Akt prawny
Alerty
Uchwała nr IX/4/2012 Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 28 września 2012r.
w sprawie zmian w budżecie Miasta Starachowice na 2012 rok
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, art. 42 i art. 61 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn zm.), art. 211 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.), uchwala się co następuje:
§ 1. Dokonuje się zmian w planie wydatków ogółem budżetu Miasta Starachowice na 2012 rok zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Załącznik nr 9 „Plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostki budżetowej i wydatki nimi finansowane w 2012 r." do Uchwały nr XIV/1/2011 Rady Miejskiej w Starachowicach z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Starachowice na 2012 rok z późniejszymi zmianami otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Starachowice.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
| Przewodniczący Rady Miejskiej |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr IX/4/2012
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 28 września 2012 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr IX/4/2012
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 28 września 2012 r.
Zalacznik2.pdf
Uzasadnienie
I. Zmiany planu wydatków ogółem budżetu Miasta Starachowice na 2012 rok.
1. Proponuje się zwiększyć plan wydatków szkół podstawowych i gimnazjów z przeznaczeniem na wynagrodzenia osobowe pracowników i pochodne od wynagrodzeń ogółem o kwotę 500.000 zł w związku z różnicą między planem wydatków a zaangażowaniem wynikającym z umów. Według sprawozdań za 6 miesięcy br. różnica ta wyniosła łącznie 659 tys. zł.
Proponuje się następujące zwiększenia planu:
- w Szkole Podstawowej nr 1
dział 801, rozdział 80101, § 4110 o kwotę 19.500zł
dział 854, rozdział 85401, § 4010 o kwotę 2.000zł, § 4110 o kwotę 2.400zł
- w Szkole Podstawowej nr 2
dział 801, rozdział 80101, § 4010 o kwotę 7.000zł, § 4110 o kwotę 3.000zł
dział 854, rozdział 85401, § 4010 o kwotę 2.000zł,
- w Szkole Podstawowej nr 6
dział 801, rozdział 80101, § 4010 o kwotę 8.000zł, § 4110 o kwotę 3.900zł
dział 854, rozdział 85401, § 4010 o kwotę 500zł, § 4110 o kwotę 1.500zł, § 4120 o kwotę 100zł
- w Szkole Podstawowej nr 9
dział 801, rozdział 80101, § 4010 o kwotę 33.600zł, § 4110 o kwotę 15.000zł
dział 801, rozdział 80103, § 4010 o kwotę 3.000zł, § 4110 o kwotę 1.000zł
- w Szkole Podstawowej nr 10
dział 801, rozdział 80101, § 4010 o kwotę 78.000zł, § 4110 o kwotę 19.700zł
- w Szkole Podstawowej nr 11
dział 801, rozdział 80101, § 4010 o kwotę 24.000zł, § 4110 o kwotę 6.000zł
dział 854, rozdział 85401, § 4010 o kwotę 2.300zł, § 4110 o kwotę 1.000zł
- w Szkole Podstawowej nr 12
dział 801, rozdział 80101, § 4010 o kwotę 50.000zł
- w Szkole Podstawowej nr 13
dział 801, rozdział 80101, § 4010 o kwotę 28.500zł, § 4110 o kwotę 10.000zł
dział 801, rozdział 80103, § 4010 o kwotę 8.000zł
- w Gimnazjum nr 1
dział 801, rozdział 80110, § 4010 o kwotę 23.500zł, § 4110 o kwotę 10.000zł
- w Gimnazjum nr 2
dział 801, rozdział 80110, § 4010 o kwotę 23.500zł, § 4110 o kwotę 15.000zł
- w Gimnazjum nr 3
dział 801, rozdział 80110, § 4010 o kwotę 29.500zł, § 4110 o kwotę 30.000zł
- w Gimnazjum nr 4
dział 801, rozdział 80110, § 4010 o kwotę 28.500zł, § 4110 o kwotę 10.000zł.
2. O kwotę 500.000 zł proponuje się zmniejszyć plan wydatków na zadaniu inwestycyjnym pn. „Budowa nowych mieszkań socjalnych w Starachowicach” (dział 700, rozdział 70095, § 6050).
II. Zmiany planu dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostki budżetowej i wydatków nimi finansowanych w 2012 r.
1. W związku z wydaniem duplikatu legitymacji szkolnej w Szkole Podstawowej Nr 1 proponuje się zwiększyć plan dochodów o kwotę 18zł, a powyższe środki przeznaczyć na zakup środków czystości i materiałów biurowych (dział 801, rozdział 80101).
2. W związku z wynajmem sal (zgodnie z zawartymi umowami) w Szkole Podstawowej nr 9, proponuje się zwiększyć plan dochodów o kwotę 10.000zł, a powyższe środki przeznaczyć na doposażenie centrum multimedialnego, zakup materiałów biurowych, tonerów, środków czystości, zakup mebli oraz sprzętu sportowego (dział 801, rozdział 80101).
3. W Szkole Podstawowej nr 12 proponuje się zwiększyć plan dochodów łącznie o kwotę 5.738zł, w tym z tytułu odsetek o kwotę 100zł, z tytułu darowizny z PZU o kwotę 1.600zł oraz z tytułu dochodów wynikających z przedłużenia umów na wynajem powierzchni reklamowych na terenie szkoły i na ogrodzeniu o kwotę 4.038zł (dział 801, rozdział 80101).
Powyższe środki proponuje się przeznaczyć na zakup materiałów i wyposażenia, a w szczególności zakup wykładziny PCV do sal lekcyjnych, mebli (ławek i stolików do sali lekcyjnej) oraz materiałów remontowych.
4. W Gimnazjum nr 1 proponuje się zwiększyć plan dochodów o kwotę 14.000zł (dział 801, rozdział 80110) z tytułu planowanych w miesiącach IX-XII wpływów z tytułu umowy na wynajem sal dydaktycznych, nie ujętych w aktualnym planie oraz z tytułu zawarcia umowy na dzierżawę 45m 2 firmie, celem parkowania pojazdów stanowiących własność firmy.
Powyższe środki proponuje się przeznaczyć na zakup stolików i krzesełek do sal dydaktycznych, zakup komputera do biblioteki szkolnej, zakup strojów sportowych dla reprezentacji szkoły w piłce nożnej.
5. W związku z uruchomieniem w Przedszkolu Miejskim Nr 13 dodatkowego oddziału proponuje się zwiększyć plan dochodów z tytułu opłat za żywienie dzieci o 7.000 zł. Wyższe o tą kwotę będą również wydatki na zakup środków żywności (dział 801, rozdział 80104).
6. Analiza dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku z tytułu odsetek w Przedszkolach Miejskich wskazuje, że zostaną osiągnięte wyższe niż planowano dochody z tego tytułu oraz wyższe wydatki finansowane tymi dochodami.
Z uwagi na powyższe plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku Przedszkola Miejskiego nr 2, 6, 7, 10, 11, 13, 14 oraz Przedszkola Miejskiego nr 15 i wydatków nimi finansowanych w 2012 r. zwiększa się o łączną kwotę 800 zł (tj. po 100 zł w każdej w/w placówce przedszkolnej) - dział 801, rozdział 80104.
W związku z powyższymi zmianami plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych w 2012 r. zwiększył się o kwotę 37.556zł.