Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XV/139/2016 Rady Miejskiej w Karczewie
z dnia 28 stycznia 2016r.
w sprawie przyjęcia kryteriów rekrutacji dzieci do gminnych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Karczew na rok szkolny 2016/2017
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 8, art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 i 41 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015 r., poz. 1515 z późn. zm.[1])) w związku z art. 20 c ust. 4-6, art. 20 za, art. 20v ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2015 r., poz. 2156) oraz art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz.U. z 2015 r. poz.1484) uchwala się, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się kryteria rekrutacji dzieci do gminnych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Karczew na rok szkolny 2016/2017, stanowiące Załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Karczewa.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Przewodnicząca Rady |
Załącznik do Uchwały Nr XV/139/2016
Rady Miejskiej w Karczewie
z dnia 28 stycznia 2016 r.
Kryteria rekrutacji dzieci do gminnych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Karczew na rok szkolny 2016/2017
§ 1. Do gminnych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Karczewa przyjmuje się dzieci zamieszkałe na terenie Gminy Karczew.
§ 2. 1. Kryteria organu prowadzącego gminne przedszkole / oddział przedszkolny przy szkole podstawowej - II etap rekrutacji, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dane publiczne przedszkole / oddział przedszkolny nadal dysponuje wolnymi miejscami są następujące:
1) dochód na członka rodziny - 2 pkt;
2) oboje rodzice/prawni opiekunowie pracują - 2 pkt;
3) jedno z rodziców/prawnych opiekunów pracuje - 1 pkt;
4) rodzeństwo w danym przedszkolu - 2 pkt;
5) odprowadzanie podatku dochodowego od osób fizycznych do Urzędu Skarbowego obejmującego właściwością Gminę Karczew przynajmniej przez jednego z rodziców / prawnych opiekunów - 2 pkt;
6) przedszkole wskazane we wniosku, jest najbliżej położonym od miejsca zamieszkania dziecka - 1 pkt.
2. Wymagane dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów organu prowadzącego gminne przedszkole/szkołę podstawową:
1) dochód na członka rodziny - kryterium dochodu wynosi 100 % kwoty, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2015 r., poz. 114);
2) oboje rodzice/prawni opiekunowie pracują - zaświadczenie rodziców o zatrudnieniu za okres ostatnich 3 miesięcy (uwzględniające urlop macierzyński, wychowawczy oraz rodzicielski wraz z przewidywaną datą powrotu do pracy);
3) jedno z rodziców/prawnych opiekunów pracuje - zaświadczenie rodzica o zatrudnieniu za okres ostatnich 3 miesięcy (uwzględniające urlop macierzyński, wychowawczy oraz rodzicielski wraz z przewidywaną datą powrotu do pracy);
4) rodzeństwo w danym przedszkolu - oświadczenie rodzica/prawnego opiekuna dziecka o uczęszczaniu rodzeństwa do tego samego przedszkola;
5) odprowadzanie podatku dochodowego od osób fizycznych do Urzędu Skarbowego obejmującego właściwością Gminę Karczew przynajmniej przez jednego z rodziców / prawnych opiekunów - oświadczenie o miejscu składania deklaracji na podatek dochodowy od osób fizycznych;
6) deklaracja rodzica (prawnego opiekuna) o wyborze danego przedszkola, jako najbliższego miejsca zamieszkania.
3. Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów organu prowadzącego składane są wraz z wnioskiem o przyjęcie dziecka do gminnego przedszkola i oddziału przedszkolnego przy szkole podstawowej, dla których organem prowadzącym jest Gmina Karczew.
4. Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów ustawowych muszą być złożone odpowiednio w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii lub w postaci urzędowo poświadczonego odpisu bądź w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica/prawnego opiekuna dziecka w obecności dyrektora placówki (oryginał do wglądu) albo w postaci wyciągu z dokumentu, jeżeli taki dokument znajduje się w aktach gminnego przedszkola lub szkoły podstawowej.
§ 3. W terminie 7 dni przed rozpoczęciem postępowania rekrutacyjnego rodzic/prawny opiekun dziecka zobowiązany jest złożyć deklarację do dyrektora przedszkola/szkoły o kontynuacji wychowania przedszkolnego przez dziecko w danym przedszkolu / oddziale przedszkolnym przy szkole podstawowej.
Przewodnicząca Rady |
[1]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w: Dz. U. z 2015 r. poz. 1890.