Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2013 poz. 2460

Sprawozdanie nr 1/2013 Starosty Gostynińskiego

z dnia 15 lutego 2013r.

Sprawozdanie Starosty Gostynińskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2012

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku została powołana Zarządzeniem Nr 173/2010 Starosty Gostynińskiego z dnia 22 listopada 2010 r. na okres od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2013 r.  zgodnie z art. 38 a ust. 2 i art. 38 b ustawy o samorządzie powiatowym . W skład Komisji wchodzą :

1. Starosta Gostyniński,

2. Przedstawiciele Rady Powiatu,

3. Przedstawiciele gmin z terenu powiatu,

4. Przedstawiciele delegowani przez Komendanta Powiatowego Policji,

- W pracach Komisji uczestniczy Prokurator Rejonowy w Gostyninie wskazany przez Prokuratora Okręgowego w Płocku.

- Komisja wykonywała w 2012 roku następujące zadania:

- Ocenę zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu dokonywano w sposób ciągły i na bieżąco na podstawie składanych codziennie przez powiatowe służby, straże i inspekcje meldunki o istotnych dla bezpieczeństwa zagrożeniach i zdarzeniach - meldunki te przekazywane były do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego i dalej były przekazywane do Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego do Warszawy.

- Roczną analizę i ocenę zagrożeń, zdarzeń i prowadzonych działań w obszarze szeroko rozumianego bezpieczeństwa, w tym oceny pracy służb, inspekcji i straży dokonano na sesjach Rady Powiatu w 2012 roku. Pod obrady sesji przedkładano informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu gostynińskiego . Informację przedstawione na sesji Rady Powiatu obejmowały następujące zagadnienia:

1. Bezpieczeństwo obywateli i porządek publiczny na terenie powiatu.

2. Zabezpieczenie mienia osobistego obywateli oraz mienia publicznego.

3. Działania prewencyjne i ratowniczo - gaśnicze prowadzone przez Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej oraz jednostki OSP z Krajowego Systemu Ratowniczo - Gaśniczego.

4. Bezpieczeństwo sanitarne.

5. Bezpieczeństwo weterynaryjne.

- W 2012 roku Komisja współdziałała ze strukturami zarządzania kryzysowego Starosty na wielu płaszczyznach w obszarze bezpieczeństwa. Z uwagi na zbieżność tematyki działań Zespołu i Komisji posiedzenia Zespołu traktowano na równi z posiedzeniami Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

- Komisja Bezpieczeństwa i Porządku w 2012 r. odbyła trzy posiedzenia z Powiatowym Zespołem Zarządzania Kryzysowego, na których omówiono n/w tematy:

1. związane z bezpieczeństwem obywateli / przedstawienie sprawozdania z działań w 2012 r. Komendy Powiatowej Policji i Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej- informacje o zagrożeniach porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli /,

2. zmian w działaniu pogotowia ratunkowego - uczestniczyła w spotkaniu pani Dyrektor Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w Płocku,

3. oceny stanu bezpieczeństwa publicznego w aspekcie weterynaryjnym na terenie Powiatu,

4. oceny stanu przygotowania w zakresie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w czasie ferii zimowych - „ Bezpieczne ferie 2012”;

- Szczególną uwagę zwrócono na następujące obszary :

- bezpieczeństwo na drogach / do i z miejsc wypoczynku /

- bezpieczeństwo w miejscu wypoczynku,

- bezpieczeństwo w miejscu zamieszkania.

5. akcja „Bezpieczne wakacje 2012 r.” ;

- Starosta Gostyniński jak co roku zwrócił się do Burmistrza ,Wójtów , Komendantów PSP i Policji oraz Powiatowego Inspektora Sanitarnego z terenu powiatu o podjęcie stosownych kroków w celu zapewnienia bezpieczeństwa w czasie wakacji na administrowanym terenie.

6. 9 października 2012 r. Członkowie Komisji brali udział w debacie społecznej o bezpieczeństwie organizowanej przez Komendę Mazowiecką Policji. Debata odbyła się w sali posiedzeń Starostwa, udział w niej brali : wojewoda mazowiecki, komendanci policji, przedstawiciele samorządów, instytucji , organizacji pozarządowych, zaproszeni goście oraz mieszkańcy z naszego powiatu. Tematyka spotkania dotyczyła zagrożenia przestępczością z uwzględnieniem 7 kategorii przestępstw (kradzież, kradzież z włamaniem, uszkodzenie rzeczy, uszczerbek na zdrowiu, rozboje, bójka lub pobicie, kradzież samochodu), zapobiegania przemocy w rodzinie, poczucia bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania i miejscach publicznych i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Debata społeczna miała na celu zdiagnozowanie potrzeb i oczekiwań społeczeństwa w zakresie poprawy bezpieczeństwa. Pozwoliła także na wymianę informacji między Policją a mieszkańcami Powiatu o istniejących zagrożeniach, dzięki czemu będą mogły zostać wypracowane wspólnie metody ich eliminowania.

7. stan bezpieczeństwa na drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich w okresie zimy,

8. obowiązku usuwania śniegu z dachów przez właścicieli, zarządców oraz użytkowników obiektów budowlanych.

Starosta Gostyniński


Jan Baranowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00