Akt prawny
Alerty
Sprawozdanie Starosty Przysuskiego
z dnia 23 stycznia 2014r.
z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w 2013 roku
Komisja Bezpieczeństwa i Porządku utworzona została na podstawie art. 38 a ustawy o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 595 ze zm.) w celu realizacji zadań Starosty Przysuskiego w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
SKŁAD KOMISJI
Zarządzeniem Nr 4/2011 Starosty Przysuskiego z dnia 21 stycznia 2011 roku została powołania Komisja Bezpieczeństwa i Porządku na kadencję 2011 - 2013, w skład której wchodzili:
Przewodniczący Komisji
1. Pan Marian Niemirski - Starosta Przysuski
Członkowie Komisji:
2. Pan Włodzimierz Krupa - Radny Powiatu Przysuskiego
3. Pan Dariusz Marasek - Radny Powiatu Przysuskiego
4. Pan Wojciech Brandt - Komendant KPP w Przysusze
5. Pan Leszek Jędrzejczak - przedstawiciel KPP w Przysusze
6. Pan Jarosław Bednarski - Pracownik oświaty
7. Pan Witold Studziński - przedstawiciel samorządu gminnego
8. Pani Ewa Żytniak - przedstawiciel PUP w Przysusze
9. Pan Paweł Ziętek - Prokurator wskazany przez Prokuratora Okręgowego w Radomiu.
TEMATY OMAWIANE NA POSIEDZENIACH KOMISJI W 2012 r.
1. Zadania dla służb, inspekcji i straży oraz samorządu terytorialnego, które zostały zawarte w Wytycznych Wojewody Mazowieckiego z dnia 3 stycznia 2013 r. do działalności w dziedzinie bezpieczeństwa i porządku publicznego w 2013 r.
2. Omówienie efektywności działań podjętych na terenie powiatu przysuskiego na rzecz poprawy bezpieczeństwa podczas wypoczynku zimowego - „Bezpieczne Ferie 2013”.
3. Ocena poziomu zachorowań na grypę w sezonie zimowym 2012/2013 w porównaniu do lat poprzednich.
DZIAŁALNOŚĆ KOMISJI
W 2013 roku odbyło się jedno posiedzenie Komisji, na której omówiono stan bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Powiatu Przysuskiego.
W posiedzeniu komisji uczestniczyli członkowie komisji oraz zaproszeni goście. Szefowie podległych jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży zgodnie z właściwością przygotowywali pisemne informacje z zakresu działania swoich jednostek. Informacje przedstawiane na posiedzeniu dotyczyły zagadnień będących tematyką proponowanego porządku posiedzenia. Ponadto Wydział Zarzadzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich pełniący obsługę biurową Komisji realizował zadania związane ze sprawozdawczością i przekazywaniem danych dot. akcji inicjowanych przez Wojewodę Mazowieckiego: NIE! dla wypalania traw, Bezpieczne Ferie 2013, Bezpieczne Wakacje 2013.
PODSUMOWANIE I OCENA WSPÓŁPRACY
Realizowano program zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego „Bezpieczne Przysuskie”. Podejmowano przedsięwzięcia mające na celu realizację zadań zawartych w wytycznych Wojewody Mazowieckiego Współpraca Komisji z jednostkami organizacyjnymi powiatu, służbami, inspekcjami i strażami oraz samorządem gminnym układała się właściwie.
STAROSTA |