Akt prawny
Alerty
Porozumienie nr B/BU/2014 Zarząd Powiatu Wyszkowskiego
z dnia 17 marca 2014r.
zawarte w Wyszkowie pomiędzy Zarządem Powiatu Wyszkowskiego reprezentowanym przez: 1.Bogdana Mirosława Pągowskiego- Starostę Powiatu 2.Zdzisława Damiana Bociana - Wicestarostę Powiatu przy kontrasygnacie Anny Anuszewskiej- Skarbnika Powiatu zwanym w dalszej części porozumienia ,,Zarządem Powiatu” a Wójtem Gminy Brańszczyk - Mieczysławem Pękulem zwanym w dalszej części porozumienia „Wójtem Gminy”
Na podstawie art. 5 pkt 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 595 z późn. zm.), art. 8 ust. 2a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142 z 2001 r. poz. 1591 z późn. zm.), art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz.260 z późn. zm.) i art. 216 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 885) oraz na podstawie § 1, § 2 pkt 1 i § 3 Uchwały Nr XLIV/294/2014 Rady Powiatu w Wyszkowie z dnia 26 lutego 2014 r. i Uchwały NR XLVI.265.2014 Rady Gminy Brańszczyk z dnia 6 marca 2014 r. zostało zawarte porozumienie następującej treści:
§ 1. Zarząd Powiatu jest zarządcą dróg powiatowych na terenie Gminy Brańszczyk wyszczególnionych i opisanych w załączniku do niniejszego porozumienia.
§ 2. Drogi określone w załączniku do niniejszego porozumienia Zarząd Powiatu w ramach bieżącego utrzymania dróg przekazuje Wójtowi Gminy w zarząd na czas od dnia podpisania niniejszego porozumienia do dnia 31 grudnia 2014 r. w zakresie określonym w § 4.
§ 3. Na pokrycie kosztów związanych z przekazaniem części zadań w ramach bieżącego utrzymania dróg powiatowych na terenie Gminy Brańszczyk w 2014 roku w zakresie określonym w § 4, przyznana została dla Gminy Brańszczyk dotacja zgodnie z wysokością określoną w § 5.
§ 4. 1. Do obowiązków Wójta Gminy w ramach sprawowanego zarządzania należy w szczególności:
1) ścięcie i profilowanie poboczy dróg powiatowych w ilości do 3.500 m2;
2) usuwanie śmieci i zanieczyszczeń z pasów drogowych dróg powiatowych;
3) naprawę stwarzających zagrożenie ubytków nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych w ilości do 105 m2;
4) wykaszanie poboczy dróg powiatowych - dwukrotne.
2. Ponadto do obowiązków Wójta Gminy w zależności od potrzeb należy:
1) czyszczenie przepustów znajdujących się pod drogami powiatowymi;
2) uzupełnienie nawierzchni poboczy dróg powiatowych pospółką w ilości do 50 m3;
3) odtworzenie rowów odwadniających przy drogach powiatowych w ilości do 500 m;
4) utrzymanie oznakowania pionowego przy drogach powiatowych w ilości do 30 szt.;
5) profilowanie nawierzchni poboczy żwirowych dróg powiatowych w ilości do 3 km.
§ 5. 1. Na wykonanie zadań określonych w § 4 przekazana zostanie Gminie dotacja w wysokości 29.220,00 złotych (słownie: dwadzieścia dziewięć tysięcy dwieście dwadzieścia złotych 00/100), w tym koszt obsługi zadania w wysokości do 2% faktycznie poniesionych i rozliczonych kosztów.
2. Dotacja przekazywana będzie Gminie w okresach miesięcznych do 10-go dnia każdego miesiąca w ratach po 2.922,00 zł (słownie: dwa tysiące dziewięćset dwadzieścia złote 00/100) począwszy od miesiąca marca
3. Pierwsza rata w wysokości 5.844,00 zł zostanie przekazana do dnia 10 kwietnia 2014 r.
4. Termin wykorzystania dotacji upływa dnia 31 grudnia 2014 r.
5. Rozliczenie dotacji określonej w ust. 1 nastąpi do dnia 15 stycznia 2015 r.
6. Termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji upływa dnia 15 stycznia 2015 r.
7. Dokumentami niezbędnymi do rozliczenia dotacji zgodnie z ust. 4 będą potwierdzone za zgodność z oryginałem:
1) kserokopie faktur;
2) kserokopie umów z wykonawcami;
3) kserokopie protokołów odbioru robót;
4) kserokopie dowodów zapłaty;
5) kserokopia dokumentu poświadczającego poniesiony wydatek na obsługę zadania.
§ 6. Wójt Gminy zrzeka się wszelkich roszczeń w stosunku do Zarządu Powiatu z tytułu poczynionych nakładów na drodze będącej przedmiotem porozumienia.
§ 7. 1. Zarząd Powiatu zastrzega sobie prawo kontroli wykonywanych zadań określonych w § 4, a w szczególności:
1) prawo decydowania o terminie ich wykonania, miejscu i zakresie ilościowym;
2) prawo uczestniczenia przedstawiciela Zarządu Powiatu w składzie komisji udzielającej zamówienia na roboty, bądź usługi będące przedmiotem porozumienia;
3) prawo udziału własnego przedstawiciela przy odbiorze robót bądź usług;
4) prawo ustalenia terminu kontroli i odbioru robót;
5) prawo wglądu do dokumentów związanych z udzieleniem przez Wójta Gminy zamówień publicznych dotyczących powierzonych zadań.
2. Zarząd Powiatu do korzystania z uprawnień określonych w ust. 1 upoważnia pracowników Wydziału Inwestycji i Dróg Publicznych Starostwa Powiatowego w Wyszkowie
§ 8. Zarząd Powiatu zastrzega sobie prawo natychmiastowego rozwiązania porozumienia w przypadku nieprzestrzegania przez Wójta Gminy postanowień niniejszego porozumienia.
§ 9. 1. W przypadku rozwiązania porozumienia strony dokonują protokolarnego przekazania dróg. Protokół taki winien zawierać w szczególności, wykonane w okresie obowiązywania porozumienia roboty, ze wskazaniem adresu wykonawcy.
2. Wójt Gminy zobowiązany jest przekazać uprawnienia wynikające z umów z wykonawcami na rzecz Zarządu Powiatu.
3. Koszty wynikające z uprawnień wykonawcy z zawartych umów przekazanych przez Wójta Gminy w przypadku określonym w ust. 1 i przekraczające wartość środków określonych w § 5 ust. 1 i 2 zostaną pokryte przez Gminę.
§ 10. W sprawach nieuregulowanych niniejszym porozumieniem zastosowanie mieć będą ogólnie obowiązujące przepisy.
§ 11. Wszelkie zmiany porozumienia wymagają formy pisemnej w drodze aneksu pod rygorem nieważności.
§ 12. Porozumienie podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
§ 13. Porozumienie spisano w czterech jednobrzmiących egzemplarzach po dwa dla każdej ze stron.
Starosta Powiatu
| Wójt Gminy |
Załącznik nr 1 do Porozumienia dnia 17 marca 2014 r.
Zalacznik1.doc
Załącznik do porozumienia z Gminą Brańszczyk 2014