Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2016 poz. 1341

Sprawozdanie nr 1 Starosty Piaseczyńskiego

z dnia 28 stycznia 2016r.

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w 2015 roku

Na podstawie Komisja Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Piaseczyńskim została powołana zgodnie z art. 38a ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2015 poz. 1445 z późn. zm.). Komisja w obecnej kadencji funkcjonuje w następującym składzie, ustalonym zgodnie
z przepisami ustawy o samorządzie powiatowym: · Przewodniczący - Starosta Piaseczyński; · Naczelnik Wydziału Prewencji Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie -
podinsp. Marcin Stypiński; · Kierownik Referatu Patrolowo-Interwencyjnego Wydziału Prewencji Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie - st. asp. Jarosław Dziuba; · Radni Rady Powiatu Piaseczyńskiego zgodnie z Uchwałą Nr IV/9/15 Rady Powiatu Piaseczyńskiego z dnia 29 stycznia 2015 roku w sprawie delegowania radnych
do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku:

- Józef Zalewski,

- Kazimierz Porębski; · Specjalista Służby Leśnej ds. łowiectwa, ochrony przeciwpożarowej i ochrony przyrody w Nadleśnictwie Chojnów - Piotr Wojtas; · Przedstawiciel Piaseczyńskiego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego -Paweł Szczepański; · Przedstawiciel Prokuratury Rejonowej w Piasecznie - Katarzyna Walendziak; · Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Piasecznie - st. bryg. Leszek Szcześniak; · Zastępca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Piasecznie -
st. bryg. Mirosław Bosiek; · Ratownik medyczny - Piotr Weremko; W zależności od potrzeb i zakresu tematyki, Komisja zaprasza do współpracy przedstawicieli powiatowych inspekcji, służb i straży oraz innych specjalistów. Do zadań Komisji zgodnie z art. 38a ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym należy m. in.:

1) ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu;

2) opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego
i bezpieczeństwa obywateli;

3) przygotowanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;

4) opiniowanie projektu budżetu powiatu - w zakresie bezpieczeństwa;

5) opiniowanie, zleconych przez starostę zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. W roku sprawozdawczym Komisja odbyła cztery posiedzenia: 12 marca 2015 r.,
25 maja 2015 r., 16 października 2015 r. i 20 stycznia 2016 r., podczas których omówiono następujące zagadnienia:

- problem dzikich zwierząt wynikający z ich występowania na terenach zurbanizowanych i zamieszkałych przez ludzi;

- problem nielegalnego wypalania traw w świetle obowiązujących przepisów oraz programu ">>Nie<< dla wypalania traw w Powiecie Piaseczyńskim";

- problem sprzątania dróg po wypadkach w świetle dokumentu pt. "Zasady postępowania jednostek ochrony przeciwpożarowej w związku ze zdarzeniami na drogach" opracowanego w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej;

- opiniowanie projektu budżetu Powiatu Piaseczyńskiego w zakresie wydatków na bezpieczeństwo;

- rozpatrzenie możliwości powołania koordynatora ratowniczych działań medycznych. Jeśli chodzi o problem dzikich zwierząt wynikający z ich występowania na terenach zurbanizowanych i zamieszkałych przez ludzi, to omawiając ten temat, Komisja zapoznała się
z dostępnymi materiałami dotyczącymi kwestii organizacyjnych, finansowych i prawnych, związanymi z tym problemem. Członkom Komisji przedstawiono sprawozdanie z wykonywanych w tym zakresie zadań. W szczególności omówiono kwestie związane z realizacją odłowu dzików. Przedstawiono również inne problemy powiązane z tematyką posiedzenia Komisji, tj.:

- brak rozwiązania problemu postępowania z wolnożyjącymi rannymi zwierzętami, wymagającymi leczenia;

- brak wskazania procedury przyznawania dotacji celowej z budżetu państwa na działania związane z rozwiązywaniem problemów wynikających z przebywania zwierząt wolnożyjących na terenach zurbanizowanych oraz zamieszkałych przez ludzi. Ustalono, iż Biuro Bezpieczeństwa, Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Starostwa Powiatowego w Piasecznie rozpatrzy możliwości rozwiązania ww. problemów poprzez nawiązanie dialogu z: Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, Departamentem Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Departamentem Leśnictwa i Ochrony Przyrody Ministerstwa Środowiska oraz Regionalną Izbą Obrachunkową w Warszawie. Obecnie znane są już stanowiska tych instytucji w przedmiotowej sprawie. Kolejny omawiany przez Komisję problem dotyczył nielegalnego wypalania traw. Problematyka została przedstawiona w świetle obowiązujących przepisów oraz programu ">>Nie<< dla wypalania traw w Powiecie Piaseczyńskim". Obecnie problem nielegalnego wypalania traw - pomimo prowadzenia akcji informacyjnych i szkoleniowych - wciąż stanowi istotne zagrożenie na terenie powiatu. Komisja wnioskowała o sporządzenie zestawienia współrzędnych geograficznych miejsc, w których powtarzały się nielegalne wypalenia traw oraz
o dokonanie analizy zagadnienia podstaw prawnych, co do możliwości egzekwowania od właścicieli lub dzierżawcy danej działki utrzymania jej w dobrym stanie. Rozwiązania powyższych kwestii zostaną opracowane do końca lutego br. W tym samym czasie zostanie zaktualizowany program ">>Nie<< dla wypalania traw w Powiecie Piaseczyńskim". Problem sprzątania dróg po wypadkach w świetle dokumentu pt. "Zasady postępowania jednostek ochrony przeciwpożarowej w związku ze zdarzeniami na drogach" został omówiony na posiedzeniu Komisji, które odbyło się 16 października 2015 roku. Podstawowymi dokumentami, które zostały omówione były:

- "Zasady postępowania jednostek ochrony przeciwpożarowej w związku ze zdarzeniami na drogach",

- "Zasady postępowania zarządcy drogi podczas zdarzeń na zarządzanej sieci dróg krajowych";

- odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych na interpelację w sprawie zasad postępowania jednostek ochrony przeciwpożarowej w związku ze zdarzeniami na drogach. Omówiono w szczególności: kompetencje wybranych służb, działania podejmowane na etapie przyjęcia zgłoszenia, postępowanie po przybyciu na miejsce zdarzenia oraz przekazanie terenu działań ratowniczych zarządcy drogi. Zgodnie z wnioskami Komisji rozpoczęto przygotowania do organizacji Konwentu Wójtów, Burmistrzów i Starosty, na którym przedstawione zostaną konkretne rozwiązania problemu. Aktualnie Biuro Bezpieczeństwa, Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Starostwa Powiatowego w Piasecznie opracowuje z zarządcami dróg zestaw zagadnień do przedstawienia na Konwencie, które potencjalnie będą mogły zostać wprowadzone do realizacji. Wnioski z Konwentu zaś pozwolą na rozpoczęcie prac nad tworzeniem odpowiednich zasad, procedur i porozumień. Realizując ustawowe obowiązki, Komisja zapoznała się też z projektem budżetu Powiatu Piaseczyńskiego w zakresie wydatków na bezpieczeństwo i zaopiniowała go pozytywnie. Komisja zwróciła szczególną uwagę na planowane na rok 2016 projekty istotne dla bezpieczeństwa, tj.:

- System Wczesnego Ostrzegania i Alarmowania, który ma szansę zostać dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020;

- system łączności na terenie Powiatu Piaseczyńskiego, planowany zgodnie z ustawą z dnia
24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2009 r., nr 178 poz. 1380), zgodnie z którą do zadań własnych powiatu w zakresie ochrony przeciwpożarowej należy organizowanie systemu łączności, alarmowanie i współdziałanie między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych na obszarze powiatu;

- zakup wozu strażackiego dla KP PSP w najbliższym czasie jest konieczny ze względu na zły stan pojazdów będących na wyposażeniu Komendy. Rozpatrzenie możliwości powołania koordynatora ratowniczych działań medycznych stanowiło kolejny problem do rozważenia przez Komisję. Wniosek powołania koordynatora na poziomie powiatowym został zgłoszony przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Piasecznie. Opracowanie: Biuro Bezpieczeństwa, Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Starostwa Powiatowego w Piasecznie

Starosta Piaseczyński


Wojciech Ołdakowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00