Akt prawny
Alerty
Uchwała nr 274/XXXV/14 Rady Gminy Nowy Duninów
z dnia 7 listopada 2014r.
w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) i art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwała określa:
1) rodzaje i ilość odpadów odbieranych od właściciela nieruchomości,
2) częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości,
3) sposób świadczenia usług w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
§ 2. 1. Odpady komunalne będą odbierane od właścicieli nieruchomości z podziałem na następujące frakcje:
a) papier, tektura (makulatura, karton);
b) szkło;
c) metale;
d) tworzywa sztuczne;
e) opakowania wielomateriałowe;
f) odpady ulegające biodegradacji, w tym odpadów zielonych;
g) przeterminowane leki i chemikalia;
h) zużyte baterie i akumulatory;
i) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
j) meble i inne odpady wielkogabarytowe;
k) odpady budowlane i rozbiórkowe;
l) zużyte opony.
2. Na terenie Gminy Nowy Duninów selektywna zbiórka odpadów prowadzona jest w systemie pojemnikowym i workowym z podziałem na:
1) frakcję suchą obejmującą frakcje odpadów wymienionych w § 2 ust. 1 pkt. a, c - e;
2) szkło;
3) odpady ulegające biodegradacji tzw. frakcja mokra obejmująca frakcje odpadów wymienionych w § 2 ust. 1 pkt. f;
4) pozostałe odpady komunalne zmieszane niedające się wyselekcjonować, w tym popiół.
3. Odpady powstałe na terenie nieruchomości, posegregowane niezgodnie z zasadami określonymi w ust. 1, z uwzględnieniem ust. 2 traktowane będą jako odpady zmieszane.
4. W zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odbierane będą odpady komunalne w każdej ilości.
§ 3. 1. Ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy:
1) odpady zmieszane - odbierane co najmniej raz na miesiąc, w miesiącach od grudnia do marca dopuszcza się odbiór odpadów co drugi miesiąc;
2) odpady selektywnie zbierane - co najmniej raz na miesiąc;
3) odpady ulegające biodegradacji - co najmniej raz w miesiącu, w miesiącach od grudnia do marca dopuszcza się odbiór odpadów co drugi miesiąc.
2. Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkałych i z terenów przeznaczonych do użytku publicznego:
1) odpady selektywnie zbierane - odbierane są przez podmiot uprawniony co najmniej raz na miesiąc;
2) odpady zmieszane - odbierane są przez podmiot uprawniony co najmniej raz na miesiąc;
3) odpady ulegające biodegradacji - odbierane są przez podmiot uprawniony co najmniej raz na miesiąc;
4) z powierzchni leśnej lasów państwowych i pasów drogowych dróg publicznych - odbierane są przez podmiot uprawniony co najmniej raz w kwartale oprócz kwartału zimowego;
5) z powierzchni cmentarzy - odbierane są przez podmiot uprawniony co najmniej raz w kwartale.
3. Popiół od właścicieli nieruchomości, którzy nie będą segregować odpadów będzie zbierany w pojemniku na odpady zmieszane i odbierany zgodnie z częstotliwością przewidzianą dla odpadów zmieszanych. Natomiast w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów komunalnych, popiół należy zbierać w pojemniku na pozostałe odpady komunalne zmieszane niedające się wyselekcjonować.
4. Odbieranie odpadów komunalnych, o których mowa w ust. 1, 2 i 3 , będzie się odbywało zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Gminę Nowy Duninów z podmiotem uprawnionym do odbioru odpadów oraz udostępnionym właścicielom nieruchomości, od których mają one zostać odebrane. Harmonogram odbioru odpadów zostanie podany do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy.
§ 4. 1. Odpady komunalne, a w szczególności odpady niebezpieczne, meble oraz inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny oraz zużyte opony należy dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów, który zlokalizowany będzie na terenie gminnej oczyszczalni ścieków w Nowym Duninowie przy ul. Gostynińskiej 1a.
2. Odpady wymienione w ust.1 będą odbierane z częstotliwością dwa razy w roku.
3. Zużyte baterie i akumulatory małogabarytowe, przeterminowane leki i chemikalia należy dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów, który zlokalizowany będzie na terenie gminnej oczyszczalni ścieków w Nowym Duninowie przy ul. Gostynińskiej 1a.
4. Właściciele nieruchomości samodzielnie dostarczają do punktu selektywnego zbierania odpadów odpady komunalne określone w ust.1 i 3 zebrane w sposób selektywny.
5. Odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z remontów, niewymagających uzyskania zezwoleń wymaganych przez przepisy odrębne, w tym również gruz będą odbierane od właścicieli nieruchomości dwa razy w roku z terenu nieruchomości. Harmonogram odbioru zostanie podany do publicznej wiadomości mieszkańców gminy. Właściciel nieruchomości może także dostarczać w/w odpady do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
6. Punkty selektywnej zbiórki odpadów komunalnych określone w ust.1, 3 i 5 będą świadczyły usługi w godzinach ich pracy, zgodnie z harmonogramem, który zostanie podany do publicznej wiadomości mieszkańców, w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy.
§ 5. 1. Podmiot odbierający odpady komunalne odbierze wyłącznie te odpady, które są umieszczone w pojemnikach i workach.
2. Odpady zgromadzone obok pojemników i worków, o których mowa w ust. 1, nie będą odbierane.
3. W dniu odbioru odpadów komunalnych, zgodnie z ustalonym harmonogramem, właściciel nieruchomości wystawi pojemniki oraz worki na terenie nieruchomości w miejscu wyodrębnionym. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest zapewnić łatwy dostęp do pojemników i worków na odpady komunalne pracownikom podmiotu odbierającego odpady komunalne bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości. Gdy takiej możliwości nie ma, należy wystawić worki i pojemniki w dniu odbioru przy chodniku lub poboczu drogi przed wejściem na teren nieruchomości (nie naruszając warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego). Dopuszcza się także wjazd pojazdów przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne na teren nieruchomości w celu odbioru odpadów zgromadzonych w pojemnikach i workach.
§ 6. W zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, gmina zapewni :
1) wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki, służące do zbierania odpadów komunalnych, oraz
2) utrzymywanie odpowiedniego stanu sanitarnego, porządkowego oraz technicznego dostarczonych pojemników, służących do zbierania odpadów komunalnych.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Nowy Duninów.
§ 8. Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc obowiązująca Uchwała Nr 174/XXIII/13 Rady Gminy Nowy Duninów z dnia 15 marca 2013r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Przewodniczący Rady Gminy |