Akt prawny
Alerty
Zarządzenie nr 64/B/2013 Burmistrza Miasta i Gminy Serock
z dnia 27 marca 2013r.
w sprawie przekazania sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Miasta i Gminy Serock oraz sprawozdania z wykonania planu finansowego Ośrodka Kultury w Serocku, Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Serock i Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Serocku za rok 2012
Na podstawie art. 267, art. 269 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 13 pkt. 5 ustawy z 7 października 1992r.o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2001, Nr 55 poz. 577 z późn. zm.) oraz art. 13 pkt. 7 ustawy z dnia 20 lipca 2000 roku o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011r. Nr 197, poz. 1172 z późn. zm.),Burmistrz Miasta i Gminy Serock, zarządza co następuje:
§ 1.
Przekazać Radzie Miejskiej w Serocku i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta i Gminy Serock za rok 2012 wraz z objaśnieniami, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Przekazać Radzie Miejskiej w Serocku:
1) sprawozdanie roczne z wykonania planów finansowych:
- Ośrodka Kultury w Serocku,
- Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Serock,
- Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Serocku, stanowiące załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia,
2) informację o stanie mienia Miasta i Gminy Serock, stanowiącą załącznik Nr 3 do zarządzenia.
§ 3.
Przekazać Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie informację o stanie mienia Miasta i Gminy Serock, o której mowa w § 2 pkt 2.
§ 4.
Sprawozdanie, o którym mowa w § 1, podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta i Gminy Serock |
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU
MIASTA I GMINY SEROCK
ZA ROK 2012.Dochody budżetu Miasta i Gminy w Serocku na 2012r. zostały przyjęte Uchwałą Budżetową Miasta i Gminy Serock Nr 166/XVII/2011 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 21 grudnia 2011r. w łącznej kwocie40.124.696 zł,w tym:
- dochody bieżące w kwocie 39.136.696 zł,
- dochody majątkowe w kwocie 988.000 zł. W trakcie realizacji budżetu dochody uległy zmianom, które wprowadzono ośmioma Uchwałami Rady Miejskiej oraz czterema Zarządzeniami Burmistrza Miasta i Gminy Serock. W wyniku dokonanych zmian plan dochodów budżetowych gminy na dzień 31.12.2012r. wyniósł42.236.969,45 zł, wykonanie zaś42.799.282,33 zł, co stanowi101,33% planu, w tym:
- dochody bieżące - plan 40.076.296,45 zł, wykonanie 40.640.994,32 zł - 101,41%,
- dochody majątkowe - plan 2.160.673,00 zł, wykonanie 2.158.288,01 zł, tj. 99,89%. Gmina uzyskała z Powiatu Legionowskiego dotację celową w kwocie 155.000 zł na utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy oraz 10.000 zł na organizację Święta Patrona Serocka św. Wojciecha. Otrzymano też dotację z WFOŚiGW, na utylizację azbestu w wysokości 39.842,84 zł. Ponadto gmina miała zaplanowane dochody pochodzące ze źródeł UE w kwocie 2.020.479,73 zł, które wykonane zostały w kwocie 1.961.989,02 zł. Wydatki budżetu Miasta i Gminy w Serocku na 2012r. zostały przyjęte w łącznej kwocie40.541.550,42 zł,w tym:
- wydatki bieżące w kwocie 33.841.876,00 zł,
- wydatki majątkowe w kwocie 6.699.674,42 zł. W trakcie realizacji budżetu wydatki uległy zmianom, które wprowadzono ośmioma Uchwałami Rady Miejskiej oraz pięcioma Zarządzeniami Burmistrza Miasta i Gminy Serock. W wyniku dokonanych zmian plan wydatków budżetu gminy na dzień 31.12.2012r. wyniósł43.481.755,52 zł, wykonanie zaś42.449.253,06 zł, co stanowi97,63% planu, w tym na:
- wydatki bieżące - plan 35.987.519,01 zł, wykonanie 35.082.050,70 zł, tj. 97,48%,
- wydatki majątkowe - plan 7.494.236,42 zł, wykonanie 7.367.202,36 zł, tj. 98,30%. Została udzielona dotacja dla Powiatu Legionowskiego w kwocie 2.540,54 zł na dofinansowanie zadania własnego w zakresie wymiany prawa jazy, dowodów rejestracyjnych w związku z nadaniem drodze powiatowej nazwy ul. Zegrzyńska oraz 8.301 zł na prowadzenie przedszkola specjalnego. Ponadto gmina przeznaczyła kwotę 37.500 zł dla Komendy Policji w Serocku na pokrycie kosztów służb ponadnormatywnych oraz kwotę 99.822,87 zł dla Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej z przeznaczeniem dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Legionowie na zakup samochodu gaśniczego.
Na podstawie Uchwały Nr 239/XXV/2012 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 31 lipca 2012r. przekazano kwotę 10.000 zł z tytułu pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Miasta i Gminy Bisztynek z przeznaczeniem na remont obiektów użyteczności publicznej, w związku ze zniszczeniami jakie wystąpiły po gradobiciu. W budżecie przeznaczono środki w wysokości 64.900 zł dla mieszkańców gminy na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków oraz przekazano kwotę 147.502,54 zł w formie dotacji dla podmiotu prowadzącego niepubliczne przedszkole na terenie gminy Serock. Na koniec 2012r. planowany deficyt budżetu wynosił kwotę 1.244.786,07 zł., który miał być pokryty przychodami pochodzącymi z:
- emisji obligacji komunalnych w wysokości 500.000 zł,
- pożyczek w wysokości 334.000 zł,
- wolnymi środkami jako nadwyżką środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikającymi z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych - 410.786,07 zł. W 2012 roku gmina planowała wyemitować obligacje komunalne w wysokości 2.200.000 zł. Na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów, gmina dokonała emisji obligacji komunalnych w kwocie 1.400.000 zł., a nie jak planowała 1.700.000 zł. Rezygnacja z emisji sześciu serii obligacji w łącznej kwocie 800.000 zł, wynikała z uzyskania pod koniec roku budżetowego, nieplanowanych wpływów z Urzędu Skarbowego w Legionowie z tytułu spadków i darowizn. Po zamknięciu 2012 roku osiągnięto nadwyżkę budżetową w wysokości 350.029,27 zł. Miasto i Gmina Serock nie przekraczała relacji łącznej kwoty spłat kredytów i pożyczek, wykupu papierów wartościowych oraz łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego, w stosunku do dochodów ogółem. Podstawą do wieloletniego prognozowania były dane budżetowe będące wynikiem analizy danych dotyczących wykonania budżetu za ostatnie 3 lata. W roku 2012 i w latach następnych łączna kwota spłat rat kredytów i pożyczek oraz wykupu papierów wartościowych przypadających w danym roku budżetowym w stosunku do wykonanych dochodów ogółem - art. 169 u.o.f.p. z 2005r,. oraz planowana łączna kwota długu na koniec roku budżetowego w stosunku do wykonanych dochodów ogółem - art. 170 u.o.f.p. z 2005r., przedstawiała się następująco: art. 169 art. 170
- rok 2012 9,34 34,16
- rok 2013 8,86 32,07 Na dzień 31.12.2012r. gmina posiadała zadłużenie w kwocie 14.621.146,64 zł, co stanowiło 34,16% w stosunku do wykonanych dochodów ogółem (max. 60% z art. 170 s.u.f.p.). Wysokość zadłużenia gminy nie zagraża realizacji budżetu w latach następnych, zgodnie z art. 243 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009r.. Informacja o w/w relacji przedstawiała się następująco: art. 243
- rok 2014 13,42
- rok 2015 18,03
- rok 2016 27,61
- rok 2017 31,07
- rok 2018 28,97
- rok 2019 22,55
- rok 2020 21,33
- rok 2021 19,92 Dokonano spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek i wykupu papierów wartościowych w kwocie 3.089.985,08 zł, w tym: z tytułu kredytów w wysokości 577.485,08 zł, pożyczek w wysokości 782.500 zł oraz wykupu obligacji komunalnych w wysokości 1.730.000 zł. Gmina uzyskała umorzenie pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w wysokości 67.500 zł Poniesiono koszty związane z obsługą długu w wysokości 928.391,35 zł. Łącznie spłata zadłużenia i koszty obsługi długu wynosiły 4.018.376,43 zł, tj. 9,39% w stosunku do dochodów ogółem (zgodnie z art. 169 s.u.f.p.). Na koniec roku budżetowego wykonane wydatki bieżące stanowiły kwotę 35.082.050,70 zł i były mniejsze niż wykonane dochody bieżące - 40.640.994,32 zł. W związku z powyższym została zachowana relacja zgodnie z art. 242 ustawy o finansach publicznych. Na koniec 2012r. w budżecie gminy wystąpiły zobowiązania w wysokości 15.845.032,34 zł z tytułu:
- zaciągniętych kredytów na kwotę 2.277.299,92 zł,
- zaciągniętych pożyczek na kwotę 1.983.846,72 zł,
- wyemitowanych obligacji komunalnych na kwotę 10.360.000 zł,
- dostaw towarów i usług, dodatkowego wynagrodzenia rocznego wraz z pochodnymi na kwotę 1.223.885,70 zł. Na koniec roku należności wynosiły 3.470.112,99 zł, w tym należności wymagalne w wysokości 3.155.812,51 zł i były to głównie należności z tytułu zaliczki alimentacyjnej, funduszu alimentacyjnego, należności podatkowych, czynszów oraz innych opłat. Miasto i Gmina Serock na dzień 31.12.2012r. posiadała zobowiązania niewymagalne w wysokości 1.223.885,70 zł. W kwocie tej znajdują się zobowiązania niewymagalne, które łącznie z wykonanymi wydatkami przekraczają ustalony plan. Zobowiązania te stanowią naliczenie dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz obligatoryjnych wpłat płatnika (składki ZUS). Powyższe zobowiązania wynikają z mocy prawa. Zobowiązania wymagalne nie występowały. Zestawienie planu dochodów wydzielonego rachunku dochodów dla jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych przedstawia oddzielna tabela do zarządzenia. Integralną częścią składową niniejszego sprawozdania jest sprawozdanie jednostkowe zakładu budżetowego.
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 64/B/2013
Burmistrza Miasta i Gminy Serock
z dnia 27 marca 2013 r.
Zalacznik1.pdf
Sprawozdanie roczne z wykonania budżetu Miasta i Gminy Serock za rok 2012 wraz z objaśnieniami
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 64/B/2013
Burmistrza Miasta i Gminy Serock
z dnia 27 marca 2013 r.
Zalacznik2.pdf
Sprawozdania roczne z wykonania planów finansowych: Ośrodka Kultury w Serocku, Biblioteki Publicznej w Serocku, Samodzielnego Pblicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Serocku za rok 2012
Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 64/B/2013
Burmistrza Miasta i Gminy Serock
z dnia 27 marca 2013 r.
Zalacznik3.pdf
Informacja o stanie mienia Miasta i Gminy Serock za rok 2012