Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2014 poz. 12022

Uchwała nr LXIII/440/2014 Rady Miasta Sulejówek

z dnia 9 października 2014r.

w sprawie nadania statutu Młodzieżowej Rady Miasta Sulejówek

Na podstawie art. 5b ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.[1]) uchwala się, co następuje:

§ 1. Nadaje się Statut Młodzieżowej Radzie Miasta Sulejówek w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc uchwała Nr XLIX/353/2013 Rady Miasta Sulejówek z dnia 24 października 2013 r.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Przewodniczący Rady Miasta Sulejówek


Adam Lesiński


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr LXIII/440/2014
Rady Miasta Sulejówek
z dnia 9 października 2014 r.

STATUT MŁODZIEŻOWEJ RADY MIASTA SULEJÓWEK

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Statut określa zasady działania, cele i zadania Młodzieżowej Rady Miasta Sulejówek, zwanej dalej „Młodzieżową Radą”.

§ 2. Młodzieżowa Rada jest reprezentacją młodzieży z Miasta Sulejówek.

§ 3. Młodzieżowa Rada w swoich działaniach jest apolityczna.

§ 4. Młodzieżowa Rada działa na postawie niniejszego Statutu, uchwalonego przez Radę Miasta Sulejówek.

§ 5. Terenem działalności Młodzieżowej Rady jest Miasto Sulejówek. Nie wyłącza to współpracy z instytucjami i organizacjami krajowymi i zagranicznymi.

§ 6. Młodzieżowa Rada jest organem konsultacyjnym.

Rozdział 2.
Zakres działalności Młodzieżowej Rady

§ 7. Celem działania Młodzieżowej Rady jest:

1) działanie konsultacyjne w stosunku do Rady Miasta Sulejówek,

2) reprezentowanie interesów młodzieży wobec instytucji rządowych i samorządowych, a także Organizacji pozarządowych,

3) zgłaszanie wniosków i opinii dotyczących szeroko pojętych problemów młodzieży,

4) umożliwienie aktywnego udziału młodzieży w życiu społecznym, kulturalnym i edukacyjnym Miasta Sulejówek,

5) upowszechnianie idei demokracji.

§ 8. Młodzieżowa Rada realizuje swoje cele poprzez:

1) współpracę z Radą Miasta Sulejówek, poprzez udział Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Młodzieżowej Rady w sesjach Rady Miasta Sulejówek i obradach komisji Rady Miasta Sulejówek z głosem konsultacyjnym,

2) reprezentowanie młodzieży wobec władz i administracji szkolnej,

3) współpracę z samorządami uczniowskimi szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz organizacjami młodzieżowymi,

4) organizowanie spotkań młodzieży Miasta Sulejówek z przedstawicielami organizacji politycznych, społecznych i kulturalnych,

5) współorganizowanie imprez kulturalnych i sportowych dla młodzieży.

Rozdział 3.
Młodzieżowa Rada

§ 9. 1. Kadencja Młodzieżowej Rady trwa jeden rok, licząc od dnia ogłoszenia wyników wyborów.

2. Młodzieżowa Rada składa się z 15 radnych.

§ 10. 1. W skład Młodzieżowej Rady wchodzą przedstawiciele wszystkich szkół z terenu Miasta Sulejówek, wybierani na terenie szkół zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Statucie.

2. Każdy radny jest przedstawicielem i reprezentantem uczniów szkoły, w której został wybrany.

§ 11. Radni mają prawo:

1) uczestniczyć w posiedzeniach Młodzieżowej Rady,

2) zgłaszać wnioski związane z celami i działalnością Młodzieżowej Rady,

3) brać udział na zasadach określonych przez organizatorów w konkursach, konferencjach, szkoleniach i innych formach działalności Młodzieżowej Rady.

§ 12. Radni mają obowiązek:

1) reprezentowania młodzieży,

2) aktywnego uczestnictwa w działalności Młodzieżowej Rady,

3) przestrzegania postanowień niniejszego Statutu,

4) utrzymywania stałej więzi z przedstawicielami samorządów uczniowskich, przyjmowania ich wniosków, postulatów i uwag,

5) dbania o dobre imię i wizerunek Młodzieżowej Rady Miasta Sulejówek.

§ 13. 1. Członkostwo w Młodzieżowej Radzie wygasa wskutek:

1) wystąpienia z Młodzieżowej Rady,

2) trzech nieusprawiedliwionych nieobecności na sesjach Młodzieżowej Rady,

3) zmiany szkoły niewynikającej z ukończenia szkoły, w której został wybrany na radnego,

4) śmierci.

§ 14. 1. Wystąpienie z Młodzieżowej Rady następuje na podstawie pisemnej rezygnacji, złożonej na ręce Przewodniczącego.

2. Członek Młodzieżowej Rady, który jest nieobecny na sesji lub opuścił obrady przed zakończeniem sesji, zobowiązany jest do usprawiedliwienia nieobecności, składając pisemne wyjaśnienie Przewodniczącemu, najpóźniej na 3 dni przed terminem następnej sesji Młodzieżowej Rady.

3. W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na trzech sesjach Młodzieżowej Rady, Przewodniczący występuje z wnioskiem do Młodzieżowej Rady o wygaszenie mandatu radnego.

§ 15. 1. Młodzieżowa Rada podejmuje decyzję o wstąpieniu na wakujące miejsce kandydata z tej samej szkoły, co ustępujący miejsca, który w wyborach uzyskał kolejno największą ilość głosów, o ile nadal posiada bierne prawo wyborcze i wyraził zgodę na objęcie mandatu radnego.

2. Jeśli kolejno żaden z kandydatów z listy nie jest zainteresowany objęciem mandatu radnego, o sposobie zapewnienia szkole reprezentanta w Młodzieżowej Radzie decyduje samorząd szkolny w porozumieniu z dyrektorem szkoły.

3. Uzupełnienie w składzie Młodzieżowej Rady nie dokonuje się, jeśli do końca kadencji Rady pozostało mniej niż 3 miesiące.

§ 16. 1. Na pierwszej sesji, prowadzonej przez najstarszego wiekiem, obecnego radnego Młodzieżowej Rady, członkowie składają ślubowanie: „Ślubuję uroczyście obowiązki radnego Młodzieżowej Rady Miasta Sulejówek wykonywać godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro reprezentowanej przeze mnie młodzieży”.

2. Po odczytaniu roty ślubowania przez najmłodszego członka nowowybranej Młodzieżowej Rady, wyczytani kolejno radni wstają i wypowiadają słowo: „Ślubuję”. Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania „Tak mi dopomóż Bóg”.

3. Nieobecni radni składają ślubowanie na kolejnej sesji, na której są obecni.

4. Odmowa złożenia ślubowania oznacza zrzeczenie się z mandatu radnego.

5. Po złożeniu ślubowania radni otrzymują od Burmistrza Miasta Sulejówek zaświadczenie o wyborze na radnego Młodzieżowej Rady.

§ 17. 1. Młodzieżowa Rada wybiera ze swojego grona:

1) Przewodniczącego,

2) Wiceprzewodniczącego, który jednocześnie pełni funkcję skarbnika Młodzieżowej Rady, do którego zadań należy zbieranie dobrowolnych składek na cele określone uchwałą Młodzieżowej Rady,

3) Sekretarza,

4) komisje problemowe.

2. Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego oraz Sekretarza Młodzieżowa Rada wybiera w głosowaniu tajnym. W tym celu powołuje ze swojego grona 3-osobową Komisję Skrutacyjną.

§ 18. W przypadku odwołania lub przyjęcia rezygnacji Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego oraz niewybrania w ich miejsce osób do pełnienia tych funkcji, w terminie 30 dni od dnia przyjęcia rezygnacji albo od dnia odwołania, sesję Młodzieżowej Rady w celu wyboru Przewodniczącego zwołuje i do czasu wyboru Przewodniczącego prowadzi Przewodniczący Rady Miasta Sulejówek.

§ 19. 1. Do zadań Przewodniczącego należy:

1) kierowanie bieżącymi sprawami oraz reprezentowanie Młodzieżowej Rady na zewnątrz,

2) zwoływanie sesji Młodzieżowej Rady, przygotowywanie porządku obrad wraz z materiałami oraz przewodniczenie obradom,

3) występowanie z inicjatywą uchwałodawczą.

2. Podczas nieobecności Przewodniczącego zastępuje go Wiceprzewodniczący.

3. Oświadczenia i uchwały Młodzieżowej Rady podpisuje Przewodniczący lub podczas jego nieobecności Wiceprzewodniczący.

§ 20. Do zadań Sekretarza należy:
1) prowadzenie dokumentacji Młodzieżowej Rady,
2) zapewnienie sprawnego funkcjonowania Rady,
3) sporządzanie protokołów z sesji Młodzieżowej Rady.

§ 21. 1. Młodzieżowa Rada może powoływać komisje problemowe.

2. Skład osobowy i zakres działania komisji określa uchwała Młodzieżowej Rady.

3. Komisja wybiera ze swojego grona Przewodniczącego, który zwołuje i prowadzi posiedzenia Komisji oraz reprezentuje Komisję i przedstawia na sesji Rady jej wnioski i opinie.

4. Komisja ze swojego grona wybiera Wiceprzewodniczącego, który kieruje pracami komisji w przypadku nieobecności Przewodniczącego.

5. Na wniosek 3/5 składu Komisji Przewodniczący jest zobowiązany zwołać posiedzenie w ciągu 3 dni, celem rozpatrzenia sprawy określonej we wniosku.

6. Zawiadomienie o posiedzeniu Komisji zawiera informację o jego terminie, miejscu i porządku obrad.

7. Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół.

§ 22. Do zadań Komisji należy:

1) inicjowanie tematyki prac Młodzieżowej Rady,

2) opiniowanie projektów uchwał,

3) występowanie z inicjatywa uchwałodawczą,

4) rozpatrywanie i opiniowanie spraw przekazanych przez Młodzieżową Radę, inne komisje i podmioty,

5) analizowanie istotnych problemów mających znaczenie dla młodzieży Miasta Sulejówek.

Rozdział 4.
Tryb pracy Młodzieżowej Rady

§ 23. 1. Młodzieżowa Rada obraduje na sesjach, które odbywają się według potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na trzy miesiące i rozpatruje sprawy należące do jej kompetencji, określone w niniejszym Statucie.

2. Pierwsze posiedzenie nowowybranej Młodzieżowej Rady zwołuje Przewodniczący Rady Miasta Sulejówek w ciągu 30 dni od ogłoszenia wyników wyborów.

§ 24. 1. Sesje Młodzieżowej Rady zwołuje Przewodniczący. W przypadku nieobecności Przewodniczącego lub innego uzasadnionego powodu sesje zwołuje Wiceprzewodniczący.

2. O terminie sesji Przewodniczący zawiadamia pisemnie radnych, Burmistrza Miasta, Przewodniczącego Rady Miasta Sulejówek, Opiekuna Młodzieżowej Rady, co najmniej 7 dni przed planowaną datą sesji, załączając w powiadomieniu porządek obrad, projekty uchwał, opinie, stanowiska lub inne materiały będące przedmiotem porządku obrad.

3. Młodzieżowa Rada może wprowadzić zmiany do porządku obrad zwykłą większością głosów.

§ 25. Przewodniczący jest zobowiązany zwołać sesję na wniosek ¼ statutowego składu Młodzieżowej Rady w ciągu 10 dni od daty złożenia wniosku. Wniosek powinien spełniać wymogi określone w § 24 ust. 3. Przewodniczący powiadamia radnych na co najmniej 4 dni przed sesją zwołaną na wniosek, załączając porządek obrad oraz projekty uchwał lub inne materiały będące przedmiotem porządku obrad.

§ 26. Sesje Młodzieżowej Rady są jawne.

§ 27. 1 Obrady Młodzieżowej Rady są prawomocne, jeżeli uczestniczy w nich, co najmniej połowa statutowego składu Młodzieżowej Rady.

2. W przypadku stwierdzenia braku quorum w trakcie obrad, Przewodniczący podejmuje decyzję o przerwaniu sesji, wyznaczając jej nowy termin.

§ 28. 1. Sesję otwiera i prowadzi Przewodniczący, a w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczący, za wyjątkiem sytuacji, o której mowa w § 18.

2. Otwarcie sesji następuje po wypowiedzeniu przez Przewodniczącego formuły: „Otwieram sesję Młodzieżowej Rady Miasta Sulejówek ”.

§ 29. 1. Przewodniczący prowadzi obrady wg ustalonego porządku obrad.

2. Przewodniczący udziela głosu według ustalonej kolejności, w uzasadnionych przypadkach może także udzielić głosu poza kolejnością.

3. Przewodniczący może udzielić głosu osobom zaproszonym celem zreferowania tematu.

4. Przewodniczący czuwa nad sprawnym przebiegiem i zachowaniem porządku obrad. Przewodniczący ma prawo nakazania opuszczenie sali osobom spoza Młodzieżowej Rady, zakłócającym przebieg sesji.

§ 30. 1. Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący kończy sesję, wypowiadając formułę: „Zamykam sesję Młodzieżowej Rady Miasta Sulejówek”.

2. Z każdej sesji Sekretarz sporządza protokół, będący skróconym zapisem przebiegu obrad, który zatwierdza Przewodniczący. Do protokołu załącza się listę obecności, przyjęte uchwały, opinie, stanowiska, usprawiedliwione nieobecności i inne dokumenty będące przedmiotem obrad. Radni zgłaszają poprawki lub uzupełnienia do protokołu w formie pisemnej, które Sekretarz załącza do protokołu.

3. Protokół w szczególności powinien zawierać:

1) numer arabski kolejnej sesji, datę i miejsce sesji

2) stwierdzenie prawomocności obrad,

3) podjęte uchwały, opinie, stanowiska

4) przebieg głosowania,

5) skrócone treści wystąpień,

6) podpis Sekretarza i Przewodniczącego.

§ 31. 1. Młodzieżowa Rada podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwały. Młodzieżowa Rada może uchwalać wnioski, przyjmować stanowiska lub formułować opinie.

2. Uchwały, wnioski, stanowiska i opinie przyjmowane są zwykłą większością głosów.

§ 32. Ustanawia się logo Młodzieżowej Rady Miasta Sulejówek, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego statutu.

§ 32. 1. Z inicjatywą uchwałodawczą może wystąpić Przewodniczący, Wiceprzewodniczący, Sekretarz, komisje problemowe lub co najmniej 3 radnych.

2. Z propozycją przyjęcia przez Radę wniosku, opinii, stanowiska mogą występować członkowie Młodzieżowej Rady.

§ 33. 1. Uchwałę opatruje się numerem określającym kolejność uchwały, numerem określającym kolejną sesję i rok podjęcia uchwały. Kolejny numer uchwały i rok pisze się cyframi arabskimi, a sesji cyframi rzymskimi.

2. Wnioski, stanowiska i opinie opatruje się kolejnym numerem arabskim, kolejnym numerem rzymskim sesji i rok ich podjęcia.

3. Uchwały, wnioski, stanowiska i opinie podpisuje Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący, w zależności od tego, kto obradom przewodniczył.

4. Dokumentację Młodzieżowej Rady wraz z protokołami przechowuje się w Urzędzie Miasta Sulejówek.

§ 34. 1. Młodzieżowa Rada podejmuje rozstrzygnięcia w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.

2. Zwykła większość głosów oznacza, że „za” opowiedziało się więcej radnych niż „przeciw”. Głosy wstrzymujące się nie wpływają na wynik głosowania.

§ 35. W sprawach dotyczących wyboru Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego i Sekretarza decyzje podejmuje się w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów tzn. za podjęciem uchwały musi zagłosować więcej radnych niż łącznie radnych przeciwnych i wstrzymujących się.

§ 36. 1. W głosowaniu jawnym radni głosują przez podniesienie ręki.

2. W głosowaniu tajnym radni głosują na kartkach opatrzonych pieczęcią Rady Miasta Sulejówek. Za głosy ważne uznaje się kartki, na których radni głosowali w sposób zgodny z ustalonymi zasadami przez Komisję Skrutacyjną wybraną spośród radnych Młodzieżowej Rady. Skład osobowy Komisji Skrutacyjnej składa się z trzech radnych.

Rozdział 5.
Tryb wyboru Młodzieżowej Rady

§ 37. 1. Wybory do Młodzieżowej Rady są bezpośrednie i odbywają się w głosowaniu tajnym.

2. W wyborach do Młodzieżowej Rady głosować mogą uczniowie szkół wymienionych w § 43 osobiście, tylko jeden raz.

3. Kandydować do Młodzieżowej Rady mogą uczniowie, na zasadach wymienionych w § 43.

§ 38. 1. Wybory zarządza Burmistrz Miasta Sulejówek, nie później niż 2 miesiące przed upływem kadencji Młodzieżowej Rady.

2. Burmistrz Miasta Sulejówek wyznacza dzień wyborów, ustala kalendarz wyborczy oraz opracowuje wytyczne Szkolnym Komisjom Wyborczym.

§ 39. Czynne prawo wyborcze ma:

1) każdy uczeń szkoły gimnazjalnej,

2) każdy uczeń szkoły ponadgimnazjalnej,

3) każdy uczeń klas IV-VI szkoły podstawowej,

z terenu Miasta Sulejówek, licząc na dzień odbywania się wyborów.

§ 40. 1. Bierne prawo wyborcze mają nie zawieszeni w prawach ucznia:

1) uczniowie klas VI szkół podstawowych,

2) uczniowie klas gimnazjalnych,

3) uczniowie klas ponadgimnazjalnych,

4) uczniowie, z terenu Miasta Sulejówek, którzy do dnia wyborów nie ukończyli 18 roku życia.

2. Kandydować mogą również absolwenci szkół gimnazjalnych z terenu Miasta Sulejówek, którzy:

1) do dnia wyborów nie ukończyli 18 roku życia,

2) ukończyli naukę w gimnazjum nie wcześniej niż 1 rok przed dniem odbywania się wyborów.

3. Z każdej szkoły gimnazjalnej może kandydować tylko jeden absolwent, po spełnieniu warunków z ust. 2.

§ 41. 1. Wybory przeprowadza powołana przez dyrektora szkoły Szkolna Komisja Wyborcza, złożona z pięciu członków, w tym: Opiekuna Samorządu oraz 4 członków Samorządu Szkolnego. Osoba będąca członkiem Szkolnej Komisji Wyborczej nie może kandydować w wyborach.

2. Szkolna Komisja Wyborcza na pierwszym posiedzeniu, zwołanym przez Dyrektora szkoły, wybiera ze swojego składu Przewodniczącego Szkolnej Komisji Wyborczej.

3. Skład Szkolnej Komisji Wyborczej podaje się w ciągu 2 dni do wiadomości samorządów klasowych w sposób zwyczajowo przyjęty w szkole.

4. Szkolną Komisję Wyborczą należy powołać najpóźniej na 7 dni przed dniem wyborów.

§ 42. Do zadań Szkolnej Komisji Wyborczej należy:

1) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów niniejszego Statutu w sprawie przeprowadzenia wyborów,

2) rejestrowanie kandydatów na radnych,

3) przygotowanie spisu wyborców,

4) przygotowanie kart do głosowania,

5) przygotowanie lokalu wyborczego, w którym odbędą się wybory,

6) przeprowadzenie głosowania w szkole,

7) ustalenie wyników głosowania w szkole,

8) ogłoszenie wyników wyborów na terenie szkoły w sposób zwyczajowo przyjęty,

9) przesłanie wyników wyborów Burmistrzowi i Przewodniczącemu Rady Miasta Sulejówek.

§ 43. Ustala się następującą liczbę radnych wybieranych w poszczególnych okręgach - szkołach:

1) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych - wybiera 3 radnych,

2) Zespół Szkół nr 1 - wybiera 2 radnych (Gimnazjum), 1 radnego (Szkoła Podstawowa),

3) Zespół Szkół nr 2 - wybiera 2 radnych (Gimnazjum), 1 radnego (Szkoła Podstawowa),

4) Gimnazjum nr 2 - wybiera 2 radnych,

5) Szkoła Podstawowa nr 3 - wybiera 2 radnych,

6) Prywatna Szkoła Podstawowa i Gimnazjum im. Zofii i Jędrzeja Moraczewskich - wybiera 1 radnego,

7) Prywatna Szkoła Podstawowa i Gimnazjum im. Rodziny Moraczewskich - wybiera 1 radnego.

§ 44. 1. Osoby, którym przysługuje prawo wybierania, wpisuje się do spisu wyborców.

2. Spis wyborców sporządza się na dzień zarządzenia wyborów.

3. Spis wyborców przygotowuje Szkolna Komisja Wyborcza.

4. W spisie wyborców zamieszcza się nazwisko i imiona, datę urodzenia oraz klasę, do której uczęszcza wyborca.

5. Spis wyborców jest udostępniony tylko i wyłącznie do wglądu Dyrektora szkoły oraz Szkolnej Komisji Wyborczej.

§ 45. 1. Szkolna Komisja Wyborcza po sporządzeniu listy kandydatów na radnych przygotowuje karty do głosowania.

2. Na karcie do głosowania wymienia się w kolejności alfabetycznej nazwiska i imiona zarejestrowanych kandydatów na radnych.

3. Kartę do głosowania opatruje się podłużną pieczęcią szkoły.

4. Na karcie do głosowania umieszcza się informację o sposobie głosowania i warunkach ważności głosu.

§ 46. Prawo zgłaszania kandydatów na radnego przysługuje:

1) samorządowi szkolnemu,

2) samorządom klasowym,

3) uczniom

§ 47. 1. Kandydaci zgłaszani są w formie list kandydatów. Przez listę kandydatów rozumie się również zgłoszenie jednego kandydata. Lista kandydatów nie może być większa niż dwukrotność liczby radnych wybieranych w danym okręgu wyborczym (szkole).

2. Zgłoszenie kandydata powinno zawierać nazwę szkoły, imiona i nazwisko kandydata, datę urodzenia, zgodę na kandydowanie oraz oświadczenie rodziców lub opiekunów prawnych kandydata o zapewnieniu bezpiecznej drogi dojścia i powrotu dziecka do domu, w związku z wykonywaniem mandatu radnego.

3. Każda zgłoszona lista powinna być poparta co najmniej 30 podpisami wyborców.

4. Kandydatów można zgłaszać w ciągu 30 dni od daty zarządzenia wyborów.

§ 48. 1. Głosowanie odbywa się na terenie szkoły w przygotowanym lokalu wyborczym.

2. Głosowanie odbywa się od 9.00 do godziny 14.00.

3. O godzinie 14.00 Przewodniczący Szkolnej Komisji Wyborczej zarządza zakończenie głosowania. Od tej chwili w lokalu wyborczym mogą głosować tylko wyborcy, którzy przybyli przed godziną 14.00.

§ 49. W lokalu wyborczym Szkolna Komisja Wyborcza wydziela miejsca zapewniające tajność głosowania, w liczbie umożliwiającej wyborcom swobodne z nich korzystanie.

§ 50. 1. Przed rozpoczęciem głosowania Szkolna Komisja Wyborcza sprawdza, czy urna jest pusta, po czym zamyka ją i opieczętowuje podłużną pieczęcią szkoły oraz ustala liczbę kart do głosowania.

2. Od chwili opieczętowania, aż do zakończenia głosowania urny nie wolno otwierać.

3. Komisja wydaje wyborcom karty do głosowania, po uprzednim sprawdzeniu danych i złożeniu podpisu w spisie wyborców przez wyborcę.

§ 51. 1. Po otrzymaniu karty do głosowania wyborca dokonuje wyboru, po czym kartę wrzuca do urny.

2. Wyborca osobiście oddaje głos na jednego z kandydatów, którego nazwisko znajduje się na karcie do głosowania, przez postawienie z prawej strony nazwiska kandydata znaku „x”.

§ 52. Przewodniczący Szkolnej Komisji Wyborczej czuwa nad zapewnieniem tajności głosowania oraz nad utrzymaniem porządku i spokoju w czasie głosowania.

§ 53. 1. Niezwłocznie, po zakończeniu głosowania, Przewodniczący Szkolnej Komisji Wyborczej w obecności członków Komisji zabezpiecza niewykorzystane karty do głosowania, otwiera urnę wyborczą, po czym Komisja ustala:

1) liczbę wyborców uprawnionych do głosowania,

2) liczbę wyborców, którzy wzięli udział w głosowaniu,

3) liczbę oddanych głosów ważnych,

4) liczbę oddanych głosów nieważnych,

5) liczbę ważnych głosów oddanych na poszczególnych kandydatów.

2. Ustaleń, o których mowa w pkt. 1 dokonuje się na podstawie spisu wyborców oraz kart do głosowania, wrzuconych do urny przez wyborców.

§ 54. 1. Szkolna Komisja Wyborcza za nieważne głosy uznaje:

1) oddane na kartach do głosowania innych niż przygotowane,

2) oddane na kartach do głosowania, na których wyborca umieścił znak „x” przy więcej niż jednym nazwisku kandydata,

3) oddane na kartach do głosowania, na których wyborca nie umieścił znaku „x” przy żadnym z nazwisk kandydatów.

2. Dopisywanie na karcie do głosowania dodatkowych nazwisk lub poczynienie innych dopisków nie wpływa na ważność głosu.

3. Kart do głosowania całkowicie przedartych nie bierze się pod uwagę przy ustalaniu wyników głosowania.

§ 55. 1. Szkolna Komisja Wyborcza sporządza niezwłocznie w 4 egzemplarzach protokół głosowania.

2. W protokole głosowania podaje się dane, o których mowa w § 54 ust. 1 oraz:

1) czas rozpoczęcia i zakończenia głosowania,

2) liczbę przygotowanych kart do głosowania oraz liczbę kart nie wykorzystanych,

3) przypuszczalne przyczyny ewentualnych niezgodności miedzy liczbą wyborców, którzy pobrali karty do głosowania, a liczba kart do głosowania wyjętych przez Komisję z urny wyborczej,

4) ewentualne zastrzeżenia członków Komisji co do przebiegu głosowania.

3. Protokół głosowania podpisują członkowie Szkolnej Komisji Wyborczej obecni przy jego sporządzeniu. Protokół opatruje się podłużną pieczęcią szkoły.

4. Protokół głosowania oraz wyniki głosowania, po stwierdzeniu ważności głosów przez dyrektora szkoły, należy przekazać Przewodniczącemu Rady Miasta Sulejówek oraz Burmistrzowi Miasta Sulejówek.

5. Na decyzję dyrektora szkoły w przedmiocie ważności wyborów odwołanie nie przysługuje.

6. Niezwłocznie po sporządzeniu protokołu i stwierdzeniu ważności wyborów Szkolna Komisja Wyborcza podaje społeczności uczniowskiej wyniki głosowania w sposób zwyczajowo przyjęty.

§ 56. Radnym zostaje osoba, która w wyborach uzyskała największą liczbę głosów. W szkołach, które mają prawo wybierać dwóch radnych, radnym zostają dwie osoby, które zdobyły najwięcej głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje losowanie przeprowadzone przez Szkolną Komisję Wyborcza.

§ 57. Nie przysługuje prawo wniesienia protestu, co do przeprowadzonych wyborów.

Rozdział 6.
Kampania wyborcza

§ 58. 1. Kampania wyborcza rozpoczyna się z dniem podania społeczności uczniowskiej zarządzenia o wyborach do Młodzieżowej Rady i ulega zakończeniu na 24 godziny przed dniem głosowania.

2. Dozwolone jest prowadzenie kampanii wyborczej na terenie szkoły w sposób nieutrudniający jej działalności.

3. W dniu jak i w przeddzień głosowania zabrania się zwoływania zgromadzeń, wygłaszania przemówień, rozdawania ulotek, jak też prowadzenia w inny sposób agitacji na rzecz kandydatów.

4. Plakaty i hasła wyborcze należy umieszczać w taki sposób, aby można je było usunąć bez wyrządzania szkód.

Rozdział 7.
Postanowienia końcowe

§ 59. 1. Członkowie Młodzieżowej Rady za swoją pracę nie otrzymują wynagrodzenia ani diet.

2. Burmistrz Miasta Sulejówek wyznacza Opiekuna Młodzieżowej Rady, do którego zadań w szczególności należy:

1) wspieranie Młodzieżowej Rady w prowadzeniu działalności statutowej, służenie głosem doradczym.

2) zapewnienie przepływu informacji pomiędzy Młodzieżową Radą a organami samorządowymi miasta tj.: Radą Miasta Sulejówek i Burmistrzem Miasta Sulejówek.

3. Obsługę techniczno - administracyjną Młodzieżowej Rady Miasta zapewnia Burmistrz Miasta Sulejówek.

§ 60. 1. Pomieszczenia na działalność Młodzieżowej Rady zapewnia Urząd Miasta Sulejówek.

2. Zasady korzystania z tych pomieszczeń przez Młodzieżową Radę, na wniosek Przewodniczącego ustala się z osobą wyznaczoną przez Burmistrza do obsługi technicznej Młodzieżowej Rady.

§ 61. 1. Informacje na temat swojej działalności Młodzieżowa Rada może publikować na stronie internetowej Urzędu Miasta Sulejówek.

2. Treść zamieszczanych informacji podlega każdorazowo uzgodnieniu z osobą wyznaczoną przez Burmistrza Miasta Sulejówek do obsługi technicznej Młodzieżowej Rady.

§ 62. Zmiana Statutu następuje w trybie jego uchwalenia.


Załącznik Nr 1 do  Statutu Młodziezowej Rady Miasta Sulejówek przyjętego uchwałą: LXIII/440/2014

z dnia 9 października 2014 r.

Logo Młodzieżowej Rady Miasta Sulejówek składa się z 2 skrzyżowanych złotych buław znajdujących się na niebieskim tle w kształcie elipsy, obwiedzionych żółtym pierścieniem na którym umieszczony jest napis „MŁODZIEŻOWA RADA MIASTA SULEJÓWEK” oraz z 4 liter ,,M”, ,,R”, ,,M”, ,,S”, wkomponowanych w odstępach pomiędzy buławami. Stosunek wysokości do szerokości loga wynosi 11:12

Logo Młodzieżowej Rady Miasta Sulejówek






infoRgrafika


[1]] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2013r. poz. 645, poz.1318, z 2014 r., poz. 379, poz.1072

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00