Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2012 poz. 2410

Sprawozdanie nr 1/2012 Starosty Gostynińskiego

z dnia 2 lutego 2012r.

z działalności Komisji Bepieczeństwa i Porządku za rok 2011

-   Komisja Bezpieczeństwa i   Porządku została powołana Zarządzeniem Nr 173/2010 Starosty Gostynińskiego z   dnia 22 listopada 2010 r. na okres od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2013 r. zgodnie z   art. 38 a   ust. 2   i art. 38 b ustawy o   samorządzie powiatowym .  

-   W skład Komisji wchodzą :  

1.   Starosta Gostyniński,  

2.   przedstawiciele Rady Powiatu,  

3.   przedstawiciele gmin z   terenu powiatu,  

4.   przedstawiciele delegowani przez Komendanta Powiatowego Policji,  

-   W   pracach Komisji uczestniczy Prokurator Rejonowy w   Gostyninie wskazany przez Prokuratora Okręgowego w   Płocku.  

-   Komisja wykonywała w   2011 roku następujące zadania:  

I.   Ocenę zagrożeń porządku publicznego i   bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu dokonywano w   sposób ciągły i   na bieżąco na podstawie składanych codziennie przez powiatowe służby, straże i   inspekcje meldunki o   istotnych dla bezpieczeństwa zagrożeniach i   zdarzeniach - meldunki te przekazywane były do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego i   dalej były przekazywane do Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego do Warszawy.  

II.   Roczną analizę i   ocenę zagrożeń, zdarzeń i   prowadzonych działań w   obszarze szeroko rozumianego bezpieczeństwa, w   tym oceny pracy służb, inspekcji i   straży dokonano na sesjach Rady Powiatu w   2011 roku. Pod obrady sesji przedkładano informację o   stanie bezpieczeństwa i   porządku publicznego na terenie powiatu gostynińskiego . Analizy przedstawione wraz z   wnioskami na sesji Rady Powiatu obejmowały następujące zagadnienia:  

1.   Bezpieczeństwo obywateli i   porządek publiczny na terenie powiatu.  

2.   Zabezpieczenie mienia osobistego obywateli oraz mienia publicznego.  

3.   Działania prewencyjne i   ratowniczo - gaśnicze prowadzone przez Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej i   podległą jej Jednostkę Ratowniczo - Gaśniczą oraz jednostki OSP z   Krajowego Systemu Ratowniczo - Gaśniczego.  

4.   Bezpieczeństwo sanitarne.  

5.   Bezpieczeństwo weterynaryjne.  

-   W   2011 roku Komisja współdziałała ze strukturami zarządzania kryzysowego Starosty na wielu płaszczyznach w   obszarze bezpieczeństwa. Członkowie Komisji uczestniczyli w   różnym charakterze i   zakresie - organizatorów, współorganizatorów, prelegentów - w   wielu przedsięwzięciach dotyczących bezpośrednio lub pośrednio zapewnieniu bezpieczeństwa i   porządku publicznego. Z   uwagi na zbieżność tematyki działań Zespołu i   Komisji posiedzenia Zespołu traktowano na równi z   posiedzeniami Komisji Bezpieczeństwa i   Porządku. W   czasie posiedzeń realizowano postanowienia ustawodawcy w   zakresie kompetencji Komisji.  

-   Komisja Bezpieczeństwa i   Porządku w   2011 r. odbyła trzy posiedzenia z   Powiatowym Zespołem Zarządzania Kryzysowego, na których omówiono n/w tematy:  

1)   związane z   bezpieczeństwem obywateli / przedstawienie sprawozdania z   działań w   2011 r. Komendy Powiatowej Policji i   Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej- informacje o   zagrożeniach porządku publicznego i   bezpieczeństwa obywateli /,  

2)   realizowanego programu porządku publicznego i   bezpieczeństwa obywateli,  

3)   oceny stanu przygotowania powiatu w   zakresie bezpieczeństwa dzieci i   młodzieży w   czasie ferii zimowych - „ Bezpieczne ferie 2011”; Szczególną uwagę zwrócono na następujące obszary :  

-   bezpieczeństwo na drogach / do i   z miejsc wypoczynku /  

-   bezpieczeństwo w   miejscu wypoczynku,  

-   bezpieczeństwo w   miejscu zamieszkania.  

4)   akcja „Bezpieczne wakacje 2011 r.” ; Starosta Gostyniński jak co roku zwrócił się do Burmistrza ,Wójtów , Komendantów PSP i   Policji oraz Powiatowego Inspektora Sanitarnego z   terenu powiatu o   podjęcie stosownych kroków w   celu zapewnienia bezpieczeństwa w   czasie wakacji na administrowanym terenie.  

5)   stan bezpieczeństwa na drogach powiatowych w   okresie zimy;  

6)   przeprowadzenia eliminacji powiatowych XIII edycji „ Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla dzieci i   młodzieży pod hasłem   „Powódź, pożar, dniem i   nocą   -     straż przychodzi ci z   pomocą „ ,   którego organizatorem jest Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej - Szef Obrony Cywilnej Kraju , tematyka obejmuje zagadnienia z   zakresu obrony cywilnej i   bezpieczeństwa pożarowego. Dwoje uczestników reprezentujących Powiat Gostyniński uczestniczących w   finale Wojewódzkim zajęło odpowiednio : I   miejsce w   grupie I   i II miejsce w   grupie IV.  

7)   Postępowanie w   sytuacjach kryzysowych ze zwierzętami wolno żyjącymi - rola i   zadania samorządów gminnych. Wypracowanie przez samorządy i   wprowadzenie w   życie odpowiednich jednolitych procedur wewnętrznych na wypadek sytuacji kryzysowych z   udziałem zwierząt wolno żyjących oraz stanowiących zagrożenie dla porządku publicznego. Procedury „ odzyskiwania” /zwrotu / środków finansowych od Skarbu Państwa wydanych przez samorządy na działania związane z   usunięciem i   utylizacją zwierząt wolno żyjących , padłych , a   także rannych w   wyniku kolizji drogowych . / zwierzęta wolno żyjące stanowią własność Skarbu Państwa /  

 

 

 

Starosta Gostyniński  


Jan   Baranowski

 

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00