Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2013 poz. 159

Uchwała nr XXVIII/169/12 Rady Gminy w Olszewie-Borkach

z dnia 19 grudnia 2012r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów

Na podstawie art. 6   r ust. 3   ustawy z   dnia 13 września 1996 r. o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach (t.j. Dz. U. Nr 69 z   2012 r. poz. 391) oraz art. 18 ust. 2   pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1   i art. 42 ustawy z   dnia 8   marca 1990 r. o   samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z   2001 r. Nr 142, poz. 1591 z   późn. zm.) Rada Gminy Olszewo-Borki uchwala, co następuje:  

§   1.   Określa się szczegółowy sposób i   zakres świadczenia usług w   zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i   zagospodarowania tych odpadów, w   zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.  

§   2.   Ustala się, iż od właściciela nieruchomości należy odbierać każdą zebraną przez niego ilość odpadów komunalnych; 1) odpady niesegregowane (zmieszane), zgromadzone w   przeznaczonych do tego pojemnikach - dwa razy w   miesiącu, w   odstępach co najmniej dwutygodniowych, 2) odpady selektywnie zebrane (szkło, papier i   tektura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe), zgromadzone w   pojemnikach lub workach - jeden raz w   miesiącu, 3) odpady komunalne ulegające biodegradacji w   tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, zgromadzone w   pojemnikach lub workach w   okresie: a) maj - wrzesień, co najmniej jeden raz w   miesiącu, b) październik - kwiecień, co najmniej jeden raz na dwa miesiące, 4) meble i   inne odpady wielkogabarytowe co najmniej dwa razy w   roku, 5) zużyty sprzęt elektryczny i   elektroniczny, chemikalia (farby, lakiery, przeterminowane środki ochrony roślin), zużyte opony, baterie i   akumulatory - dwa razy w   roku, 6) odpady budowlane i   odpady z   pielęgnacji ogrodów (przycięte gałęzie), raz do roku na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości.  

§   3.   Dopuszcza się przekazywanie do punktu selektywnego zbierania następujących odpadów komunalnych: przeterminowane leki, zużyte baterie i   akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i   elektroniczny, chemikalia, meble i   inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i   rozbiórkowe. 2. Wszystkie informacje dotyczące punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych zostaną podane do publicznej wiadomości w   sposób zwyczajowo przyjęty.  

§   4.   Odbieranie odpadów, o   których mowa w   § 2, odbywać się będzie zgodnie z   harmonogramem ustalonym przez przedsiębiorcę, z   którym gmina zawrze umowę na odbiór i   zagospodarowanie odpadów komunalnych z   nieruchomości zamieszkałych. 2. Z   terenu nieruchomości odbierane będą odpady komunalne wymienione w   § 2, po zapewnieniu możliwości dostępu, to znaczy umieszczeniu przez właściciela nieruchomości odpadów komunalnych w   tym pojemników (worków) poza ogrodzeniem nieruchomości, w   miejscu umożliwiającym swobodny dojazd.  

§   5.   Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.  

§   6.   Uchwała wchodzi w   życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w   Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego z   mocą obowiązującą od dnia 1   lipca 2013 r.  

 

 

Przewodniczący Rady Gminy  


Paweł   Dębski

 

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00