Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXVIII/169/12 Rady Gminy w Olszewie-Borkach
z dnia 19 grudnia 2012r.
w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
Na podstawie art. 6 r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. Nr 69 z 2012 r. poz. 391) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Gminy Olszewo-Borki uchwala, co następuje:
§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 2. Ustala się, iż od właściciela nieruchomości należy odbierać każdą zebraną przez niego ilość odpadów komunalnych; 1) odpady niesegregowane (zmieszane), zgromadzone w przeznaczonych do tego pojemnikach - dwa razy w miesiącu, w odstępach co najmniej dwutygodniowych, 2) odpady selektywnie zebrane (szkło, papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe), zgromadzone w pojemnikach lub workach - jeden raz w miesiącu, 3) odpady komunalne ulegające biodegradacji w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, zgromadzone w pojemnikach lub workach w okresie: a) maj - wrzesień, co najmniej jeden raz w miesiącu, b) październik - kwiecień, co najmniej jeden raz na dwa miesiące, 4) meble i inne odpady wielkogabarytowe co najmniej dwa razy w roku, 5) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, chemikalia (farby, lakiery, przeterminowane środki ochrony roślin), zużyte opony, baterie i akumulatory - dwa razy w roku, 6) odpady budowlane i odpady z pielęgnacji ogrodów (przycięte gałęzie), raz do roku na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości.
§ 3. Dopuszcza się przekazywanie do punktu selektywnego zbierania następujących odpadów komunalnych: przeterminowane leki, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, chemikalia, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe. 2. Wszystkie informacje dotyczące punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych zostaną podane do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.
§ 4. Odbieranie odpadów, o których mowa w § 2, odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem ustalonym przez przedsiębiorcę, z którym gmina zawrze umowę na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych. 2. Z terenu nieruchomości odbierane będą odpady komunalne wymienione w § 2, po zapewnieniu możliwości dostępu, to znaczy umieszczeniu przez właściciela nieruchomości odpadów komunalnych w tym pojemników (worków) poza ogrodzeniem nieruchomości, w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2013 r.
| Przewodniczący Rady Gminy |