Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXXVIII/299/10 Rady Gminy Rudniki
z dnia 28 września 2010r.
w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 19, art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2002 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003, Nr 96, poz. 873 z późn. zm.) Rada Gminy Rudniki uchwala, co następuje:
§ 1.
Określa się szczegółowy sposób konsultowania z radą działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego.
Przewodniczący Rady Gminy |
Załącznik do Uchwały Nr XXXVIII/299/10
Rady Gminy Rudniki
z dnia 28 września 2010 r.
Szczegółowy sposób konsultowania z radą działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
I. Postanowienia ogólne.
1. Konsultacje przeprowadza się w sprawach projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie działających na terenie gminy Rudniki.
2. Ilekroć mowa jest o:
1) Gminie - rozumie się przez to Gminę Rudniki,
2) Radzie - rozumie się przez to Radę Gminy Rudniki,
3) Urzędzie - rozumie się przez to Urząd Gminy Rudniki,
4) Wójcie - rozumie się przez to Wójta Gminy Rudniki,
5) Ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r., Nr 96, poz. 873 z późn. zm.)
3. Konsultacje przeprowadza się w oparciu o zasady wymienione w art. 5 ust. 3 ustawy.
4. Sprawy wymagające konsultacji poddaje się pod konsultacje organizacjom pozarządowym i podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy, a jeżeli została utworzona Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego to konsultacje przeprowadza się z tą radą.
5. Konsultacje przeprowadza się w celu poznania opinii podmiotu, o którym mowa w punkcie 4 w sprawie poddanej konsultacji. Brak opinii w wyznaczonym terminie jest równoznaczny z pozytywnym zaopiniowaniem projektu.
II. Szczegółowy sposób przeprowadzania konsultacji.
1. Decyzję o przeprowadzeniu konsultacji podejmuje Wójt w formie zarządzenia określając: przedmiot konsultacji, termin rozpoczęcia i zakończenia konsultacji, formę konsultacji i komórkę organizacyjną urzędu odpowiedzialną za przeprowadzenie konsultacji.
2. Konsultacje mogą mieć formę:
a) zamieszczenia projektów aktów prawa miejscowego na stronie internetowej urzędu, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń urzędu,
b) bezpośrednich spotkań, gdzie co najmniej na 7 dni przed wyznaczoną datą spotkania należy wysłać informację w tym zakresie pocztą tradycyjną lub elektroniczną.
III. Postanowienia końcowe.
1. Konsultacje mają charakter opiniodawczy, a ich wyniki nie są wiążące.
2. Wyniki konsultacji publikuje się na stronie internetowej Gminy, w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń w urzędzie.
Przewodniczący Rady Gminy |