Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego rok 2012 poz. 2924

Uchwała nr X/1/2012 Rady Miejskiej w Starachowicach

z dnia 26 października 2012r.

w sprawie zmian budżetu Miasta Starachowice na 2012 rok

Na podstawie art.18 ust. 2   pkt 4, art. 42 i   art. 61 ust. 2   ustawy z   dnia 8   marca 1990r. o   samorządzie gminnym (Dz.U. z   2001 r. Nr 142, poz. 1591 z   późn zm.), art. 211 ustawy z   dnia 27 sierpnia 2009 r. o   finansach publicznych (Dz. U. z   2009 r. Nr 157 poz. 1240 z   późn. zm.), uchwala się co następuje:  

§   1.   1.   Zwiększa się plan dochodów ogółem budżetu Miasta Starachowice na 2012 rok o   kwotę 39.970,96zł zgodnie z   załącznikiem nr 1   do niniejszej uchwały.  

2.   Zwiększa się plan wydatków ogółem budżetu Miasta Starachowice na 2012 rok o   kwotę 39.970,96zł zgodnie z   załącznikiem nr 2   do niniejszej uchwały.  

§   2.   Załącznik nr 4   „Wydatki na programy i   projekty realizowane ze środków pochodzących z   budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi na 2012 rok ” do Uchwały nr XIV/1/2011 Rady Miejskiej w   Starachowicach z   dnia 29 grudnia 2011r. w   sprawie uchwalenia budżetu Miasta Starachowice na 2012 rok z   późniejszymi zmianami otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z   załącznikiem nr 3   do niniejszej uchwały.  

§   3.   Uchwała podlega ogłoszeniu w   Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.  

§   4.   Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Starachowice.  

§   5.   Uchwała wchodzi w   życie z   dniem podjęcia.  

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  


Zbigniew   Rafalski

 


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr X/1/2012
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 26 października 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr X/1/2012
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 26 października 2012 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr X/1/2012
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 26 października 2012 r.
Zalacznik3.pdf


Uzasadnienie

1.   W związku z   przyznaniem nagród Kuratora Oświaty dla dwóch nauczycieli w   uznaniu szczególnych zasług w   pracy dydaktyczno-wychowawczej (tj. dla nauczyciela z   Gimnazjum Nr 3   i z   Gimnazjum Nr 4) proponuje się zwiększyć plan dochodów w   dziale 801, w   rozdziale 80110, w   § 0970 ogółem o   kwotę 7.656,96 zł.  

Środki te przeznacza się na zwiększenie planu wydatków na nagrody dla nauczyciela z   Gimnazjum nr 3   i z   Gimnazjum nr 4   o łączną kwotę 7.656,96 zł w   dziale 801, w   rozdziale 80110 (w tym § 3040  zwiększa się o   6.400 zł, § 4110 o   1.100,16 zł, § 4120 o   156,80 zł).  

2.   W związku z   zawarciem umowy na realizację Programu „Uczenie się przez całe życie” w   ramach programu Comenius - Partnerskie Projekty Szkół (umowa nr 2012-1-CZ1-COM06-09842 2) pomiędzy Gminą Starachowice jako organem prowadzącym dla Gimnazjum nr 3   w Starachowicach będącego beneficjentem programu Comenius a   Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji - Narodową Agencją Programu "Uczenie się przez całe życie" zwiększa się plan dochodów w   dziale 801, w   rozdziale 80110, w   § 2001 o   kwotę 14.100zł oraz plan wydatków na realizację tego programu w   Gimnazjum nr 3   w dziale 801, w   rozdziale 80110 o   łączną kwotę 14.100zł, w   tym § 4211 o   3.500zł, § 4301 o   7.100zł, § 4421 o   3.500zł.  

Umowa obowiązuje  do 31.07.2014r. W   programie wezmą udział szkoły z   Polski, Turcji i   Czech.  

Dofinansowanie wynikające z   umowy wynosi 15.000 euro, z   czego na rachunek budżetu miasta wpłynęło w   miesiącu październiku br. 47.887,20zł, stanowiące 80% wartości umowy (po kursie 3,9906zł). Pozostałe 20% ma wpłynąć po rozliczeniu projektu.  

Przyjmując, że wartość projektu w   złotych wynosi 59.859zł, proponuje się zaplanować na 2012r. wydatki w   wysokości  14.100zł, na  rok 2013r. w   kwocie 40.759zł, natomiast w   2014r. w   wysokości 5.000zł.  

Powyższe środki przeznaczone zostaną (zgodnie z   umową) na:  

-   wyjazdy zagraniczne do szkół partnerskich (delegacje opiekunów, zakwaterowanie, wyżywienie i   ubezpieczenie uczestników wyjazdów),  

-   imprezy organizowane w   ramach realizowanego projektu,  

-   drukowanie folderów Programu,  

-   zakup sprzętu multimedialnego potrzebnego do realizacji i   dokumentacji Programu.  

3.   W związku z   wpływem do budżetu miasta kwoty 465,15 zł od  Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” z   tytułu odszkodowania za uszkodzenie obudowy lusterka zewnętrznego w   samochodzie służbowym będącym na wyposażeniu Straży Miejskiej proponuje się zwiększyć plan dochodów w   dziale 750, w   rozdziale 75095, w   § 0970 o   kwotę 465 zł.  

Środki te proponuje się przeznaczyć na zwiększenie planu wydatków Straży Miejskiej w   dziale 754, w   rozdziale 75416, w   § 4300.  

Uchwałą Nr IX/11/2012 Rady Miejskiej z   dnia 28.09.2012 r. zwiększono plan dochodów i   wydatków z   przedmiotowego  tytułu o   kwotę 370zł. Jednakże z   uwagi na wyższe koszty związane z   naprawą obudowy lusterka firma ubezpieczeniowa przekazała do budżetu miasta dodatkowo kwotę 465,15 zł.  

4.   Proponuje się zwiększyć plan wydatków w   dziale 801, w   rozdziale 80104, w   § 2540 o   kwotę 11.000zł z   przeznaczeniem na dotację podmiotową dla Niepublicznego Przedszkola „Akademia Przedszkolaka”. Zwiększenie planu wydatków na przedmiotowy cel jest konieczne, gdyż od września br. wzrosła liczba dzieci uczęszczających do Niepublicznego Przedszkola „Akademia Przedszkolaka” (w pierwszym półroczu 2012r. wynosiła ona średnio 17 dzieci, w   drugim wzrosła do 40 dzieci).  

Proponuje się, aby środki na ten cel pochodziły ze zmniejszenia planu wydatków w   dziale 801, w   rozdziale 80106, w   § 2540 ponieważ planowana dotacja podmiotowa dla Niepublicznego Punktu Przedszkolnego „Wesołe Misie” nie będzie wykorzystana, gdyż punkt nie podjął działalności.  

5.   W związku z   wykorzystaniem środków przeznaczonych na dotacje w   2012 r. w   zakresie realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i   Rozwiązywania Problemów Alkoholowych nie ma możliwości zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym. Ponieważ organizacje pozarządowe mają również możliwość składania ofert na tzw. małe granty, których termin realizacji zadania nie przekracza 3   miesięcy, zasadnym jest dokonanie zwiększenia planu wydatków w   dziale 851, w   rozdziale 85154, w   § 2360, w   zadaniu nr 11 Wydziału Edukacji i   Spraw Społecznych pn. „Realizacja Gminnego Programu Profilaktyki,  Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii” o   kwotę 10.000zł  

Proponuje się, aby środki na ten cel pochodziły z   oszczędności powstałych na wynagrodzeniach z   tytułu umów zleceń z   realizatorami Gminnych Programów - dział  851, rozdział 85154, § 4170, zadanie nr 11 Wydziału Edukacji i   Spraw Społecznych pn. „Realizacja Gminnego Programu Profilaktyki, Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii”  .  

6.   Proponuje się zwiększyć plan wydatków budżetu Miasta Starachowice na rok 2012 o   kwotę 17.749 zł w   dziale 750, w   rozdziale 75023, w   § 4270 z   przeznaczeniem na pokrycie kosztów z   tytułu naprawy uszkodzeń w   samochodzie służbowym Renault Traffic będącym na wyposażeniu Urzędu Miejskiego. Planuje się, że powyższa kwota sfinansowana zostanie  odszkodowaniami od towarzystw ubezpieczeniowych (dział 750, rozdział 75095, § 0970).  

TUiR Allianz Polska S.A. CLS Katowice decyzją z   dnia 18.09.2012r. uznał szkodę komunikacyjną OC z   dnia 14.09.2012r. za uszkodzenie samochodu Renault Traffic (sprawca uderzył w   tył samochodu, który prawidłowo zatrzymał się na skrzyżowaniu przed sygnalizacją, wezwano Policję, która potwierdziła przebieg wypadku) i   wstępnie oszacował uszkodzenia na kwotę 14.197,28 zł. Po przedstawieniu zakresu naprawy przez firmę TANDEM Sp. z   o.o. w   Kielcach Towarzystwo zaakceptowało kosztorys na kwotę 16.829,70zł.  

Na powyższą kwotę opiewa faktura za naprawę uszkodzeń.  

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” Oddział Kielce decyzją z   dnia 02.10.2012r. uznało odpowiedzialność za szkodę z   ubezpieczenia autocasco w   wysokości 355 zł bez oględzin szkody (uszkodzenie szyby podczas obsługi uroczystości w   dniu 18.08.2012r.). Wartość naprawy szkody zgodnie z   przedłożonym rachunkiem wyniosła 918,80 zł, w   związku z   czym Gmina wystąpiła o   ponowne rozpatrzenie sprawy i   pokrycie w   całości poniesionego wydatku.  

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00