Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego rok 2010 nr 21 poz. 336

Sprawozdanie Prezydenta Miasta Opola z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w mieście Opolu za 2009 rok.


Na podstawie art. 38 b ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym tekst jednolity / Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592/ Prezydent Miasta Opola składa Radzie Miasta Opola sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za 2009 r.
1. W grudniu 2008 r. na podstawie zgłoszonych propozycji przez członków Komisji opracowano "Roczny plan pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w mieście Opolu na 2009 rok", który został zrealizowany. Na każdym posiedzeniu Komisji Komendant Miejski Policji, Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej oraz Komendant Straży Miejskiej składali informacje za okres dwóch miesięcy o zagrożeniach / zdarzeniach/ w mieście oraz o podjętych działaniach przez podległe służby. Zgodnie z planem odbyło się 5 posiedzeń. Tematyka posiedzeń obejmowała następujące tematy:
1) Ocena funkcjonowania "Miejskiego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na lata 2005-2009". Komisja pozytywnie oceniła pracę i działania podjęte przez odpowiednie jednostki i służby w zakresie "Miejskiego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na lata 2005 - 2009".
2) Ocena bezpieczeństwa na osiedlach w mieście Opolu. Na wniosek Komisji Komenda Miejska Policji w Opolu w porze wieczorowej i nocnej zwiększyła swoje patrole w rejonie osiedli: Groszowice, Grotowice i ulicy Armii Krajowej. Patrole te były finansowane z budżetu miasta.
3) Stan ochrony przeciwpożarowej miasta Opola. Z zakresu ochrony przeciwpożarowej Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Opolu ocenił negatywnie stan budynków i dróg ewakuacyjnych. Zwrócił uwagę na następujące braki i nieprawidłowości:
- brak podręcznego sprzętu gaśniczego w budynkach
- brak odpowiedniej instalacji elektrycznej i odgromowej
- nieodpowiednia szerokość dróg ewakuacyjnych i niewłaściwe ich oznakowanie. W związku z powyższym Komisja zwróciła się do Spółdzielni Mieszkaniowych i Administracji budynków o wyeliminowanie ww. nieprawidłowości.
4) Realizacja programów prewencyjnych związanych z młodzieżą. Komisja uznała, iż działania podjęte przez Wydział Oświaty Urzędu Miasta Opola mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w okresie wakacyjnym dały dobre efekty. Należą do nich:
a) przeprowadzenie przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych szerokiej akcji informacyjno propagandowej w zakresie bezpieczeństwa w czasie wakacji,
b) omówienie przez wychowawców klas na zajęciach szkolnych następujących tematów:
- zachowanie bezpieczeństwa podczas uczestnictwa w ruchu drogowym,
- zasady koprzystania z kąpielisk,
- kontakty z różnymi środowiskami i osobami oraz niebezpieczeństwo ich oddziaływania.
c) zobowiązano dyrektorów szkół do przeprowadzenia przeglądów boisk szkolnych i urządzeń sportowych pod kątem bezpieczeństwa, jak również udostępnienia ich dzieciom i młodzieży w okresie wakacji.
5) Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w okresie wakacji. Komisja pozytywnie zaopiniowała zadania akcji profilaktycznej pod nazwą "Bezpieczne wakacje 2009" realizowane między innymi przez: organizacje pozarządowe, fundacje, Komendę Policji, Straż Miejską, Wydział Oświaty, Młodzieżowy Dom Kultury, Międzyszkolny Ośrodek Sportowy.
6) Ocena bezpieczeństwa otoczenia szkół i placówek oświatowych. Przyjęto informację od Komendy Miejskiej Policji w Opolu na temat bezpieczeństwa w placówkach oświatowych i stwierdzono, że dzięki współpracy ze Strażą Miejską, Urzędem Miasta Opola, dyrektorami szkół i placówek oświatowych stan bezpieczeństwa poprawił się znacznie i zaczął przynosić dobre efekty poprzez zmniejszenie się liczby aktów wandalizmu, wykroczeń, itp. Komisja zaakceptowała inicjatywę zwiększenia liczby wspólnych patroli Komendy Miejskiej Policji i Straży Miejskiej w działaniach prewencyjnych w rejonie szkół i placówek oświatowych.
7) Ocena bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W sprawie bezpieczeństwa w ruchu drogowym Komisja zobowiązała Miejski Zarząd Dróg i Inspektora Nadzoru Budowlanego do prawidłowego oznakowania dróg przed rozpoczęciem remontów na trenie miasta Opola. Komisja Bezpieczeństwa i Porządku w mieście Opolu zgodnie z kompetencjami przekazała 8 wniosków do Komisji Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym działającej przy Wydziale Inżynierii Miejskiej w sprawie poprawy bezpieczeństwa na ulicach miasta Opola.
8) Ocena projektu budżetu miasta Opola na 2010 rok działu 754 rozdziału bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa. Pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu miasta Opola na 2010 rok w dziale 750 rozdziale bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa. Komisja Bezpieczeństwa i Porządku w mieście Opolu uznała, że współpraca pomiędzy Komendą Miejską Policji, Strażą Miejską i innymi jednostkami pod kątem bezpieczeństwa w 2009 roku przyniosła oczekiwane rezultaty.
2. W grudniu 2009 r. zespół wytypowany przez Przewodniczącego Komisji opracował sprawozdanie ze swojej działalności za 2009 rok, które Prezydent Miasta Opola przedkłada do akceptacji Radzie Miasta Opola nie później niż do końca stycznia następnego roku kalendarzowego. Sprawozdanie ogłasza się w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego.


Zatwierdzam
Prezydent Miasta

Ryszard Zembaczyński
Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w mieście Opolu

Ryszard Zembaczyński
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00