Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego rok 2010 nr 134 poz. 1554

Uchwała nr XL/264/10 Rady Gminy Turawa

z dnia 5 listopada 2010r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz.128, z 2007 r. Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 106, poz. 675), oraz art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873, z 2004 r. Nr 64, poz. 593, Nr 116, poz. 1203, Nr 210, poz. 2135, z 2005 r. Nr 155, poz. 1298, Nr 169, poz. 1420, Nr 175, poz. 1462, Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 94 poz. 651, z 2008r. Nr 209, poz. 1316, z 2009r. Nr 19, poz.100, Nr 22, poz.120, Nr 19, poz. 100, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 127, poz.857) Rada Gminy w Turawie uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwała określa szczegółowy sposób konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie projektów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, zwanych dalej "konsultacjami".

§ 2. 1. Konsultacje przeprowadza się z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie w oparciu o zasady: pomocniczości, partnerstwa, suwerenności, efektywności, uczciwej konkurencji, jawności.

2. Konsultacje przeprowadza się w przypadkach skierowania pod obrady Rady Gminy w Turawie projektów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji pozarządowych.

3. Konsultacje mają charakter opiniodawczy a ich wyniki nie są wiążące dla organów władz Gminy Turawa.

4. Konsultacje uważa się za ważne bez względu na liczbę osób i podmiotów biorących udział w konsultacjach.

§ 3. 1. Decyzję w sprawie przeprowadzenia konsultacji projektów aktów prawa miejscowego podejmuje Wójt Gminy Turawa.

2. Informację o podejmowanych konsultacjach zamieszcza się na stronie internetowej Gminy Turawa. Informacja powinna określać przedmiot konsultacji, termin konsultacji, formy konsultacji.

3. Informacja o rozpoczęciu konsultacji publikowana jest w terminie nie krótszym niż 3 dni przed terminem ich rozpoczęcia.

§ 4. 1. Konsultacje mogą być prowadzone w co najmniej jednej z podanych form: 1) konsultacje pisemne, 2) spotkania z przedstawicielami organizacji pozarządowych, 3) korespondencyjne informowanie o możliwości składania opinii, 4) publikacja tekstu dokumentu na stronie internetowej Gminy Turawa, 5) przyjmowanie uwag i wniosków w siedzibie Urzędu, 6) przyjmowanie uwag i wniosków za pośrednictwem poczty elektronicznej, 7) powołanie zespołu opiniodawczo-konsultacyjnego.

2. Dopuszczalne są także inne formy, zapewniające szeroki dostęp do uczestnictwa w konsultacjach.

3. W przypadku konsultacji prowadzonych w formie spotkań bezpośrednich, w terminie nie późniejszym niż 5 dni przed wyznaczoną datą spotkania wysyła się informację pocztą tradycyjną lub elektroniczną. Informacja powinna zawierać termin, miejsce oraz przedmiot konsultacji. Ze spotkania sporządzany jest protokół zawierający informację o przedmiocie konsultacji, przebiegu dyskusji oraz podjęte ustalenia i opinie.

§ 5. 1. Po zakończeniu konsultacji sporządzane jest sprawozdanie z przeprowadzonych konsultacji.

2. Informację o wynikach konsultacji podaje się do wiadomości na stronie internetowej Urzędu, nie później niż w ciągu 30 dni od ich zakończenia.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Turawa.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


inż. Franciszek Mykietów

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00