Akt prawny
Alerty
Zarządzenie nr 17/2013 Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013r.
w sprawie przedłożenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Mokobody oraz planów finansowych jednostek za 2012 rok
Na podstawie art. 267 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.) Wójt Gminy Mokobody:
§ 1. Przedkłada Radzie Gminy w Mokobodach oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej
w Warszawie Zespół w Siedlcach sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Mokobody, planów finansowych jednostek za 2012 rok oraz informację o stanie mienia, w brzmieniu stanowiącym załączniki do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt |
SPRAWOZDANIE
Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY MOKOBODY ZA 2012 ROK
Budżet Gminy Mokobody na 2012 rok został uchwalony przez Radę Gminy w Mokobodach w dniu 19 grudnia 2011 roku, uchwałą Nr XII/64/2011. Do realizacji przyjęto następujące wielkości: dochodów, wydatków, przychodów, rozchodów oraz deficytu budżetowego:
Wyszczególnienie | Plan (w zł) |
w tym: dochody bieżące Dochody majątkowe |
13.844.964 |
w tym: wydatki bieżące wydatki majątkowe |
12.299.889 6.041.075 |
DEFICYT |
|
|
|
- kredyty i pożyczki - inne źródła |
- |
w tym: - spłaty kredytów i pożyczek |
382.000 |
W trakcie realizacji budżetu, Rada Gminy w Mokobodach oraz Wójt Gminy Mokobody, dokonywali zmian w planach dochodów, wydatków oraz planach przychodów
i rozchodów budżetu.
Po dokonanych zmianach plany oraz realizacja budżetu przedstawiają się następująco:
Wyszczególnienie | Plan po zmianach | Wykonanie | Wskaźnik realizacji w % |
w tym: - dochody majątkowe |
|
|
|
w tym: - wydatki majątkowe |
|
|
|
DEFICYT/NADWYŻKA |
|
|
|
- kredyty i pożyczki - inne źródła (wolne |
|
499 838,17 |
|
w tym: - spłaty kredytów |
|
582 000,00 |
|
Z przedstawionego zestawienia wynika, że dochody budżetowe za 2012 rok. zostały zrealizowane w 98,15 %. Wydatki budżetowe zostały zrealizowane w 94,71 %. Na koniec roku budżet gminy zamyka się deficytem w kwocie 364 543,59 zł.
Planowane przychody z kredytów i pożyczek w kwocie 1 137 000 zł zrealizowano w kwocie 1 135 956,56 zł z czego z kredytów 882 000 zł i pożyczek 253 956,56 zł. Planowane przychody z wolnych środków na rachunku bankowym 490 000 zł, wykonanie 499 838,17 zł. Rozchody budżetu wyniosły kwotę 582 000 zł, w tym: spłaty kredytów - 125 000 zł, spłaty pożyczek - 457 000 zł. Zadłużenie Gminy Mokobody z tytułu kredytów i pożyczek na 31.12.2012 r. w wartości nominalnej wynosi 1 743 936,93 zł, co stanowi 9,59 % planowanych dochodów (kredyty stanowią kwotę 1 257 000 zł, pożyczki w WFOŚ stanowią kwotę 486 936,93 zł).
Na koniec roku 2012 w dochodach występują należności w kwocie 347 349,39 zł,
(sprawozdanie Rb27s) z czego należności wymagalne dotyczące zaległości głównie podatkowych stanowią kwotę 266 569,56 zł, pozostałe należności dotyczą podatków
i świadczeń alimentacyjnych.
Zobowiązania niewymagalne (sprawozdanie Rb28s) na 31.12.2012 r. stanowią kwotę 528 346,05 zł i dotyczą: faktur, których termin płatności przypada na miesiąc styczeń 2013 r. oraz dodatkowych wynagrodzeń rocznych i pochodnych za 2012 r. Szczegółowy wykaz dochodów i wydatków według klasyfikacji budżetowej stanowią: tabela Nr 1 i 2 do rocznego sprawozdania za 2012 rok.
- REALIZACJA DOCHODÓW WEDŁUG ŹRÓDEŁ
DOCHODY BIEŻĄCE,
Plan - 14 276 772,37 zł,
Wykonanie - 14 066 310,92 zł, co stanowi 98,52 % planu
1. Podatki i opłaty
Plan - 3 077 568 zł
Wykonanie - 3 016 553,34 zł, co stanowi 98,01 % planu.
Realizacja poszczególnych podatków i opłat przedstawia się następująco:
1) podatek dochodowy od osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej, pobierany przez Urząd Skarbowy w Siedlcach; plan dochodów z tego tytułu wyniósł
3 700 zł, wykonanie wyniosło 5 108,54 zł, zaległości na 31.12.2012 stanowią kwotę 3 326,87 zł.
2) podatek od nieruchomości od osób prawnych i osób fizycznych: wpływy z tego tytułu zaplanowano na kwotę 669 000 zł, zrealizowano w wysokości 646 579,94 zł, zaległości na dzień 31.12.2012 r. stanowią kwotę 26 856,75 zł, a nadpłaty 722,09 zł,
3) podatek rolny od osób prawnych i od osób fizycznych zaplanowano na kwotę
643 067 zł, zrealizowano w kwocie 622 645,31 zł, zaległości na dzień 31 grudnia stanowią kwotę 77 640,81 zł, nadpłaty 1.805,85 zł,
4) podatek leśny od osób prawnych i od osób fizycznych zaplanowano na kwotę
76 031 zł, zrealizowano w wysokości 73 209,65 zł; zaległości na dzień 31 grudnia stanowią kwotę 8 500,65 zł a nadpłaty 197,72 zł,
5) podatek od środków transportowych od osób prawnych i od osób fizycznych zaplanowano na kwotę 280.000 zł, zrealizowano w wysokości 283 473,45 zł; zaległości na dzień 31grudnia stanowią kwotę 37 077,30 zł,
6) podatek od czynności cywilno - prawnych zaplanowano na kwotę 72.000 zł, zrealizowano w wysokości 71 332,60 zł jest to podatek pobierany przez Urzędy Skarbowe,
7) podatek od spadków i darowizn zaplanowano na kwotę 5 000 zł, zrealizowano
w wysokości 5 636 zł; podatek pobierany przez Urzędy Skarbowe,
8) podatek dochodowy od osób fizycznych zaplanowano na kwotę 1 207 270 zł, zrealizowano w wysokości 1 173 767 zł, są to udziały przekazywane gminie przez Ministerstwo Finansów,
9) podatek dochodowy od osób prawnych zaplanowano na kwotę 44.000 zł, zrealizowano w wysokości 52 260,39 zł; jest to podatek realizowany przez Urzędy Skarbowe,
10) opłatę targową zaplanowano na kwotę 4 500 zł, zrealizowano w wysokości 5 074 zł,
11) opłatę skarbową zaplanowano na kwotę 18 000 zł, zrealizowano w wysokości
17 188 zł,
12) opłatę za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych zaplanowano na kwotę
38 000 zł, zrealizowano w wysokości 40 084,96 zł,
13) wpływy z innych opłat lokalnych zaplanowano na kwotę 1 000 zł, realizacja 912,91 zł,
14) wpływy z różnych opłat zaplanowano na kwotę 1 000 zł zrealizowano w wysokości 1 732,80 zł,
15) plan odsetek od zaległości podatkowych od osób prawnych i od osób fizycznych wyniósł 15 000 zł, osiągnięte wpływy z tego tytułu stanowią kwotę 17 547,79 zł.
2.Subwencje z budżetu państwa
Plan - 7 794 165 zł
Wykonanie - 7 806 023 zł, co stanowi 100,15 % planu; z tego:
1) część oświatowa subwencji ogólnej - 4 525 937 zł,
2) część wyrównawcza subwencji ogólnej - 3 127 249 zł,
3) część równoważąca subwencji ogólnej - 140 979 zł,
4) część uzupełniająca subwencji ogólnej - 11 858 zł.
3. Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami.
Plan - 2 222 544,27 zł
Wykonanie - 2 180 944,27 zł, co stanowi 98,12 % planu: z tego:
1) dotacja na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego - 375 068,27 zł,
2) dotacja na realizację zadań z zakresu USC, ewidencji ludności - 63 200 zł,
3) dotacje na obronę narodową - 500 zł,
4) dotacja na prowadzenie stałego rejestru wyborców - 876 zł,
5) dotacja na obronę cywilną - 300 zł,
6) dotacja na opłatę składek zdrowotnych - 6 000 zł,
7) dotacja na świadczenia rodzinne - 1 721 900 zł,
8) dotacja na dożywianie - 13 100 zł.
4. Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin
Plan - 348 947 zł
Wykonanie - 346 997 zł, co stanowi 99,44 %, z tego:
1) dotacje na zadania z zakresu pomocy społecznej - 270 650 zł,
2) dotacje na zadania oświatowe - 76 347 zł.
5. Dotacje celowe w ramach programów z udziałem środków europejskich.
Plan - 73 033,10 zł
Wykonanie - „0”
Do końca grudnia gmina nie uzyskała płatności do zrealizowanych projektów „Święta chleba 2012” i „Promocji gminy”. Rezygnacja z realizacji projektu oświatowego, którego plan stanowił kwotę 55 011 zł.
6. Dochody z mienia
Plan - 35 020 zł
Wykonanie - 41 980,99 zł, co stanowi 119,87 % planu; są to dochody z najmu i dzierżawy mienia oraz odsetki od nieterminowych wpłat.
7. Pozostałe dochody
Plan - 725 495 zł
Wykonanie - 673 812,32 zł, co stanowi 92,87 % planu; w tym:
- opłaty z przedszkola - 174 265,40 zł,
- opłaty ze stołówek szkolnych - 224 329,60 zł,
- środki na wymianę pokryć dachowych - 84 086,10 zł
- wpływy z różnych dochodów - 191 131,22 zł.
DOCHODY MAJĄTKOWE
Plan - 3 894 600 zł
Wykonanie - 3 769 716,11 zł, co stanowi 96,79 % planu, w tym:
- Środki z MJWPU (PRO) na budowę kanalizacji i oczyszczalni ścieków w m. Mokobody -
2 623 636,56 zł,
- dotacja na modernizację drogi (FOGR) - 49 000 zł,
- środki z MJWPU (PROW) na remont świetlicy wiejskiej w Żukowie - 144 551 zł,
- środki z NFOŚ na podłącza kanalizacyjne - 425 502,86 zł,
- wpłaty mieszkańców na podłącza kanalizacyjne - 527 025,69 zł.
- WYDATKI WEDŁUG DZIAŁÓW I ROZDZIAŁÓW KLASYFIKACJI BUDŻETOWEJ
Wydatki ogółem: plan - 19 216 372,37 zł, wykonanie - 18 200 570,62, z tego:
1. Wydatki bieżące: plan - 12 699 820,37 zł; wykonanie - 11 905 734,44 zł,
2. Wydatki majątkowe: plan - 6 516 552 zł, wykonanie - 6 294 836,18 zł.
Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo
Plan - 698 468,27 zł
Wykonanie - 692 505,14 zł, co stanowi 99,14 % planu
- Izby rolnicze; plan 15 900 zł, wykonanie 14 099,82 zł jest to składka dla Mazowieckiej Izby Rolniczej w wysokości 2 % wpływów podatku rolnego.
- Pozostała działalność; plan 378 568,27 zł, wykonanie 378 259,48 zł
Na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wydatkowano kwotę 367 713,99 zł, wydano 671 decyzji, koszty postępowania z wydaniem decyzji stanowią kwotę 7 354,28 zł. Na nagrody konkursowe, prenumeratę „Wsi Mazowieckiej” oraz zbiórkę tkanki zwierzęcej wydatkowano kwotę 3 191,21 zł. - Wyłączenie z produkcji gruntów rolnych - planowane wydatki 304 000 zł - wykonanie wydatków majątkowych w kwocie 300 145,84 zł, które dotyczą przebudowy drogi gminnej Pieńki Zemły z udziałem środków OGR.
Dział 150 - Przetwórstwo przemysłowe
Plan - 10.305 zł
Wykonanie - 5 824,03 zł, co stanowi 56,51 planu
- Rozwój przedsiębiorczości - planowana kwota 10.305 zł, wykonanie 5 824,03 zł dotacja została przekazana do Województwa Mazowieckiego na realizację projektu „ Przyspieszenie wzrostu konkurencyjności Województwa Mazowieckiego …”
Planowana kwota uległa zmianie po rozstrzygniętym przetargu.
Dział 600 - Transport i łączność
Plan - 942 533 zł
Wykonanie - 897 892,81 zł, co stanowi 95,26 % planu.
- Lokalny transport zbiorowy; plan 26.733 zł, wykonanie wydatków - 20 049,75 dotyczących transportu lokalnego zbiorowego na terenie gminy Mokobody świadczonego przez MPK Siedlce zgodnie z zawartym porozumieniem.
- Drogi publiczne gminne; plan 915 800 zł, wykonanie 877 843,06 zł
1) Planowane wydatki majątkowe 815.800 zł, wykonane 806 062,40 zł, które
dotyczą: przebudowy drogi gminnej - ul. Krótkiej, Nauczycielskiej, Ogrodowej
w miejscowości Mokobody.
2) Wydatki bieżące wyniosły 71 780,66 zł, z tego:
- odbitki map i wypisy z rejestru gruntów, ogłoszenia w prasie - 560,22 zł,
- opłaty za zajęcie pasa drogowego - 12 804,05 zł,
- wykonanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej „Siedlecka - Szkolna”
- 8 118 zł,
- profilowanie dróg gminnych - 5 073,75 zł,
- zakup kruszywa z usługą transportową - 24 489,25 zł,
- zakup rur na przepusty - 10 184,40 zł,
- usługi geodezyjne -875,00 zł,
- odśnieżanie dróg - 2 800 zł,
- wykonanie map do celów projektowych - 6 875,99 zł
Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa
Plan - 7 500 zł
Wykonanie - 121,06 zł,
Gospodarka gruntami i nieruchomościami - planowane wydatki bieżące 1.500 zł, wykonanie 121,06 zł, które dotyczą opłaty za odbitki map. Planowane wydatki majątkowe w kwocie 6 000 zł na zakup gruntu pod drogę gminną w Wólce Żukowskiej nie zostały wykonane ponieważ zbywający grunt przebywał w szpitalu.
Dział 710 - Działalność usługowa
Plan - 18 000 zł
Wykonanie - 13 603,24 zł, co stanowi 75,57 % planu.
- Plany zagospodarowania przestrzennego - realizacja wydatków w kwocie
13 603,24 zł, dotyczących wykonania projektów decyzji o warunkach zabudowy dla indywidualnych inwestorów.
Dział 750 - Administracja publiczna
Plan - 1.332 483,10 zł
Wykonanie - 1 262 360,75 zł, co stanowi 94,73 % planu
- Urzędy wojewódzkie - planowane wydatki 63 200 zł, realizacja wydatków
63 200 zł, (zadania zlecone realizowane w całości z dotacji). Wydatki poniesione na realizację zadań z zakresu obrony cywilnej i USC i ewidencji ludności, w tym:
- wynagrodzenia - 54 100 zł,
- pochodne od wynagrodzeń - 9 100 zł.
- Rady Gmin - planowane wydatki 49.600 zł, na obsługę Rady Gminy wydatkowano kwotę 45 837,16 zł, z tego:
- diety - 44 760 zł,
- zakupy artykułów dla RG - 1 077,16 zł.
- Urzędy Gmin - planowane wydatki 1 063 855 zł, realizacja wydatków w kwocie 1 024 620,22 zł, z tego:
- wynagrodzenia pracowników oraz nagroda jubileuszowa - 672 355,45 zł
- pochodne od wynagrodzeń 122 209,20 zł,
- zakup materiałów do remontu UG (20 327 zł), zakup opału, materiałów biurowych,
środków czystości, gazu i etyliny do pojazdu
służbowego oraz innych materiałów niezbędnych do funkcjonowania Urzędu -
92 455,95 zł,
- zakup usług zdrowotnych - 385 zł,
- opłaty za energię elektryczną - 13 848,06 zł,
- usługi remontowe pomieszczeń w UG i remont sprzętu - 14 541,20 zł,
- zakup usług w zakresie obsługi programów komputerowych, usług informatycznych,
obsługi bip-a i lexa itd. - 59 796,57 zł,
- opłaty za internet - 1 627,76 zł,
- usługi telefonii komórkowej - 1 460,58 zł,
- usługi telefonii stacjonarnej - 14 075,40 zł,
- podróże służbowe oraz ryczałt za samochód prywatny używany do celów
służbowych - 8 169,17 zł
- opłata ubezpieczeniowa - 2 258,00 zł,
- odpis na fundusz świadczeń socjalnych - 17 502,88 zł,
- opłaty za szkolenie pracowników - 3 935 zł.
- Promocja gminy; plan - 28 558,10 zł, realizacja wydatków w kwocie 26 373,30 zł,
z tego:
- na realizacje projektu „Święto chleba 2012 „ wydatkowano kwotę - 18 380 zł,
- na realizację projektu „Promocja turystyczna gminy” wydatkowano kwotę
- 7 993,30 zł
- Pozostała działalność; plan 127 270 zł, wykonanie 102 330,07 zł,
1) wydatki bieżące w kwocie - 98 552,98 zł, z tego:
- wynagrodzenia agencyjno - prowizyjne dla sołtysów - 59 827,34 zł,
- usługi prawne gminy oraz opłaty komornicze - 29 750,30 zł,
- zakup materiałów - 975,34 zł,
- składka na rzecz ZMWiK w Węgrowie - 6.000 zł,
- składka dla stowarzyszenia „Praca - Kapitał - Rozwój” - 2.000 zł,
2) wydatki majątkowe plan - 13 770 zł, wykonanie wydatków 3 777,09 zł jest to dotacja przekazana do Województwa Mazowieckiego na realizację projektu „Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego …”.
Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa
Plan - 876 zł
Wykonanie - 876 zł, co stanowi 100,0 % planu
- Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli, ochrony prawa oraz sądownictwa - realizacja wydatków w kwocie 876 zł, które dotyczą obsługi informatycznej stałego rejestru wyborców (zadania realizowane w całości z dotacji).
Dział 752 - Obrona narodowa
Plan - 500 zł
Wykonanie - 500 zł, co stanowi 100 % planu.
Wydatki w kwocie 500 zł dotyczą zakupu materiałów biurowych i usług do realizacji zadań z zakresu obrony narodowej.
Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Plan - 113 050 zł
Wykonanie - 98 595,81 zł, co stanowi 87,21 % planu
- Ochotnicze Straże Pożarne; planowane wydatki 112 750 zł, realizacja 98 295,81 zł;
w tym:
- ekwiwalenty za udział w akcjach - 14 805 zł,
- wynagrodzenia kierowców - 9 308,37 zł,
- pochodne od wynagrodzeń - 3 158,42 zł
- wynagrodzenie z tytułu umów zleceń (kierowcy) - 10 369,65 zł,
- zakup paliwa, sprzętu, pucharów oraz wyposażenia - 33 011,81 zł,
- opłaty za energię elektryczną - 11 606,41 zł,
- badania techniczne pojazdów OSP i usługi remontowe - 3 415,15 zł,
- opłaty ubezpieczeniowe - 12 621 zł.
- Obrona cywilna - planowana kwota 300 zł realizacja wydatków w kwocie 300 zł, które dotyczyły zakupu materiałów biurowych do realizacji zadań z zakresu obrony cywilnej
Dział 757 - Obsługa długu publicznego
Plan - 95 000 zł
Wykonanie - 60 879,36 zł, co stanowi 64,8 % planu
- Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego - realizacja wydatków w kwocie 60 879,36 zł dotyczących obsługi kredytów i pożyczek.
Dział 758 - Różne rozliczenia
Plan - 57 000 zł
Wykonanie - 19 703,57 zł, co stanowi 34,56% planu
- Różne rozliczenia finansowe - realizacja wydatków w kwocie 19 703,57 zł, które dotyczą kosztów bankowej obsługi gminy.
- Rezerwy ogólne i celowe - planowana kwota - 35 000 zł, z tego:
- rezerwa na zarządzanie kryzysowe - 26 500 zł,
- planowana kwota rezerwy ogólnej - 8 500 zł.
Dział 801 - Oświata i wychowanie:
Plan - 7 188 772 zł
Wykonanie - 6 870 823,48 zł, co stanowi 95,57 % planu
1. Szkoły podstawowe:
Planowane wydatki budżetu - 3 176 065 zł
Wykonanie wydatków - 3 120 835,77 zł.
W Publicznej Szkole Podstawowej w Mokobodach zatrudnionych jest 22 nauczycieli w
tym 1 nauczyciel na urlopie zdrowotnym, 5 pracowników obsługi i 1 pracownik administracyjno-biurowy. Do Szkoły Podstawowej w Mokobodach uczęszcza 241 uczniów. Natomiast w Publicznej Szkole Podstawowej w Niwiskach zatrudnionych jest 9 nauczycieli w tym 1 przebywa w stanie nieczynnym, 1 pracownik administracyjno-biurowy i 3 pracowników obsługi. Do Szkoły Podstawowej w Niwiskach uczęszcza 79 uczniów.
Wyszczególnienie wydatków :
- wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń - 155 937,92 zł
(wypłata dodatków socjalnych dla nauczycieli, zakup środków bhp i odzieży ochronnej dla pracowników, wypłata odprawy pośmiertnej po zmarłym pracowniku Publicznej Szkoły Podstawowej w Mokobodach )
- wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi - 2 218 974,63 zł
- wynagrodzenie bezosobowe - 88,00 zł.
(wynagrodzenie dla ekspertów biorących udział w komisji na stopień nauczyciela mianowanego),
- zakup materiałów i wyposażenia, zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i
książek, zakup energii, gazu - 222 666,27zł.
(zakup materiałów biurowych, świadectw i druków szkolnych, środków czystości,
materiałów i narzędzi do bieżącej konserwacji budynków, pomieszczeń i wyposażenia ,
paliwa i części do samochodu Polonez TRUCK w Zesp. Szk.- Przedszk. Niwiski i samochodu FORD w Szkole Podst.w Mokobodach, prenumerata czasopism,
opłaty za pobór energii elektrycznej, gazu i wody, zakup materiałów papierniczych
do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych, zakup programów i licencji).
- zakup usług remontowych, zdrowotnych, zakup usług pozostałych, zakup usług dostępu do sieci Internet , telefonii stacjonarnej - 73 002,22 zł.
(naprawy urządzeń sprzętu biurowego i RTV, badania okresowe pracowników
wywóz nieczystości, nadzór nad kotłowniami gazowymi, opłata za monitoring S.P.
Mokobody i Z.S.P. Niwiski, przeglądy instalacji elektrycznych, usługi kominiarskie
przeglądy budynków oświatowych, wywóz nieczystości, opłata za ścieki)
- podróże służbowe krajowe - 743,58 zł.
- różne opłaty i składki - 7 187,95 zł
(opłaty ubezpieczeniowe)
- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - 102 237,48 zł
- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych - 339 997,72 zł.
(termomodernizacja budynku Publicznej Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Mokobodach )
2. Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych:
Planowane wydatki budżetu - 247 400,00 zł
Wykonanie wydatków - 235 720,35 zł
W oddziałach przedszkolnych w Mokobodach i Niwiskach zatrudnionych jest 3 nauczycieli. Do oddz.”O” uczęszcza 58 dzieci.
Wyszczególnienie wydatków :
- wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń - 12 504,00 zł
(wypłata dodatków socjalnych dla nauczycieli, zakup środków bhp dla nauczycieli)
- wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi - 213 776,88 zł
- zakup materiałów i wyposażenia - 799,74 zł.
(zakup dzienników i zabawek)
- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - 8 639,73 zł
3. Przedszkola:
Planowane wydatki budżetu - 966 346 zł Wykonanie wydatków - 919 557,85 zł
W Gminnym Przedszkolu w Mokobodach zatrudnionych jest 6 nauczycieli, 1 pracownik administracyjno-biurowy i 5 pracowników obsługi. Do Przedszkola w Mokobodach uczęszcza 69 dzieci. W Przedszkolu w Niwiskach zatrudnionych jest 2 nauczycieli, oraz 1 pracownik obsługi. Do przedszkola uczęszcza 25 dzieci.
Wyszczególnienie wydatków :
- dotacja dla Urzędu Miasta w Siedlcach na niepubliczne przedszkole - 27 784,60 zł
- wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń - 33 266,42 zł
(wypłata dodatków socjalnych dla nauczycieli, zakup środków bhp i odzieży ochronnej dla pracowników)
- wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi - 678 295,18 zł
- zakup materiałów i wyposażenia, środków żywności, zakup energii - 123 419,87 zł.
(zakup materiałów biurowych, artykułów żywnościowych, środków czystości, materiałów i narzędzi do bieżącej konserwacji pomieszczeń i wyposażenia, zakup okien do budynku przedszkola w Niwiskach prenumerata czasopism, opłaty za pobór energii elektrycznej, gazu i wody)
- zakup usług remontowych, zdrowotnych, zakup usług pozostałych, zakup usług dostępu do sieci Internet, opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych
telefonii stacjonarnej i komórkowej, różne opłaty i składki - 23 775,14 zł
(badania okresowe pracowników, wywóz nieczystości, opłata za ścieki, przegląd przewodów spalinowych, wentylacyjnych i przegląd gaśnic, opłaty z tytułu dostępu do sieci Internet, usługi telekomunikacyjne, opłaty ubezpieczeniowe budynków i wyposażenia)
- podróże służbowe krajowe - 330,96 zł
- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - 32 685,68 zł.
4. Gimnazja:
Planowane wydatki budżetu - 1 666 272,00 zł
Wykonanie wydatków - 1 634 450,19 zł,
W Gimnazjum w Mokobodach zatrudnionych jest 19 nauczycieli ,w tym 1 nauczyciel
na urlopie zdrowotnym , 1 nauczyciel w stanie nieczynnym, 1 pracownik administracyjno-biurowy i 5 pracowników obsługi.
Do gimnazjum uczęszcza 178 uczniów),
Wyszczególnienie wydatków :
- wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń - 73 011,87 zł
(wypłata dodatków socjalnych dla nauczycieli, zakup środków bhp i odzieży ochronnej dla pracowników)
- wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi - 1 359 258,57 zł.
- wynagrodzenia bezosobowe - 2 700,00 zł.
- zakup materiałów i wyposażenia, zakup pomocy naukowych, dydaktycznych, książek,
opłata za pobór energii elektrycznej, gazu i wody - 115 558,91 zł
(zakup środków czystości, materiałów biurowych, świadectw i druków szkolnych, materiałów do bieżących remontów pomieszczeń i wyposażenia, prenumerata czasopism, opłaty za pobór energii elektrycznej, gazu i wody, zakup materiałów
papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych ,zakup programów i
licencji.)
- zakup usług remontowych, zdrowotnych, usług pozostałych, usług dostępu do sieci Internet, opłaty z tytułu usług telekomunikacyjnych, różne opłaty i składki - 24 008,90 zł
(konserwacja sprzętu biurowego, opłaty za badania okresowe pracowników, usługi
kominiarskie, wywóz nieczystości, przegląd przewodów spalinowych i wentylacyjnych, przegląd budynku szkoły, wywóz odpadów komunalnych, opłaty za ścieki, opłaty ubezpieczeniowe budynku i wyposażenia)
- podróże służbowe krajowe - 2 278,04 zł
- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - 57 633,90 zł
5. Dowożenie uczniów do szkół:
Planowane wydatki budżetu - 287 500,00 zł
Wykonanie wydatków - 258 367,52 zł
Wyszczególnienie wydatków:
- wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń - 137,10 zł
(zakup środków bhp i odzieży ochronnej dla kierowcy)
- wynagrodzenie kierowcy autobusu szkolnego wraz z pochodnymi - 54 053,62 zł
- zakup materiałów i wyposażenia, zakup usług remontowych, zakup usług zdrowotnych
zakup usług pozostałych - 196 264,35 zł.
(zakup paliwa, części do remontu autobusu, środków czystości i materiałów do bieżącej konserwacji autobusu szkolnego, zakup biletów miesięcznych dla uczniów PSP
Mokobody, Z Sz-P Niwiski, Gimnazjum i uczniów szkół specjalnych, przeglądy
techniczne)
- podróże służbowe krajowe - 239,88 zł
- różne opłaty i składki - 6 214,00 zł.
(ubezpieczenie autobusu szkolnego i autobusu CITROEN)
- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - 1 458,57 zł
6. Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół:
Planowane wydatki budżetu - 276 768,00 zł
Wykonanie wydatków - 252 658,35 zł,
W Gminnym Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Szkół w Mokobodach zatrudnionych jest 4 pracowników do obsługi finansowo-księgowej placówek oświatowych Gminy Mokobody i obsługi Projektów z Funduszy Unijnych.
- wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń - 716,42 zł
(zakup artykułów na cele bhp dla pracowników)
- wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi - 204 505,44 zł
- wynagrodzenie bezosobowe - 9 500,00 zł
(wynagrodzenie wypłacone na podstawie umowy zlecenie - administracja i konserwacja sieci komputerowej w szkołach)
- zakup materiałów i wyposażenia, usług zdrowotnych, usług pozostałych,
różne opłaty i składki, opłaty z tytułu usług telekomunikacyjnych - 33 161,88 zł.
(zakup materiałów biurowych, druków, poradników opłata za użytkowanie programu
bankowego BETA”, programu MIKROBIT ,programu PŁACE OPTIVUM ,programy antywirusowe, opłaty i prowizje bankowe - obsługa bankowa jednostek budżetowych, opłaty ubezpieczeniowe)
- podróże służbowe krajowe - 79,83 zł.
- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - 4 694,78 zł
7. Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli:
Plan wydatków budżetowych - 32 715,00 zł.
Wykonanie wydatków - 8 713,43 zł,
Wyszczególnienie wydatków :
- zakup materiałów i wyposażenia - 368,57 zł
- zakup usług pozostałych - 7 919,50 zł
(dofinansowanie do dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli. Z dofinansowania do dokształcania skorzystało 4 nauczycieli, 2 z Gimnazjum i 2 z Publ.Szk.Podst. w Mokobodach, opłata za Rady szkoleniowe w Publ. Szkole Podst. w Mokobodach, Gimnazjum w Mokobodach i Zesp. Szkolno - Przedszk. w Niwiskach. Do doskonalenia zawodowego dofinansowano 7 nauczycielom),
- podróże służbowe krajowe - 425,36 zł
(zwrot za delegacje służbowe dla nauczycieli biorących udział w seminariach i szkoleniach metodycznych)
1. Stołówki szkolne:
Planowane wydatki budżetu - 455 106,00 zł
Wykonanie wydatków - 414 938,70 zł
W stołówce szkolnej przy Szkole Podstawowej w Mokobodach zatrudniony jest 1 pracownik administracyjny-intendent i 5 kucharek. W stołówce szkolnej przy Zespole Szk.- Przedszkolnym w Niwiskach zatrudniony jest 1 pracownik administracyjny-intendent i 1 kucharka.
W Mokobodach z dożywiania korzysta 362 uczniów Szkoły Podst. w Mokobodach i Gimnazjum w Mokobodach, oraz 26 pracowników. Natomiast w Niwiskach z dożywiania korzysta 72 uczniów, 24 dzieci przedszkola i 1 pracownik.
Wyszczególnienie wydatków :
- wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń - 1 520,00zł
(zakup środków bhp i odzieży ochronnej dla pracowników)
- wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi - 203 369,10 zł
- zakup materiałów i wyposażenia, środków żywności, energii, usług zdrowotnych -
201 825,08 zł
(zakup wyposażenia do stołówek szkolnych, materiałów biurowych - druki zapotrzebowanie żywnościowe, środków czystości, opłaty za pobór gazu, badania okresowe pracowników)
- podróże służbowe krajowe - 20,05 zł
- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - 8 204,47 zł
8. Pozostała działalność:
Planowane wydatki budżetu - 80 600 zł
Wykonanie wydatków - 25 581,32 zł,
Wyszczególnienie wydatków :
- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - 25 581,32 zł
(odpisy dla nauczycieli, byłych pracowników emerytów i rencistów)
Dział 851 - Ochrona zdrowia i lecznictwo ambulatoryjne
Plan - 87.244 zł
Wykonanie - 64 880,23 zł, co stanowi 74,36 % planu
- Lecznictwo ambulatoryjne; plan 39 244 zł, wykonanie 37 048,14 zł, w tym:
- wynagrodzenie dla rehabilitanta - 29 921,84 zł,
- pochodne od wynagrodzeń - 5 805,18 zł,
- odpis na f-sz świadczeń socjalnych - 1 093,93 zł,
- zakupy środków czystości i bhp - 227,19 zł
- Zwalczanie narkomanii; plan 4 000 zł, wykonanie 1 069,96 zł, z tego:
- zakup nagród konkursowych - 220 zł,
- program profilaktyczny i zakup materiałów dydaktycznych - 849,96 zł.
- Przeciwdziałanie alkoholizmowi; plan 44 000 zł, wykonanie 26 762,13 zł; w tym:
- szkolenia GPRPA - 2 865 zł,
- zakup kart telefonicznych na potrzeby „Punktu Konsultacyjnego” - 797,78 zł,
- finansowanie kampanii „Zachowaj trzeźwy umysł i trzeźwość na co dzień” -
5 016,17 zł,
- dofinansowywanie festynów w szkołach promujących zdrowy tryb życia bez
alkoholu i używek - 1 600 zł,
- zakup materiałów i książek na nagrody konkursowe oraz materiałów szkoleniowych - 8 457,44 zł,
- terapia uzależnień (5 osób) - 6 100 zł,
- podróże służbowe -78,02 zł,
- zakup materiałów biurowych - 1 847,72 zł.
Dział 852 - Pomoc społeczna
Plan - 2 506 490 zł
Wykonanie - 2 338 320,16 zł, co stanowi 93,29 % planu
1. Świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny ; planowane wydatki 1 766 500 zł,
realizacja 1 724 900 zł ,
w tym:
- wydatki na wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń, odpisy na ZFŚS dla pracowników
obsługujących świadczenia rodzinne - 39 993,12 zł
- wydatki bieżące tj. zakup: materiałów , usług pozostałych, zakup usług
telekomunikacyjnych -13 273,20 zł ,
- składki emerytalno- rentowe za osoby pobierające świadczenia pielęgnacyjne
- 21 113,66 zł ,
- zasiłki rodzinne oraz dodatki do zasiłków rodzinnych tj. z tytułu urodzenia dziecka ,
z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego,
samotnego wychowywania dziecka , dodatek z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka
niepełnosprawnego, z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem
zamieszkania ,z tytułu wychowania dziecka w rodzinie wielodzietnej - 983 929,50 zł,
- jednorazowa zapomoga z tytułu ur. dziecka -36 000,00 zł,
- świadczenia pielęgnacyjne 306 050,00 zł,
- zasiłki pielęgnacyjne -225 675,00 zł
- fundusz alimentacyjny 98 865,52 zł
2. Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre
świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne; planowane
wydatki 16 240 zł, realizacja 14 466,82 zł :
- zwrot dotacji za 2011 r. - 9,10 zł
- składka zdrowotna opłacana za osoby pobierające zasiłek stały - 8 457,72 zł ,
- składka zdrowotna opłacana za osoby pobierające świadczenie pielęgnacyjne -
6 000,00 zł
3. Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne - plan 81 000 zł, wykonanie - 63 263,64 zł; zadanie realizowane jest w części z dotacji celowej - 32 000 zł i w części ze środków własnych gminy 31 263,64 zł w formie: zasiłków celowych 39 rodzinom wypłacono 51 zasiłków na kwotę 21 463,64 zł i 24 rodzinom wypłacono 106 zasiłków okresowych na kwotę 41 800 zł.
4. Dodatki mieszkaniowe-plan 6 000 zł - realizacja wydatków ze środków własnych gminy; wypłacono 22 dodatków 2 rodzinom w kwocie 2 886,62 zł
5. Zasiłki stałe -plan - 112 920 zł, realizacja wydatków w kwocie 98 680,42 zł.; wypłacono: 23 osobom -253 zasiłków stałych na kwotę - 98 533,42 zł, zwrot dotacji za 2011 rok - 147 zł
6. Ośrodki pomocy społecznej - plan - 341 730 zł, realizacja wydatków w łącznej kwocie 254 949,42 zł w tym sfinansowanych z dotacji wojewody w kwocie 77 690 zł.
Wydatki poniesiono na:
- ekwiwalenty za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego dla
pracowników socjalnych - 440,00 zł
- wynagrodzenia pracowników oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne -
189 117,99 zł
- składki na ubezpieczenia prac. i fundusz pracy- 35 749,59 zł
- zakup materiałów i wyposażenia 10 907,34 zł
- zakup usług zdrowotnych - 488,00zł
- zakup usług pozostałych (w tym usługi pocztowe, usługi informatyczne i
opłaty bankowe)- 4 048,21 zł
- zakup usług telekomunikacyjnych oraz dostępu do sieci Internet -2 626,09 zł
- podróże służbowe i delegacje ( delegacje pracowników socjalnych i
kierownika) - 861,98 zł
- różne opłaty i składki - 4 236,22 zł
- odpisy na ZFŚS - 6 204,00 zł
- szkolenia pracowników- 270 zł
7. Pozostała działalność - plan 182 100 zł, realizacja wydatków w kwocie 179 173,24 zł
( z czego 67 100 zł to środki z dotacji wojewody) poniesiono na:
- sfinansowanie obiadów dla 132 dzieci w ilości 19 496 posiłków na kwotę
67 420,20 zł
- doposażenie 2 punktu dożywiania - 12 879,18 zł
- zasiłków celowych dla 30 rodzin w ilości 93 świadczeń w ramach programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” z przeznaczeniem na zakup artykułów żywnościowych do przygotowania posiłków- 32 800 zł.
- sfinansowanie paczek dla 13 dzieci- 350 zł
- zakup usług DPS dla 3 podopiecznych - 52 623,86 zł
- wypłacenie dla 10 osób dodatków dla osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne- 13 100 zł.
W 2012 roku obowiązywało porozumienie w sprawie dotacji celowej na realizację programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”. W ramach porozumienia gminie przyznano 54 000 zł z przeznaczeniem na finansowanie dożywiania oraz doposażenie punktów dożywiania.
Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza:
Planowane wydatki budżetu - 344 761,00 zł Wykonanie wydatków - 326 906,28 zł, co stanowi 94,82 % planu
1. Świetlice szkolne:
Planowane wydatki budżetu - 252 400,00 zł
Wykonanie wydatków - 236 510,60 zł,
W świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej w Mokobodach zatrudnionych jest 2 nauczycieli. W świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej w Niwiskach zatrudnionych jest 1 nauczyciel na 0,5 etatu.
Wyszczególnienie wydatków :
- wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń - 14 548,30 zł. (wypłata dodatków socjalnych dla nauczycieli, zakup środków bhp dla pracowników)
- wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi - 211 230,76 zł
- zakup materiałów i wyposażenia, usług zdrowotnych - 272,84 zł
(zakup materiałów biurowych i papierniczych)
- podróże służbowe krajowe - 33,43 zł
- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - 10 425,27 zł
2. Pomoc materialna dla uczniów
Planowane wydatki budżetu - 91 261,00 zł
Wykonanie wydatków - 89 308,48 zł,
W 2012r. ze stypendium szkolnego skorzystało 102 uczniów szkół podstawowych, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. Z wyprawki szkolnej - dofinansowania do zakupu podręczników w 2012r. skorzystało 59 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum.
Wyszczególnienie wydatków :
- stypendia dla uczniów - 77 658,48 zł
- wyprawka szkolna - 11 650,00 zł.
3. Pozostała działalność:
Planowane wydatki budżetu - 1 100,00 zł.
Wykonanie wydatków - 1 087,20 zł,
- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów - 1 087,20 zł
Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Plan - 5 300 890 zł
Wykonanie - 5 080 308,84 zł, co stanowi 95,83 % planu
- Gospodarka ściekowa i ochrona wód; planowane wydatki 3 809 000 zł, wykonanie 3 672 483,05 zł - wydatki dotyczą: „Budowy oczyszczalni ścieków i kanalizacji sanitarnej” w m. Mokobody wraz z nadzorem inwestorskim - 3 654 546,71 zł, zadanie zakończono w 2012 roku, zwrot dotacji do MJWPU - 17 922,34 zł.
- Oświetlenie ulic, placów i dróg; planowane wydatki 148 000 zł, wykonane - 142 472,50 zł; z tego:
- opłaty za energię uliczną - 107 771,74 zł,
- opłaty za konserwację oświetlenia ulicznego - 34 700,76 zł,
- Pozostała działalność; planowane wydatki 1 343 890 zł, wykonanie 1 265 353,29 zł,
w tym:
1) wydatki bieżące - 307 424,90 zł, z tego:
- wynagrodzenia dla osób z grupy interwencyjnej 6 110,96 zł,
- pochodne od wynagrodzeń - 7 780,63 zł,
- opłaty za energię elektryczną i gaz dla obiektów komunalnych 97 290,04 zł,
- zakup materiałów remontowych i gospodarczych, oleju napędowego dla koparki,
78 568,34 zł,
- demontaż i utylizacja azbestu - 84 086,10 zl,
- odłowienie i oddanie do adopcji bezdomnego psa - 3 171,24 zł,
- opłaty za konserwacje kotłowni gazowych, oceny techniczne obiektów komunalnych, wywóz odpadów - 25 377,59 zł
- opłata ubezpieczeniowa - 5 040,00 zł.
2) planowane wydatki majątkowe w kwocie 989 600 zł , realizacja wydatków
w kwocie 957 928,39 zł, z tego budowa podłączy kanalizacyjnych w m. Mokobody
- 939 747,82 zł, nadzór inwestorski - 18 180,57 zł. Wykonano 310 podłączy.
Gmina pełnia funkcję inwestora zastępczego.
Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Plan - 487 200 zł
Wykonanie - 456 187,86 zł, co stanowi 93,63 % planu
- Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby; planowana kwota wydatków 357 200 zł, wykonanie 331 913,66 zł, w tym:
1) wydatki bieżące; planowane 111 200 zł, wykonanie 105 377,66 zł, z tego:
- dotacja podmiotowa na działalność GOK - 72 914,61 zł. Informacja GOK za rok 2012 stanowi załącznik do sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2012
Bezpośrednio z budżetu zostały poniesione wydatki w kwocie 32 463,05 zł,
- koszty energii elektrycznej świetlic wiejskich - 14 885,36 zł,
- ułożenie terakoty w świetlicy w Osinach Górnych - 1 500 zł,
- zakup materiałów do remontu świetlicy w Świniarach - 15 901,49 zł,
- ogłoszenia przetargowe - 172,20 zł,
wydatki majątkowe planowane stanowią kwotę 246 000 zł, wykonanie
226 540 zł, wydatki dotyczą remontu świetlicy wiejskiej w Żukowie z udziałem funduszy unijnych (PROW 134 801 zł)
Biblioteki wiejskie: planowana dotacja podmiotowa dla bibliotek na działalność podstawową w kwocie 130 000 zł, wykonanie 124 274,20 zł, tj. 95,59 %. Informacja GBP stanowi załącznik do informacji o przebiegu wykonania budżetu za 2012 rok.
Dział 926 - Kultura fizyczna i sport
Plan - 25 300 zł
Wykonanie - 10 282 zł, co stanowi 40,64 % planu
- Pozostała działalność; planowane wydatki 25 300 zł, wykonane 10 282 zł; z tego:
- wynagrodzenie bezosobowe dla animatora sportu 8 000 zł
- usługa ekspertyzy boiska - 1 000zł,
- opłata ubezpieczeniowa - 300 zł,
- pochodne od wynagrodzeń bezosobowych - 982 zł.
III. WYDATKI Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ZLECONE GMINIE USTAWAMI
Plan wydatków na zadania zlecone ustawami Gminie Mokobody wynosił 2 222 544,27 zł. Na realizację zadań zleconych wykorzystano dotacje celowe w wysokości 2 180 944,27 zł, co stanowi 98,12 % planu.
Dotacje zostały wykorzystane zgodnie z ich przeznaczeniem na realizację niżej wymienionych zadań.
Dział - 010 Rolnictwo i łowiectwo
1) rozdział 01095 - Pozostała działalność
W ramach tego rozdziału finansowane były wydatki dotyczące zwrotu części podatku akcyzowego producentom rolnym. Plan wydatków z tego tytułu wynosił 375 068,27zł, wykonanie 375 068,27 zł. Producentom rolnym którzy złożyli stosowne wnioski wydano 671 decyzji oraz dokonano zwrotu podatku w łącznej wysokości
367 713,99 zł, koszty obsługi administracyjnej wyniosły 7 354,28 zł.
Otrzymana dotacja z budżetu wojewody 375 068,27 zł.
Dział 750 - Administracja publiczna
Plan wydatków na zadania zlecone w tym dziale wynosił 63 200 zł, wydatki wyniosły 63 200 zł, co stanowi 100 %. Wydatki poniesiono na:
1) rozdział 75011 - Urzędy wojewódzkie, w ramach tego rozdziału finansowane są wydatki związane z funkcjonowaniem USC oraz ewidencją ludności. Środki finansowe przekazane na ten cel przez Wojewodę Mazowieckiego wyniosły 63 200 zł, wydatki wyniosły 63 200 zł, zostały wykorzystane na wypłatę wynagrodzeń
i pochodnych dla 2 pracowników realizujących zadania zlecone.
Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa
oraz sądownictwa
Plan wydatków w tym dziale wynosił 876 zł, wydatki wyniosły 876 zł.
1) Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa; dotacja celowa w wysokości 876 zł została wykorzystana w całości na aktualizację stałego rejestru wyborców.
Dział 752 - Obrona narodowa
Planowana dotacja w kwocie 500 zł na realizację zadań z zakresu obrony narodowej; otrzymana dotacja - 500 zł, realizacja wydatków w kwocie 500 zł na zakupy materiałów biurowych i usług związanych z realizacją zadań związanych z obroną narodową.
Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowe
Planowana dotacja 300 zł na realizację zadań z zakresu obrony cywilnej; otrzymana dotacja 300 zł, realizacja wydatków w kwocie 300 zł na zakup materiałów do realizacji zadań
z zakresu obrony cywilnej.
Dział 852 - Pomoc społeczna
Środki finansowe przyznane na realizację zadań zleconych wyniosły 1 782 600 zł. Na realizację zadań ustawowych wykorzystano 1 741 000 zł. Otrzymana dotacja - 1 741 000 zł.
Wydatki dotyczą:
- Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego : plan 1 763 500 zł , wykonanie wydatków 1 721 900 zł; wydatki na wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń, odpisy na ZFŚS dla pracowników obsługujących świadczenia rodzinne na kwotę 37 993,12 zł oraz wydatki bieżące tj. zakup: materiałów , usług pozostałych, zakup usług telekomunikacyjnych —12 273,20 zł; składki emerytalno- rentowe za osoby pobierające świadczenia pielęgnacyjne na kwotę 21 113,66 zł; na wypłatę świadczeń rodzinnych wydano 1 650 520,02; w okresie sprawozdawczym wypłacono:
7 053 zasiłków rodzinnych w kwocie 624 395,50 zł; łącznie dodatków do zasiłków
rodzinnych 3 938 na kwotę 359 534 zł; w tym m.in.: dodatek z tytułu urodzenia dziecka
22 dzieci na kwotę 22 000; dodatek z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania
z urlopu wychowawczego- 123 na kwotę 47 934 zł; samotnego wychowywania dziecka
154 dodatki na kwotę 26 340 zł; dodatek z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka
niepełnosprawnego- 447 na kwotę 34 560 zł; rozpoczęcie roku szkolnego 46 400 zł;
dodatek z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania
1 278 na kwotę 663 000 zł; dodatek z tytułu wychowania dziecka w rodzinie
wielodzietnej 1 450 na kwotę 116 000 zł;
36 osobom jednorazową zapomogę z tytułu urodzenia się dziecka na kwotę 36 000zł;
świadczenia pielęgnacyjne w ilości 606 na kwotę 306 050zł; zasiłki pielęgnacyjne w ilości
1 475 na kwotę 225 675 zł - 31 wierzycielom fundusz alimentacyjny na kwotę
98 865,52 zł
- Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne- plan 6 000 zł, realizacja wydatków w kwocie - 6 000 zł; jest to składka zdrowotna za osoby pobierające świadczenie rodzinne.
- Pozostała działalność: planowana kwota - 13 100 zł, otrzymana kwota dotacji 13 100 zł, realizacja wydatków w kwocie 13 100 zł dotyczy wypłaty świadczeń pielęgnacyjnych
w ramach rządowego programu.
IV DEFICYT BUDŻETU
Planowany deficyt budżetu gminy (-) 1 045.000 zł wykonany (-) 364 543,59 zł.
1) Przychody; plan 1 137 000 zł, wykonanie 1 135 956,56 zł, z tego:
- planowane przychody w postaci kredytów - 882 000 zł, wykonanie - 882 000 zł,
- planowane przychody z wolnych środków na rachunku bankowym 490 000 zł, wykonanie 499 838,17 zł,
2) Rozchody budżetu; plan 582 000 zł, wykonanie 582 000 zł z czego:
- spłaty kredytów 125 000 zł,
- spłaty pożyczek 457 000 zł.
V. SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMÓW WIELOLETNICH
Programem wieloletnim jest „Budowa kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków
w miejscowości Mokobody”.
Według harmonogramu zadanie jest do realizacji w latach 2007 - 2013; wartość zadania obecnie stanowi kwotę 11 875 685,63 zł brutto, z czego dofinansowanie z „Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 - 2013” wynosi 9 657 255,73 zł, co stanowi 82,84% kwalifikowanej wartości (11 657 720,58 zł).
Wartość zadania i dofinansowania uległa zmianom po rozstrzygniętych przetargach. Długość sieci sanitarnej z przykanalikami wg projektu to około 15,3 km, do końca 2012 roku zostało wykonane 15,39 km sieci, co stanowi 100 % realizacji.
W roku 2012 realizowane były równocześnie 2 zadania związane z przedsięwzięciem.
Budowa etapu III sieci kanalizacji sanitarnej oraz budowa oczyszczalni ścieków. W roku 2012 zostało w pełni zrealizowane zadanie budowy III etapu sieci kanalizacyjnej, wartość zadania to 1 222 190,58 zł. Dokończone zostało zadanie „ Budowa oczyszczalni ścieków
w roku 2012, wydatki na to zadanie to 2 312 651,87 zł.
Zadanie zostało zrealizowane w 100 %.
Realizacja zadania w roku 2012 to kwota wydatków 3 644 312,71 zł, z czego kwota 2 610 459,68 zł została dofinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 - 2013.
Środki otrzymane i rozliczone do końca 2012 r. z RPO WM 2007 - 2013 to 9 194 110,38 zł
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013 r.
Zalacznik2.pdf
Tabela nr 1
do rocznego sprawozdania za rok 2012
Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013 r.
Zalacznik3.pdf
Tabela nr 2 do rocznego sprawozdania za rok 2012
Załącznik Nr 4 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013 r.
Zalacznik4.pdf
Tabela Nr 3 do rocznego sprawozdania za rok 2012
Załącznik Nr 5 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013 r.
Zalacznik5.pdf
Tabela Nr 4 do rocznego sprawozdania za rok 2012
Załącznik Nr 6 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013 r.
Zalacznik6.pdf
Tabela Nr 5 do rocznego sprawozdania za rok 2012
Załącznik Nr 7 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013 r.
Zalacznik7.pdf
Tabela Nr 6 do rocznego sprawozdania za rok 2012
Załącznik Nr 8 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013 r.
Zalacznik8.pdf
Załącznik Nr 1 do rocznego sprawozdania za rok 2012