Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2012 poz. 792

Sprawozdanie Starosty Płockiego

z dnia 27 grudnia 2011r.

Działając na podstawie art.38b ust.3 ustawy z   dnia 5   czerwca 1998 roku o   samorządzie powiatowym, przedkładam Wysokiej Radzie „Sprawozdanie z   działalności Komisji Bezpieczeństwa i   Porządku za 2011 rok.”  

Komisja Bezpieczeństwa i   Porządku działała w   minionym roku w   oparciu o   Plan pracy przyjęty na pierwszym posiedzeniu Komisji w   miesiącu marcu. Plan ten w   ciągu roku uległ zmianom, które podyktowane były koniecznością uwzględnienia tematyki związanej z   aktualnymi wydarzeniami. W   związku z   czym w   marcu odbyło się dodatkowe posiedzenie Komisji poświęcone omówieniu projektu zmian struktury organizacyjnej Komendy Miejskiej Policji w   Płocku.  

Druga zmiana dotyczyła tematyki posiedzenia Komisji w   miesiącu grudniu. Zaplanowany temat „Ocena zagrożenia pożarowego i   wybuchowego zakładów przemysłowych działających na terenie powiatu płockiego”, został zastąpiony tematem ,,Program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie powiatu płockiego”.  

Pierwsze posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i   Porządku w   2011 roku odbyło się w   dniu 7   marca 2011.  

Tematem posiedzenia było:  

1.   Funkcjonowanie systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego w   województwie mazowieckim w   planowanym układzie organizacyjnym.  

2.   Realizacja zadań związanych z   zapewnieniem dzieciom i   młodzieży bezpiecznego zimowego wypoczynku na terenie powiatu płockiego w   ramach „Bezpieczne ferie 2011”.  

3.   Przyjęcie planu pracy Komisji Bezpieczeństwa i   Porządku na 2011 rok.  

Pierwszy temat omówiła dyrektor Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i   Transportu Sanitarnego, koncentrując się w   swojej wypowiedzi przede wszystkim na planowanych zmianach organizacyjnych i   uzasadnieniu konieczności tych zmian, które ukierunkowane są na poprawę funkcjonowania Pogotowia Ratunkowego w   województwie mazowieckim.  

Nie wszystkie szczegółowe rozwiązania przyjęte w   przedstawionym projekcie organizacyjnym zyskały aprobatę samorządów. Zgłoszono wiele uwag. Po szerokiej dyskusji nowy system Państwowego Ratownictwa Medycznego Województwa Mazowieckiego zaczął funkcjonować w   połowie roku.  

Zadania związane z   zapewnieniem dzieciom i   młodzieży bezpiecznego wypoczynku zimowego na terenie naszego powiatu, w   ramach realizowanego Programu „Bezpieczne ferie 2011” przedstawili szefowie powiatowych służb, straży i   inspekcji oraz dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury i   Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego.  

W swoich wystąpieniach szczegółowo omówili wszystkie działania organizacyjne i   techniczne, które miały zagwarantować bezpieczny wypoczynek w   czasie wolnym od nauki.  

Nie zanotowano w   tym czasie zdarzeń i   wypadków z   udziałem dzieci i   młodzieży. W   dużej mierze było to zasługą tego, że wszystkie ośrodki, które prowadziły akcję zimowego wypoczynku były dobrze przygotowane, spełniały wszystkie wymogi pod kątem bezpieczeństwa pożarowego, epidemiologicznego i   technicznego oraz gwarantowały pełne bezpieczeństwo przebywającym w   nich osobom.  

W dniu 31 marca 2011 r. odbyło się dodatkowe, wcześniej nie planowane, posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i   Porządku poświęcone zmianom organizacyjnym funkcjonowania Komendy Miejskiej Policji w   Płocku. Informacje, w   tym zakresie złożył Komendant Miejski Policji.  

Projektowane zmiany dotyczyły likwidacji trzech Posterunków Policji na terenie gmin, a   mianowicie w   Słubicach, Łącku i   Radzanowie, co wywołało duży sprzeciw wójtów i   burmistrzów, tym bardziej, że wcześniej projekt ten nie był z   nikim konsultowany. W   związku z   tym na posiedzenie Komisji zaproszeni byli także wójtowie, burmistrzowie i   przewodniczący rad gmin.  

Po szerokiej dyskusji wystosowano do Komendanta Głównego Policji i   Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Policji pismo - protest przeciwko podjętym działaniom zmierzającym do likwidacji Posterunków Policji na terenie naszego powiatu.  

Dzięki wsparciu, jakiego udzielili nam w   tym przedmiocie Marszałek Województwa, Wojewoda Mazowiecki, parlamentarzyści ziemi płockiej oraz samorządy podjęty sprzeciw przyniósł efekt. Kierownictwo Komendy Wojewódzkiej Policji wycofało się z   realizacji założonych zmian.  

Tematem posiedzenia Komisji Bezpieczeństwa i   Porządku w   dniu 24 maja 2011 roku było „Zapobieganie i   przeciwdziałanie zagrożeniom porządku publicznego i   bezpieczeństwa obywateli w   powiecie płockim - ocena działań, w   tym zakresie powiatowych służb, straży i   inspekcji.”  

Informacje w   tym zakresie przedstawili Komendanci Miejscy Państwowej Straży Pożarnej i   Policji. Omówione zostały główne kierunki działania Policji i   Straży podejmowane w   związku z   poprawą bezpieczeństwa i   porządku na terenie powiatu płockiego.  

W drugiej części spotkania przedstawiony został, przygotowany przez zespół autorski, projekt „Programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i   porządku publicznego - Bezpieczny Powiat Płocki na lata 2011 - 2015”.  

Po dyskusji członkowie Komisji Bezpieczeństwa i   Porządku przyjęli projekt Programu, który skierowany został pod obrady Rady Powiatu w   Płocku.  

Posiedzenie wrześniowe Komisja poświęciła „Ocenie stanu zabezpieczenia przeciwpowodziowego w   powiecie płockim”, oraz „Ocenie realizacji zadań związanych z   zapewnieniem dzieciom i   młodzieży bezpiecznego letniego wypoczynku na terenie powiatu płockiego w   ramach programu „Bezpieczne wakacje 2011”.  

Pierwszy temat przedstawili: dyrektor Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i   Urządzeń Wodnych w   Warszawie - Oddział w   Płocku i   kierownik Nadzoru Wodnego w   Płocku - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w   Warszawie.  

Przedłożone informacje dotyczyły odbudowy zniszczonej infrastruktury hydrotechnicznej przez powódź 2010 roku - wałów, pompowni melioracyjnych, przegród dolinowych oraz pogłębiania Wisły poprzez usuwanie piasku nagromadzonego w   korycie Wisły.  

Odnośnie realizacji programu „Bezpieczne wakacje 2011” informacje złożyli szefowie powiatowych służb straży i   inspekcji oraz dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury i   Spraw Społecznych, koncentrując się w   swoich wypowiedziach na szerokich działaniach prewencyjnych, organizacyjnych i   kulturalno   -   sportowych mających zapewnić dzieciom i   młodzieży bezpieczny wypoczynek na terenie powiatu płockiego.  

Na posiedzeniu tym z-ca Komendanta Miejskiego Policji w   Płocku zgłosił wniosek aby opracować program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego dla powiatu płockiego. Byłoby to rozwinięcie i   uszczegółowienie zapisów zawartych, w   tym zakresie w   Programie Bezpieczny Powiat Płocki. Przedstawił założenia do tego programu.  

Członkowie Komisji poparli inicjatywę. Ustalono, że do wszystkich instytucji od których zależy bezpieczeństwo na drogach, samorządów gminnych zostanie wystosowany list intencyjny z   propozycją włączenia się do planowanego przedsięwzięcia.  

W dniu 19 października 2011 r. w   Dobrzykowie odbyło się wspólne posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i   Porządku oraz Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w   ramach odbywającego się w   tym dniu ćwiczenia Obrony Cywilnej i   Zarządzania Kryzysowego, w   ramach realizowanego programu „INARMA’’ którego założeniem było sprawdzenie procedur działania systemu alarmowania i   ewakuacji ludności oraz przekazywania informacji pomiędzy poszczególnymi szczeblami decyzyjnymi.  

Ćwiczenie połączone było z   praktyczną prezentacją środków i   sprzętu niezbędnego do prowadzenia działań ratunkowych w   przypadku zagrożenia powodziowego.  

Ostatnie posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i   Porządku w   2011 roku odbyło się w   dniu 15 grudnia 2011 roku.  

Tematem posiedzenia były następujące zagadnienia:  

1.   Program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie powiatu płockiego,  

2.   Zasady postępowania ze zwierzętami wolno żyjącymi w   sytuacjach kryzysowych.  

Pierwsze zagadnienie było kontynuacją tematyki podjętej na posiedzeniu wrześniowym. Do udziału w   posiedzeniu zaproszono także przedstawicieli zarządców dróg na szczeblu gminnym, powiatowym, wojewódzkim i   krajowym.  

Punktem wyjścia dla stworzenia programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, ma być opracowany raport o   stanie bezpieczeństwa ruchu drogowego, w   którym zawarte mają być informacje o   najniebezpieczniejszych elementach sieci drogowej mających wpływ na bezpieczeństwo oraz ocena skuteczności działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.  

Powołany został zespół do opracowania Programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie powiatu płockiego.  

Głównym celem programu ma być poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego w   powiecie płockim i   sukcesywne eliminowanie z   sieci dróg tzw. ,,czarnych punktów”.  

Zasady postępowania ze zwierzętami wolno żyjącymi w   sytuacjach kryzysowych przedstawił Powiatowy Lekarz Weterynarii w   Płocku.  

 

 

 

Starosta Płocki  


Michał   Boszko

 

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00