Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2014 poz. 12005

Uchwała nr XVI/110/2011 Rady Gminy Klembów

z dnia 29 grudnia 2011r.

w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2012-2022

Na podstawie art. 226, art. 227, art.228, art. 230 ust.6 i art.243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 122 ust. 2
i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) oraz art. 169-171 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z póź. zm.) w związku z art.121 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych Rada Gminy Klembów uchwala, co następuje:

§ 1. Przyjmuje się Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Klembów na lata 2012-2022, zgodnie z załącznikiem nr 1 Tabelaryczna Prezentacja Wieloletniej Prognozy Finansowej i załącznikiem nr 2 Wykaz przedsięwzięć WPF do uchwały.

§ 2. Upoważnia się Wójta Gminy Klembów do:

1. Zaciągania zobowiązań:

a) związanych z realizacją przedsięwzięć ujętych w Załączniku nr 2;

b) z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy

2. Przekazania uprawnień kierownikom jednostek do zaciągania zobowiązań, o których mowa w ust.1

§ 3. Traci moc Uchwała Nr V/26/2011 Rady Gminy Klembów z dnia 27 stycznia 2011 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2011-2021 dniem 31.12.2011 r.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Klembów.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie od dnia 1 stycznia 2012 r.

Przewodnicząca Rady Gminy


Dorota Marcinkowska


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XVI/110/2011
Rady Gminy Klembów
z dnia 29 grudnia 2011 r.
Zalacznik1.pdf


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XVI/110/2011
Rady Gminy Klembów
z dnia 29 grudnia 2011 r.
Zalacznik2.pdf


Uzasadnienie

Objaśnienia do wieloletniej prognozy finansowej

na lata 2012 -2022 Gminy Klembów.

Uwagi ogólne:

W wieloletniej prognozie finansowej na lata 2012 - 2022 przyjęto wzrost ogólnych kwot dochodów i wydatków w latach 2012 - 2022 w niewielkim stopniu, jednak tak długie prognozowanie obarczone jest zbyt dużym ryzykiem błędu, już w porównaniu do prognozy w latach 2011-2021 widać zmiany.

W wieloletniej prognozie finansowej na lata 2012 - 2022 wzięto pod uwagę założenia makro-ekonomiczne Rządu na najbliższe lata oraz dane historyczne dla poszczególnych źródeł dochodów i kategorii wydatków w latach ubiegłych 2008-2010, jak i prognozowane wykonanie roku bieżącego dla Gminy.

Istnieje jednak szereg czynników mogących mieć wpływ na zmianę jego wartości, jednym z poważnych hamulców rozwoju gminy będą zmiany przepisów dotyczących możliwości zaciągania zobowiązań finansowych przez jednostki samorządu terytorialnego, co w dużym stopniu ograniczy realizacje inwestycji na terenie gminy.

Realizacja inwestycji uwarunkowana będzie w większości pozyskaniem środków z zewnątrz w ramach współfinansowania.

Dochody:

Założono wzrost dochodów bieżących na podstawie informacjami Ministra Finansów oraz wskaźników inflacji publikowanych przez GUS jak również na podstawie analizy wykonania dochodów za trzy kwartały 2011r.

Założono, że wzrost dochodów bieżących będzie się utrzymywał, jednak w niewielkim stopniu dotyczy to ewentualnych zmian związanych z podatkami PIT czy CIT oraz stawek podatków lokalnych.

W zakresie dochodów majątkowych w latach 2012-2013 wykazano dochody z tytułu dotacji majątkowych na podstawie podpisanych już umów a w dalszych latach przyjęte wartości są wynikiem prognoz.

Wydatki:

Wydatki na obsługę długu zaplanowano na podstawie harmonogramów spłat zaciągniętych kredytów i pożyczek. W 2012 roku planuje się zaciągnąć kredyty i pożyczki w wysokości 4 861 718,00zł do spłaty w ciągu 10 następnych lat co spowodowało rozszerzenie o rok okres wieloletniej prognozy finansowej w stosunku do założeń w latach 2011-2021.

Istnieje możliwość umorzenia części pożyczki z tym że na dzień sporządzenia prognozy zaplanowano całość spłat i odsetki. Na tej samej podstawie zaplanowano wysokość rozchodów na poszczególne lata.

Wzrost wydatków bieżących zaplanowano w niewielkim stopniu ze względu na konieczność spełnienia warunków określonych art. 242 ustawy o finansach publicznych.

Zaplanowano wzrost wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Gminy w niewielkim stopniu, obejmuje on również wypłatę odpraw emerytalnych pozostałe wydatki bieżące planuje się ograniczyć do minimum.

W ramach przedsięwzięć wykazanych w załączniku nr 2 do uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej wykazano kontynuacje z roku 2011 w kwotach wynikające z zawartych już umów lub przewidziane uchwałami rady gminy. Zmianie uległy limity wydatków na poszczególne lata jak również miedzy wydatkami bieżącymi i majątkowymi. Ponadto w przedsięwzięciu „Rozwój dostępu do Internetu w Gminie Klembów dla mieszkańców zagrożonych wykluczeniem cyfrowym” zostały zmniejszone łączne nakłady finansowe o kwotę 229 641,00zł zmiany te wynikły w związku ze zmianą harmonogramu rzeczowo- finansowego realizacji zadania.

Wydatki majątkowe zaplanowano na przedsięwzięcia przewidziane w załączniku nr 2 do uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej. W pozostałym zakresie przewiduje się realizację inwestycji rocznych.

Przychody i rozchody.

Poza kredytem i pożyczką w wysokości 4 861 718,00 zł w roku 2012 na dzień przyjęcia prognozy nie planuje się innych nowych przychodów.

Spłatę długu zaplanowano na podstawie harmonogramów spłat zaciągniętych kredytów.

W 2012 roku zaplanowane pożyczki i kredyty przyjęto do spłaty w ciągu 10 następnych lat, w związku z tym wprowadzono zmiany dotyczące zadłużenia i spłat w poszczególnych latach.

W przypadku wystąpienia w danym roku nadwyżki budżetowe przeznacza się na spłatę wcześniej zaciągniętego długu .

Kwota długu, sposób jego sfinansowania i relacja o której mowa w art. 243 ustawy o finansach publicznych.

Wskaźnik zadłużenie gminy w poszczególnych latach kształtuje się :

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2020

44,73%

37,50%

29,61%

25,69%

20,45%

15,52%

11,47%

7,44%

3,52%

0,72%

0%

Planowana łączna kwota spłaty zobowiązań w stosunku do dochodów :

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2020

6,68%

7,36%

6,86%

6,19%

5,97%

5,47%

4,47%

4,32%

4,18%

3,18%

0,90%

Kwota wykazana jako dług na koniec każdego roku jest wynikiem działania: dług z poprzedniego roku + zaciągany dług - spłata długu. W pozycji tej nie uwzględnia się długu związków do których należy gmina. Długi te uwzględnione są jedynie przy obliczeniu obciążeń budżetu danego roku spłatami: zgodnie z art. 243 ustawy.

Przyjmuje się, że dług i jego splata jest finansowana w pierwszej kolejności

Zgodnie z art. 121 ust 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241) na lata 2011-2013 objęte wieloletnią prognozą finansową zamiast zasad, o których mowa w przepisach art. 226 ust. 1 pkt. 6 i art. 230 ust. 5 ustawy, o której mowa w art. 1, mają zastosowanie zasady określone w art. 169-171 ustawy, o której mowa w art. 85.- tj. progi 15 % i 60 %.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00