Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XLIII/299/2010 Rady Gminy Popielów
z dnia 23 września 2010r.
w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego gminy Popielów w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji
Na podstawie art. 7 ust.1, pkt. 19 i art. 18 ust. 2, pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz.327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz.146, Nr 106, poz.675) oraz w związku z art. 5 ust. 5 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.). Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1.
Określa się szczegółowy sposób konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego
Przewodniczący Rady Gminy |
Załącznik do Uchwały Nr XLIII/299/2010
Rady Gminy Popielów
z dnia 23 września 2010 r.
Szczegółowy sposób konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego gminy Popielów w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji
I Postanowienia ogólne
1. Konsultacje przeprowadza się w oparciu o zasady:
1) pomocniczości,
2) partnerstwa,
3) suwerenności,
4) efektywności,
5) uczciwej konkurencji,
6) jawności
2. Konsultacje przeprowadza się przed wniesieniem projektu aktu prawa miejscowego pod obrady Rady Gminy Popielów
3. Uprawnionymi do udziału w konsultacjach są organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art.3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność statutową na terenie gminy Popielów zwanych dalej "podmiotami".
4. Konsultacje przeprowadza się w celu poznania opinii podmiotów, o których mowa w ust 3. w sprawie poddanej konsultacji.
II Szczegółowy sposób i formy przeprowadzenia konsultacji
1. Decyzję o przeprowadzeniu konsultacji podejmuje Wójt Gminy Popielów w drodze zarządzenia, które określi:
1) przedmiot konsultacji,
2) termin rozpoczęcia i zakończenia konsultacji,
3) formę konsultacji,
4) komórkę organizacyjną Urzędu Gminy odpowiedzialną za przeprowadzenie konsultacji.
2. Konsultacje mogą mieć formę:
1) pisemnej - poprzez przesłanie projektu aktu prawa miejscowego do podmiotów, w celu wyrażenia pisemnej opinii w danej kwestii,
2) zamieszczenia projektów aktów prawa miejscowego na stronie internetowej Urzędu Gminy Popielów w Biuletynie Informacji Publicznej oraz tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy,
3) bezpośrednich spotkań z podmiotami.
3. O wyborze danej formy konsultacji decyduje Wójt Gminy Popielów
4. Z przebiegu konsultacji sporządza się protokół zawierający informację o formie konsultacji, terminie i przedmiocie konsultacji oraz wynikach konsultacji.
5. W przypadku konsultacji prowadzonych w formie bezpośrednich spotkań, w terminie nie późniejszym niż 7 dni przed wyznaczoną datą spotkania wysyła się informację pocztą tradycyjną lub elektroniczną. Informacja powinna zawierać termin, miejsce oraz przedmiot konsultacji. Ze spotkania sporządza się protokół zawierający informacje o przedmiocie konsultacji, przebiegu dyskusji oraz podjęte ustalenia i opinie. Do protokołu dołącza się listę obecności uczestników spotkania.
III Postanowienia końcowe
1. Konsultacje mają charakter opiniodawczy a ich wyniki nie są wiążące. Konsultacje uznaje się za ważne bez względu na liczbę uczestniczących w nich podmiotów .
2. Wyniki konsultacji opublikowane zostaną na stronie internetowej Gminy i tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Popielów.