Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego rok 2015 poz. 2602

Porozumienie międzygminne Nr Or.031.1.5.2015 Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle; Wójta Gminy Bierawa

z dnia 10 listopada 2015 r.

w sprawie organizacji publicznego transportu zbiorowego

zawarte w dniu 10.11.2015 roku w Kędzierzynie-Koźlu przez: Gminę Kędzierzyn-Koźle, z siedzibą w Kędzierzynie-Koźlu (47-200) ul. Grzegorza Piramowicza 32 zwaną dalej "Miastem", reprezentowaną przez Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle Panią Sabinę Nowosielską oraz Gminę Bierawa, z siedzibą w Bierawie (47-240) ul. Wojska Polskiego 12 zwaną dalej "Gminą", reprezentowaną przez Wójta Gminy Bierawa Pana Krzysztofa Ficonia zważywszy, że: postanowiły zawrzeć następujące porozumienie:

§ 1. 1. Porozumienie określa zasady powierzenia Miastu zadań Gminy w zakresie organizacji publicznego transportu zbiorowego, zwanego dalej Usługą.

2. Miasto odpowiada za realizację i rozliczenie Usługi wynikających z niniejszego porozumienia.

3. W imieniu Miasta realizację Usługi wynikającą z niniejszego porozumienia, zapewnia dalej operator publicznego transportu zbiorowego wyłoniony przez Miasto.

4. Za korzystanie przez pasażerów z Usługi wykonywanej przez operatora pobiera się opłaty według taryfy ustalonej przez właściwe organy Miasta.

5. Rozkłady jazdy linii komunikacyjnych prowadzonych w ramach wykonywania Usługi ustala i zmienia Miasto uwzględniając posiadane środki finansowe, możliwości techniczne i potencjał przewozowy po zasięgnięciu opinii Gminy. Nie zgłoszenie opinii w terminie do 10 dni od daty przedstawienia przez Miasto propozycji zmian uważane będzie za akceptację tych propozycji.

6. W wypadkach uzasadnionych szczególnymi okolicznościami (np. sytuacje kryzysowe, strajki, niekorzystne warunki atmosferyczne, awarie, blokady dróg, itp.) Miasto może wprowadzać zmiany rozkładów jazdy i lokalizacji przystanków, zawieszać lub wstrzymać w całości albo w części realizację Usługi objętych niniejszym Porozumieniem bez konieczności zasięgnięcia opinii Gminy. Odpowiednio do zakresu wprowadzanych zmian korygowana będzie wielkość udziału Gminy w kosztach wykonywania Usługi.

7. Wprowadzenie zmian w rozkładach jazdy powoduje automatyczną zmianę stanu wyjściowego określonego zgodnie z postanowieniem ust. 5.

§ 2. 1. Zmiany w zakresie lokalizacji przystanków i przebiegu tras na terenie Gminy wymagają wzajemnych uzgodnień pomiędzy stronami Porozumienia.

2. Gmina ponosi koszty zmiany lokalizacji przystanków (w tym koszty uzgodnień i wykonania niezbędnych prac):

1) położonych na terenie Gminy,

2) położonych poza terenem Gminy, jeżeli zmiana następuje na wniosek Gminy.

§ 3. 1. Umieszczone przez operatora na terenie Gminy tablice rozkładowe stanowią własność operatora.

2. Wyposażenie przystanków (np. słupek, wiata, ławki, kosze, itp.) ustawione przez Gminę stanowią jej własność.

3. Miasto zobowiązuje się do aktualizacji informacji przystankowej i umieszczenia jej na przystankach w przypadku zmiany rozkładu jazdy.

4. Operator zobowiązany jest do uzupełniania tablic rozkładowych w przypadku ich zniszczenia lub kradzieży.

§ 4. Gmina ma prawo udostępniać innym przewoźnikom przystanki położone na terenie Gminy i wykorzystywane w celu świadczenia Usługi z zastrzeżeniem jednak, że warunki udostępnienia nie mogą kolidować z warunkami i rozkładami jazdy dotyczącymi wykonywania Usługi objętej niniejszym porozumieniem.

§ 5. Gmina na własny koszt zobowiązuje się do:

1) nieodpłatnego udostępniania na rzecz operatora dla celów realizacji niniejszego Porozumienia przystanków i pętli położonych na terenie Gminy;

2) ponoszenia kosztów związanych z ewentualną odpłatnością za użytkowanie pętli i przystanków zlokalizowanych na gruncie nie będącym własnością Gminy;

3) utrzymania w czystości, odśnieżania oraz konserwacji zatok i chodników w obrębie przystanków i pętli położonych na terenie Gminy.

§ 6. 1. Tytułem współfinansowania Usługi, Gmina przekaże Miastu dotację obliczoną na podstawie iloczynu ilości kilometrów zamówionych u operatora na zrealizowanie Usługi oraz stawki wozokilometra.

2. Ustala się szacunkową wartość wozokilometra w roku 2016 na 3,90 zł (słownie: trzy złote i dziewięćdziesiąt groszy).

3. Ilość zamówionych przez Gminę kilometrów wskazana jest w kolumnie 3 załącznika do niniejszego porozumienia.

4. Wielkość dotacji, obliczona na podstawie zapisu ust. 1 i danych określonych w ustępach 2 i 3, w ujęciu miesięcznym, wskazana jest w kolumnie 4 załącznika do niniejszego porozumienia.

5. Na finansowanie zadań, o których mowa w Porozumieniu, Gmina przeznacza na 2016 rok środki na dotację w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).

6. Do 25 dnia każdego miesiąca Miasto będzie wystawiało Gminie notę księgową z wielkością dotacji, wskazaną kolumnie 4 załącznika do niniejszego porozumienia, na kolejny miesiąc obowiązywania porozumienia.

7. Pierwsza nota księgowa w zakresie niniejszego porozumienia wystawiona będzie w terminie do 23 grudnia 2015 roku za miesiąc styczeń 2016 roku.

8. Gmina w terminie do ostatniego dnia miesiąca, po otrzymaniu od Miasta noty księgowej, wniesie na rachunek bankowy Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle Bank PKO BP o/Kędzierzyn-Koźle
Nr 54102037140000490200126854 dotację na kolejny miesiąc w wysokości wskazanej w nocie.

9. W terminie do 31 stycznia 2017 roku Miasto dokona rozliczenia dotacji za rok 2016. W przypadku stwierdzenia:

1) nadpłaty - Miasto w terminie 31 stycznia 2017 roku zwróci nadpłaconą wartość dotacji na rachunek bankowy Urzędu Gminy Bierawa Bank PeKaO S.A. o/Kędzierzyn-Koźle konto
Nr 25124016591111000025919936,

2) niedopłaty - Gmina w terminie do 31 stycznia 2017 roku wniesie wartość niedopłaty dotacji na rachunek bankowy Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle Bank PKO BP o/Kędzierzyn-Koźle
Nr 54102037140000490200126854.

10. W rozliczeniu, o którym mowa w ust. 9 uwzględniona będzie rzeczywista stawka wozokilometra za rok 2016, wyliczona na podstawie danych przedstawionych przez operatora publicznego transportu zbiorowego.

11. Zmiana zakresu Usługi mająca wpływ na wysokość udziału Gminy w kosztach eksploatacji Linii wymaga uprzedniego pisemnego uzgodnienia stron.

12. W przypadku wystąpienia opóźnienia w przekazywaniu dotacji, Gmina zobowiązana będzie do zapłaty odsetek ustawowych naliczanych za okres opóźnienia.

13. W przypadkach krótkotrwałego, nie dłuższego niż 48 godzin, czasowego zaniechania lub ograniczenia obsługi komunikacyjnej Gminy z powodów niezależnych od Miasta (strajk przewoźnika, brak przejezdności dróg na terenie Gminy) wysokość udziału Gminy w kosztach eksploatacji linii nie ulega zmianie.

§ 7. 1. Wprowadzenie tymczasowych zmian trasy lub przystanków na wniosek Gminy lub z innych przyczyn zależnych od Gminy odbywa się na koszt Gminy.

2. Wprowadzenie tymczasowych zmian trasy lub przystanków z przyczyn niezależnych od Gminy odbywa się na koszt Miasta.

§ 8. Porozumienie zostaje zawarte na okres od 01 stycznia do 31 grudnia 2016 roku.

§ 9. 1. Dopuszcza się możliwość zawieszenia wykonywania usług na wniosek Gminy za uprzednią 1 miesięczną pisemną informacją na okres nie dłuższy niż 2 miesiące.

2. W przypadku zawieszenia wykonania usług, zapisanego w ust. 1, Gmina w kolejnych okresach rozliczeniowych nie otrzymuje not księgowych, o których mowa § 6 ust. 6.

§ 10. Każda ze stron ma prawo do rozwiązania Porozumienia za uprzednim 1 miesięcznym pisemnym wypowiedzeniem, ze skutkiem na koniec miesiąca.

§ 11. Miasto uprawnione jest do wstrzymania wykonywania Usług lub rozwiązania Porozumienia w trybie natychmiastowym i bez konieczności jego wypowiadania, jeżeli:

1) Gmina opóźni się więcej niż 14 dni z zapłatą kwoty dotacji,

2) Gmina dopuści się istotnego naruszenia postanowień Porozumienia i w udzielonym jej przez Miasto dodatkowym 7 dniowym terminie nie usunie skutków naruszania i nie przywróci stanu zgodnego z postanowieniami Porozumienia.

§ 12. W sprawach nieuregulowanych w Porozumieniu zastosowanie będą miały przepisy Kodeksu Cywilnego, prawa przewozowego, ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz ustawy o transporcie drogowym.

§ 13. Zmiany w Porozumieniu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 14. Ewentualne spory wynikające z realizacji Porozumienia rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla Miasta.

§ 15. Porozumienie zostało sporządzone w pięciu jednakowo brzmiących egzemplarzach, po dwa dla każdej ze stron i jednym egzemplarzu dla operatora.

§ 16. Porozumienie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego przez Miasto.

Prezydent Miasta Kędzierzyn-Koźle


Sabina Nowosielska

Wójt Gminy Bierawa


Krzysztof Ficoń


Załącznik do Porozumienia międzygminnego
Nr Or.031.1.5.2015
Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle

Wykaz zamówionych wozokilometrów do wykonania przez operatora
oraz miesięcznych stawek dotacji w 2016 roku.

Lp.

Miesiąc

Kilometry zamówione

Dotacja za dany miesiąc

1.

2.

3.

4.

1

Styczeń

212,0

826,80 zł

2

Luty

222,0

865,80 zł

3

Marzec

255,0

994,50 zł

4

Kwiecień

223,0

869,70 zł

5

Maj

222,0

865,80 zł

6

Czerwiec

223,0

869,70 zł

7

Lipiec

123,5

481,65 zł

8

Sierpień

122,5

477,75 zł

9

Wrzesień

244,0

951,60 zł

10

Październik

234,0

912,60 zł

11

Listopad

211,0

822,90 zł

12

Grudzień

245,0

955,50 zł

Razem

2537,0

9 894,30 zł

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00