Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2013 poz. 179

Uchwała nr 114/XXX/12 Rady Gminy Sierpc

z dnia 7 grudnia 2012r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 391) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Gminy Sierpc uchwala co następuje:

§ 1.

Uchwała określa:

1) rodzaje i ilość odpadów odbieranych od właściciela nieruchomości,

2) częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości,

3) sposób świadczenia usług w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

4) sposób świadczenia usług odbierania odpadów zmieszanych.

§ 2.

1. W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi Gmina będzie świadczyła usługi odbierania odpadów komunalnych zbieranych selektywnie oraz odpadów zmieszanych.

2. Odpady komunalne zbierane selektywnie będą odbierane od właścicieli nieruchomości z podziałem na następujące frakcje:

1) papier, tektura (makulatura, karton);

2) szkło;

3) metale;

4) tworzywa sztuczne;

5) odpady biodegradowalne;

6) opakowania wielomateriałowe;

7) przeterminowane leki i chemikalia;

8) zużyte baterie i akumulatory;

9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

10) meble i inne odpady wielkogabarytowe;

11) odpady budowlane i rozbiórkowe;

12) zużyte opony;

13) odpady zielone;

14) popiół.

3. Odpady komunalne nieposegregowane lub posegregowane niezgodnie z zasadami określonymi w ust. 1, traktowane będą jako odpady zmieszane.

4. W zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odbierane będą odpady komunalne w każdej ilości.

§ 3.

1. Ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z terenu Gminy:

1) odpady zmieszane - co najmniej jeden raz w miesiącu,

2) odpady zbierane selektywnie - co najmniej jeden raz w miesiącu,

3) odpady ulegające biodegradacji - co najmniej dwa razy w miesiącu.

§ 4.

1. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych jest ogólnodostępnym miejscem odbierania od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych, o których mowa w §. 2 ust. 2.

2. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych zlokalizowany jest w miejscowości Miłobędzyn na terenie oczyszczalni ścieków i będzie świadczył usługi w dni powszednie w poniedziałek, środę, czwartek oraz piątek w godzinach od 715do 1515oraz we wtorek w godzinach od 800do 1600.

3. Właściciele nieruchomości samodzielnie dostarczają do punktu selektywnego zbierania odpadów, odpady komunalne określone w § 2 ust. 2 zebrane w sposób selektywny.

4. Odpady dostarczone do punktu selektywnego zbierania odpadów należy umieszczać w odpowiednich pojemnikach lub workach do tego przeznaczonych, zlokalizowanych na terenie punktu.

§ 5.

1. Odpady komunalne zmieszane będą odbierane z terenu nieruchomości przez podmiot wybrany przez Gminę w drodze przetargu.

2. Podmiot odbierający odpady komunalne odbierze wyłącznie te odpady, które są umieszczone w oznaczonych pojemnikach lub workach.

3. W dniu odbierania odpadów komunalnych, właściciel nieruchomości zobowiązany jest zapewnić łatwy dostęp do pojemników i worków pracownikom podmiotu odbierającego odpady komunalne lub wystawić pojemniki lub worki przed wejście na teren nieruchomości.

§ 6.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Sierpc.

§ 7.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Przewodnicząca Rady Gminy


Iwona Janiszewska

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00