Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2014 poz. 10288

Porozumienie nr B/BU/2014 Zarząd Powiatu Wyszkowskiego

z dnia 17 marca 2014r.

zawarte w Wyszkowie pomiędzy Zarządem Powiatu Wyszkowskiego reprezentowanym przez: 1.Bogdana Mirosława Pągowskiego- Starostę Powiatu 2.Zdzisława Damiana Bociana - Wicestarostę Powiatu przy kontrasygnacie Anny Anuszewskiej- Skarbnika Powiatu zwanym w dalszej części porozumienia ,,Zarządem Powiatu” a Wójtem Gminy Brańszczyk - Mieczysławem Pękulem zwanym w dalszej części porozumienia „Wójtem Gminy”

Na podstawie art. 5 pkt 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 595 z późn. zm.), art. 8 ust. 2a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142 z 2001 r. poz. 1591 z późn. zm.), art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz.260 z późn. zm.) i art. 216 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 885) oraz na podstawie § 1, § 2 pkt 1 i § 3 Uchwały Nr XLIV/294/2014 Rady Powiatu w Wyszkowie z dnia 26 lutego 2014 r. i Uchwały NR XLVI.265.2014 Rady Gminy Brańszczyk z dnia 6 marca 2014 r. zostało zawarte porozumienie następującej treści:

§ 1. Zarząd Powiatu jest zarządcą dróg powiatowych na terenie Gminy Brańszczyk wyszczególnionych i opisanych w załączniku do niniejszego porozumienia.

§ 2. Drogi określone w załączniku do niniejszego porozumienia Zarząd Powiatu w ramach bieżącego utrzymania dróg przekazuje Wójtowi Gminy w zarząd na czas od dnia podpisania niniejszego porozumienia do dnia 31 grudnia 2014 r. w zakresie określonym w § 4.

§ 3. Na pokrycie kosztów związanych z przekazaniem części zadań w ramach bieżącego utrzymania dróg powiatowych na terenie Gminy Brańszczyk w 2014 roku w zakresie określonym w § 4, przyznana została dla Gminy Brańszczyk dotacja zgodnie z wysokością określoną w § 5.

§ 4. 1. Do obowiązków Wójta Gminy w ramach sprawowanego zarządzania należy w szczególności:

1) ścięcie i profilowanie poboczy dróg powiatowych w ilości do 3.500 m2;

2) usuwanie śmieci i zanieczyszczeń z pasów drogowych dróg powiatowych;

3) naprawę stwarzających zagrożenie ubytków nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych w ilości do 105 m2;

4) wykaszanie poboczy dróg powiatowych - dwukrotne.

2. Ponadto do obowiązków Wójta Gminy w zależności od potrzeb należy:

1) czyszczenie przepustów znajdujących się pod drogami powiatowymi;

2) uzupełnienie nawierzchni poboczy dróg powiatowych pospółką w ilości do 50 m3;

3) odtworzenie rowów odwadniających przy drogach powiatowych w ilości do 500 m;

4) utrzymanie oznakowania pionowego przy drogach powiatowych w ilości do 30 szt.;

5) profilowanie nawierzchni poboczy żwirowych dróg powiatowych w ilości do 3 km.

§ 5. 1. Na wykonanie zadań określonych w § 4 przekazana zostanie Gminie dotacja w wysokości 29.220,00 złotych (słownie: dwadzieścia dziewięć tysięcy dwieście dwadzieścia złotych 00/100), w tym koszt obsługi zadania w wysokości do 2% faktycznie poniesionych i rozliczonych kosztów.

2. Dotacja przekazywana będzie Gminie w okresach miesięcznych do 10-go dnia każdego miesiąca w ratach po 2.922,00 zł (słownie: dwa tysiące dziewięćset dwadzieścia złote 00/100) począwszy od miesiąca marca

3. Pierwsza rata w wysokości 5.844,00 zł zostanie przekazana do dnia 10 kwietnia 2014 r.

4. Termin wykorzystania dotacji upływa dnia 31 grudnia 2014 r.

5. Rozliczenie dotacji określonej w ust. 1 nastąpi do dnia 15 stycznia 2015 r.

6. Termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji upływa dnia 15 stycznia 2015 r.

7. Dokumentami niezbędnymi do rozliczenia dotacji zgodnie z ust. 4 będą potwierdzone za zgodność z oryginałem:

1) kserokopie faktur;

2) kserokopie umów z wykonawcami;

3) kserokopie protokołów odbioru robót;

4) kserokopie dowodów zapłaty;

5) kserokopia dokumentu poświadczającego poniesiony wydatek na obsługę zadania.

§ 6. Wójt Gminy zrzeka się wszelkich roszczeń w stosunku do Zarządu Powiatu z tytułu poczynionych nakładów na drodze będącej przedmiotem porozumienia.

§ 7. 1. Zarząd Powiatu zastrzega sobie prawo kontroli wykonywanych zadań określonych w § 4, a w szczególności:

1) prawo decydowania o terminie ich wykonania, miejscu i zakresie ilościowym;

2) prawo uczestniczenia przedstawiciela Zarządu Powiatu w składzie komisji udzielającej zamówienia na roboty, bądź usługi będące przedmiotem porozumienia;

3) prawo udziału własnego przedstawiciela przy odbiorze robót bądź usług;

4) prawo ustalenia terminu kontroli i odbioru robót;

5) prawo wglądu do dokumentów związanych z udzieleniem przez Wójta Gminy zamówień publicznych dotyczących powierzonych zadań.

2. Zarząd Powiatu do korzystania z uprawnień określonych w ust. 1 upoważnia pracowników Wydziału Inwestycji i Dróg Publicznych Starostwa Powiatowego w Wyszkowie

§ 8. Zarząd Powiatu zastrzega sobie prawo natychmiastowego rozwiązania porozumienia w przypadku nieprzestrzegania przez Wójta Gminy postanowień niniejszego porozumienia.

§ 9. 1. W przypadku rozwiązania porozumienia strony dokonują protokolarnego przekazania dróg. Protokół taki winien zawierać w szczególności, wykonane w okresie obowiązywania porozumienia roboty, ze wskazaniem adresu wykonawcy.

2. Wójt Gminy zobowiązany jest przekazać uprawnienia wynikające z umów z wykonawcami na rzecz Zarządu Powiatu.

3. Koszty wynikające z uprawnień wykonawcy z zawartych umów przekazanych przez Wójta Gminy w przypadku określonym w ust. 1 i przekraczające wartość środków określonych w § 5 ust. 1 i 2 zostaną pokryte przez Gminę.

§ 10. W sprawach nieuregulowanych niniejszym porozumieniem zastosowanie mieć będą ogólnie obowiązujące przepisy.

§ 11. Wszelkie zmiany porozumienia wymagają formy pisemnej w drodze aneksu pod rygorem nieważności.

§ 12. Porozumienie podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

§ 13. Porozumienie spisano w czterech jednobrzmiących egzemplarzach po dwa dla każdej ze stron.

Starosta Powiatu


Bogdan Mirosław Pągowski


Wicestarosta


Zdzisław Damian Bocian

Wójt Gminy


Mieczysław Pękul


Załącznik nr 1 do Porozumienia dnia 17 marca 2014 r.
Zalacznik1.doc

Załącznik do porozumienia z Gminą Brańszczyk 2014

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00