Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2012 poz. 1565

Sprawozdanie Starosty Legionowskiego z działalności "Komisji Bezpieczeństwa i Porządku" za rok 2011

Na podstawie art. 38b ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) składam Radzie Powiatu w Legionowie sprawozdanie z działalności "Komisji Bezpieczeństwa i Porządku" (zwanej w dalszej części Komisją) za 2011 rok.

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Legionowskim działała na podstawie:

- art. 38a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.),

- zarządzenia Nr 15/11 Starosty Legionowskiego z dnia 1 marca 2011 r. w sprawie powołania i ustalenia składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Powiecie Legionowskim;

Do podstawowych zadań i kompetencji Komisji (określonych w art. 38a ust. 2 ww. ustawy) należy m.in.:

- ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu;

- opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;

- wspomaganie realizacji Powiatowego Programu Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego oraz Ochrony Obywateli i Zapobiegania Przestępczości w Powiecie Legionowskim na lata 2011 - 2016 (przyjęty uchwałą Nr 43/IV/2011 Rady Powiatu w Legionowie z dnia 24 lutego 2011 r.);

- opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;

- opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa wyżej.

W skład Komisji wchodzą: Starosta, przedstawiciele Rady Powiatu, Policji, Prokuratury oraz osoby reprezentujące samorząd gminny, organizacje pozarządowe i przedstawiciele powiatowych służb, inspekcji, straży i innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

Zgodnie z przywołanym powyżej zarządzeniem Starosty Legionowskiego w sprawie powołania i ustalenia składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Powiecie Legionowskim aktualny skład osobowy Komisji przedstawia się następująco:

Przewodniczący Komisji Jan Grabiec - Starosta Legionowski.

Członkowie:

- Mirosław Kado radny delegowany przez Radę Powiatu;

- Sławomir Osiwała radny delegowany przez Radę Powiatu;

- Agata Zaklika - Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa i Spraw Społecznych Rady Miasta Legionowo

- asp. szt. Robert Składanek - Naczelnik Wydziału Prewencji delegowany przez Komendanta Powiatowego Policji w Legionowie;

-podinsp. Krzysztof Ołka - Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego delegowany przez Komendanta Powiatowego Policji w Legionowie

- Ireneusz Ważny Prokurator Rejonowy w Legionowie wskazany przez

- Prokuratora Okręgowego w Warszawie

- Adam Nadworski - Z-ca Komendanta Straży Miejskiej w Legionowie

Osoby z głosem doradczym w pracach Komisji:

- Dorota Świątko - Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa Publicznego Rady Gminy Jabłonna;

- Katarzyna Greśkiewicz - Kierownik Referatu Spraw Obronnych i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Gminy Wieliszew;

- st. KPt. Grzegorz Jakubowski - funkcjonariusz Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej;

- Stanisław Pejta- Komendant Straży Gminnej w Nieporęcie;

- Grzegorz Pietrzyk - Komendant Straży Miejskiej w Serocku;

W roku sprawozdawczym odbyły się dwa posiedzenie Komisji:

Dnia 30 marca 2011 r., podsumowano dotychczasową realizację „Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego na lata 2011 - 2016”, jak również efekty działań w ramach akcji „Bezpieczna Droga” na drogach Powiatu Legionowskiego.

Natomiast 23 listopada 2011 r. przedstawiciele poszczególnych służb, inspekcji i straży przedstawili stan realizacji działań, oceny w poszczególnych zagadnieniach wg właściwości w roku 2011. Ponadto w 2011 r odbywały się na bieżąco posiedzenia Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, na których oceniono stan bezpieczeństwa powszechnego mieszkańców powiatu.

Omówiony został wprowadzony 10 maja 2011 roku Powiatowy program „Bezpieczeństwo nad Jeziorem Zegrzyńskim” na lata 2011-2014, w ramach którego podjęto następujące działania przy współpracy Referatu Zarządzania Kryzysowego z Wydziałem Promocji i Rozwoju Społecznego oraz Komisariatem Rzecznym Policji w Nieporęcie i Wodnym Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym w Legionowie:

- Kształtowanie prawidłowych postaw zachowania nad wodą

- Wyuczenie zdolności radzenia sobie w sytuacji zagrożenia

- Aktywizacja środowiska szkolnego w zakresie działań profilaktycznych dot. bezpieczeństwa nad wodą

- Ujawnienie i redukcja przestępstw, wykroczeń oraz innych zagrożeń na wodach i terenach przywodnych

- Prowadzenie kampanii informacyjnej w mediach i internecie dot. skutków nieprawidłowych zachowań nad wodą

- Spotkania profilaktyczne w placówkach dydaktycznych

- Pikniki rodzinne w:

Święto Gminy Nieporęt;

Szanty w Wieliszewie;

Piknik Rodzinny w Serocku;

- Broszurka Kapitan Wyderka na okres letni i zimowy

- Serwis informacyjny na portalu Jeziora Zegrzyńskiego

- Tablice informacyjne o potencjalnym zagrożeniu - Uwaga! Lód jest kruchy!

- Internetowa mapa zagrożeń

- Kampania medialna dotycząca profilaktyki zagrożeń w rejonie

W 2011 r. Komisja wspierała działania realizowane przez Starostę w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadania określone w ustawach w zakresie bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na obszarze Powiatu Legionowskiego.

Wg Komendy Powiatowej Policji w Legionowie przy ocenie powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego do podstawowych czynników mających wpływ w roku 2011 na podległym terenie należy zaliczyć:

• rozległy teren rekreacyjny wokół Zalewu Zegrzyńskiego: ponad 30 tysięcy działek letniskowych, około 50 ośrodków wypoczynkowych,

• 150 tysięcy osób wypoczywających w sezonie letnim,

• bezpośrednią bliskość Warszawy,

• ciągłą rozbudowę miasta Legionowa oraz pozostałych gmin powiatu legionowskiego, gdzie diametralnie zwiększa się liczba placówek użyteczności publicznej, lokali gastronomicznych, sklepów całodobowych, pubów, dyskotek,

• przebieganie przez rejon podległy dróg: krajowej nr 61 oraz wojewódzkiej nr 633 będących trasami wyjazdowymi z Warszawy na Mazury.

W 2011 roku Wydział Prewencji Komendy Powiatowej Policji w Legionowie zajmował się na podległym terenie ochroną bezpieczeństwa obywateli oraz utrzymaniem bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz zapewnieniem spokoju w miejscach publicznych jak również inicjowaniem i organizowaniem działań mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z zainteresowanymi organami państwowymi, samorządami i organizacjami społecznymi.

Do zadań Wydziału Prewencji należały między innymi:

- analiza i ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego,

- organizowanie i kontrolowanie służb prewencji,

- nadzorowanie działań dzielnicowych w rewirach,

- współpraca z samorządem, administracją rządową oraz organizacjami społecznymi w zakresie zapobiegania przestępczości nieletnich i patologiom społecznym,

- nadzór nad sprawami w postępowaniach o wykroczenia,

- działania związane z zabezpieczeniem zgromadzeń, imprez masowych, klęsk żywiołowych i ważnych osobistości.

W Wydziale Prewencji zadania te wykonują policjanci, dzielnicowi, patrolowi oraz specjaliści zespołu d/s wykroczeń i d/s nieletnich i patologii.

Zespół ds. Nieletnich i Patologii w 2011 roku realizował następujące zadania:

- Prawidłowe załatwianie spraw nieletnich i dobór odpowiednich form oddziaływania prewencyjnego.

- Przygotowywanie materiałów i informacji popularyzujących pracę Policji na rzecz dzieci i młodzieży.

- Utrzymywanie stałego kontaktu z sądami rodzinnymi oraz innymi instytucjami i organizacjami zajmującymi się problematyką dzieci.

- Uczestniczenie w pracach zespołów, komisji, których działalność ma na celu skoordynowanie działań na rzecz profilaktyki i resocjalizacji nieletnich.

- Uczestniczenie w spotkaniach z młodzieżą, rodzicami, opiekunami prawnymi, pedagogami celem omawiania istotnych aspektów dotyczących problematyki związanej z demoralizacją, przestępczością i zjawiskami patologicznymi wśród nieletnich.

- Prowadzenie bezpośredniej pracy rozpoznawczej i profilaktycznej w środowisku nieletnich zdemoralizowanych.

- Opracowywanie analiz dotyczących nieletnich, przestępczości i innych zjawisk patologicznych wśród nieletnich.

Współpraca z Centrum Szkolenia Policji w Legionowie w 2011 roku wzorem lat ubiegłych skierowana była na wymianie wspólnych umiejętności i nowych rozwiązań w zakresie szeroko rozumianej profilaktyki społecznej. Funkcjonariusze CSP organizowali i uczestniczyli w szkoleniach i pogadankach w szkołach na terenie Legionowa. Należy również podkreślić, iż przez cały rok 2011 słuchacze z CSP czynnie uczestniczyli w służbie patrolowej z policjantami Komendy Powiatowej Policji w Legionowie oraz brali udział w zabezpieczaniu w ramach zagrożenia powodziowego co w znaczący sposób przyczyniło się do poprawy bezpieczeństwa.

Współpraca w szczególności dzielnicowych z instytucjami pozarządowymi w zakresie przemocy w rodzinie i problemu bezdomności tj. spółdzielniami mieszkaniowymi, ośrodkiem pomocy społecznej, noclegowniami, domami dziennego pobytu, szkołami i innymi placówkami kulturalno - oświatowymi na terenie powiatu.

Wydział Ruchu Drogowego to wyspecjalizowana komórka Policji, która zajmuje się kontrolą ruchu drogowego, jego nadzorem oraz zapewnieniem bezpieczeństwa na drogach. Policjanci Ruchu drogowego to funkcjonariusze, którzy ukończyli specjalistyczne szkolenia dla policjantów ruchu drogowego uprawniające ich do:

- kierowania ruchem drogowym (w tym na skrzyżowaniach),

- kontroli stanu technicznego pojazdów silnikowych,

- obsługi urządzeń kontrolno - pomiarowych,

- pilotaży oraz motocyklowej asysty honorowej (MAH).

Zadania podejmowane przez Wydział Ruchu Drogowego:

- analizowanie stanu bezpieczeństwa, porządku i płynności ruchu na drogach publicznych powiatu, badanie przyczyn i okoliczności powstawania zdarzeń drogowych,

- współdziałanie i organizowanie wspólnych przedsięwzięć na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym z innymi organizacjami i instytucjami takimi jak: Zarządy Dróg Miejskich, Powiatowych i Wojewódzkich, Starostwo Powiatowe, Urząd Miejski, Urząd Gminy, Inspekcja Transportu Drogowego,Służby ratownicze.

- planowanie i organizowanie działań kontrolno - represyjnych zmierzających do poprawy bezpieczeństwa użytkowników dróg.

- Współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Policji w sprawach ujawniania i zwalczania przestępczości kryminalnej i gospodarczej, a w szczególności przestępczości samochodowej.

- organizowanie i realizowanie pilotaży transportów ponadnormatywnych oraz prowadzenie pilotaży pojazdów objętych szczególną ochroną.

- inicjowanie działań upowszechniających znajomość przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży poprzez organizowanie spotkań, pogadanek, konkursów, przygotowań do egzaminów na kartę rowerową lub motorowerową, a także współpracę ze środkami masowego przekazu (prasa, radio, telewizja).

- prowadzenie postępowań w sprawach o wykroczenia w ruchu drogowym oraz uczestniczenie w charakterze oskarżycieli publicznych przed Sądami I i II instancji.

- prowadzenie ewidencji wypadków i kolizji drogowych oraz ewidencji kierujących pojazdami, popełniających przestępstwa lub wykroczenia drogowe podlegające rejestracji.

- zabezpieczenie imprez na drogach, które wykorzystywane są w sposób szczególny - rajdy samochodowe, wyścigi kolarskie, biegi uliczne, przemarsze itp.

W ocenie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Legionowie na terenie powiatu w 2011 r. odnotowano wzrost ogólnej ilości zdarzeń, spowodowany przede wszystkim większą ilością miejscowych zagrożeń. Taki stan rzeczy związany był z licznymi podtopieniami w wyniku obfitych opadów w lipcu i sierpniu. Zanotowano jednocześnie wzrost liczby pożarów lasów i łąk w maju i w czerwcu.

W zakresie kontrolno - rozpoznawczym PPSP w roku 2011 realizowała:

- kontrole podstawowe i sprawdzające w obiektach budowlanych wyznaczonych do kontroli w 2011 roku, wg „Rocznego planu czynności kontrolno - rozpoznawczych prowadzonych na terenie powiatu legionowskiego na 2011 rok”.

- kontrole w obiektach pomocy społecznej w celu sprawdzenia bezpieczeństwa pożarowego tych obiektów.

- współpraca z organami administracji specjalnej (Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego, Najwyższą Izbą Kontroli, Terenową Stacją Sanitarno - Epidemiologiczną, Państwową Inspekcją Pracy, Urzędem dozoru Technicznego) w zakresie ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska i ochrony ludności.

- uczestniczyła na bieżąco w pracach mających na celu aktualizację Powiatowego Planu Ratowniczego oraz Planów Reagowania Kryzysowego

- w ramach akcji „Bezpieczne wakacje” prowadzono kontrole obiektów przewidzianych do pobytu dzieci i młodzieży oraz prowadzono pokazy i pogadanki z dziećmi i młodzieżą przebywającą na wypoczynku wakacyjnym.

Działania określone w harmonogramie kontroli na 2011 r., skierowane zostały na następujące grupy obiektów:

- obiekty przewidziane do obsługi „EURO 2012”

- obiekty mieszkalne wielorodzinne w szczególności socjalne.

- obiekty użyteczności publicznej, zamieszkania zbiorowego (hotele, domy wczasowe, pensjonaty), ze stwierdzonymi nieprawidłowościami w latach ubiegłych,

- obiekty wskazane do kontroli przez KW PSP w Warszawie (m.in.; obiekty wyznaczone do zimowego i letniego wypoczynku dzieci i młodzieży, kontrole drogowe przewozu materiałów niebezpiecznych etc.),

- obiekty przemysłowe (produkcyjne i magazynowe), oraz instalacje technologiczne poza budynkami,

- obiekty magazynowe, hurtownie i punkty sprzedaży detalicznej wyrobów pirotechnicznych,

- obiekty nowobudowane i modernizowane - w zakresie zgodności rozwiązań technicznych zastosowanych w obiektach z wymogami obowiązujących przepisów przeciwpożarowych zawartych w projektach budowlanych.

W 2011 roku przeprowadzono łącznie 108 kontroli tj.:

• kontrole podstawowe i sprawdzające - 34

• kontrole doraźne - 22

• kontrole odbiorowe - 52

W zakresie działalności sekcji kontrolno - rozpoznawczej wydano następujące dokumenty:

- 28 decyzji administracyjnych nakazujących usunięcie nieprawidłowości w zakresie ochrony przeciwpożarowej (z ogólnej liczby 54 decyzji),

- 52 stanowiska w sprawie zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym,

- 22 opinii dot. bezpieczeństwa pożarowego obiektów budowlanych i terenów,

- 18 uzgodnień w zakresie planów zagospodarowania przestrzennego.

- 4 upomnienia w stosunku do zobowiązanych nierealizujących obowiązków wynikających z decyzji administracyjnych Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Legionowie,

- 29 opinii imprez masowych organizowanych na terenie powiatu legionowskiego,

- 37 pism w zakresie współpracy z innymi jednostkami, organami i podmiotami,

Prowadzono działalność edukacyjno - szkoleniową w zakresie edukacji przeciwpożarowej skierowaną głównie do młodzieży szkolnej i dzieci w wieku przedszkolnym.

W ramach współpracy z gminami i placówkami oświatowymi i innymi podmiotami, uczestniczono w przedsięwzięciach:

- miejskim programie „Razem bezpieczniej”

- 11 ewakuacjach przedszkoli

- 9 ewakuacjach szkół podstawowych

- spotkaniach i pogadankach edukacyjnych w placówkach oświatowych

- pokazach pojazdów pożarniczych i sprzętu ratowniczego

- w imprezach (Festiwal Nauki PAN, Dni Legionowa, Dzień Strażaka)

Łączna liczba przeprowadzonych działań i akcji edukacyjnych w szkołach, przedszkolach, piknikach okolicznościowych oraz podczas imprez masowych na terenie powiatu - 53.

Szkolenie funkcjonariuszy PSP i OSP

Udział funkcjonariuszy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Legionowie w szkoleniach zawodowych w szkołach i ośrodkach PSP :

• kurs KWalifikacyjny szeregowców pożarnictwa 1 funkcjonariusz

• kurs KWalifikacyjny podoficerów pożarnictwa 1 funkcjonariusz

• odnowienie uprawnień ratownika medycznego 56 funkcjonariuszy

• magisterskie studia podyplomowe 2 funkcjonariuszy

Prowadzono działalność na rzecz ochrony zdrowia pracowników (szkolenie bhp)

liczba szkoleń - 12

liczba uczestników - 61

- przygotowano i przeprowadzono szkolenie podstawowe skierowane do strażaków OSP z terenu powiatu legionowskiego, część I i II - zrealizowano w II KWartale, łącznie przeszkolono 20 osób,

- Przygotowano i przeprowadzono kurs ratownictwa przeciwpowodziowego dla strażaków ratowników OSP - przeszkolono 33 osoby,

- przygotowano i przeprowadzono kurs ratownictwa technicznego dla strażaków ratowników OSP - przeszkolono 31 osób,

- przeprowadzono test sprawności fizycznej dla strażaków Komendy Powiatowej oraz Jednostki Ratowniczo - Gaśniczej,

- prowadzono pokazy i pogadanki związane z letnim wypoczynkiem dzieci i młodzieży przy czynnym udziale gmin i innych podmiotów ratowniczych (Policja, Legionowskie WOPR)

W 2011 roku Urząd Miasta Legionowo podpisał z Komendą Powiatową Policji w Legionowie porozumienie, zgodnie z którym w roku ubiegłym odbyło się 350 służb ponadnormatywnych, za które miasto zapłaciło 70.000,00 zł. Od pięciu lat siedziba Straży Miejskiej mieści się w pomieszczeniach Komendy Powiatowej Policji w Legionowie ul. Jagiellońska 26b.

Zgodnie z porozumieniem zawartym pomiędzy Komendantem Powiatowym Policji a Prezydentem Miasta Legionowo do pracy z Policją oddelegowanych jest na stałe trzech strażników, którzy pełnią służbę w patrolach mieszanych w godzinach 700 - 1900 oraz 600 - 2200. W sumie strażnicy przepracowali w patrolach mieszanych 473 służby ośmiogodzinne.

Dodatkowo wspólnie z Policją zabezpieczała:

- 3 mecze i inne działania sportowe,

- 6 imprez o charakterze kulturalno - rozrywkowym,

- 9 imprez o charakterze religijnym,

- 6 inne imprezy,

- 87 kolizje i wypadki drogowe,

- miejsca gromadzenia się elementu chuligańskiego -1617,

- targowiska miejskie - 677.

W przypadku działań samodzielnych strażnicy miejscy zabezpieczyli:

- 60 meczy i innych działań sportowych,

- 57 imprez o charakterze kulturalno - rozrywkowym,

- 56 imprez o charakterze religijnym,

- 48 inne imprezy,

- 17 kolizji i wypadków drogowych,

- 7432 skontrolowali miejsca gromadzenia się elementu chuligańskiego oraz 236 razy targowiska miejskie.

Ponadto w 2011 roku strażnicy miejscy udzielili łącznie 7471 pouczeń, wystawili 1542 mandaty karne oraz skierowano do Sądu Rejonowego w Legionowie 123 wnioski o ukaranie.

W ubiegłym roku prowadzony był również projekt „Poprawa bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Legionowie w 2011 roku” realizowany w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem bezpieczniej”. W ramach tego projektu zorganizowane zostały następujące szkolenia:

- w przedszkolach - bezpieczeństwo na drodze,

- w klasach 1 - 3 szkół podstawowych - bezpieczeństwo nad wodą,

- w klasach 4 - 6 szkół podstawowych - bezpieczeństwo w internecie,

- w gimnazjach - przemoc rówieśnicza,  w szkołach ponadgimnazjalnych - pierwsza pomoc przedmedyczna.

Dodatkowo Straż Miejska organizowała także różnego rodzaju konkursy plastyczne: „Przedszkolak bezpieczny na drodze”, „Bezpieczna zima”, „Bezpieczny internet”, konkurs na komiks kształtujący prawidłowe postawy wobec zagrożeń oraz konkurs teoretyczny i praktyczny z zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

Ponadto zakupiono dla placówek oświatowych:

-dla przedszkoli - węże spacerowe i kamizelki odblaskowe poprawiające bezpieczeństwo dzieci na spacerach, puzzle dydaktyczne o tematyce bezpiecznych zachowań oraz zestawy dydaktyczne „Bezpieczne dziecko”; dla dzieci 5 - 6-letnich zakupiono worki odblaskowe;

- dla szkół podstawowych - zestawy dydaktyczne „Prawa dziecka”, pakiety płyt profilaktycznych „Przemoc i cyberprzemoc”;

- dla gimnazjów - pakiety płyt profilaktycznych „Przemoc i cyberprzemoc” „Środki psychoaktywne”;

- dla szkół ponadgimnazjalnych - filmy i książki „Dopalacze”, „W objęciach sekty” oraz filmy dla rad pedagogicznych „Dręczyciele”.

Na organizowanych piknikach odbyły się m.in. pokazy sprzętu służb mundurowych, można było skorzystać z symulatora dachowania oraz wziąć udział w wielu konkursach dotyczących bezpieczeństwa.

W 2011 roku systematycznie modernizowane były istniejące place zabaw dla dzieci, tworzono również nowe.

Patrol szkolny Straży Miejskiej regularnie kontrolował place zabaw oraz tereny przyszkolne dbając o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży szkolnej. Zwracano uwagę na oświetlenie ulic, prawidłowość oznakowania ulic oraz ustawiano w miejscach zagrożonych fotoradar zarówno przez samych strażników jak też patrol mieszany Straży Miejskiej i Policji.

W okresie 01.01.2011 - 31.12.2011 r. funkcjonariusze Straży Miejskiej w Serocku realizowali działania prewencyjne „Bezpieczna droga do szkoły”. Założone cele zostały zrealizowane (poprawa stanu bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych w rejonie szkół ).

Podejmowano działania zapewniające ład i porządek publiczny podczas imprez kulturalnych, sportowych i religijnych odbywających się na terenie miasta Serock i okolicznych sołectw mieszczących się w granicach administracyjnych gminy. Działania podejmowane były we współpracy z funkcjonariuszami miejscowego Komisariatu Policji w Serocku, Komendantem Miejsko - Gminnym Straży Pożarnych oraz prezesami gminnych jednostek OSP (w tym współudział w zabezpieczaniu imprez o charakterze masowym). Straż Miejska Serock w przedmiotowym okresie realizowała zadania określone w art.11 Ustawy o strażach gminnych.

W 2011 roku na terenie gminy Miasto i Gmina Serock, na obszarze objętym zakresem działania Komisariatu Policji w Serocku odnotowano ogółem 379 przestępstw co stanowi wzrost 0,5 % (2 przestępstwa) w stosunku do 2010r. Wskaźnik wykrywalności w okresie sprawozdawczym plasował się na poziomie 73,5 i był niższy o 1,2 %.

Kategoryzacja poszczególnych rodzajów przestępstw przedstawia się następująco:

Przestępstw o charakterze kryminalnym - 239 w tym :

- kradzież cudzej rzeczy - 87

- kradzież z włamaniem - 43

- naruszenie przepisów ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii - 23

- uszkodzenie rzeczy - 17

- uszkodzenie ciała - 2

- bójka lub pobicie - 5

- oszustwa gospodarcze - 20

- rozbój, kradzież rozbójnicza, wymuszenie rozbójnicze - 2

- kradzież samochodu, kradzież z włamaniem do samochodu - 12

- przeciwko funkcjonariuszowi publicznemu - 18

Z analizy poszczególnych rodzajów przestępstw o charakterze kryminalnym wynika, że najliczniejszą grupę stanowi kradzież cudzej rzeczy. Jest to konsekwencją słabego zabezpieczenia posiadanego mienia, nieuwaga oraz łatwość dostępu sprawców do mienia pokrzywdzonych. Istotny wzrost kradzieży to zabór przedmiotów metalowych (w tym kabli), które są sprzedawane jako złom.

Przestępstwa, wykroczenia drogowe 2269 w tym:

- mandaty karne kredytowane - 755

- ilość pouczeń - 1514

- kierowanie stanie nietrzeźwym - 103

- wypadki drogowe - 18 ( T61,T62 ), kolizje drogowe -140

Do głównych przyczyn wypadków drogowych należy zaliczyć przede wszystkim nie ustąpienie pierwszeństwa przejazdu, nadmierna prędkość. Biorąc pod uwagę wiek sprawców największą grupę stanowiły osoby w wieku 18 - 26 lat.

- odnotowane przypadki przemocy w rodzinie - 9

- interwencje domowe - 212

- liczba założonych niebieskich kart dla rodzin dotkniętych przemocą - 9

- sprawy przekazane do właściwości prokuratury z art. 207 kk- 17

- sprawy dotyczące pozbawienia praw rodzicielskich - 0

- inne działania prowadzone w celu ochrony ofiar przemocy w rodzinie - 16

Wśród przyczyn przemocy główną rolę odgrywa nadużywanie alkoholu oraz zaniki hamulców moralnych i związane z tym poczuciem bezkarności u sprawców.

- Komisariat Policji we współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie zapobiegania przejawom przemocy w rodzinie sporządził 9 wniosków o objęcie nadzorem rodzin w których stwierdzono przemoc w rodzinie.

- prowadził działania w płaszczyźnie zapobiegania przestępczości i demoralizacji nieletnich.

W 2011 r. podjęto 25 przedsięwzięć wobec nieletnich w tym:

- wystąpienia do rodziców - 8.

- rozmowy profilaktyczno - ostrzegawcze z nieletnimi, ich rodzicami oraz opiekunami - 17

Z danych przedstawionych przez Komendanta Komisariatu Policji w Serocku wynika ,że w roku 2011 odnotowano spadek liczby ujawnionych czynów karalnych popełnionych przez nieletnich (14 czynów). Powodem spadku ujawnionych czynów popełnianych przez nieletnich jest zwiększenie świadomości społecznej, dobrej pracy wychowawczej w szkołach oraz większym zaangażowaniem funkcjonariuszy Komisariatu Policji w Serocku w rozwiązywanie problematyki nieletnich.

System monitoringu wizyjnego zaowocował ograniczeniem incydentalnych zdarzeń w rejonach objętych monitoringiem oraz miał wpływ na wykrywalność poszczególnych rodzajów przestępstw.

W Gminie Nieporęt ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego jest jednym z najważniejszych i najistotniejszych zadań publicznych. Zasadniczym celem działalności w zakresie bezpieczeństwa w 2011 r. była poprawa stanu bezpieczeństwa na terenie gminy oraz utrzymanie wysokiego wskaźnika poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców Gminy.

Program „Bezpieczna Gmina Nieporęt”, przyjęty Uchwałą Rady Gminy Nieporęt w dniu 27 września 2004 r. składa się z podprogramów: „Bezpieczna szkoła”, „Bezpieczny dom - osiedle - parking” „Bezpieczna droga i praca” i „Bezpieczny Zalew”.

Razem Bezpieczniej to rządowy program ograniczenia przestępczości i aspołecznych zachowań który ma na celu ograniczenie zjawisk i zachowań budzących powszechny sprzeciw i poczucie zagrożenia, poprzez poprawę bezpieczeństwa w miejscach publicznych realizowany na terenie Gminy Nieporęt poprzez uruchomienie w 2008 roku „Monitoringu wizyjnego Gminy Nieporęt”.

Programy mają na celu wprowadzanie procedur i rozwiązań organizacyjnych przyczyniających się do poprawy bezpieczeństwa w szkole, na osiedlach, na ulicach, nad Zalewem Zegrzyńskim, w domu, oraz zajmują się promowaniem, propagowaniem i reklamowaniem inicjatyw w zakresie poprawy bezpieczeństwa. Opis zagrożeń dot. Bezpieczeństwa i postępowanie w realizacji w/w programów przedstawia się następująco:

- w związku z napływem dużej ilości turystów nad Zalew zarówno w okresie letnim jak i zimowym, do najistotniejszych problemów z zakresu bezpieczeństwa publicznego należą wykroczenia takie jak: kradzieże i włamania do prywatnych mieszkań, posesji i samochodów, zakłócanie porządku publicznego i spokoju, ignorowanie przepisów ruchu drogowego, korzystanie z kąpieli w miejscach niestrzeżonych, zanieczyszczanie plaż wokół zalewu, rozboje, nadużywanie alkoholu, nielegalna dystrybucja narkotyków.

- Wójt Gminy we współpracy z Komendantem Powiatowym Policji i Komendantem Komisariatu Policji Nieporęt poprzez Dział Bezpieczeństwa Zarządzania Kryzysowego i OC zawierając stosowne Porozumienia dotyczące np.: służb ponadnormatywnych, inicjuje współdziałanie wspólnych patroli policjantów i strażników gminnych, na terenie Gminy. Służby takie kierowane były szczególnie w rejony najbardziej narażone na pospolite przestępstwa typu kradzieże, bójki, włamania W 2011r. zrealizowano 1200 osobogodzin tych służb na KWotę 30.000,00 zł. finansowanych przez Urząd Gminy. W ramach służb ponadnormatywnych pełnionych często wspólnie ze Strażą Gminną między innymi wylegitymowano 933 osoby, nałożono 162 mandaty karne na KWotę 20850,00 zł. oraz zatrzymano 13 przestępców.

- w ramach poprawy bezpieczeństwa odbywają się KWartalne a w razie potrzeby doraźne narady pomiędzy komendantem Komisariatu Policji w Nieporęcie, Komendantem Straży Gminnej, Kierownikiem Działu Bezpieczeństwa Zarządzania Kryzysowego i OC, Przewodniczącym komisji ochrony środowiska zdrowia i porządku publicznego na których uzgadniane są propozycje patrolowania terenów szczególnie zagrożonych w Gminie.

- jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy Nieporęt zachowują stałą gotowość bojową uczestnicząc regularnie w akcjach ratowniczych w tym przeciwpowodziowych. OSP Katy Węgierskie ( 117 wyjazdów), OSP Nieporęt (66 wyjazdów), OSP Wólka Radzymińska (39 wyjazdów) uczestniczyły razem w 222 akcjach ratowniczych. OSP Posiadają między innymi: 7 pojazdów strażackich, łodzie z silnikiem zaburtowym, rozpieracz kolumnowy „HOLMATRO”, aparaty powietrzne z butlą kompozytową, pompy o wysokiej wydajności (2000 l/min), zestawy narzędzi hydraulicznych używanych np.: w zdarzeniach drogowych. OSP Kąty Węgierskie są ponadto wyposażone w specjalne kombinezony ochronne do usuwania gniazd szerszeni.

- dla bezpieczeństwa osób kąpiących się i uprawiających sporty wodne zawarto stosowną umowę z Legionowskim WOPR do prowadzenia kąpieliska w ramach obiektu rekreacyjno - wypoczynkowego „Dzika Plaża” w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2011 r. Ponadto rejon akwenu Jeziora Zegrzyńskiego z pasem nadbrzeża całorocznie patroluje Komisariat Rzeczny Policji z Warszawy - III Ogniwo. W trakcie patroli nawodnych w 2011 r. na terenie Jeziora Zegrzyńskiego wykorzystywano 6 łodzi motorowych. Zanotowano między innymi 672 interwencje, skontrolowano 975 łodzi i 1537 wędkarzy, nałożono 230 mandatów karnych. Utonęły 3 osoby.

- formy letniego i zimowego wypoczynku na terenach szkolnych, odbywają się pod nadzorem nauczycieli i dyrektorów szkół oraz doraźnych kontroli straży gminnej. Udostępnione są one dla uczniów i młodzieży pozaszkolnej do organizowania gier zespołowych.

- w celu zabezpieczenia wolnego czasu dla młodzieży Gminny Ośrodek Kultury w Nieporęcie zaprasza dzieci, młodzież, mieszkańców, na zajęcia rekreacyjno - sportowe, oraz zajęcia świetlicowe dla kółek zainteresowań. Ponadto organizowane są konkursy, zabawy, gra w ping ponga. Istnieje możliwość skorzystania z pracowni komputerowej.

- działania prewencyjne służb wspierane są przez Wójta Gminy, dział bezpieczeństwa zarządzania kryzysowego i OC, dział informacji publicznej i promocji gminy, organizacje pozarządowe oraz sołtysów Gminy.

- w ramach promocji bezpieczeństwa oraz realizacji procedur bezpiecznych zachowań i informowania społeczeństwa lokalnego, Urząd Gminy zamieszcza informacje w „Wieściach Nieporęckich”, na stronie internetowej i gminnych tablicach informacyjnych, w terminalu multimedialnym Urzędu Gminy oraz współpracuje z „Gazetą Miejscową „ oraz „To i Owo Legionowo”.

- funkcję telefonu bezpieczeństwa spełnia telefon do straży gminnej, policji lub telefon do Działu Bezpieczeństwa Zarządzania Kryzysowego i OC oraz telefon 112.

- „RAZEM BEZPIECZNIEJ” to rządowy program ograniczenia przestępczości i aspołecznych zachowań (uchwalony przez Radę Ministrów 18 grudnia 2006 r., zaplanowany do realizacji w latach 2007 - 2015), który ma na celu ograniczenie zjawisk i zachowań budzących powszechny sprzeciw i poczucie zagrożenia, poprzez poprawę bezpieczeństwa w miejscach publicznych realizowany na terenie Gminy Nieporęt poprzez monitoring wizyjny oparty na 9 kamerach w szczególnie zagrożonych rejonach. Centrum monitoringu znajduje się w budynku Urzędu Gminy. Zastosowanie sytemu monitoringu wizyjnego zwiększyło zdecydowanie poczucie bezpieczeństwa w gminie.

- w 2011 roku Straż Gminna w Nieporęcie podjęła interwencje w 1407 przypadkach oraz ujawniono 1308 wykroczeń. Nałożono 351 mandatów karnych. Skierowano do Sądu Rejonowego w Legionowie 22 wnioski o ukaranie sprawców wykroczeń.

Działania Straży Gminnej prowadzono w zakresach:

- bezpieczeństwo dzieci i młodzieży szkolnej - poprzez częste kontrole rejonów placówek oświatowych w godzinach lekcyjnych pod kątem ujawnienia osób mogących prowadzić sprzedaż narkotyków, ujawnienia uczniów przebywających poza szkołą w trakcie zajęć lekcyjnych. W miesiącach wrzesień i październik w dniach nauki zabezpieczano przejście dla pieszych położone w pobliżu Gimnazjum na drodze ze szczególnie dużym natężeniem ruchu oraz według potrzeb doraźnie przy wszystkich placówkach oświatowych. W roku szkolnym przeprowadzono wspólnie z funkcjonariuszem Policji z KP Nieporęt pogadankę na temat bezpiecznego zachowania się na drodze, bezpiecznego przejścia przez jezdnię, bezpiecznego poruszania się rowerem po drodze. Podczas festynu święta Gminy Nieporęt, strażnicy wspólnie z pracownikami Urzędu Gminy zorganizowali tor przeszkód oraz przygotowali pytania z zakresu bezpiecznego zachowania się na drodze dla dzieci szkolnych.

- przeciwdziałanie alkoholizmowi oraz interwencje wobec osób nietrzeźwych - kontrolowano placówki prowadzące sprzedaż alkoholu pod kątem posiadania wymaganych zezwoleń, posiadaniu informacji umieszczonych w widocznym miejscu o zakazach sprzedaży alkoholu osobom nieletnim i nietrzeźwym, podejmowano interwencje wobec osób, które spożywały alkohol w miejscach zabronionych. Ogółem podjęto 424 interwencji m.in. wnoszenie, spożywanie alkoholu na terenie „Dzikiej plaży” objęte zakazem prawa miejscowego w 265 przypadkach, spożywanie alkoholu w miejscach objętym ustawowym zakazem w 159 przypadkach. W 32 przypadkach odwieziono do miejsca zamieszkania 32 osoby, w 7 przypadkach przekazano 7 osób do dyspozycji policji, w 4 przypadkach przekazano osoby nietrzeźwe załodze ratownictwa medycznego.

- zakłócanie spokoju publicznego - w stosunku do osób które swoim zachowaniem stwarzały uciążliwość dla innych osób interweniowano 73 razy, szczególnie na terenie „Dzikiej plaży” w sezonie letnim po godzinie 22.00

- kontrole prewencyjne - prowadzono w pustostanach, w środkach komunikacji miejskiej MZA i na osiedlach mieszkaniowych pod względem osób zakłócających swoim zachowaniem porządek i spokój publiczny,

- działania i interwencje -strażnicy Straży Gminnej zabezpieczali w 16 przypadkach miejsca ujawnienia niewybuchów, w 5 przypadkach udzielono pierwszej pomocy przedmedycznej osobom potrzebującym takiej pomocy. W 10 przypadkach strażnicy brali udział w zabezpieczeniu miejsc kolizji drogowych, wypadków i innych zdarzeń związanych z ruchem na drogach publicznych. W związku z dużą liczbą osób odwiedzających teren „dzikiej plaży” podjęto czynności mające na celu zapobieżenie zjawiskom społecznie niepożądanym poprzez dyslokowanie stałych patroli Straży Gminnej na terenie tego obiektu. Realizowano wspólne patrole z Policja na terenie gminy w ilości 36, w 149 przypadkach wspierano miejscową policję przyjmując zgłoszenia dot. interwencji od dyżurnego KP Nieporęt. Funkcjonariusze Straży Gminnej ujęli i przekazali Policji 7 sprawców przestępstw

- w 2011 roku Komisariat Policji w Nieporęcie odnotował 402 przestępstwa. Ogólna liczba zatrzymanych to 244 co stanowiło około 50% wykrywalności: usiłowanie zabójstwa -1, uszczerbek na zdrowiu-7, uszkodzenie rzeczy - 23, kradzież-95, kradzież z włamaniem -69, przestępstwa narkotykowe-9, oraz inne. Skierowano 221 wniosków o ukaranie do Sądu Rejonowego w Legionowie II Wydział Grodzki. Nałożono 1462 mandaty karne. Przeprowadzono ponadto 1670 zgłoszonych interwencji przez mieszkańców lub osoby przyjezdne.

Funkcjonariusze pełniący służbę w KP Nieporęt realizowali szereg programów prewencyjnych między innymi: „Bezpieczne imprezy, Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego, Razem bezpieczniej, Stop żebractwu, Bezdomni, Bezpieczna komunikacja publiczna” i inne. Bieżąca wymiana informacji realizowana jest poprzez bezpośrednie spotkania np.: dzielnicowych policji, strażników gminnych z ludnością i z dyrektorami szkół.

W ramach poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Gminie Wieliszew w 2011 r. realizowano działania w trzech powiązanych ze sobą komponentach:

1. edukacyjno - szkoleniowym,

2. prewencyjnym,

3. informacyjno - promocyjnym. Komponent edukacyjno- szkoleniowy.

- szkolenia dla nauczycieli w ramach projektu WOŚP „Ratujemy i uczymy ratować” w zakresie udzielania pierwszej pomocy- 6 nauczycieli z 3 placówek oświatowych. Każda ze szkół otrzymała bezpłatne zestawy do prowadzenia z dziećmi lekcji w zakresie pierwszej pomocy,

- przedstawienie profilaktyczne „Wyjść poza schemat” - dla wszystkich klas Gminnego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Wieliszewie,

- wycieczka do Komisariatu Policji w Wieliszewie - pogadanka prowadzona przez policjanta dla przedszkolaków z PS nr 1.

- spotkanie z funkcjonariuszem Policji dotyczące zasad bezpiecznego wypoczynku nad wodą - wszystkie szkoły na terenie gminy.

- szkolenie pt. „Zachowania po spożyciu substancji zmieniających świadomość”- klasy II Gminnego Gimnazjum,

- szkolenie „Pierwsza pomoc przedmedyczna” - klasy II Gimnazjum, klasy IV-VI SP Wieliszew, SP Skrzeszew, SP Janówek, ZSP w Komornicy (dawne TGW Dębe),

- cykliczne zajęcia „Edukacji dla bezpieczeństwa”, poszerzające wiedzę teoretyczną i praktyczną uczniów na temat zachowań w sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu - dla klas 3 Gimnazjum,

- realizacja projektów i działań pod hasłem „Bezpieczna droga do szkoły” - wszystkie placówki (pogadanki, konkursy międzyklasowe, apele, plakaty),

- realizacja w przedszkolach na terenie Gminy programu edukacyjno - profilaktycznego pod hasłem „Klub Bezpiecznego Puchatka”,

- bezpieczeństwo w sieci- pogadanki, lekcje wychowawcze, konkursy (SP Olszewnica Stara, SP Wieliszew, Gminne Gimnazjum),

- udział placówek oświatowych w konkursie plastycznym „Ogień, woda - strażak zawsze rękę poda”,

- udział szkół podstawowych (Wieliszew, Janówek, Skrzeszew) w konkursie „Bezpiecznie pomagam w gospodarstwie domowym” organizowanym przez KRUS,

- realizacja ogólnopolskiego projektu „Zachowaj Trzeźwy Umysł”- zajęcia zarówno z dziećmi, jak i z rodzicami (SP Wieliszew, SP Janówek),

- spotkanie z policjantem nt. „ Odpowiedzialność karna nieletnich” (SP Skrzeszew, SP Wieliszew),

- egzaminy na kartę rowerową w szkołach podstawowych,

- spektakle profilaktyczne dla szkół i przedszkoli: „Najważniejsze czary”,

- szkolenia z zakresu ratownictwa medycznego prowadzone przez specjalistów z I Brygady Pancernej w Wesołej i CSWŁiI w Zegrzu- ZSP w Komornicy, Szkolenie dla rodziców na temat skutków zażywania dopalaczy- SP Wieliszew

Komponent prewencyjny

- system kontroli dostępu do szkoły (elektroniczne identyfikatory dla uczniów i pracowników szkoły) w Gminnym Gimnazjum,

- elektroniczne monitorowanie obecności uczniów w Gminnym Gimnazjum,

- opiekun podczas przejść młodzieży Gminnego Gimnazjum na zajęcia wychowania fizycznego do hali sportowej,

- ścisła współpraca placówek z Policją w Wieliszewie w celu eliminowania zachowań niepożądanych.

- założenie monitoringu na zewnątrz budynków szkół w Janówku, Skrzeszewie i Wieliszewie, a wewnątrz budynku szkolnego w Komornicy,

- przeglądy stanu technicznego pomieszczeń przedszkolnych, szkolnych, placów zabaw,

- próbne ewakuacje w przedszkolach i szkołach na wypadek sytuacji bezpośredniego zagrożenia,

- Pogadanki, rozmowy na temat bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.

Komponent informacyjno- promocyjny

- plakaty, gazetki, ulotki na korytarzach i w salach lekcyjnych,

- wyświetlanie filmów dotyczących bezpieczeństwa w szkole i poza nią,

- rozprowadzenie wśród uczniów i wychowanków elementów odblaskowych,

- ulotki na temat dopalaczy dla rodziców uczniów Gminnego Gimnazjum,

- zamieszczanie informacji na temat podejmowanych działań na stronach internetowych przedszkoli i szkół, prezentowanie materiałów z tych działań na łamach „Gazety Wieliszewskiej”.

Wg Powiatowego Urzędu Pracy w Legionowie nastąpił wzrost ilości bezrobotnych z 3263 w 2010 r. do 3862 w 2011 r. we wszystkich kategoriach pozostających bez pracy. Powyższe jest m.in. konsekwencją sytuacji ekonomicznej kraju w tym również lokalnego rynku pracy, pomimo realizacji przez urząd programów aktywizujących finansowanych przez Europejski Fundusz Społeczny. Potwierdza to wzrost liczby bezrobotnych kobiet z 1531 w 09 r. i 1591 w 2010 r. do 1838 w 2011 r.

W roku 2011 ratownicy Legionowskiego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego wykonali 94 akcje ratownicze (w tym 3 z użyciem śmigłowca ratowniczego LPR), w których 64 osobom udzielono pomocy a 12 osób wymagało fachowej pomocy medycznej. Główną przyczyną wypadków łodzi był brak wyobraźni i rozwagi sterników spowodowany głównie poprzez spożywanie alkoholu a także nie dostosowanie posiadanych umiejętności do warunków atmosferycznych. W roku 2011 odnotowano 5 wypadków utonięć w wodach Jeziora Zegrzyńskiego. Statystyki LWOPR są zgodne ze statystykami Policji. Przyczyny utonięć to głownie pływanie po spożyciu alkoholu, przecenianie swoich sił i umiejętności, nie stosowanie osobistych środków ratunkowych podczas pływania na łodziach.

Legionowscy ratownicy w roku 2011 przepracowali ponad 50 000 godzin społecznych. Zorganizowali szkolenia na stopnie ratownicze i motorowodne oraz prowadzenia akcji przy użyciu skutera wodnego, ratownictwa sprzętowego. 100 osób uczestniczyło w szkoleniu z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Legionowskie WOPR, na zlecenie Starostwa Powiatowego w Legionowie prowadziło patrole w celu monitorowania stanu środowiska wodnego na Jeziorze Zegrzyńskim w obrębie powiatu legionowskiego. Wspólnie z SPZLO w Legionowie prowadzone były dyżury Wodnej Karetki Pogotowia Ratunkowego w okresie od 1 maja do 31 października w systemie 12-godzinnym.

W sezonie letnim urządzono i zabezpieczono cztery strzeżone kąpieliska: plaża Miejska w Serocku, Ośrodek Promenada w Ryni, plaża Gminna w Wieliszewie, plaża gminna w Nieporęcie.

Zakończono budowę (1 lipca odbyło się uroczyste otwarcie) Bazy Ratowniczo - Szkoleniowej w Zegrzu Południowym, gdzie pełnione są dyżury ratownicze.

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego przeprowadzał niezależnie od różnych sezonowych akcji kontrole oraz przeglądy pod względem stanu technicznego placów zabaw, gminnych ośrodków kultury, gminnych centrów sportu i rekreacji, szkół, hal sportowych, przedszkoli, ośrodków przewidzianych na zorganizowany letni i zimowy wypoczynek dzieci i młodzieży, hoteli, domów wypoczynkowych, restauracji i zajazdów, sklepów, zakładów opieki zdrowotnej, zakładów pracy i magazynów na terenie powiatu. Dwukrotnie w ciągu roku sprawdzany był stan techniczny obiektów wielkopowierzchniowych.

W 2011 r. na terenie powiatu odnotowano jedną katastrofę budowlaną, wskutek wybuchu pożaru na terenie firmy POLINDUS w dniach 5/6 października 2011 r. W ocenie Inspektoratu stan bezpieczeństwa obiektów w powiecie Legionowskim jest dobry.

Głównym zadaniem w 2012 roku prac Komisji Bezpieczeństwa i Porządku będzie realizacja „Powiatowego Programu Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego oraz Ochrony Obywateli i Zapobiegania Przestępczości w Powiecie Legionowskim na lata 2011 - 2016” oraz prace nad wdrażaniem i propagowaniem skutecznych form oraz metod profilaktycznych w kierunku zapobiegania przestępczości, a także wzrost poczucia bezpieczeństwa mieszkańców, przełamaniu bariery strachu, a w konsekwencji stworzenie bezpiecznych miast, gmin, wsi i osiedli. Przedstawione powyżej informacje wyczerpują zakres spraw, którymi zajmowała się Komisja w 2011 roku.

Starosta


Jan Grabiec

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00