Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXV/119/2012 Rady Miejskiej w Wąchocku
z dnia 28 września 2012r.
w sprawie określenia sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz 1591, z późn. zm.) i art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj.Dz. U. 2010 Nr 234 poz.1536 ze zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1.
Określa się szczegółowy sposób konsultowania z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami projektów aktów prawa miejscowego stanowionych przez Radę Miejską w formie uchwały , w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji i podmiotów.
§ 2.
W konsultacjach projektów uchwał, o których mowa w § 1, mogą brać udział organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o pożytku publicznym i o wolontariacie, których określony w statucie obszar działania obejmuje teren Gminy Wąchock, zwane dalej „organizacjami”.
§ 3.
Konsultacje przeprowadza się w celu uzyskania od uprawnionych organizacji opinii i uwag do projektów uchwał Rady Miejskiej przygotowanych w trybie i na zasadach określonych w Statucie Gminy.
§ 4.
1. Decyzję w sprawie przeprowadzenia konsultacji podejmuje Burmistrz w drodze zarządzenia.
2. Zarządzenie, o którym mowa w ust. 1, powinno określać:
a) przedmiot i cel konsultacji;
b) czas rozpoczęcia i zakończenia konsultacji, który nie może być krótszy niż 14 dni;
c) sposób rozpoczęcia i zakończenia konsultacji.
§ 5.
1. Konsultacje odbywają się poprzez złożenie na piśmie przez uprawione organizacje opinii i uwag w sprawie poddanej konsultacjom drogą pocztową lub elektroniczną, na adres wskazany w ogłoszeniu albo bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy.
2. W razie potrzeby, konsultacje mogą odbyć się w formie bezpośredniego spotkania przedstawicieli Urzędu Miasta i Gminy lub gminnej jednostki organizacyjnej z zainteresowanymi organizacjami. Ze spotkania sporządza się protokół zawierający w szczególności: datę spotkania, wykaz osób uczestniczących, przedmiot konsultacji oraz ich wyniki.
3. O wyborze sposobu przeprowadzenia konsultacji decyduje Burmistrz.
§ 6.
1. Informacje o poddaniu projektu uchwały Rady Miejskiej pod konsultacje oraz o sposobie i terminie ich przeprowadzenia zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Miasta i Gminy Wąchock oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta i Gminy.
2. Projekt uchwały poddanej konsultacjom zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz udostępnia w Urzędzie Miasta i Gminy w Wąchocku.
§ 7.
1. Uprawnionym organizacjom przysługuje prawo zgłoszenia opinii i uwag do projektu uchwały na piśmie, w terminie wskazanym w ogłoszeniu.
2. Nieprzedstawienie w wyznaczonym terminie opinii i uwag oznacza akceptację rozwiązań i regulacji zaproponowanych w projekcie uchwały i rezygnację z przysługującego organizacji prawa do przedstawienia swojego stanowiska.
§ 8.
1. Z przebiegu konsultacji sporządza się informację odzwierciedlającą przebieg konsultacji oraz ich wynik. Informację zatwierdzoną przez Burmistrza, dołącza się do projektu uchwały w celu przedłożenia pod obrady Rady Miejskiej.
2. Informację o wynikach konsultacji podaje się niezwłocznie po jej sporządzeniu do publicznej wiadomości w sposób określony w § 6 ust. 1 uchwały.
§ 9.
1. Konsultacje uważa się za ważne bez względu na liczbę uczestniczących w nich organizacji.
2. Konsultacje mają charakter opiniodawczy a ich wyniki nie są wiążące dla organów Gminy.
§ 10.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Wąchock.
§ 11.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
| Przewodniczący Rady Miejskiej w Wąchocku |