Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2012 poz. 2464

Sprawozdanie Starosty Piaseczyńskiego

z dnia 2 lutego 2012r.

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w roku 2011

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Piaseczyńskiego została powołana zgodnie z art. 38 a ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.)
Do zadań komisji w roku 2011 należało:
1) ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
2) opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
3) przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
4) opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
5) opiniowanie projektu budżetu powiatu - w zakresie, o którym mowa w pkt 1,
6) opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt 1, 2 i 4,
7) opiniowanie, zleconych przez starostę, innych niż wymienione w pkt 2 i pkt 4-6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
W 2011 roku Komisja opiniowała budżet w zakresie bezpieczeństwa publicznego, jak również pracę Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli ( sprawozdania służb, inspekcji i straży).
W roku sprawozdawczym Komisja w sposób szczególny zajęła się oceną zagrożeń bezpieczeństwa na terenie Powiatu Piaseczyńskiego, pod kątem opracowania Planów Zarządzania Kryzysowego - poziomu powiatu oraz gmin. Komisja zwróciła uwagę, że po opracowaniu i zatwierdzeniu planów, należy rozwijać kwestie funkcjonalności zawartych w nich zapisów, dotyczących realizacji procedur we wszystkich fazach zarządzania kryzysowego. Plany gminne oraz plan powiatowy zostały opracowane ( grudzień 2011 r. ).
Podstawową kwestią, jaką - zdaniem Komisji - należałoby realizować we współpracy z wieloma podmiotami są podtopienia obejmujące znaczne obszary powiatu. Komisja pozytywnie zaopiniowała działania Pana dr inż. Janusza Rzepki - koordynatora ds. przeciwpowodziowych, a sprawa podtopień i przeciwdziałania im stała się jednym z głównych tematów lokalnego Konwentu Wójtów, Burmistrzów i Starosty.
Komisja zajmowała się również sprawą powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli „Razem Bezpieczniej w Powiecie Piaseczyńskim”. Program w roku 2012 zostanie uzupełniony, a zarazem dostosowany do trudnej sytuacji finansowej podmiotów uczestniczących w realizacji ujętych w nim zadań. Zmieniony zostanie również zakres przedsięwzięć przewidzianych do wykonania. Komisja pozytywnie wypowiedziała się o zagadnieniach ujętych w projekcie „Programu współpracy w 2012 roku Powiatu Piaseczyńskiego z organizacjami pozarządowymi” w zakresie bezpieczeństwa. Zgodziła się, co do ustalenia priorytetu, jakim będzie ustalenie zasad współpracy z organizacjami pozarządowymi zgodne z obowiązującymi aktami prawno - normatywnymi oraz przyjęcie nowych, funkcjonalnych rozwiązań. Poparła też planowane, następujące projekty - zadania:
1. Opracowanie „Polityki współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie bezpieczeństwa wraz z załącznikami funkcjonalnymi ( harmonogram współpracy);
2. Realizacja cyklu szkoleń z pierwszej pomocy przedmedycznej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych - projekt nosi nazwę „Świadomi swoich możliwości - ABC pierwszej pomocy przedmedycznej”;
3. Współpraca w zakresie organizacji pokazów podczas ćwiczenia obronnego, tematycznie związanych z ochroną ludności.
Od 15 grudnia 2011 roku Komisja działa w następującym składzie:
- Radni Powiatu Piaseczyńskiego:
Józef Zalewski
Jerzy Bichta
- Przedstawiciele Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie:
podkom. Marek Kruszewski - naczelnik Wydziału Prewencji KPP w Piasecznie
asp. Szt. Michał Kornaszewski - kierownik rewiru dzielnicowych Wydziału Prewencji KPP w Piasecznie
- Przedstawiciele KP PSP w Piasecznie:
bryg. Leszek Szcześniak - Komendant Powiatowy PSP w Piasecznie
bryg. Mirosław Bosiek - Zastępca Komendanta Powiatowego PSP w Piasecznie;
- Członkowie społeczni Komisji:
Paweł Michalak,
Jacek Arendarski,
Paweł Dziekanowski.
Pierwsze spotkanie Komisji w nowym składzie odbyło się 28 grudnia 2011 roku.
Podczas posiedzenia Komisja opiniowała projekt planu wydatków i dochodów w zakresie bezpieczeństwa na rok 2012. Ustalono również roczne wytyczne do działalności w sprawach bezpieczeństwa publicznego oraz określono zakres tematyczny spotkań Komisji na rok 2012, który przedstawia się następująco:
1.opiniowanie projektu budżetu powiatu w zakresie bezpieczeństwa;
2.analiza przygotowań powiatu pod względem bezpieczeństwa - EURO 2012
3.przygotowanie analizy stanu bezpieczeństwa na podstawie raportów Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;
4.aktualizacja powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli „Razem Bezpieczniej w Powiecie Piaseczyńskim”;
5.przygotowanie oceny zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu;
6.współpraca z jednostkami administracji zespolonej w celu prowadzenia wspólnych przedsięwzięć w zakresie poprawy bezpieczeństwa publicznego;
7.opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;
8.omówienie przygotowania i zapewnienia działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach;
9.omówienie przygotowywania i organizowania ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na obszarze powiatu;
10.omówienie Planu operacyjnego ochrony przed powodzią dla Powiatu Piaseczyńskiego;
11.omówienie problemów wynikających z wprowadzania w życie procedur ujętych w Planie Zarządzania Kryzysowego;
12.współpraca w realizacji rozwoju narzędzi teleinformatycznych wspierających działalność Powiatowego Centrum Ratownictwa i Zarządzania Kryzysowego;
13.ustalenie zasad współpracy z organizacjami pozarządowymi zgodne z obowiązującymi aktami prawno - normatywnymi oraz przyjęcie nowych, funkcjonalnych rozwiązań we współpracy z organizacjami pozarządowymi;
- opracowanie „Polityki współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie bezpieczeństwa wraz z załącznikami funkcjonalnymi ( harmonogram współpracy)
;- objęcie patronatem realizacji cyklu szkoleń z pierwszej pomocy przedmedycznej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych - projekt nosi nazwę „Świadomi swoich możliwości - ABC pierwszej pomocy przedmedycznej”;
W roku 2012 Komisja zaplanowała 4 - 5 posiedzeń, na których omówione zostaną powyżej przedstawione zakresy tematyczne.

Starosta Piaseczyński


Jan Dąbek

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00