadania.

§ 12. Wielkość środków finansowych przeznaczonych w roku budżetowym na prace konserwatorskie, restauratorskie, i roboty budowlane przy zabytkach określa uchwała budżetowa.

§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Działoszyce.

§ 14. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej opublikowania.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXIX/145/2012
Rady Miejskiej w Działoszycach
z dnia 30 października 2012 r.

WNIOSEK

o udzielenie dotacji celowej z budżetu Gminy Działoszyce na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, położonym na obszarze Gminy Działoszyce

w KWocie              

1. Wnioskodawca:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Dane o zabytku:

Miejscowość …………………………………………………

Gmina ……………………………………………………..

Określenie zabytku ………...................................................................................................

……………………………………………………………………………………………..

Obiekt został wpisany w księdze rejestru (ewidencji zabytków) pod numerem ………….

adres obiektu ……………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………….

Nieruchomość ujawniona w księdze wieczystej KW Nr ………………

w Sądzie Rejonowym w ………………………………………………………….

Wskazanie tytułu prawnego wnioskodawcy do zabytku:

………………………………………………………………………………………………..

Wskazanie wysokości dotacji, o którą ubiega się wnioskodawca:

Ogólny koszt prac objętych wnioskiem ………………………………………………..

Słownie: ……………………………………………………………………………………

Wysokość dotacji, o jaką ubiega się wnioskodawca, wyrażona w % w stosunku do ogólnej wartości prac ……………………………………………………………..

Termin przeprowadzenia prac objętych wnioskiem

……………………………………………………………………………………………….

Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac:

z dnia ……………………………………………………..

Pozwolenie na budowę

z dnia …………………………………………………………………….

2. Opis zadania :

a) nazwa  zadania......................................................................................................

....................................................................................................................................

…..................................................................................................................................

b) miejsce wykonywania zadania …..............................................................................

…...................................................................................................................................

…...................................................................................................................................

c) termin realizacji zadania...........................................................................................

…...................................................................................................................................

…...................................................................................................................................

d) szczegółowy zakres rzeczowy zadania.....................................................................

…....................................................................................................................................

…....................................................................................................................................

3. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania:

Całkowity koszt zadania w zł …...........................w tym:

- kwota wnioskowanej dotacji celowej........................... ….zł,

- środki własne                                      ............................... zł,

Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów

Lp.

Rodzaj kosztów związany z realizacją zadania

Koszty ogółem

W tym:

Z wnioskowanej
dotacji

Ze środków własnych

Przewidywane źródła finansowania zadania:

Lp.

Źródło finansowania

% udział
w całości
kosztów

1.

Wnioskowana KWota dotacji

2.

Środki własne

3.

Wpłaty z innych źródeł

4.

Ogółem

Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu:

…...............................................................................................................................................

…...............................................................................................................................................

Inne informacje dotyczące zadania:

………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………….

dodatkowe uwagi lub informacje wnioskodawcy   …..............................................................................................................................

Działoszyce, dnia....................................

…..............................................................................................................................................              

pieczęć wnioskodawcy i podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli

w imieniu wnioskodawcy


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXIX/145/2012
Rady Miejskiej w Działoszycach
z dnia 30 października 2012 r.

ROZLICZENIE (CZĘŚCIOWE*/KOŃCOWE*) DOTACJI UDZIELONEJ Z BUDŻETU GMINY Działoszyce

W KWOCIE......................

....................................................................................................................................

             

nazwa zadania …..................................................................................

określonego w umowie nr …....................................... zawartej w dniu

…...............................

data złożenia sprawozdania............................

             

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Sprawozdanie merytoryczne z wykonanego zadania.

w sprawozdaniu konieczne jest uwzględnienie wszystkich planowanych działań, zakres, w jakim zostały zrealizowane i wyjaśnienie ewentualnych odstępstw w ich realizacji.

….....................................................................................................................................

….....................................................................................................................................

….....................................................................................................................................

II. SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA WYDATKÓW

1. Informacje o wydatkach poniesionych przy wykonywaniu zadania

Całkowity koszt w okresie sprawozdawczym (w zł)..................................              

w tym:

- koszty pokryte z uzyskanej dotacji celowej ( w zł)...................................................

- środki własne (w porównaniu z wnioskiem w zł)  …...............................................

1. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów (w zł)

Lp.

Rodzaj kosztów (koszty merytoryczne i administracyjne związane z realizacją zadania):

Całość zadania

Poprzednie okresy sprawozdawcze (narastająco - w przypadku spraw częściowych)

Bieżący okres sprawozdawczy

Koszt całkowity

W tym z dotacji

Koszt całkowity

W tym z dotacji

Kosz całkowity

W tym z dotacji

1

2

Łącznie

2. Kosztorys ze względu na źródło finansowania

Źródło finansowania

Całość zadania

Okresy sprawozdawcze (narastająco - w przypadku spraw. Częściowych)

Bieżący okres sprawozdawczy

%

%

%

Koszty pokryte z dotacji

Środki własne i inne

Ogółem

100%

100%

100%


Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie realizacji zadania:

….....................................................................................................................................

…....................................................................................................................................

….....................................................................................................................................

….....................................................................................................................................

3. Zestawienie faktur/rachunków/

Lp.

Numer dokumentu księgowego

Numer pozycji kosztorysu

Data

Nazwa wydatku

KWota (zł)

W tym ze środków pochodzących z dotacji (zł)

4.               Podsumowanie realizacji zadania

KWota dotacji określona w umowie (w zł)               …............................

Dotychczas przekazana łączna KWota dotacji (w zł)               ….............................

Dotychczas poniesione łączne wydatki pokrywane z dotacji (w zł)...........................

Uwagi dotyczące wzajemnych zobowiązań

…....................................................................................................................................

III. Dodatkowe informacje

….....................................................................................................................................

Załączniki:

1. …........              

2. …....              

Oświadczam/my, że:

1) od daty zawarcia umowy nie zmienił się status prawny wnioskodawcy,

2) wszystkie podane w niniejszym sprawozdaniu informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym,

3) zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane za środki finansowe uzyskane w ramach umowy zostały dokonane zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych,

4) wszystkie KWoty wymienione w zestawieniu faktur /rachunków/ zostały faktycznie poniesione.

Pieczęć wnioskodawcy

Podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy.


Uzasadnienie

Przepisy ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami wprowadziły konieczność określenia przez Radę Miejską w Działoszycach zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków Miasta i Gminy Działoszyce dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych. Powyższa konieczność wynika ponadto z potrzeby zapewnienia właściwej i skutecznej ochrony konserwatorskiej zabytków, będących świadectwem naszej Gminy.

Z uwagi na powyższe, celowym jest przyjęcie proponowanej uchwały.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00