Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2013 poz. 1818

Sprawozdanie nr 1/2013 Starosty Ostrołęckiego

z dnia 17 stycznia 2013r.

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego za 2012 rok

Na podstawie art. 38b ust.3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) przedkłada się sprawozdanie z działaności Komisji Bezpieczeństwa i Porzadku Miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego za 2012 rok.

- Rok 2012 to kolejny rok działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego kadencji na lata 2011-2013.

- W 2012 r. uległ zmianie skład Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego:

a) ze składu Komisji ubyli przedstawiciele delegowani przez Komendanta Miejskiego Policji w Ostrołęce:

- Pan Tadeusz Zdziarstek,

- Pan Dariusz Wesołowski;

b) do składu Komisji weszli:

- Pan Stanisław Szcześniak,

- Pan Paweł Jarka.

- W 2012 r. odbyły się 3 posiedzenia Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego. Pierwsze posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego odbyło się w dniu 14 lutego 2012 roku. Główna tematyka posiedzenia to:

1) przyjęcie „Planu zamierzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego na 2012 r.”,

2) ocena zagrożenia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie miasta Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego za 2011 rok,

3) opiniowanie pracy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce za 2011 rok,

4) koncepcja poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta Ostrołęki oraz powiatu ostrołęckiego w aspekcie współpracy organów administracji państwowej i samorządu terytorialnego.

- Realizując powyższą tematykę posiedzenia, Komisja:

- przyjęła „Plan zamierzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego na 2012 r.”,

- zapoznała się z oceną zagrożenia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie miasta Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego za 2011 rok oraz ze sprawozdaniem z realizacji zadań w 2011 r. przez Komendę Miejską Policji w Ostrołęce,

- pozytywnie zaopiniowała pracę Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce,

- podczas omawiania koncepcji poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego Komisja postawiła wniosek, ażeby to zagadnienie było omawiane na następnym posiedzeniu wspólnie z wójtami gmin.

- Kolejne posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego odbyło się w dniu 17 maja 2012 roku. Główna tematyka posiedzenia Komisji, to m.in.:

1) informacja z realizacji przedsięwzięć „Powiatowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2010 -2013” za lata 2010 - 2011,

2) koncepcja poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego w aspekcie współpracy organów administracji państwowej i samorządu terytorialnego,

3) ocena zagrożenia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie miasta Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego a Euro 2012.

- W posiedzeniu oprócz członków Komisji udział wzięli wójtowie gmin z terenu powiatu ostrołęckiego oraz Pan Grzegorz Sul - przedstawiciel Inspekcji Transportu Drogowego Oddział w Ostrołęce.

- Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego:

- zapoznała się z informacją z realizacji przedsięwzięć za lata 2010 - 2011 ujętych w „Powiatowym Programie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2010 -2013”,

- podczas dyskusji nad koncepcją poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego w aspekcie współpracy organów administracji państwowej i samorządu terytorialnego, omawiany był problem niszczenia dróg przez samochody ciężarowe oraz kontrole samochodów ciężarowych a w szczególności przewożonego przez nich ładunku. Starosta Ostrołęcki - Stanisław Kubeł stwierdził, że powiat ostrołęcki jest zainteresowany zakupem wag ruchomych do ważenia samochodów ciężarowych i wysunął wniosek, ażeby tym problemem zajmowała się grupa osób, w skład, której weszliby przedstawiciele ostrołęckiej policji, Inspekcji Transportu Drogowego Oddział w Ostrołęce, Starostwa Powiatowego w Ostrołęce oraz Urzędu Miasta Ostrołęka,

- zapoznała się z oceną zagrożenia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie miasta Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego a Euro 2012.

- W dniu 08 października 2012 roku odbyło się kolejne posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego. Główne tematy posiedzenia Komisji, to m.in.:

1) omówienie i przyjęcie „Programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu ostrołęckiego na lata 2012 -2020”,

2) bezpieczeństwo w ruchu drogowym oraz bezpieczeństwa osób starszych,

2) reorganizacja posterunków policji na terenie powiatu ostrołęckiego.

- W posiedzeniu oprócz członków Komisji udział wziął Przewodniczący Rady Powiatu w Ostrołęce Pan Stefan Prusik oraz wójtowie gmin z terenu powiatu ostrołęckiego.

- Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego zapoznała się z „Programem zapobiegania przestępczości oraz ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu ostrołęckiego na lata 2012 - 2020” oraz postanowiła przekazać wymieniony „Program …” do Rady Powiatu w Ostrołęce celem jego uchwalenia.

- Podczas dyskusji nad planem reorganizacji posterunków policji na terenie powiatu ostrołęckiego wójtowie gmin krytycznie odnieśli się do powyższej reorganizacji i likwidacji posterunków policji na terenie niektórych gmin.

Współprzewodniczący
Komisji Bezpieczeństwa i Porządku
Miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego

Starosta


Stanisław Kubeł

Prezydent Miasta


Janusz Kotowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00