Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego rok 2013 poz. 2810

Porozumienie międzygminne Nr Or.031.1.6.2013 Burmistrza Ujazdu; Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle

z dnia 10 grudnia 2013 r.

w sprawie określenia zasad powierzenia Miastu Kędzierzyn-Koźle zadań Gminy Ujazd w zakresie organizacji publicznego transportu zbiorowego

zawarte w Kędzierzynie-Koźlu przez:

1) Gminę Kędzierzyn-Koźle, z siedzibą w Kędzierzynie-Koźlu ul. Grzegorza Piramowicza 32 zwaną dalej "Miastem", reprezentowaną przez Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle Pana Tomasza Wantułę oraz

2) Gminę Ujazd, z siedzibą w Ujeździe ul. Sławięcickiej 19 zwaną dalej "Gminą", reprezentowaną przez Burmistrza Miasta Ujazd Pana Tadeusza Kaucha zważywszy, że:

- przepisy ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 5 poz. 13 oraz Nr 228, poz. 1368) stwarzają podstawy dla współpracy jednostek samorządowych w zakresie świadczeń usług komunikacji miejskiej w ramach lokalnego transportu zbiorowego,

- przepisy ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) stwarzają podstawy dla przejęcia przez Gminę Kędzierzyn-Koźle zadania polegającego na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty dotyczących lokalnego transportu zbiorowego od Gminy Ujazd,

- Rada Miasta Kędzierzyn-Koźle podjęła uchwałę Nr X/110/07 z dnia 29 maja 2007 roku w sprawie wyrażenia woli zawarcia porozumień międzygminnych pomiędzy Gminą Kędzierzyn-Koźle a Gminami Bierawa, Cisek, Reńska Wieś i Ujazd dotyczących organizacji lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gmin Bierawa, Cisek, Reńska Wieś i Ujazd,

- Rada Miejska w Ujeździe podjęła uchwałę Nr XI/63/2007 z dnia 30 lipca 2007 r. w sprawie wyrażenia woli zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Ujazd a Gminą Kędzierzyn-Koźle, dotyczącego organizacji lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gminy Ujazd.

- Miasto posiada warunki dla zapewnienia wykonywania usług gminnego transportu zbiorowego zaspokajających potrzeby mieszkańców Gminy oraz Miasta w zakresie przejazdów pomiędzy Miastem a Gminą,

- Miasto uważa za niezbędny współudział Gminy w finansowaniu usług gminnego transportu zbiorowego zaspokajających potrzeby mieszkańców Gminy oraz Miasta w zakresie przejazdów pomiędzy Miastem a Gminą,

- Gmina uznaje za celowe uczestniczenie w finansowaniu usług gminnego transportu zbiorowego zaspokajających potrzeby mieszkańców Gminy oraz Miasta w zakresie przejazdów pomiędzy Miastem a Gminą postanowiły zawrzeć następujące porozumienie:

§ 1. 1. Porozumienie określa zasady powierzenia Miastu zadań Gminy w zakresie organizacji publicznego transportu zbiorowego, zwanego dalej Usługą.

2. Miasto odpowiada za realizację i rozliczenie Usługi wynikających z niniejszego porozumienia.

3. W imieniu Miasta realizację Usługi wynikającą z niniejszego porozumienia, zapewnia dalej operator publicznego transportu zbiorowego wyłoniony przez Miasto.

4. Za korzystanie przez pasażerów z Usługi wykonywanej przez operatora pobiera się opłaty według taryfy ustalonej przez właściwe organy Miasta.

5. Rozkłady jazdy linii komunikacyjnych prowadzonych w ramach wykonywania Usługi ustala i zmienia Miasto uwzględniając posiadane środki finansowe, możliwości techniczne i potencjał przewozowy po zasięgnięciu opinii Gminy. Nie zgłoszenie opinii w terminie do 10 dni od daty przedstawienia przez Miasto propozycji zmian uważane będzie za akceptację tych propozycji.

6. W wypadkach uzasadnionych szczególnymi okolicznościami (np. sytuacje kryzysowe, strajki, niekorzystne warunki atmosferyczne, awarie, blokady dróg, itp.) Miasto może wprowadzać zmiany rozkładów jazdy i lokalizacji przystanków, zawieszać lub wstrzymać w całości albo w części realizację Usługi objętych niniejszym Porozumieniem bez konieczności zasięgnięcia opinii Gminy. Odpowiednio do zakresu wprowadzanych zmian korygowana będzie wielkość udziału Gminy w kosztach wykonywania Usługi.

7. Wprowadzenie zmian w rozkładach jazdy powoduje automatyczną zmianę stanu wyjściowego określonego zgodnie z postanowieniem ust. 5.

§ 2. 1. Zmiany w zakresie lokalizacji przystanków i przebiegu tras na terenie Gminy wymagają wzajemnych uzgodnień pomiędzy stronami Porozumienia.

2. Gmina ponosi koszty zmiany lokalizacji przystanków (w tym koszty uzgodnień i wykonania niezbędnych prac):

1) położonych na terenie Gminy,

2) położonych poza terenem Gminy, jeżeli zmiana następuje na wniosek Gminy.

§ 3. 1. Umieszczone przez operatora na terenie Gminy tablice rozkładowe stanowią własność operatora.

2. Wyposażenie przystanków (np. słupek, wiata, ławki, kosze, itp.) ustawione przez Gminę stanowią jej własność.

3. Miasto zobowiązuje się do aktualizacji informacji przystankowej i umieszczenia jej na przystankach w przypadku zmiany rozkładu jazdy.

4. Operator zobowiązany jest do uzupełniania tablic rozkładowych w przypadku ich zniszczenia lub kradzieży.

§ 4. Gmina ma prawo udostępniać innym przewoźnikom przystanki położone na terenie Gminy i wykorzystywane w celu świadczenia Usługi z zastrzeżeniem jednak, że warunki udostępnienia nie mogą kolidować z warunkami i rozkładami jazdy dotyczącymi wykonywania Usługi objętej niniejszym porozumieniem.

§ 5. Gmina na własny koszt zobowiązuje się do:

1) nieodpłatnego udostępniania na rzecz operatora dla celów realizacji niniejszego Porozumienia przystanków i pętli położonych na terenie Gminy,

2) ponoszenia kosztów związanych z ewentualną odpłatnością za użytkowanie pętli i przystanków zlokalizowanych na gruncie nie będącym własnością Gminy;

3) utrzymania w czystości, odśnieżania oraz konserwacji zatok i chodników w obrębie przystanków i pętli położonych na terenie Gminy.

§ 6. 1. Tytułem współfinansowania Usługi, Gmina przekaże Miastu dotację obliczoną na podstawie iloczynu ilości kilometrów zamówionych u operatora na zrealizowanie Usługi oraz stawki wozokilometra.

2. Ustala się szacunkową wartość wozokilometra w roku 2014 na 4,14 zł (słownie: cztery i 14/100 złotego).

3. Ilość zamówionych przez Gminę kilometrów wskazana jest w kolumnie 3 załącznika do niniejszego porozumienia.

4. Wielkość dotacji, obliczona na podstawie zapisu ust. 1 i danych określonych w ustępach 2 i 3, w ujęciu miesięcznym, wskazana jest w kolumnie 4 załącznika do niniejszego porozumienia.

5. Na finansowanie zadań, o których mowa w Porozumieniu, Gmina przeznacza na 2014 rok środki na dotację w wysokości 28.000,00 zł (słownie: dwadzieścia osiem tysięcy złotych).

6. Do 25 dnia każdego miesiąca Miasto będzie wystawiało Gminie notę księgową z wielkością dotacji, wskazaną kolumnie 4 załącznika do niniejszego porozumienia, na kolejny miesiąc obowiązywania porozumienia.

7. Pierwsza nota księgowa w zakresie niniejszego porozumienia wystawiona będzie w terminie do 23 grudnia 2013 roku za miesiąc styczeń 2014 roku.

8. Gmina w terminie do ostatniego dnia miesiąca, po otrzymaniu od Miasta noty księgowej, wniesie na rachunek bankowy Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle Bank PKO BP o/Kędzierzyn-Koźle Nr 54102037140000490200126854 dotację na kolejny miesiąc w wysokości wskazanej w nocie.

9. W terminie do 31 stycznia 2015 roku Miasto dokona rozliczenia dotacji za rok 2014. W przypadku stwierdzenia:

1) nadpłaty - Miasto w terminie do 31 stycznia 2015 roku zwróci nadpłaconą wartość dotacji na rachunek bankowy Urzędu Miasta Ujazd Bank Spółdzielczy Leśnica o/Ujazd konto nr 08890710212003000634700001,

2) niedopłaty - Gmina w terminie do 31 stycznia 2015 roku wniesie wartość niedopłaty dotacji na rachunek bankowy Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle Bank PKO BP o/Kędzierzyn-Koźle Nr 54102037140000490200126854.

10. W rozliczeniu, o którym mowa w ust. 9 uwzględniona będzie rzeczywista stawka wozokilometra za rok 2014, wyliczona na podstawie danych przedstawionych przez operatora publicznego transportu zbiorowego.

11. Zmiana zakresu Usługi mająca wpływ na wysokość udziału Gminy w kosztach eksploatacji Linii wymaga uprzedniego pisemnego uzgodnienia stron.

12. W przypadku wystąpienia opóźnienia w przekazywaniu dotacji, Gmina zobowiązana będzie do zapłaty odsetek ustawowych naliczanych za okres opóźnienia.

13. W przypadkach krótkotrwałego, nie dłuższego niż 48 godzin, czasowego zaniechania lub ograniczenia obsługi komunikacyjnej Gminy z powodów niezależnych od Miasta (strajk przewoźnika, brak przejezdności dróg na terenie Gminy) wysokość udziału Gminy w kosztach eksploatacji linii nie ulega zmianie.

§ 7. 1. Wprowadzenie tymczasowych zmian trasy lub przystanków na wniosek Gminy lub z innych przyczyn zależnych od Gminy odbywa się na koszt Gminy.

2. Wprowadzenie tymczasowych zmian trasy lub przystanków z przyczyn niezależnych od Gminy odbywa się na koszt Miasta.

§ 8. Porozumienie zostaje zawarte na okres od 01 stycznia do 31 grudnia 2014 roku.

§ 9. 1. Dopuszcza się możliwość zawieszenia wykonywania usług na wniosek Gminy za uprzednią 1 miesięczną pisemną informacją na okres nie dłuższy niż 2 miesiące.

2. W przypadku zawieszenia wykonania usług, zapisanego w ust. 1, Gmina w kolejnych okresach rozliczeniowych nie otrzymuje not księgowych, o których mowa § 6 ust. 6.

§ 10. Każda ze stron ma prawo do rozwiązania Porozumienia za uprzednim 1 miesięcznym pisemnym wypowiedzeniem, ze skutkiem na koniec miesiąca.

§ 11. Miasto uprawnione jest do wstrzymania wykonywania Usług lub rozwiązania Porozumienia w trybie natychmiastowym i bez konieczności jego wypowiadania, jeżeli:

1) Gmina opóźni się więcej niż 14 dni z zapłatą kwoty dotacji,

2) Gmina dopuści się istotnego naruszenia postanowień Porozumienia i w udzielonym jej przez Miasto dodatkowym 7 dniowym terminie nie usunie skutków naruszania i nie przywróci stanu zgodnego z postanowieniami Porozumienia.

§ 12. W sprawach nieuregulowanych w Porozumieniu zastosowanie będą miały przepisy Kodeksu Cywilnego, prawa przewozowego, ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz ustawy o transporcie drogowym.

§ 13. Zmiany w Porozumieniu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 14. Ewentualne spory wynikające z realizacji Porozumienia rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla Miasta.

§ 15. Porozumienie zostało sporządzone w pięciu jednakowo brzmiących egzemplarzach, po dwa dla każdej ze stron i jednym egzemplarzu dla operatora.

§ 16. Porozumienie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego przez Miasto.

Burmistrz Miasta Ujazd


Tadeusz Kauch

Prezydent Miasta Kędzierzyn-Koźle


Tomasz Wantuła


Załącznik Nr 1 do Porozumienia międzygminnego Nr Or.031.1.6.2013
Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle
z dnia 10 grudnia 2013 r.

Wykaz zamówionych wozokilometrów do wykonania przez operatora w 2014 roku
oraz miesięcznych stawek dotacji w 2014 roku.

Lp.

Miesiąc

Kilometry zamówione

Dotacja za dany miesiąc

1.

2.

3.

4.

1

Styczeń

588

2 434,32 zł

2

Luty

480

1 987,20 zł

3

Marzec

516

2 136,24 zł

4

Kwiecień

510

2 111,40 zł

5

Maj

570

2 359,80 zł

6

Czerwiec

540

2 235,60 zł

7

Lipiec

534

2 210,76 zł

8

Sierpień

534

2 210,76 zł

9

Wrzesień

504

2 086,56 zł

10

Październik

552

2 285,28 zł

11

Listopad

558

2 310,12 zł

12

Grudzień

504

2 086,56 zł

razem

6390

26 454,60 zł

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00