Akt prawny
Alerty
Porozumienie nr W/BU/2014 Zarząd Powiatu Wyszkowskiego
z dnia 30 kwietnia 2014r.
zawarte w Wyszkowie pomiędzy Zarządem Powiatu Wyszkowskiego a Burmistrzem Wyszkowa
Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 595 z późn. zm.), art. 8 ust. 2a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.), art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r. N poz. 260 z późn. zm.) i art. 216 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz.885 z póź. zm.) oraz na podstawie Uchwały Nr XLIV/293/2014 Rady Powiatu w Wyszkowie z dnia 26 lutego 2014 r. i Uchwały Nr XLVII/479/14 Rady Miejskiej w Wyszkowie z dnia 24 kwietnia 2014 r. zostało zawarte porozumienie następującej treści:
§ 1. Zarząd Powiatu jest zarządcą dróg powiatowych na terenie Gminy Wyszków wyszczególnionych i opisanych w załączniku nr 1 do niniejszego porozumienia.
§ 2. Drogi określone w załączniku nr 1 do niniejszego Porozumienia Zarząd Powiatu w ramach bieżącego utrzymania dróg przekazuje Burmistrzowi Wyszkowa w zarząd na czas od dnia wyłonienia wykonawcy i podpisania umowy przez Burmistrza na wykonanie zadań określonych w § 4 do dnia 31.12.2014 r.
§ 3. Na pokrycie kosztów związanych z przekazaniem zadań w ramach bieżącego utrzymania dróg powiatowych na terenie Gminy Wyszków w 2014 roku w zakresie określonym w § 4, przyznana została Gminie Wyszków dotacja w wysokości określonej w § 5.
§ 4. 1. Do obowiązków Burmistrza Wyszkowa w ramach sprawowanego zarządzania w zakresie bieżącego utrzymania dróg powiatowych i ulic miejskich będących drogami powiatowymi należy:
1) w zakresie dróg powiatowych nie będących ulicami miejskimi:
a) usuwanie śmieci i zanieczyszczeń z pasa drogowego dróg powiatowych;
b) wykaszanie poboczy z pasa drogowego dróg powiatowych;.
2) w zakresie ulic miejskich będących drogami powiatowymi:
a) koszenie, grabienie i wywóz trawy z pasa drogowego dróg powiatowych;
b) pielęgnacja drzew i zieleni w pasie dróg powiatowych,
c) utrzymanie czystości na ulicach, zatokach parkingowych, placach i chodnikach zlokalizowanych w pasie drogowym dróg powiatowych.
d) grabienie oraz wywóz liści z pasa drogowego ul. I A.W.P. oraz Al. Wolności (cztero- krotne)
e) usuwanie śmieci z koszy ulicznych przy ul. I A.W.P. oraz Al. Wolności (25 szt.).
2. Szczegółowy zakres rzeczowy robót określa załącznik nr 2.
§ 5. 1. Na wykonanie zadań określonych w § 4 przekazana zostanie Gminie dotacja w wysokości 94.916,00 złotych (słownie: dziewięćdziesiąt cztery tysiące dziewięćset szesnaście złotych zero groszy), w tym koszt obsługi zadania w wysokości 2% faktycznie poniesionych i rozliczonych kosztów.
2. Dotacja przekazywana będzie Gminie w okresach miesięcznych do 10-go dnia każdego miesiąca w ratach po 11.864,50 zł. (słownie: jedenaście tysięcy osiemset sześćdziesiąt cztery złote 50/100).
3. Pierwsza rata w wysokości 11.864,50 zł. zostanie przekazana do dnia 15 maja 2014 r.
4. Termin wykorzystania dotacji upływa dnia 31 grudnia 2014 r.
5. Rozliczenie dotacji określonej w ust. 1 nastąpi do dnia 15 stycznia 2015 r.
6. Termin zwrotu nie wykorzystanej części dotacji upływa dnia 15 stycznia 2015 r.
7. Dokumentami niezbędnymi do rozliczenia dotacji zgodnie z ust. 4 będą potwierdzone za zgodność z oryginałem:
1) kserokopie faktur;
2) kserokopie umów z wykonawcami;
3) kserokopie protokołów odbioru robót;
4) kserokopie dowodów zapłaty.
§ 6. Burmistrz Wyszkowa zrzeka się wszelkich roszczeń w stosunku do Zarządu Powiatu z tytułu poczynionych nakładów na drogi będące przedmiotem Porozumienia.
§ 7. 1. Zarząd Powiatu zastrzega sobie prawo kontroli wykonywanych zadań określonych w § 4, a w szczególności:
1) prawo uczestniczenia przedstawiciela Zarządu Powiatu w składzie komisji udzielającej zamówienia na roboty, bądź usługi będące przedmiotem Porozumienia;
2) prawo udziału własnego przedstawiciela przy odbiorze robót bądź usług;
3) prawo ustalenia terminu kontroli i odbioru robót;
4) prawo wglądu do dokumentów związanych z udzieleniem przez Burmistrza Wyszkowa zamówień publicznych dotyczących powierzonych zadań.
2. Zarząd Powiatu do korzystania z uprawnień określonych w ust. 1 upoważnia naczelnika Wydziału Inwestycji i Dróg Publicznych Starostwa Powiatowego w Wyszkowie.
§ 8. 1. Zarząd Powiatu zastrzega sobie prawo natychmiastowego rozwiązania porozumienia w przypadku nieprzestrzegania przez Burmistrza Wyszkowa postanowień niniejszego porozumienia.
2. Burmistrz Wyszkowa zastrzega sobie prawo natychmiastowego rozwiązania Porozumienia w przypadku nie przestrzegania przez Zarząd Powiatu zapisów zawartych w § 5 ust 1 i 2 .
3. W przypadku rozwiązania Porozumienia strony dokonują protokolarnego przekazania dróg. Protokół taki winien zawierać w szczególności, wykonane w okresie obowiązywania porozumienia roboty, ze wskazaniem nazwy i adresu wykonawcy oraz skutki finansowe zaawansowanych robót.
4. W przypadku rozwiązania Porozumienia, o którym mowa w ust. 1 Gmina Wyszków zobowiązana będzie do natychmiastowego zwrotu wypłaconej dotacji wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowej, liczonymi od dnia przekazania dotacji.
5. Zwrot środków, o których mowa w ust. 4 następuje na rachunek Starostwa Powiatowego w Wyszkowie Nr 31 8931 0003 0000 9191 2022 0023 w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od dnia wezwania.
§ 9. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Porozumieniem zastosowanie mieć będą ogólnie obowiązujące przepisy.
§ 10. Wszelkie zmiany Porozumienia wymagają formy pisemnej w drodze aneksu pod rygorem nieważności
§ 11. Porozumienie podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
§ 12. Porozumienie spisano w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po dwa dla każdej ze stron.
Starosta Powiatu
| Burmistrz Wyszkowa |
Załącznik nr 1 do Porozumienia dnia 30 kwietnia 2014 r.
Zalacznik1.doc
Załącznik Nr 1 do porozumienia gmina Wyszków 2014 r
Załącznik nr 2 do Porozumienia dnia 30 kwietnia 2014 r.
Zalacznik2.doc
Załącznik Nr 2-2014 III