Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2013 poz. 182

Obwieszczenie Rady Powiatu Mińskiego

z dnia 19 grudnia 2012r.

w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mińsku Mazowieckim

Na podstawie art. 16 ust. 3   ustawy z   dnia 20 lipca 2000 r. o   ogłaszaniu aktów normatywnych i   niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z   2010 r. Nr 17, poz. 95) ogłasza się w   załączeniu do niniejszego obwieszczenia jednolity tekst Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w   Mińsku Mazowieckim przyjętego uchwałą Nr XXX/264/10 z   dnia 24 lutego 2010 r. w   sprawie nadania Statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w   Mińsku Mazowieckim, z   uwzględnieniem zmiany wprowadzonej uchwałą Nr IX/93/11 Rady Powiatu Mińskiego z   dnia 21 grudnia 2011 r. w   sprawie zmian w   Statucie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w   Mińsku Mazowieckim.  

 

 

 

Przewodniczący Rady Powiatu  


Mirosław   Krusiewicz

 


Załącznik do Obwieszczenia    
Rady Powiatu Mińskiego    
z dnia 19 grudnia 2012 r.  
 

Statut Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w   Mińsku Mazowieckim  

§   1.   Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w   Mińsku Mazowieckim, zwane dalej „Centrum” jest powiatową jednostką organizacyjną.  

§   2.   Centrum prowadzi działalność finansową w   formie jednostki budżetowej.  

§   3.   1.   Centrum wykonuje określone ustawami zadania własne powiatu oraz zadania z   zakresu administracji rządowej.  

2.   Centrum wykonuje zadania z   zakresu:  

1)   pomocy społecznej,  

2)   polityki prorodzinnej,  

2a)   wspierania rodzin i   systemu pieczy zastępczej,  

3)   wspierania osób niepełnosprawnych.  

§   4.   Centrum obejmuje swym zasięgiem działania Powiat Miński.  

§   5.   Siedzibą Centrum jest budynek administracyjny w   Mińsku Mazowieckim przy ulicy Konstytucji 3   Maja 16.  

§   6.   Do zakresu działania Centrum należy:  

1.   Wykonywanie zadań z   zakresu pomocy społecznej, a   w szczególności :  

1)   opracowanie i   realizacja powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i   innych, których celem jest integracja osób i   rodzin z   grup szczególnego ryzyka - po konsultacji z   właściwymi terytorialnie gminami;  

2)   prowadzenie specjalistycznego poradnictwa,  

3)   przyznawanie pomocy pieniężnej na usamodzielnienie oraz na kontynuowanie nauki osobom opuszczającym domy pomocy społecznej dla dzieci i   młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z   małoletnimi dziećmi i   kobiet w   ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze,  

4)   pomoc w   integracji ze środowiskiem osób mających trudności w   przystosowaniu się              do życia, młodzieży opuszczającej domy pomocy społecznej dla dzieci i   młodzieży               niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z   małoletnimi dziećmi i   kobiet w   ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze, mających braki w   przystosowaniu się,  

5)   pomoc cudzoziemcom, którzy uzyskali w   Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, mającym trudności w   integracji ze środowiskiem  

6)   prowadzenie i   rozwój infrastruktury domów pomocy społecznej o   zasięgu ponadgminnym oraz umieszczania w   nich skierowanych osób,  

7)   prowadzenie mieszkań chronionych dla osób z   terenu więcej niż jednej gminy oraz powiatowych ośrodków wsparcia w   tym domów dla matek z   małoletnimi dziećmi i   kobiet w   ciąży, z   wyłączeniem środowiskowych domów samopomocy i   innych ośrodków wsparcia dla osób z   zaburzeniami psychicznymi,  

8)   prowadzenia  ośrodków interwencji kryzysowej,  

9)   udzielanie informacji o   prawach i   uprawnieniach,  

10)   szkolenie i   doskonalenie zawodowe kadr pomocy społecznej z   terenu powiatu,  

11)   doradztwo metodyczne dla kierowników i   pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z   terenu powiatu,  

12)   podejmowanie innych działań wynikających z   rozeznanych potrzeb, w   tym tworzenie i   realizacja programów osłonowych,  

13)   sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, również w   formie dokumentu elektronicznego, z   zastosowaniem systemu  teleinformatycznego,  

14)   sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej w   oparciu o   analizę lokalnej sytuacji społecznej i   demograficznej,”  

15)   pomoc cudzoziemcom, którzy uzyskali w   Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, w   zakresie indywidualnego programu integracji, oraz opłacanie za te osoby składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w   odrębnych przepisach,  

16)   prowadzenie i   rozwój infrastruktury ośrodków wsparcia dla osób z   zaburzeniami psychicznymi,  

17)   realizacja zadań wynikających z   rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i   grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia,  

18)   udzielanie cudzoziemcom będącym ofiarami handlu ludźmi w   rozumieniu decyzji ramowej Rady z   dnia 19 lipca 2002 r. w   sprawie zwalczania handlu ludźmi pomocy w   zakresie interwencji kryzysowej.  

1a.   Wykonywanie zadań powiatu w   zakresie wspierania rodziny i   systemu pieczy zastępczej:  

1)   opracowanie i   realizacja 3-letnich powiatowych programów dotyczących rozwoju pieczy zastępczej, zawierających między innymi coroczny limit rodzin zastępczych zawodowych,  

2)   zapewnienie dzieciom pieczy zastępczej w   rodzinach zastępczych, rodzinnych domach dziecka oraz w   placówkach opiekuńczo-wychowawczych,  

3)   organizowanie wsparcia osobom usamodzielnianym opuszczającym rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka oraz placówki opiekuńczo-wychowawcze i   regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne, przez wspieranie procesu usamodzielnienia,  

4)   tworzenie warunków do powstawania i   działania rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka i   rodzin pomocowych,  

5)   prowadzenie placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz placówek wsparcia dziennego o   zasięgu ponadgminnym,  

6)   organizowanie szkoleń dla rodzin zastępczych, prowadzących rodzinne domy dziecka, rodzin pomocowych i   dyrektorów placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego oraz kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego domu dziecka lub pełnienia funkcji dyrektora placówki opiekuńczo - wychowawczej typu rodzinnego,  

7)   organizowanie wsparcia dla rodzinnej pieczy zastępczej, w   szczególności przez tworzenie warunków do powstawania:  

a)   grup wsparcia,  

b)   specjalistycznego poradnictwa,  

8)   zapewnienie przeprowadzenia przyjętemu do pieczy zastępczej dziecku niezbędnych badań lekarskich,  

9)   prowadzenie rejestru danych o   osobach zakwalifikowanych do pełnienia funkcji oraz osobach pełniących funkcje rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej  niezawodowej lub do prowadzenia rodzinnego  domu dziecka,  

10)   kompletowanie we współpracy z   właściwym ośrodkiem pomocy społecznej dokumentacji związanej z   przygotowaniem dziecka do umieszczenia w   rodzinie zastępczej albo rodzinnym domu dziecka,  

11)   prowadzenie spraw związanych z   finansowaniem:  

a)   świadczeń pieniężnych dotyczących dzieci z   terenu powiatu, umieszczonych w   rodzinach zastępczych, rodzinnych domach dziecka, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówkach opiekuńczo-terapeutycznych, interwencyjnych ośrodkach preadopcyjnych lub rodzinach pomocowych, na jego terenie lub na terenie innego powiatu,  

b)   pomocy przyznawanej osobom usamodzielnianym opuszczającym rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka, placówki opiekuńczo-wychowawcze lub regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne,  

c)   szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego domu dziecka lub pełnienia funkcji dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego oraz szkoleń dla rodzin zastępczych, prowadzących rodzinne domy dziecka oraz dyrektorów placówek opiekuńczo- wychowawczych typu rodzinnego,  

12)   sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z   zakresu wspierania rodziny i   systemu  pieczy zastępczej oraz przekazywanie ich właściwemu wojewodzie, w   wersji  elektronicznej, z   zastosowaniem systemu teleinformatycznego,  

13)   przekazywanie do biura informacji gospodarczej informacji o   powstaniu zaległości z   tytułu nieponoszenia opłaty za pobyt dziecka w   pieczy zastępczej,  

14)   realizacja zadań wynikających z   rządowych programów wspierania rodziny i   systemu pieczy zastępczej,  

15)   prowadzenie spraw związanych z   finansowaniem  pobytu w   pieczy zastępczej cudzoziemców przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej , którzy mają na tym terytorium miejsce zamieszkania,  

16)   prowadzenie innych spraw z   zakresu pieczy zastępczej niezastrzeżonych na rzecz innych podmiotów.  

2.   Wykonywanie zadań w   zakresie rehabilitacji zawodowej i   społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych, w   szczególności:  

1)   opracowywanie i   realizacja, zgodnych z   powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania  problemów społecznych, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w   zakresie rehabilitacji społecznej i   przestrzegania praw osób niepełnosprawnych,  

2)   podejmowanie działań zmierzających do ograniczania skutków niepełnosprawności:  

3)   opracowywanie i   przedstawianie planów zadań i   informacji z   prowadzonej działalności oraz  ich udostępnianie na potrzeby samorządu województwa,  

4)   współpraca z   organizacjami pozarządowymi i   fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w   zakresie rehabilitacji społecznej i   zawodowej tych osób,  

5)   prowadzenie spraw związanych z   dofinansowaniem:  

a)   uczestnictwa osób niepełnosprawnych i   ich opiekunów w   turnusach rehabilitacyjnych,  

b)   sportu, kultury, rekreacji i   turystyki osób niepełnosprawnych,  

c)   zaopatrzenia w   sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i   środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów,  

d)   likwidacji barier architektonicznych, w   komunikowaniu się i   technicznych, w   związku z   indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,  

e)   rehabilitacji dzieci i   młodzieży,  

6)   prowadzenie spraw związanych z   dofinansowaniem kosztów tworzenia i   działania   warsztatów terapii zajęciowej,  

7)   prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem zadań w   zakresie rehabilitacji społecznej  osób niepełnosprawnych realizowanych ze środków PFRON fundacjom i   organizacjom pozarządowym.  

             

3.   Współpraca z   organizacjami społecznymi, Kościołem Katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami fizycznymi:  

1)   w zakresie  organizowania pomocy społecznej,  

2)   w celu udzielania pomocy i   doprowadzenia do integracji osób niepełnosprawnych ze środowiskiem.  

4.   Wykonywanie innych zadań określonych w   ustawach i   przepisach wykonawczych do ustaw.  

§   7.   Centrum sprawuje, w   imieniu Starosty, nadzór nad działalnością jednostek  specjalistycznego poradnictwa, w   tym rodzinnego oraz ośrodków wsparcia, domów pomocy społecznej, placówek opiekuńczo - wychowawczych i   ośrodków interwencji kryzysowej.  

§   8.   Centrum wykonuje obsługę finansowo księgową oraz administracyjno - gospodarczą Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o   Niepełnosprawności.  

§   9.   Pracą Centrum kieruje i   odpowiada za całokształt jego działalności Dyrektor.  

§   10.   Szczegółową organizację i   zasady funkcjonowania Centrum określa regulamin organizacyjny uchwalony przez Zarząd Powiatu.  

§   11.   Zmiany  Statutu mogą być dokonywane w   trybie właściwym dla jego uchwalenia.  

 

 

 

Przewodniczący Rady Powiatu  


Mirosław   Krusiewicz

 

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00