Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego rok 2010 nr 109 poz. 1183

Uchwała nr LIV/318/2010 Rady Miejskiej w Korfantowie

z dnia 28 lipca 2010r.

w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Korfantów na lata 2010 - 2016

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 214 poz. 1806 i z 2003 roku Nr 80 poz. 717 i Nr 162 poz. 1568 oraz na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 71 poz. 733, z 2002 roku Nr 168 poz. 1383, Nr 113 poz. 984, z 2003 roku Nr 113 poz. 1069, z 2004 roku Nr 116 poz. 1203, z 2005 roku Nr 281 poz. 2783 i 2786, z 2006 roku Nr 94 poz. 657) Rada Miejska w Korfantowie uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Korfantów na lata 2010 - 2016 stanowiący załącznik Nr 1 do uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia.

Przewodniczący


Jan Oleksów


Załącznik do Uchwały Nr LIV/318/2010
Rady Miejskiej w Korfantowie
z dnia 28 lipca 2010 r.

Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Korfantów na lata 2010 - 2016

Program w głównej mierze określa kierunki w kształtowaniu lokalnej polityki mieszkaniowej i planowaniu przyszłych przedsięwzięć zmierzających do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych mieszkańców Gminy Korfantów przy szczególnym uwzględnieniu potrzeb społecznych, a także finansowych i technicznych.

Rozdział 1.
Prognoza dotycząca wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy w poszczególnych latach z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne.

1. Opis istniejącego stanu zasobu mieszkaniowego gminy oraz prognoza dotycząca wielkości i stanu technicznego zasobu mieszkaniowego w poszczególnych latach w budynkach stanowiących wyłączną własność gminy.


Tabela Nr 1. Lokale mieszkalne stanowiące wyłączną własność Gminy

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

2. Opis istniejącego stanu zasobu mieszkaniowego gminy oraz prognoza dotycząca wielkości i stanu technicznego zasobu mieszkaniowego w poszczególnych latach w budynkach będących we wspólnotach mieszkaniowych i we współwłasności.

Tabela Nr 2. Lokale mieszkalne Gminy we wspólnotach mieszkaniowych i we współwłasności

infoRgrafika

infoRgrafika

3. Opis istniejącego stanu zasobu mieszkaniowego gminy oraz prognoza dotycząca wielkości i stanu technicznego zasobu mieszkaniowego w poszczególnych latach z uwzględnieniem lokali socjalnych.

Tabela Nr 3. Lokale socjalne

infoRgrafika


1) 1. Skala ocen:

Stan techniczny budynku:

- dobry - budynek obecnie nie wymaga żadnych remontów,

- średni - budynek wymaga bieżących remontów,

- zły - budynek wymaga kapitalnego remontu,

- rozbiórka - budynek przeznaczony do kasacji.

2) 2. Oznaczenie skrótów:

S - sprzedaż lokalu

K - likwidacja lokalu (ze względu na stan techniczny rozbiórka budynku)

LS - lokal socjalny

Rk - remont kapitalny

Rb - remont bieżący

0 - wykreślenie z zasobów mieszkaniowych gminy

Struktura wiekowa budynków:

- Wybudowane przed 1945 r. - 85,7%

- Wybudowane w latach 1970 - 1990 - 14,3%

4. Prognoza dotycząca wielkości zasobu mieszkaniowego w poszczególnych latach z uwzględnieniem lokali socjalnych.

W gminnym zasobie mieszkaniowym wg. stanu na dzień 31 grudnia 2009 roku jest 225 lokali mieszkalnych w tym we współwłasności 2 lokale i wspólnotach mieszkaniowych 28 lokali mieszkalnych. W gminnym zasobie mieszkaniowym brak jest lokali socjalnych.

Analizując prognozę wielkości zasobu lokalowego należy stwierdzić, iż w okresie objętym planem dążyć się będzie do dalszej prywatyzacji mieszkań komunalnych przy pozostawieniu lokali socjalnych i niezbędnych dla Gminy lokali mieszkalnych gwarantujących zaspokojenie potrzeb najemców niezbędnych dla Gminy.

W zależności od środków finansowych oraz potrzeb mieszkaniowych będzie musiał być spełniony wymóg przygotowania lokali mieszkalnych socjalnych, które przyczynią się do rozwiązania problemów mieszkaniowych naszych mieszkańców, którzy zajmują lokale mieszkalne, na których ciążą prawomocne wyroki sądu o eksmisję. Planuje się przekwalifikowanie czterech mieszkań na lokale socjalne z istniejącego gminnego zasobu mieszkaniowego.

Rozdział 2.
Analiza potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na kolejne lata

Tabela Nr 4. Zestawienie niezbędnych remontów oraz modernizacji dotyczących zasobu mieszkaniowego planowanych do wykonania w latach 2010 - 20016.

infoRgrafika

W Gminie sukcesywnie następuje corocznie zmniejszenie ilości zasobów mieszkaniowych ze względu na planowaną sprzedaż. Istniejąca spółdzielnia mieszkaniowa zaprzestała budowy nowych lokali mieszkalnych.

Na terenie Gminy jedynie inwestorzy prywatni prowadzą budowy domów jednorodzinnych na własne potrzeby. Pojawili się także inwestorzy prywatni, którzy tworzą zasób mieszkaniowy na najem lokatorski.

Rozdział 3.
Planowana sprzedaż lokali w kolejnych latach.

Zakłada się docelową prywatyzację 48% lokali mieszkalnych z zasobów mieszkaniowych . Sprzedaż następuje w oparciu o obowiązujące przepisy prawa. Lokale są zbywane najemcom na preferencyjnych zasadach.

Tabela Nr 5. Plan sprzedaży

infoRgrafika

Wyłącza się ze sprzedaży lokale mieszkalne i użytkowe w budynkach znajdujących się przy Rynku w Korfantowie, z uwagi na objęcie ich ochroną konserwatorską oraz z uwagi na fakt, że część z nich stanowi zabytki.

Także ze względów zabezpieczenia mieszkań dla wysokokwalifikowanej kadry, wyłącza się ze sprzedaży mieszkania w budynkach przy ul. Parkowej w Korfantowie.

Rozdział 4.
Zasady polityki czynszowej oraz warunki obniżania czynszu

1. Stawki bazowe czynszu należy zróżnicować dokonując podziału zasobu mieszkaniowego Gminy na trzy strefy:

I. Strefa miejska - obejmująca lokale położone na terenie miasta Korfantów

II. Strefa wiejska I - obejmująca lokale położone w budynkach wielomieszkaniowych na terenie wsi,

III. Strefa wiejska II - obejmująca pozostałe lokale mieszkalne.

Zróżnicowanie stawek winno polegać na ustanowieniu najwyższej stawki bazowej dla strefy określonej w pkt I a najniższej dla strefy określonej w pkt III.

2. Czynniki obniżające stawkę bazową czynszu:

a) -10% od stawki bazowej za brak łazienki,

b) -10% od stawki bazowej za brak wc w mieszkaniu,

c) -10% od stawki bazowej za zł stan techniczny,

d) -10% od stawki bazowej za brak centralnego ogrzewania,

e) -10% od stawki bazowej za brak wody bieżącej,

f) -10% od stawki bazowej, gdy lokal położony jest na niskim parterze bez podpiwniczenia lub na poddaszu.

3. Stawki czynszu socjalnego należy ustalić w równej wysokości na terenie całej Gminy.

Rozdział 5.
Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w kolejnych latach

1. Lokale mieszkaniowego zasobu gminy będą zarządzane jak dotychczas przez:

a) Urząd Miejski w Korfantowie,

b) Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Korfantowie,

c) Miejsko Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Korfantowie.

2. Zarządzanie budynkami wspólnot mieszkaniowych odbywa się na zasadach zgodnie z ustawą z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali.

Tabela Nr 6. Zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w kolejnych latach

infoRgrafika

bz - utrzymanie dotychczasowego sprawowania zarządu budynkami

Rozdział 6.
Źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej w kolejnych latach 2010 - 2016.

Źródłami finansowania gospodarki mieszkaniowej są:

1) Czynsze:

- z lokali mieszkalnych

- z lokali użytkowych

- z garaży

2) Środki ze sprzedaży lokali mieszkalnych.

3) Budżet gminy na remonty budynków mieszkalnych.

4) Budżet gminy na inwestycje w części przeznaczonej na inwestycje mieszkaniowe.

Tabela Nr 7. Źródła oraz kwota finansowania zasobów mieszkaniowych Gminy.

infoRgrafika

Rozdział 7.
Wysokość wydatków w kolejnych latach, z podziałem na koszty bieżących eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli, a także wydatki inwestycyjne.

Tabela Nr 8. Wydatki na zasób mieszkaniowy Gminy.

infoRgrafika

Tabela Nr 9. Wydatki na zarząd nieruchomościami wspólnymi, których Gmina jest współwłaścicielem.

infoRgrafika

Rozdział 8.
Inne działania mające na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.

W ramach działań mających na celu poprawę gospodarowania zasobem mieszkaniowym gminy będzie utrzymanie zasobów mieszkaniowych nieprzewidzianych do sprzedaży w dobrym stanie technicznym, a co najmniej nie pogorszonym w stosunku do stanu obecnego. Trzeba też brać pod uwagę zabezpieczenie zasobów mieszkaniowych dla wysoko wyspecjalizowanej kadry lekarskiej oraz nauczycielskiej.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00