Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XX/9/12 Rady Powiatu Piaseczyńskiego
z dnia 29 listopada 2012r.
w sprawie nadania statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie
Na podstawie art. 12 pkt 11 oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r.
o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), w związku z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) Rada Powiatu Piaseczyńskiego uchwala, co następuje:
§ 1. Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie nadaje się statut w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2. Traci moc Uchwała Nr XL/6/06 Rady Powiatu Piaseczyńskiego z dnia 21 września 2006 r. w sprawie nadania statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 204, poz. 7726).
§ 3. Wykonanie Uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Piaseczyńskiego.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Przewodnicząca Rady Powiatu Piaseczyńskiego |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XX/9/12
Rady Powiatu Piaseczyńskiego
z dnia 29 listopada 2012 r.
STATUT
POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W PIASECZNIE
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1. 1. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie, zwane dalej PCPR, jest jednostką organizacyjną Powiatu Piaseczyńskiego, działającą w formie jednostki budżetowej.
2. Siedzibą PCPR jest miasto Piaseczno, a terenem działania Powiat Piaseczyński.
§ 2. PCPR działa w szczególności na podstawie:
1) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.);
2) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.);
3) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.);
4) ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.);
5) ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2009 r.
Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.);
6) ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 149, poz. 887 z późn. zm.);
7) ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 214, poz. 1407 z późn. zm.);
8) ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. cudzoziemcach (Dz. U. z 2006 r. Nr 234, poz. 1694 z późn. zm.);
9) ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2009 r. Nr 189, poz. 1472 z późn. zm.);
10) ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535 z późn. zm.);
11) ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1493 z późn. zm.);
12) innych obowiązujących aktów prawnych;
13) niniejszego Statutu.
Rozdział 2.
Cele i zadania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Piasecznie
§ 3. 1. PCPR realizuje określone przepisami prawa zadania własne powiatu, zadania zlecone ustawami, zadania określone uchwałami organów powiatu oraz wynikające z przepisów prawa z zakresu:
1) pomocy społecznej;
2) wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
3) rehabilitacji społecznej i wspierania osób niepełnosprawnych;
4) przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
2. PCPR na podstawie Zarządzenia Starosty Piaseczyńskiego Nr 30/PCPR/2011 wykonuje zadania organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
§ 4. 1. Przy realizacji swoich zadań PCPR współpracuje z organami administracji rządowej
i samorządowej, organizacjami społecznymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami prawnymi i fizycznymi.
2. Szczegółowy zakres działania PCPR, jego komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa Regulamin Organizacyjny PCPR uchwalony przez Zarząd Powiatu.
3. Prawa i obowiązki pracowników PCPR reguluje ustawa o pracownikach samorządowych i przepisy Kodeksu Pracy.
Rozdział 3.
Organizacja i zarządzanie
§ 5. 1. Działalnością PCPR kieruje dyrektor zatrudniany i zwalniany przez Zarząd Powiatu Piaseczyńskiego. Zwierzchnikiem służbowym dyrektora jest Starosta Piaseczyński.
2. Dyrektor jednostki organizuje jej prace, sprawuje nadzór nad działalnością i jest odpowiedzialny za realizację celów statutowych.
3. Zakres obowiązków i uprawnień pracowników PCPR regulują przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.).
Rozdział 4.
Gospodarka finansowa
§ 6. 1. PCPR prowadzi gospodarkę finansową, jako jednostka budżetowa, zgodnie
z zasadami określonymi w przepisach prawa, w szczególności w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)
2. Podstawą gospodarki finansowej PCPR jest roczny plan dochodów i wydatków, zwany „planem finansowym”.
3. PCPR posiada wyodrębniony rachunek bankowy.
4. Majątek PCPR jest mieniem Powiatu Piaseczyńskiego i może być wykorzystywany jedynie do realizacji celów związanych z działaniami statutowymi.
Rozdział 5.
Postanowienia końcowe
§ 7. Zmiany Statutu dokonywane są w trybie określonym dla jego uchwalenia.
Przewodnicząca Rady Powiatu |