Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego rok 2013 poz. 1752

Sprawozdanie Nr 1 Wójta Gminy Turawa

z dnia 26 marca 2013 r.

Z wykonania budżetu Gminy Turawa za 2012 rok

Plan budżetu gminy po stronie wydatków i dochodów na 2012 r. zatwierdzony Uchwałą Rady Gminy Nr XII/72/2011 z dnia 15 grudnia 2011r.przedstawiał się następująco:

a) dochody 28.094.776 zł.,

b) wydatki 28.642.776 zł.,

c) przychody 2.048.000 zł.,

d) rozchody 1.500.000 zł.,

W ciągu roku plan budżetu został skorygowany Uchwałami Rady Gminy i Zarządzeniami Wójta do kwot:

a) dochody 29.393.299,69 zł.,

b) wydatki 29.906.470,69 zł.,

c) przychody 2.013.171 zł.,

d) rozchody 1.500.000 zł.

Dział I.
DOCHODY

Plan dochodów został zrealizowany w wysokości 26.846.459,77 na plan 29.393.299,69 tj.w 91,3%.w tym dochody bieżące w wys.24.188.682,09zł.czyli 93,7% , natomiast dochody majątkowe w wys. 2.657.777,68zł. tj. w 74,3%.

Rozdział 1.
Subwencje

Plan subwencji 9.731.140 wykonanie 9.751.622 zł.w tym:

1) część oświatowa 8.237.061;

2) część wyrównawcza 1.494.079;

3) uzupełnienie subwencji ogólnej 20.482;

Rozdział 2.
Dotacje celowe na zadania zlecone

Plan dotacji 1.437.856 wykonanie 1.425.412,30 w tym m.in.:

1) zasiłki i świadczenia rodzinne 1.149.927,12 ;

2) z tyt. zwrotu części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju przeznaczonego do produkcji rolnej 185.186,18;

3) na administrację publiczną 87.910;

Rozdział 3.
Dotacje celowe realizowane w ramach porozumień pomiędzy jst

W ramach porozumień ze starostwem Powiatowym w Opolu pozyskano dotację w wys.2.776 zł. na zadania bieżące i 25.000 na budowę chodnika przy drodze powiatowej w Osowcu.

Rozdział 4.
Dotacje na zadania własne

Plan 379.652,64 wykonanie 377.991,88 w tym:

1) dotacja na dożywianie dzieci w szkołach i przedszkolach oraz doposażenie stołówek 56.452,50;

2) dotacja na utrzymanie GOPS 86.000 ;

3) dotacja na zasiłki 116.748,83 na składki na ubezpieczenia zdrowotne dla podopiecznych GOPS 2.677,91;

4) dotacja na pomoc materialną dla uczniów 60.645;

5) dotacja w wysokości 30% wydatków zrealizowanych w ramach funduszu sołeckiego w 2011r. 51.203,64 ;

6) dotacja z NFOŚiGW za zbieranie pojazdów wycofanych z eksploatacji 4.000;

Rozdział 5.
Dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich

1) z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na zadanie "Pomocna dłoń" otrzymano dotację w wys.39.551,05;

1) z programu PROW na kanalizację wsi Węgry otrzymano 1.546.733,56;

3) środki EFRR na rekultywację wysypiska odpadów w Bierdzanach 301.025,07;

- nie wpłynęły środki za budowę inferastruktury nad Jez.Średnim przy współudziale środków Europejskiego Funduszu Rybackiego oraz za wydanie ePrzewodnika.

Rozdział 6.
Podatki

Ogółem plan 12.216.987 wykonanie 10.692.075,55 tj.87,5% w tym:

1) udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych 5.046.603,63;

2) podatek rolny 222.598,21;

3) podatek od nieruchomości 4.557.290,65;

1) 4) podatek leśny 162.344,09;

1) podatek od środków transportowych 229.088,22;

6) podatek od osób fizycznych opłacany w formie karty podatk. 25.284,38;

7) opłata skarbowa 25.777,78;

8) opłata targowa i miejscowa 12.084;

9) podatek od spadków i darowizn 41.017,44;

10) podatek od czynności cywilnoprawnych 312.530,56;

- Na dzień 31 12.2012r. wystąpiły zaległości w podatkach w wysokości 616.375,33 zł, z tego należności w wysokości 281.521 zł zabezpieczone są hipoteką. Skutki finansowe obniżenia górnych stawek podatku od nieruchomości i od środków transportowych wynoszą 1.790.388,18, uchwałą Rady Gminy zwolniono z podatku mienie gminy nie oddane w posiadanie zależne na ogólną kwotę 388.901, Wójt gminy umorzył podatki osobom prawnym na kwotę 190 zł. i osobom fizycznym na kwotę 8.158,51 zł. Wpływy podatku z poszczególnych sołectw przedstawiają się następująco ( wpłata / zaległości):

a) Bierdzany 125.323,86 / 9.071,27,

b) Kadłub Turawski 55.902,88 / 1.209,00,

c) Kotórz Mały 147.936,94 / 70.243,85,

d) Kotórz Wielki 42.494,72 / 2.026,88,

e) Ligota Turawska 60.193,20 / 2.854,80,

f) Osowiec 128.548,52 / 6.831,56,

g) Rzędów 187.983,12 / 6.047,30,

h) Turawa 541.410,65 / 122.678,69,

i) Węgry 128.081,40 / 12.059,25,

j) Zakrzów Turawski 61.777,20 / 3.759,00,

k) Zawada 256.395,47 / 275.612,66.

Rozdział 7.
Pozostałe dochody własne

Pozostałe dochody własne zaplanowane w łącznej wysokości 3.561.829zł. wykonano w kwocie 2.684.272,36 tj w 75,4% Ważniejsze źródła dochodów to:

1) Leśnictwo - dochody ze sprzedaży drewna z lasów komunalnych 31.065,22;

2) Gospodarka Mieszkaniowa:

a) dochody z czynszów i dzierżawy 401.290,70,

b) dochody ze sprzedaży majątku 678.953,83,

c) dochody z wieczystego użytkowania 40.674,07,

3) Administracja - zbycie udziałów w spółce PROWOD 75.000;

4) Odsetki i kary z tyt. nieterminowego wykonania robór 9.388,75;

5) Oświata - odpłatność rodziców za dodatkowe usługi w przedszkolach 81.507,76;

6) Ochrona zdrowia - wpłaty z tyt. wydania zezwoleń na sprzedaż alkoholu 249.423,45;

7) Pomoc społeczna :

a) wpłata za pobyt mieszkańców gminy w DPS-ach 54.867,98,

b) dochody z tyt.wypłat funduszu alimentacyjnego 16.000,57,

8) Gospodarka komunalna :

a) opłaty za korzystanie ze środowiska 39.503,80,

b) dochody ze sprzedaży dokumentacji spółce WiK Turawa 810.093,07.

Dział II.
WYDATKI

Plan wydatków na 31.12.2012r. wyniósł 29.906.470,69 wykonanie 27.251.398,20 tj. 91,1 % w tym wydatki bieżące plan 22.751.456,69 wykonanie 21 893.762,02 tj. 96,2% wydatki majątkowe plan 7.155.014 wykonanie 5.357.636,18 tj. 74,9% Realizacja w poszczególnych działach wygląda następująco:

Rozdział 1.
Rolnictwo

Plan wydatków bieżących 250.043 zł. wykonanie 248.159,59zł. Środki zostały wydatkowane na:

1) udrożnienie rowów i wykonanie przepustów 58.894,72;

2) składki na rzecz Izby Rolniczej 4.419,05;

3) zwrot części podatku akcyzowego od oleju napędowego dla rolników 181.555,08.

Rozdział 2.
Leśnictwo

Środki w wys. 91.238,25 zł. wykorzystano na:

a) pozyskiwanie drewna z lasów komunalnych 28.215,92,

b) opłatę dla Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych 39.315,21,

c) podatek leśny i VAT 22.427.

Rozdział 3.
Transport

Ogółem wydatkowano środki w wys. 696.329,80 na plan 1.012.200zł.

1) Wydatki bieżące w kwocie 245.034,40zł. przeznaczone zostały na:

- zakup kamienia, rur i tablic z nazwami ulic 32.019,13,

- remonty dróg 109.692,36,

- odśnieżanie, posypywanie dróg piaskiem 29.488,32,

2) Wydatki inwestycyjne zrealizowano w wysokości 451.295,40zl. na wykonanie chodnika, dokumentację i asfaltowanie dróg wyszczególnionych w załączniku nr 6.

Rozdział 4.
Turystyka

1) Środki na wydatki bieżące w wysokości 89.304,30 na planowane 94.192 wydatkowano m.in. na:

- wydanie ePrzewodnika 51.660,

- wykonanie ogrodzenia wokół pola namiotowego 9.675,23,

- organizację i zabezpieczenie miejsc do kąpieli przez WOPR 14.664,

2) W ramach wydatków majątkowych wykonano I etap budowy infrastruktury wokół Jeziora Średniego na kwotę 840.283,56zł. Zadanie jest realizowane przy współudziale środków Europejskiego Funduszu Rybackiego.

Rozdział 5.
Gospodarka mieszkaniowa

1) Na powyższą działalność zaplanowano wydatki bieżące w kwocie 502.510zł., wydatkowano 466.618,84 tj. 92,9%.Wykorzystane środki zostały przeznaczone m.in. na:

- podziały i wycenę działek, wytyczenie granic, wykonanie map 102.412, dokumentację projekt.budynku w Kadłubie Tur. 16.851,

- remonty w obiektach komunalnych 65.236,93/ w tym ocieplenie części mieszkalnej budynku w Kadłubie Tur. 3.000, usunięcie awarii w mieszkaniach w Zakrzowie Tur. Turawie i Zawadzie, remont komina w Kadłubie Tur. 3.888, remont dachu nad kotłownią w Zakrzowie Tur. 33.750,74 remont pomieszczeń po poczcie w Ligocie Tur. 9.000/,

- wynagrodzenia i pochodne palaczy zatrudnionych w obiektach komunalnych 19.431,99,

- zakup opału 15.151,62, energię elektryczną, wodę i gaz 22.818,09,

- opłaty czynszowe dla Spółdzielni Mieszkaniowej za lokale w Osowcu 55.175,35,

- podatek VAT od sprzedaży działek gminnych 143.726,

2) W ramach wydatków inwestycyjnych dokonano zakupu działki w Węgrach i kontynuowano modernizację budynku mieszkalnego w Węgrach.

Rozdział 6.
Działalność usługowa

Plan 135.000,- wykonanie 112.345,75 tj. 83,2%. Kwotę powyższą wydatkowano na:

- zmianę i sporządzenie projektów planu zagospodarowania przestrzennego Zawady 59.413zł, części Węgier i Osowca 15.408 i Kotorza Małego 18.867,

- opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy 12.273.

Rozdział 7.
Administracja publiczna

Plan wydatków 3.556.134 wykonanie 3.428.137,44 tj. 96,4 %, z tego wydatki bieżące wykonano w kwocie 3.190.036,20 W tym:

1) Wynagrodzenia i pochodne za wykonywanie prac zleconych z zakresu administracji rządowej 87.910, na podstawie porozumienia ze Starostwem 2.776;

2) Wydatki Rady Gminy 118.648,71 w tym diety radnych 114.558,84 ;

3) Wydatki Urzędu Gminy 3.091.714,04 w tym wydatki bieżące 2.853.612,80 z tego:

- wynagrodzenie osobowe i bezosobowe 1.860.740,53,

- dodatkowe wynagrodzenie roczne144.497,

- składki ubezpieczeniowe,fundusz pracy i PFRON 400.876,64,

- zakup materiałów 182.690,67 /zakup opału 94.378, sprzętu komputerowego i programów 12.381/,

- energia elektr.i woda 26.202,08,

- zakup usług 99.466,55 /serwis i aktualizacja programów komputerowych 14.791, opłaty pocztowe 38.461/,

- usługi internetowe 5.130, opłaty za telefony 10.401,

- delegacje 17.287,29,

- szkolenia pracowników 15.400,

- diety sołtysów 21.600,

- W ramach wydatków inwestycyjnych wydatkowano kwotę 228.440,27 na rozbudowę obiektu Urzędu Gminy i montaż oświetlenia zewnętrznego oraz 9.660,97 na zakup sprzętu.

4) Wydatki na promocję gminy 38.587,19 /zakup materiałów promocyjnych, tablic informacyjnych, druk Fali 17.308/;

5) Pozostała działalność 88.501,50 zł. /W tym składki na rzecz związków: OROT, Kraina Dinozaurów, Lokalna Grupa Rybacka, Dolna Mała Panew 21.317,20, prowizje dla sołtysów 52.051,57/.

Rozdział 8.
Urzędy naczelnych organów władzy

Wydatki związane z uaktualnieniem list wyborczych 1.689.

Rozdział 9.
Obrona narodowa

Kwotę 500zł. w ramach zadań zleconych wydatkowano na szkolenia .

Rozdział 10.
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p.poż

1) Zakupiono sprzęt dla Komedy Miejskiej Policji za kwotę 8.000zł.;

2) Na wydatki statutowe 8 jednostek OSP wydatkowano kwotę 118.239,76 na plan wydatków 123.000zł. Wykonanie wydatków przedstawia się następująco:

- zakup materiałów przez jednostki OSP - 63.223,94 Środki wydatkowano na ubrania, mundury, paliwo, zakup sprzętu do wyposażenia samochodów, i sprzętu p.poż.,

- remonty samochodów 11.644,32 /OSP Węgry, Osowiec, Bierdzany/,

- ubezpieczenia strażaków i samochodów 21.843,

- pozostałe usługi tj. przegląd sprzętu ratowniczgo, badania lekarskie strażaków, organizacja zawodów pożarniczych 14.892,21

3) Na utrzymanie strażnic wydatkowano kwotę 139.446,63 na plan wydatków 146.000zł :

- zakup materiałów budowlanych, opału i środków czystości oraz bramy garażowej Kotórz W.i wyposażenia kuchni w Osowcu 53.580,35,

- energia elektryczna i woda 19.601,70,

- usługi /m.in.wykonanie tarasu Bierdzany, utwardzenie placu Bierdzany i Ligota Tur./ 34.905,38,

- wynagrodzenia i pochodne palaczy 24.384,20,

4) Wydatki na obronę cywilną 1.068,80.

Rozdział 11.
Obsługa długu publicznego

Łącznie wydatkowano na uregulowanie odsetek od kredytów i pożyczek kwotę 806.291,94zł. w tym odsetki od wyemitowanych obligacji 715.725 zł., odsetki od kredytów 90.566,94.

Rozdział 12.
Oświata

Plan 13.043.319 wykonanie 12.735.276,60 zł., wydatki bieżące zrealizowano w wys. 12.415.538,44zł.

1) Szkoły Podstawowe - wydatkowano kwotę 6.627.694,91 na:

- dotacje dla 2 szkół niepublicznych 1.779.467,90 ,

- wynagrodzenia 3.134.030,86 składki ZUS i FP 616.676,41,

- dodatki mieszkaniowe i wiejskie 229.589,56,

- odpisy na Fundusz Świadczeń Socjalnych 222.000,

- zakup materiałów, sprzętu i opału 196.780,53 , energii elektrycznej i wody 39.534,50,

- remonty 146.290,40 /w tym: Zawada - remont korytarza i instalacji odgromowej 28.854, Osowiec - remont sanitariatów i montaż stolarki okiennej 36.414, Bierdzany - remont budynku gospodarczego, sanitariatów i boiska 44.261, Ligota T.- prace brukarskie 36.762/

- usługi komunalne i pozostałe 46.872,82 ,

- w ramach prac inwestycyjnych dokonano rozbudowy szkoły w Węgrach,

- wydatki poszczególnych szkół przedstawiają się następująco: SP Zawada 1.208.278, SP Osowiec 1.632.223, SP Bierdzany 890.375, SP Ligota Tur. 929.388.

2) W rozdziale oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych wydatkowano kwotę 293.266,79 W tym:

- wynagrodzenia osób pracujących w oddziałach 153.498,05,

- pochodne od wynagrodzeń 27.395,99,

- zakup sprzętu, środków czystości , materiałów biurowych i opału 13.072,10, zakup energii i wody 15.011,95,

- Dotacja dla oddziału w Kadłubie Tur. 52.000,

- Wydatki w poszczególnych oddziałach są następujące:Zakrzów Tur. 143.747, Osowiec 97.520.

3) Na działalność bieżącą przedszkoli wydatkowano kwotę 2.360.942,73 zł.,na wydatki inwestycyjne tj. dobudowę kuchni w przedszkolu w Zawadzie i modernizację dachu na budynku w Węgrach 131.775,41 zł. Wydatki bieżące przedstawiały się następująco:

- dodatki mieszkaniowe i wiejskie 93.984,70,

- wynagrodzenia 1.501.061,42 dodatkowe wynagrodzenie roczne 107.985,63, pochodne od wynagrodzeń 288.636,63,

- zakup materiałów budowlanych, opału i środków czystości, mebli i sprzętu 95.012,37,

- zakup energii i wody 49.882,39,

- usługi remontowe 61.695,14 /PP Bierdzany płytkowanie łazienek - 21.723, PP Turawa remont elewacji- 24.692, PP Kotórz M. montaż szaf 10.000/,

- odpisy na Fundusz Świadczeń Socjalnych 111.000,

- realizacja wydatków w poszczególnych przedszkolach przedstawia się następująco: PP Zawada 440.590, Węgry 452.558, Bierdzany 470.534, Turawa 531.230, Kotórz M. 466.031,

4) w ramach innych form wychowania przedszkolnego udzielono dotacji Akademii Kubusiowej w wys. 17.556,20zł.

5) w rozdziale "Gimnazja " wydatkowano kwotę 2.002.733,83 zł. na:

- wynagrodzenia wydatkowano 1.236.545,79, dodatkowe wynagrodzenie roczne 99.697,78,

- pochodne od wynagrodzeń 266.157,89,

- dodatki wiejskie i mieszkaniowe 110.372,48,

- odpisy na fundusz świadczeń socjalnych 90 000,

- zakup materiałów budowlanych, środków czystości i opału 35.446,32, zakup energii i wody 27.461,91,

- usługi remontowe - prace brukarskie, remont placu rowerowego 84.423,80,

- usługi komunalne i inne 32.394,72,

6) w rozdziale " Dowóz uczniów do szkół " wydatkowano 610.352,93;

- na dowóz dzieci do szkół podstawowych i gimnazjum 449.371,13 dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkół specjalistycznych 100.000,

- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń opiekunów 60.981,80,

7) na utrzymanie GZEAS-u przeznaczono 529.270,64 zł.;

- na wynagrodzenia 374.923,27 na dodatkowe wynagrodzenie roczne 27.627,34,

- na pochodne od wynagrodzeń 69.048,34 ,

- zakup materiałów 19.158,67, zakup usług 26.366,26,

8) utrzymanie stołówki przy gimnazjum 78.859,17 w tym:

- wynagrodzenia i pochodne 67.309,57,

- zakup materiałów i usług 5.957,60,

9) na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli wydatkowano 22.559,99 na zapomogi dla nauczycieli - emerytów 60.000zł.;

Rozdział 13.
Ochrona zdrowia

Wydatki zrealizowano w wys. 185.390,17 zł. Na zadania z zakresu zwalczania narkomanii wydatkowano 1.718,50 zł.Na przeciwdziałanie alkoholizmowi wydatkowano kwotę 183.471,67zł. W tym:

- wynagrodzenie pełnomocnika, wynagrodzenia członków komisji oraz osób prowadzących świetlice środowiskowe i zimowiska 83.302,63,

- zorganizowanie zajęć w świetlicach w czasie ferii zimowych / bez wynagrodzeń/ 11.472,68,

- zakup materiałów, sprzętu i opału do świetlic środowiskowych, sprzętu sportowego do sołectw, pucharów i nagród na turnieje oraz ulotek i broszur 52.118,86,

- zakup usług tj. spektakle, warsztaty terapeutyczne, programy edukacyjne, prowadzenie punktu konsultacyjnego i punktu wsparcia psychologicznego 21.434,88,

Rozdział 14.
Pomoc społeczna

Na ogólny plan 2.232.669,93zł. wydatkowano 2.203.636,76 zł. tj.98,7% Z tego:

1) umieszczenie 2 dzieci z terenu gminy w placówkach opiekuńczo wychowawczych i 1 dziecka w rodzinie zastępczej 5.375,14;

2) wydatki z tyt.realizacji zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie 1.321,43;

3) wypłata świadczeń rodzinnych , zaliczki i funduszu alimentacyjnego na kwotę 1.080.413,90zł. - łącznie wydano 350 decyzji./zadanie zlecone gminie/ W ramach tego rozdziału wypłacono również wynagrodzenie pracownikowi prowadzącemu świadczenia w wys. 23.250zł.;

4) składki na ubezpieczenia zdrowotne dla 7 osób na kwotę 6.106,79;

5) wypłata zasiłków łącznie na kwotę 153.673,34 w tym zasiłki stałe dla 7 osób na kwotę 29.430,50, zasiłki okresowe na kwotę 87.318,33 i jednorazowe na kwotę 34.276,51. Łącznie wydano 417 decyzji przyznających zasiłki ;

6) na wypłatę dodatków mieszkaniowych wykorzystano środki w wysokości 34.989,68;

7) na utrzymanie GOPS wydatkowano kwotę 460.571,77 z tego:

- wynagrodzenia osobowe i bezosobowe 321.278,77 dodatkowe wynagrodzenie roczne 26.004,

- składki ZUS i FP 70.005,30,

- zakup materiałów i usług 22.030,61,

8) w ramach usług opiekuńczych przekazano dotację dla CARITAS przekazano w wys. 142.000;

9) w rozdziale "pozostała działalność" w ramach zadań zleconych środki w wys.10.500zł. przeznaczono na wspieranie osób pobierających świadczenia pielęgnacyjne, natomiast w ramach zadań własnych na dożywianie 115 dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym wydatkowano 84.087,50, na doposażenie stołówek 10 000zł. za pobyt 11 osób w domach pomocy społecznej zapłacono 151.755,37;

Rozdział 15.
Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

GOPS realizował program "Pomocna dłoń" współfinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny. Środki w kwocie 44.191,12 zostały wykorzystane na aktywację zawodową 4 osób z tereny gminy.

Rozdział 16.
Edukacyjna opieka wychowawcza

Na pomoc matewrialną dla uczniów wydatkowano 79.670,40 zł. w tym na dofinansowanie do podręczników 13.020, na stypendia socjalne dla uczniów 57.882.

Rozdział 17.
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Plan wydatków ogółem 5.166.107zł. wykonanie 4.034.245,71 tj 78,1 % Na zadania majątkowe wydatkowano 3.261.463,67zł.. Poszczególne zadania wyszczególnione są w załaczniku nr 6. Wydatki bieżące zrealizowano w wys. 772.782,04. W tym:

1) utrzymanie czystości we wsiach 73.968,62;

- selektywna zbiórka odpadów 21.258,72,

- sprzątanie przystanków 6.724,11,

- opróżnianie koszy ulicznych 378,38 m-cznie,

2) gospodarka ściekowa - pobór energii na przepompowniach 8.880,73, operat szacunkowy sieci na Osiedlu Zawada 5.000;

3) zakup i utrzymanie zieleni 14.090,32;

4) usługi weterynaryjne i dostarczanie bezpańskich psów do schronisk 16.648;

5) oświetlenie ulic 437.500,01 w tym energia elektryczna 327.396,46, konserwacja urządzeń 109.161,89;

6) środki uzyskane z tyt.opłat za korzystanie ze środowiska wydatkowano w kwocie 40.560,14 zł.na sprzątanie obrzeży jezior, i monitoring składowiska odpadów w Bierdzanach;

7)

- w rozdziale "Pozostała działalność" środki wydatkowano na: utwardzenie placów w Bierdzanach i Kadłubie Tur. w ramach funduszu sołeckiego 28.183,79,

- dopłata do ścieków 117.463,33,

Rozdział 18.
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Zaplanowane wydatki w wys..452.803,64zł. zostały zrealizowane w kwocie 435.980,62 tj.w 96,3% .Ogółem w tym dziale sołectwa zrealizowały wydatki na przedsięwzięcia w ramach funduszu sołeckiego na łączną kwotę 56.788,62 Środki wykorzystano głównie na:

1) prowadzenie orkiestry w Węgrach i akompaniament zespołom w Kotorzu i Bierdzanach 19.167,07;

2) organizację dożynek gminnych 10.297;

3) remonty świetlic w Zakrzowie Tur. Kotorzu W. w ramach funduszu sołeckiego oraz remont świetlicy w Rzędowie 17.113,15;

4) dotację dla Gminnej Biblioteki Publicznej 280.000, oraz dotacje celowe na ochronę zabytków dla Parafii Kotórz Mały i Bierdzany 40.000;

5) zakup namiotów, ławek, sprzętu na place zabaw w ramach funduszu sołeckiego 29.554,87.

Rozdział 19.
Kultura fizyczna i sport

Plan wydatków bieżących w wys.267.000 wykonano w 91,9 % tj. w wys. 245.304,90. W ramach wydatków inwestycyjnych zakupiono kosiarkę oraz wykonano pomieszczenie na szatnię przy boisku w Zawadzie.

1) na utrzymanie obiektów sportowych wydatkowano 64.725,70 w tym:

- zakup materiałów budowlanych- Kotórz M, Osowiec, Turawa, Ligota T., paliwa do kosiarek, opału, nawozów, wykaszarki i łapaczy do Bierdzan 45.609,58,

- zakup energii 10.894,61,

2) dotację dla Gminnego Zrzeszenia LZS przekazano w wysokości 160.000;

3) na pozostałe zadania z zakresu kultury fizycznej wydatkowano 20.579,20 głównie na zakup nagród i pucharów na turniej tenisa, regaty o Puchar Wójta, turniej piłkarski i biegi przełajowe oraz przewóz zespołów młodzieżowych na zawody.

Dział III.
PRZYCHODY

Wolne środki z roku ubiegłego wynoszą 13.171,83zł. Zaciągnięto kredyt w Banku Spółdzielczym Łubniany na kwotę 1.900.000zł.

Dział IV.
ROZCHODY

Gmina dokonała wykupu obligacji w BGK w wys. 1.000.000zł. oraz spłaciła raty kapitałowe kredytu w wys.500.000zł.

Dział V.
WYDATKI NA PROJEKTY REALIZOWANE Z UDZIAŁEM ŚRODKÓW Z BUDŻETU UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ INNYCH ZE ŹRÓDEŁ ZAGRANICZNYCH

Na zaplanowane zadanie eSzkoła gmina przekazała ostatnią część dotacji do Samorządu Województwa w wys.1.305,89zł. W 2012r. Gmina realizowała zadanie z Programu Operacyjnego "Kapitał Ludzki" pn. "Pomocna dłoń"- poniesiono wydatki w wys. 44.191,12zł., dofinansowanie do zadania 39.551,05zł. Przystąpiono do realizacji budowy inferastruktury nad Jez.Średnim przy współudziale środków Europejskiego Funduszu Rybackiego. W 2012r. zakończono I etap budowy za kwotę 846.755,56zł., do końca roku Gmina nie otrzymała dofinansowania budowy. Zakończono rekultywację gminnego składowiska odpadów w Bierdzanach. Dofinansowanie do zadania z EFRR wyniosło 301.025,07zł. W ramach EFR wydano ePrzewodnik po Jeziorach Turawskich za kwotę 51.660zł., do końca roku nie uzyskano dofinansowania. Ze względu na późniejszy nabór wniosków rekultywację kanału w Osowcu przesunięto na rok 2013.

Dział VI.
REALIZACJA PROGRAMÓW WIELOLETNICH

Zakończono rekultywację gminnego składowiska odpadów w Bierdzanach, łączna kwota wydatków w 2012r. to 45.345,62zł. Zakończono realizację zadania eSzkoła, które spowodowało pozyskanie dla gimnazjum 50 notebooków, 4 projektorów multimedialnych, 23 terminali sieciowych dla nauczycieli, 5 zestawów multimedialnych, 2 serwerów. Całkowity koszt gminy poniesiony w latach 2011-2012 wyniósł 74.989,47zł. Wykonano projekt chodnika w Węgrach i sporządzono projekty miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Zawada. Gmina wniosła udziały do Spółki WiK Turawa w kwocie 3.150.000zł. Budowę kanalizacji WiK Turawa realizuje ze środków Funduszu Spójności, dofinansowania Gminy, środków własnych oraz pożyczki zaciąganej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu. Poręczycielem pożyczki jest Gmina Turawa. Ostatnią ratę pożyczki Wik zaciągnie w 2013 roku.

Dział VII.
PODSUMOWANIE

Dochody w 2012r. zrealizowano w wysokości 26.846.459,77zł. tj. w 91,3%, natomiast wydatki w wysokości 27.251.398,20 co stanowi 91,1%. Niska realizacja dochodów nastąpiła w paragrafach dot.sprzedaży majątku. W rozdz.70005 par.770 wykonanie 50,5% spowodowane m.in. nie wywiązywaniem się rzeczoznawcy majątkowego z zawartej umowy. W wyniku przeprowadzonego przetargu wyłoniono nową firmę, która przeprowadza wycenę nieruchomości gminnych i wycenę nieruchomości do naliczania opłaty adiacenckiej. Na podstawie zawartej umowy spółka WiK Opole przejęła odpłatnie sieć wod.kan na Osiedlu Zawada. w 2012r. spółka dokonała częściowej zapłaty w wys.250.000zł., natomiast w 2013r. nastąpi końcowe rozliczenie. Niskie dochody ze sprzedaży drewna spowodowane były wykonaniem planu pozyskiwania drewna, który obowiązywał do 2012 roku.Wykonano operat leśny na lata 2013-2022, dzięki czemu od 2013r. można będzie prowadzić gospodarkę leśną już w oparciu o nowy operat. Nie zrealizowano dochodów z tyt.opłaty adiacenckiej zaplanowanych w rozdz.75618 par.490. Część sieci kanalizacyjnej WiK Turawa oddał już do użytku, wszczęto 28 postępowań administracyjnych. Wyłoniony na podstawie przetargu rzeczoznawca majątkowy pobrał z WiK wymagane dokumenty celem wykonania operatów wyceny. Do końca roku nie wpłynęły środki Europejskiego Funduszu Rybackiego za I etap budowy infrastruktury nad Jez.Średnim, wnioskowana kwota to 563.749zł. oraz środki w wys. 25.000zł. za wydanie ePrzewodnika. Dzięki oddaniu do użytku centrum handlowego podatek od nieruchomości osób prawnych w stosunku do roku 2011 wzrósł o 1.369.280zł. Uzyskano również dochody z tyt.sprzedaży spółce WiK Turawa dokumentacji projektowej dot. budowanej w gminie sieci kanalizacyjnej. Wartość sprzedanych nakładów 810.093,07 zł. netto. W 2012r. Spółka MZWiK "PROWOD" nabyła od Gminy Turawa pozostałe 5 udziałów /wartość 1 udziału 910 zł./ za kwotę 75 000zł. W porównaniu z realizacją budżetu za 2011r. można zauważyć zmniejszenie zadłużenia z tyt.czynszów i dzierżaw o kwotę 61.469zł. i zwiększenie zadłużenia z tyt. podatków o 158.762zł. Skutki obniżenia górnych stawek podatkowych zwiększyły się w stosunku do 2011 roku o 388.408zł. W ramach wydatków inwestycyjnych zostały wniesione do spółki WiK udziały w wys. 3.150.000zł. czyli 824.000zł. mniej, niż planowano. Powodem mniejszego wniesienia udziałów była niższa realizacja dochodów opisana powyżej. Zrealizowano I etap budowy infrastruktury nad Jez.Średnim, kontynuowana jest modernizacja budynku mieszkalnego w Węgrach. Wokół budynku urzędu gminy zostało zamontowane oświetlenie, zostały zmodernizowane wszystkie drogi, które znalazły się w planie inwestycyjnym. Zgodnie z planem zmodernizowano również obiekty oświatowe. W ramach zadań bieżących przeprowadzono szereg remontów w budynkach mieszkalnych, obiektach komunalnych oraz oświatowych, łącznie na kwotę 432.474 zł.Dzięki zawartemu porozumieniu pomiędzy Gminą, a Powiatowym Urzędem Pracy zatrudniono pracowników do sprzątania terenów nad jeziorami i prac porządkowych na terenie gminy, natomiast w ramach robót społecznie użytecznych osoby bezrobotne pracowały po 40 godz. miesięcznie na rzecz gminy. Analizując poniesione wydatki należy zauważyć, iż wzrosła wysokość wypłacanych zasiłków oraz liczba korzystających z pomocy społecznej, spadła natomiast liczba osób pobierających świadczenia rodzinne. W związku z wyborem w ramach przetargów najkorzystniejszych ofert obniżyły się wydatki za zużycie energii elektrycznej. Koszty oświetlenia ulic w porównaniu do 2011r. są niższe o 92.221,20zł. Obniżyły się również wydatki na dowóz uczniów do szkół. Zobowiązania długoterminowe na 31.12.2012r. wynoszą 12.100.000zł. i dotyczą wyemitowanych przez Bank Gospodarstwa Krajowego obligacji komunalnych (9.000.000)i zaciągniętych kredytów w BS Łubniany(3.100.000).W żadnej z jednostek budżetowych gminy nie funkcjonują wyodrębnione rachunki dochodów własnych. Gmina dysponuje majątkiem trwałym w wys. 31.762.888 zł. netto, posiada udziały w Spółce Wodociągi i Kanalizacja Turawa w wys.10.900 000 zł. i w Fabryce Wyrobów Metalowych w Osowcu w wys. 660 000 zł. Załączniki:

1) wykonanie dochodów zał.nr 1;

2) wykonanie wydatków zał.nr 2;

3) wykonanie dochodów - zadania zlecone zał.nr 3;

4) wykonanie wydatków - zadania zlecone zał.nr 4;

5) wykonanie przychodów i rozchodów zał.nr 5;

6) wykonanie inwestycji zał.nr 6;

7) wykonanie dotacji zał.nr 7;

8) wykonanie wydatków realizowanych w ramach funduszu sołeckiego zał.nr 8;

9) zmiany w planie wydatków na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 ufp zał.nr 9;

10) informacja o stanie mienia komunalnego zał.nr 10;

11) sprawozdanie finansowe samorządowej instytucji kultury zał.nr 11.


Załącznik Nr 1 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Turawa
z dnia 26 marca 2013 r.
Zalacznik1.pdf

Załacznik nr 1

Załącznik Nr 2 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Turawa
z dnia 26 marca 2013 r.
Zalacznik2.pdf

Załacznik nr 2

Załącznik Nr 3 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Turawa
z dnia 26 marca 2013 r.
Zalacznik3.pdf

Załacznik nr 3

Załącznik Nr 4 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Turawa
z dnia 26 marca 2013 r.
Zalacznik4.pdf

Załacznik nr 4

Załącznik Nr 5 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Turawa
z dnia 26 marca 2013 r.
Zalacznik5.pdf

Załacznik nr 5

Załącznik Nr 6 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Turawa
z dnia 26 marca 2013 r.
Zalacznik6.pdf

Załacznik nr 6

Załącznik Nr 7 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Turawa
z dnia 26 marca 2013 r.
Zalacznik7.pdf

Załacznik nr 7

Załącznik Nr 8 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Turawa
z dnia 26 marca 2013 r.
Zalacznik8.pdf

Załacznik nr 8

Załącznik Nr 9 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Turawa
z dnia 26 marca 2013 r.
Zalacznik9.pdf

Załacznik nr 9

Załącznik Nr 10 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Turawa
z dnia 26 marca 2013 r.
Zalacznik10.pdf

Załacznik nr 10

Załącznik Nr 11 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Turawa
z dnia 26 marca 2013 r.
Zalacznik11.pdf

Załacznik nr 11

Wójt Gminy Turawa


Waldemar Kampa

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00