Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego rok 2012 poz. 2679

Uchwała nr IX/21/2012 Rady Miejskiej w Starachowicach

z dnia 28 września 2012r.

w sprawie zmian w budżecie Miasta Starachowice na 2012 rok

Na podstawie art.18 ust. 2   pkt 4, art. 42 i   art. 61 ust. 2   ustawy z   dnia 8   marca 1990r. o   samorządzie gminnym (Dz.U. z   2001 r. Nr 142, poz. 1591 z   późn zm.), art. 211 ustawy z   dnia 27 sierpnia 2009 r. o   finansach publicznych (Dz. U. z   2009 r. Nr 157 poz. 1240 z   późn. zm.), uchwala się co następuje:  

§   1.   Dokonuje się zmian w   planie wydatków ogółem budżetu Miasta Starachowice na 2012 rok zgodnie z   załącznikiem nr 1   do niniejszej uchwały.  

§   2.   Uchwała podlega ogłoszeniu w   Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.  

§   3.   Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Starachowice.  

§   4.   Uchwała wchodzi w   życie z   dniem podjęcia.  

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  


Zbigniew   Rafalski

 


Załącznik do Uchwały Nr IX/21/2012
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 28 września 2012 r.
Zalacznik1.pdf


Uzasadnienie

1.   Proponuje się zwiększyć plan wydatków na zadaniu realizowanym przez Referat Obsługi Krytej Pływalni pn. „Obsługa krytej pływalni” o   łączną kwotę 200.000 zł w   dziale 926 - Kultura fizyczna, w   rozdziale 92601 - Obiekty sportowe, w   tym § 4210 - Zakup materiałów i   wyposażenia o   20.000zł, § 4260 - Zakup energii o   100.000zł, § 4300 - Zakup usług pozostałych o   80.000zł.  

W związku z   dużo większą frekwencją klientów na basenie wzrosło zużycie chemii basenowej w   celu odpowiedniej dezynfekcji. Nastąpiła konieczność wymiany sondy chloru i   sondy redox - jest to część eksploatacyjna, która nie podlega warunkom gwarancji. Koszt zakupu tych sond wynosi 6.000 zł.  

Zasadność zwiększenia planu wydatków ma także związek z   koniecznością zakupu  pasków chipowych oraz karnetów wejść na basen, profesjonalnych środków czyszczenia powierzchni mokrych i   suchych oraz soli do groty solnej.  

W 2012 r. nastąpił znaczący wzrost opłat za media w   porównaniu do 2011 r. Od miesiąca września br. wzrosły o   13 % opłaty za przesył oraz za wykorzystane ciepło.  

              Na dzień 31.08 br. wysokość wydatków w   porównwniu do planu jest następująca:  

              paragraf  4210  - plan: 128.488 zł; wykonanie 110.721,13 zł  

              paragraf 4260 - plan: 649.700 zł; wykonanie 612.137,28 zł  

              paragraf  4300 - plan: 270.000 zł; wykonanie 212.581,23 zł.  

2.   Proponuje się wprowadzić do budżetu miasta na 2012 r. nowe zadanie inwestycyjne roczne pn. "Budowa nawierzchni odcinka ulicy Wspólnej - etap I   od ulicy Iłżeckiej" z   planowanymi wydatkami w   wysokości 180.000zł (dział 600, rozdział 60016, § 6050).  

  Budowa nawierzchni jest konieczna w   celu ułatwienia komunikacji mieszkańców w   rejonie ulic Wspólnej i   Iłżeckiej. Kwota inwestycji w   kosztorysie inwestorskim opiewa na sumę 194.822,20 zł, więc jest zbliżona do planowanej kwoty.  

3.   Proponuje się, aby środki finansowe na powyższe cele pochodziły ze zmniejszenia planu wydatków na zadaniu inwestycyjnym pn. „Budowa nowych mieszkań socjalnych w   Starachowicach” (dział 700, rozdział 70095, § 6050).  

Gmina Starachowice zamierza wybudować przy ul. Ostrowieckiej budynek mieszkalny z   lokalami socjalnymi, bowiem ich brak w   wystarczającej ilości jest od dłuższego czasu odczuwalny.  

W tym celu poszukuje możliwości współfinansowania zewnętrznego, które możliwe będzie po skutecznej aplikacji z   Funduszu Dopłat w   Banku Gospodarstwa Krajowego.  

Jeszcze w   roku 2011 - w   wyniku postępowania przetargowego wybrano wykonawcę dokumentacji projektowej. Zgodnie z   zawartą umową - gotowa dokumentacja miała być przekazana gminie do dnia 15.03.2012 r. i   w oparciu o   nią przygotowany miał być wniosek o   wsparcie finansowe (wg warunków udzielania pomocy - max do 30% kosztu realizacji obiektu).  

W trakcie roku budżetowego gmina wykreowała środki na wkład własny w   wysokości 2.000.000zł, tymczasem do chwili obecnej nie odebrano protokołem końcowym kompletnej dokumentacji (opóźnienie, skutkiem czego naliczone zostaną kary umowne przekracza 6   miesięcy).  

Częściowo uzyskana dokumentacja (projekt budowlany) pozwala na prowadzenie procedury „pozwolenia na budowę” - koniecznego do złożenia wniosku o   dopłatę. Obecny termin wnioskowania upływa 30.09.2012 r. i   do momentu zawarcia umowy o   dofinansowanie (po pozytywnej aplikacji) - nie można rozpocząć realizacji budynku.  

Mając na względzie realizację z   udziałem zewnętrznej pomocy finansowej z   Funduszu Dopłat - środki w   budżecie przeznaczone na część własną nie mogą być wykorzystane w   bieżącym roku i   tymczasem mogą przeznaczone być na inny cel.  

Zabezpieczenie wkładu własnego należy przewidzieć w   budżecie na rok 2013.  

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00