Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2011 nr 1 poz. 15

Uchwała nr IV/12/2010 Rady Gminy Lutocin

z dnia 28 grudnia 2010r.

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lutocin na rok 2011

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit „d” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm. ) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1. Dochody w łącznej kwocie 13 249 504 zł, w tym:

1. dochody bieżące w kwocie: 10 967 837 zł,

2. 1.dochody majątkowe w kwocie: 2 281 667 zł,

- zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wydatki w łącznej kwocie 11 749 504 zł, w tym:

1. wydatki bieżące w kwocie 10 918 412 zł,

2. wydatki majątkowe w kwocie 831 092 zł,

- zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 3. 1. Różnica między dochodami a wydatkami stanowi nadwyżkę budżetu w kwocie 1 500 000zł, z przeznaczeniem na planowaną spłatę rat kredytów w kwocie 1 500 000zł.

2. Przychody budżetu w wysokości 450 000zł (kredyt 450 000zł) przeznacza się na rozchody w wysokości 450 000zł (spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w wysokości 450 000zł).

3. Przychody budżetu w wysokości 450 000 zł, rozchody w wysokości 1 950 000zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 4. Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 2 000 000 zł.

§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:

1. Rezerwę ogólną w wysokości 23 971 zł.

2. Rezerwę celową na zarządzanie kryzysowe w wysokości 19 548zł.

§ 6. 1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały.

2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały.

§ 7. 1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały.

2. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały.

§ 8. Dotacje podmiotowe dla Gminnych Instytucji Kultury - zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały.

§ 9. Wydatki budżetu gminy na zadania inwestycyjne na 2011 rok nieobjęte Wieloletnią Prognozą Finansową zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej uchwały.

§ 10. Upoważnia się Wójta do:

1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 2 000 000 zł,

2. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2012 roku na łączną kwotę: 1 000 000 zł,

3. przekazywania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku 2012, na kwotę 200 000 zł,

4. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach,

5. zmian w planie wydatków budżetu gminy w ramach działu w zakresie wydatków na uposażenie i wynagrodzenia ze stosunku pracy,

6. zmian w planie rocznych zadań inwestycyjnych, obejmujących przesunięcia w ramach działu środków zaplanowanych na istniejące zadania inwestycyjne, nie powodujących jednak zmian ogólnej kwoty wydatków majątkowych w danym dziale oraz bez możliwości wprowadzenia nowych czy rezygnacji z wykonania zadań istniejących.

§ 11. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 12. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy Lutocin


Józef Górski

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr IV/12/2010
Rady Gminy Lutocin
z dnia 28 grudnia 2010 r.
Zalacznik1.xls

do uchwały budżetowej na rok 2011

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr IV/12/2010
Rady Gminy Lutocin
z dnia 28 grudnia 2010 r.
Zalacznik2.xls

do uchwały budżetowej na rok 2011

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr IV/12/2010
Rady Gminy Lutocin
z dnia 28 grudnia 2010 r.
Zalacznik3.xls

do uchwały budżetowej na rok 2011

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr IV/12/2010
Rady Gminy Lutocin
z dnia 28 grudnia 2010 r.
Zalacznik4.xls

do uchwały budżetowej na rok 2011

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr IV/12/2010
Rady Gminy Lutocin
z dnia 28 grudnia 2010 r.
Zalacznik5.xls

do uchwały budżetowej na rok 2011

Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr IV/12/2010
Rady Gminy Lutocin
z dnia 28 grudnia 2010 r.
Zalacznik6.xls

do uchwały budżetowej na rok 2011

Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr IV/12/2010
Rady Gminy Lutocin
z dnia 28 grudnia 2010 r.
Zalacznik7.xls

do uchwały budżetowej na rok 2011

Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr IV/12/2010
Rady Gminy Lutocin
z dnia 28 grudnia 2010 r.
Zalacznik8.xls

do uchwały budżetowej na rok 2011

Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr IV/12/2010
Rady Gminy Lutocin
z dnia 28 grudnia 2010 r.
Zalacznik9.xls

do uchwały budżetowej na rok 2011

Budżet Gminy na rok 2011

Zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r Nr 142, poz.1391- tekst jednolity z późniejszymi zmianami) Wójt Gminy opracował i przekłada Radzie Gminy budżet gminy na rok 2011.

Przygotowując budżet wzięto pod uwagę przewidywane wykonanie w 2010 r oraz pisma Ministra Finansów Nr ST 3 4820/26/2010 z dnia 12.10.2010r przyznającego subwencję dla gmin, pisma Krajowego Biura Wyborczego Delegatura Wojewódzka w Ciechanowie z dnia 20 października 2010 r Nr DCI-3101-9/10 przyznającego dotację na aktualizację stałego rejestru wyborców, oraz Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie Wydział Finansów Nr FIN-I301/3011/67/2010 z dnia 22.10.2010r przyznającego dotację na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminom.

Kalkulując dochody własne przyjęto cenę żyta 37,64zł/q będącą podstawą naliczenia podatku rolnego.

Wydatki natomiast skalkulowano po uwzględnieniu przewidywanego wykonania w 2010 roku, przyrostu zadań rzeczowych podlegających sfinansowaniu w 2011 r, oraz 2,3% wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych oraz wzrostu wynagrodzeń dla nauczycieli o 7% tj. od 01.09.2011r. Dla pracowników administracji nie przewiduje się podwyżek wynagrodzeń. Szacunek dochodów zamyka się kwotą 13 249 504zł., z tego:

- dochody bieżące - 10 967 837 zł

- dochody majątkowe - 2 281 667 zł

Na dochody własne składają się:

- subwencje ogółem - 7 436 276zł, w tym: -subwencja oświatowa - 3 838 083 zł -subwencja wyrównawcza- 3 410 177zł -subwencja równoważąca- 188 016 zł

- dotacje ogółem - 1 733 369zł, w tym: - dotacje na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej- 1 631 069 zł - dotacje na realizację zadań własnych- 102 300zł - dochody własne - 1 798 192zł

Na dochody majątkowe składają się:

- środki pochodzące z MFEOG- 1 861 250zł

- dofinansowanie w ramach działania: ,,Odnowa i rozwój wsi” ze środków PROW 420 417,00zł

Wydatki szacuje się w wysokości: 11 749 504 zł

Planuje się osiągnąć dochody w/g ważniejszych źródeł:

- użytkowanie wieczyste 310,00 zł

- dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej 100,00 zł

- odsetki od zaległości nie podatkowych 300,00 zł

- czynsz dzierżaw i czynsze najmu 76 350,00 zł

- różne opłaty 500,00 zł -opłaty za wydawanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu 54 000,00 zł

- podatek dochodowy od osób fizycznych- karta podatkowa 6 000,00 zł

- podatek od nieruchomości od osób prawnych 171 729,00 zł

- podatek od nieruchomości od osób fizycznych 131 012,00 zł

- podatek rolny przy założonej cenie żyta 37,64zł/q i 2,5 q/ha przeliczeniowego i 3 % nieściągalności, w tym: 295 935,00zł -od osób prawnych 140,00 zł -od osób fizycznych 295 795,00 zł

- podatek leśny, w tym: 58 713,00 zł -od osób prawnych 42 088,00 zł -od osób fizycznych 16 625,00 zł

- dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania realizowane na podstawie porozumień 14 445,00zł

- dotacje celowe z gmin na zadania realizowane na podstawie porozumień 52 990,00zł

- podatek od środków transportowych, w tym: 40 000,00 zł - od osób prawnych 4 000,00zł - od osób fizycznych 36 000,00zł

- podatek od spadków i darowizn 1 000,00 zł

- podatek od czynności cywilno-prawnych osoby fizyczne 50 000,00 zł

- podatek od czynności cywilno-prawnych osoby prawne 500,00 zł

- odsetki od zaległości podatkowych, w tym: 5 200,00 zł -od podatku dochodowego od osób fizycznych 100,00 zł -od opłaty z podatku rolnego, leśnego, od czynności cywilno-prawnych i od osób prawnych 100,00zł -od opłaty z podatku rolnego, leśnego, od czynności cywilno-prawnych i od osób fizycznych 5 000,00zł

- opłata skarbowa 20 000,00 zł

- udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 701 693,00 zł w tym: podatek dochodowy od osób fizycznych 700 693,00 zł podatek dochodowy od osób prawych 1 000,00 zł

- opłata za usługi opiekuńcze 1 000,00 zł

- wpływy z różnych dochodów (należne 20% świadczeń alimentacyjnych) 3 000,00zł

- opłata za żywienie w stołówce szkolnej (186 dni x 140 osoby x 0,70 zł) 18 326,00 zł

- opłata za wyżywienie w przedszkolu (119 dni x 58 osoby x 5,50 zł)+ (78dni x 52 osób x 5,50zł) 60 089,00zł

- wpływy środków ochrona środowiska 5 000,00zł

- odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych 30 000,00 zł

- dotacje na zadania z zakresu administracji państwowej 40 098,00 zł

- dotacje na prowadzenie stałego rejestru wyborców 771,00 zł

- dotacje na obronę cywilną 200,00 zł

- dotacje na opiekę społeczną 1 692 300,00 zł w tym: opłacenie składek na ubezpieczenie zdrowotne 900,00 zł zasiłki stałe 9 000,00 zł zasiłki okresowe 15 000,00 zł utrzymanie GOPS- u 72 000,00 zł zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne 1 590 000,00 zł na dożywianie 5 400,00zł

- subwencje ogółem 7 436 276,00 zł w tym: oświatowa 3 838 083,00 zł wyrównawcza 3 410 177,00 zł równoważąca 188 016,00 zł

- środki pochodzące z EOG 1 861 250,00zł

- dofinansowanie w ramach działania: ,,Odnowa i rozwój wsi” ze środków PROW 420 417,00zł

Z dochodów majątkowych przeznacza się kwotę 1 500 000zł na spłatę zaciągniętego długoterminowego kredytu na wyprzedzające finansowanie działań pochodzących ze środków MFEOG dotyczącego realizacji zadania inwestycyjnego - pn: „Rozwiązanie problemu degradacji środowiska w gminie Lutocin - budowa gminnej oczyszczalni ścieków i kanalizacji” oraz zaciągniętego kredytu w roku 2009.

Planuje się 450 000zł kredytu na realizację zadania „ Przebudowa i kształcenie obszarów przestrzeni publicznej w miejscowości Lutocin - park”

Wydatki na rok 2011 planuje się w wysokości: 11 749 504,00 zł z tego:

- wydatki majątkowe 831 092,00zł

- wydatki bieżące 10 918 412,00 zł

W wydatkach bieżących tworzy się rezerwy w wysokości : 43 519,00 zł z tego:

- rezerwa ogólna 23 971,00 zł

- rezerwa celowa 19 548,00 zł zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym.

W wydatkach bieżących na wydatki osobowe i składki od nich naliczone przeznaczono 6 778 724zł

- dotacje na zadania bieżące 132 424zł

- obsługa długu 230 000 zł

- świadczenia na rzecz osób fizycznych 1 984 051zł

- realizację zadań statutowych 1 793 213zł

Rada Gminy nie podjęła uchwały na rok 2011 o utworzeniu Funduszu Sołeckiego.

W poszczególnych działach planuje się ponieść następujące wydatki:

DZIAŁ - 010 - ROLNICTWO I ŁOWIECTWO: - planuje się - 5 916 zł, 2% odpisu podatku rolnego na rzecz Izby Rolniczej w Wesołej. tj. 5 916 zł.

DZIAŁ - 600 - TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ: - planuje się 172 547 zł, z tego: na zadania inwestycyjne 100 000zł i wydatki bieżące - 72 547zł. Na bieżące utrzymanie dróg gminnych tj: zakup żwiru, przepustów i ich transport, równiarkę, zimowe utrzymanie, zakup znaków drogowych- 67 329zł. Na opłatę za zajęcie pasa drogowego - 5 218zł Na terenie gminy planuje się inwestycje: - przebudowa drogi gminnej Przeradz Mały - Przeradz Nowy - 50 000zł - przebudowa drogi gminnej Swojęcin - 50 000zł

DZIAŁ - 700 - GOSPODARKA MIESZKANIOWA: - planuje się w 133 000 zł, z tego na zadania inwestycyjne - 100 000zł i zadania bieżące - 33 000zł. Przeznacza się na opłatę za użytkowanie gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa - 111zł, ubezpieczenia - 2 889zł i bieżące utrzymanie nieruchomości. Zadania inwestycyjne - 100 000zł na przystosowanie do wymogów unijnych SGZOZ.

DZIAŁ - 710 - DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA: - 10 000 zł, na opracowanie decyzji urbanistycznych.

DZIAŁ - 750 - ADMINISTRACJA PUBLICZNA: - 2 261 280 zł, w tym: 40 098zł to dotacje na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i środki własne gminy 2 221 182zł, które planuje się przeznaczyć na: *utrzymanie Rady Gminy tj. na wypłatę diet dla radnych, za udział w posiedzeniach: Komisji, Sesji, Przewodniczącego Rady Gminy, oraz podróże służbowe, szkolenie, materiały - 61 000zł, *utrzymanie Urzędu Gminy - 1 561 712zł na wydatki bieżące z tego na: wynagrodzenie, nagrody jubileuszowe i pochodne od płac -1 291 302zł, wpłaty na PFRON -16 000zł, pozostałą kwotę na wydatki związane z prawidłowym funkcjonowanie Urzędu tj. zakup opału, materiałów biurowych i czasopism, środków czystości, utrzymanie samochodu służbowego (paliwo, naprawy ) - 80 000zł, energia, gaz, woda - 15 000zł, remonty budynku i sprzętu - 20 000zł, zakup usług zdrowotnych - 2 500zł, zakup usług pozostałych: usługi kominiarskie, wywóz nieczystości, prowizje bankowe, przesyłki itp. - 40 000zł, zakup dostępu do sieci Internet - 3 800zł, opłaty telekomunikacyjne - 15 200zł, podróże służbowe- 2 500zł, składki ubezpieczeniowe, składki na rzecz Związku Gmin Północnego Mazowsza, kary za zanieczyszczanie atmosfery przez kotłownie -14 322zł, odpis na ZFŚS - 17 088zł, szkolenie pracowników - 5 000zł, zakup papieru - 5 000zł, nadzór autorski nad programami, zakup tonerów i akcesoriów komputerowych - 26 000zł. W pozostałej działalności zaplanowano 598 470zł., z tego: wynagrodzenie i pochodne 501 234zł i odpisy na ZFŚS 26 700zł., na wypłatę wynagrodzeń średnio 25 osób w ciągu całego roku zatrudnionych w ramach robót interwencyjnych i publicznych. Planuje się również dotację w kwocie 27 083zł dla Urzędu Marszałkowskiego na realizację pn. Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności województwa i Starostwa Powiatowego w Żurominie - 43 453zł.

Dotację przeznaczono na zadania z zakresu administracji rządowej - 40 098 zł.

DZIAŁ - 751 - URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA: - zaplanowano: - 771zł na prowadzenie rejestru stałych mieszkańców gminy i jest to dotacja z Krajowego Biura Wyborczego.

DZIAŁ - 754 - BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE ORAZ OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA: - zaplanowano: 87 016zł, wydatki bieżące - w dziale tym planuje się na Ochotnicze Straże Pożarne - 84 816zł z tego: na płace konserwatora sprzętu i gminnego komendanta - 26 750zł, ubezpieczenie budynków, samochodów, sprzętu i strażaków biorących udział w akcjach - 5 566zł. Pozostałą kwotę planuje się przeznaczyć na zakup paliwa, części i naprawy samochodów i sprzętu, ekwiwalentu strażakom biorącym udział w akcjach oraz remonty remiz. Na obronę cywilną planuje się 200zł i jest to dotacja na zadania zlecone gminie z zakresu administracji rządowej. Na zarządzenie kryzysowe przeznacza się 2 000zł i są to wydatki statutowe.

DZIAŁ - 756 - DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM:- zaplanowano 38 780 zł, na wynagrodzenia agencyjno - prowizyjne za inkaso podatków.

DZIAŁ - 757 - OBSŁUGA DŁUGU: - 230 000zł na spłatę odsetek od zaciągniętych kredytów: 190 000zł i od kredytu planowanego do zaciągnięcia w roku 2011 - 40 000zł. .

DZIAŁ - 758 - RÓZNE ROZLICZENIA: -planuje się 43 519zł, rezerwy z tego: 0,2 % ogólnej kwoty planowanych wydatków bieżących - 23 971zł, rezerwy ogólnej i rezerwy celowej na wydatki związane z zarządzeniem kryzysowym - 19 548zł.

DZIAŁ - 801 - OŚWIATA I WYCHOWANIE: - 5 739 231 zł, planuje się przeznaczyć na utrzymanie: szkół podstawowych, przedszkola przy szkołach podstawowych, gimnazjum, dowożenie uczniów, Fundusz Świadczeń Socjalnych emerytów i rencistów, przedszkola, stołówki szkolnej. Subwencja oświatowa - 3 838 083zł pokrywa 66,87% wydatków związanych z utrzymaniem oświaty. Do szkół Gmina dopłaca z własnych dochodów - 1 901 148 zł, tj 33,13%. W rozdziale Szkoły Podstawowe kwotę - 3 489 001zł proponuje się przeznaczyć dla szkół podstawowych, z tego - 100 000zł na wydatki majątkowe i 3 389 001zł na wydatki bieżące. Sz. P. w Lutocinie - 1 522 360zł, w tym: na wydatki bieżące, płace i pochodne od płac - 1 300 790zł, wypłatę dodatków mieszkaniowych i wiejskich - 68 100zł, odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - 53 505zł. Pozostała kwota na bieżące utrzymanie budynków i funkcjonowania placówek szkolnych tj. zakup opału, środków czystości, druków, materiałów biurowych, przepisów prawnych - 60 000zł, leków i materiałów opatrunkowych 300zł, pomocy dydaktycznych - 500zł, energia, gaz, woda - 14 500zł, usługi kominiarskie, wywóz nieczystości, obsługę bankową - 7 000zł, dostęp do sieci Internet i opłaty telefoniczne - 3 400zł, podróże służbowe krajowe - 2 000zł, ubezpieczenia majątkowe - 1 270zł, szkolenia pracowników - 500zł, materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego - 1 000zł, zakup akcesoriów komputerowych - 2 000zł. Sz. P. w Przeradzu Małym - 952 718zł, z tego: na płace i pochodne od płac - 797 410zł, dodatki mieszkaniowe i wiejskie - 50 750zł, odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - 39 558zł, podróże służbowe krajowe - 1 200zł. Pozostałą kwotę na bieżące utrzymanie tj. zakup opału, druków, przepisów prawnych, środków czystości - 40 000zł, leków i materiałów opatrunkowych - 200zł, pomocy dydaktycznych - 500zł, energia, gaz, woda - 3 600zł, remont sprzętu i pomieszczeń - 5 000zł, usługi kominiarskie, wywóz nieczystości, obsługę bankową - 4 000zł, dostęp do sieci Internet i opłaty telefoniczne - 3 200zł, ubezpieczenia mienia oraz opłaty za zanieczyszczanie atmosfery - 2 600zł, materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego - 200zł, zakup akcesoriów komputerowych - 1 500zł, szkolenie pracowników - 500zł. Sz.P. w Swojęcinie - 913 918zł, z tego: na płace i pochodne od płac - 757 018zł, dodatki mieszkaniowe i wiejskie- 43 580zł, odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - 34 628 zł, podróże służbowe krajowe - 1 200zł. Pozostałą kwotę na bieżące utrzymanie budynku tj. zakup opału, środków czystości, druków, materiałów biurowych - 50 000zł, zakup leków - 200zł, pomocy dydaktycznych - 500zł, energia, gaz, woda - 9 900zł, remont sprzętu i pomieszczeń - 5 000zł, usługi kominiarskie, wywóz nieczystości, obsługę bankową - 3 000zł, dostęp do sieci Internet i opłaty telefoniczne - 4 000zł, ubezpieczenia mienia - 992zł, zakup materiałów papierniczych - 200 zł, akcesoriów komputerowych - 1 500zł, szkolenie pracowników - 500zł. W rozdziale Przedszkola przy Szkołach Podstawowych planuje się - 157 092zł przeznaczyć na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń - 142 230zł, wypłatę dodatków mieszkaniowych i wiejskich - 9 280zł oraz odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - 5 382zł. Dla nauczycieli w Sz. P. Przeradz Mały - 69 801zł i Swojęcin - 87 291zł. Wydatki inwestycyjne zatrzymano przy Urzędzie Gminy. Proponuje się przeznaczyć na budowę boiska wielofunkcyjnego w Lutocinie - 100 000zł. Jest to zadanie planowane do realizacji w roku 2011 - 2012. W rozdziale Przedszkola planuje się 466 630zł przeznaczyć na wydatki osobowe i pochodne od wynagrodzeń - 349 082zł., wypłatę dodatków mieszkaniowych i wiejskich - 17 050zł, a także na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - 15 519zł, zakup artykułów żywnościowych - 48 339zł. Pozostałą kwotę przeznacza się na bieżące funkcjonowanie przedszkola. W rozdziale Gimnazjum kwotę - 1 258 885zł proponuje się przeznaczyć na wydatki osobowe i pochodne od wynagrodzeń - 1 044 447zł, dodatki mieszkaniowe, wiejskie - 60 640zł, odpisy na ZFŚS - 46 802zł. Pozostałą kwotę planuje się przeznaczyć na zakup opału, druków, materiałów biurowych, środków czystości - 70 000zł, materiałów opatrunkowych - 400 zł, energię elektryczną, wodę - 13 000zł, opłaty telefoniczne i Internet - 2 700zł, usługi kominiarskie, wywóz nieczystości, obsługa bankowa - 6 000zł, podróże służbowe - 2 000 zł, ubezpieczenie budynku i wyposażenia - 1 096zł, bieżące remonty, naprawy - 5 000zł, pomoce dydaktyczne - 1 000zł, zakup akcesoriów komputerowych - 2 000zł, zakup materiałów papierniczych - 1 000zł, szkolenie pracowników - 500zł. W rozdziale dowożenia uczniów do szkół - 198 380zł przeznacza się na zakup biletów miesięcznych dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum - 195 340zł oraz dowóz dziecka do szkoły specjalnej z Żurominie - 3 040zł - dotacja dla Starostwa Powiatowego w Żurominie. W rozdziale stołówki szkolne - 104 311zł przeznacza się na wydatki osobowe i pochodne od płac - 83 315zł, odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - 2 670zł oraz zakup artykułów żywnościowych - 18 326zł. Stołówka wydaje zupy dla 140 dzieci. W pozostałej działalności - 36 170zł planuje się Fundusz Świadczeń Socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów tj. 5% otrzymywanych emerytów i rent - 26 508zł, składki zdrowotne dla nauczycieli - 8 678zł oraz dotacja dla Starostwa Powiatowego w Żurominie - 984zł na utrzymanie lokalu Prezesa Powiatowego Oddziału ZNP. Na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli proponuje się 28 762 zł.

DZIAŁ - 851 - OCHRONA ZDROWIA: - kwotę - 54 000 zł, w rozdziale przeciwdziałanie alkoholizmowi - 47 500zł pochodzące z wydanych pozwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się na działalność Komisji d/s Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w celu realizacji przyjętego kosztorysu i harmonogramu zadań zaplanowanych na 2011 rok. W rozdziale zwalczenie narkomani 6 500zł na realizację zadań zgodnie z przyjętym harmonogramem.

DZIAŁ - 852 - POMOC SPOŁECZNA: -kwotę - 2 075 802zł, z tego dotacja na zadania zlecone gminom - 1 590 000zł, oraz dotacji na zadania własne - 102 300zł, środki własne gminy - 383 502zł. Na wypłatę zasiłków i utrzymanie pracownika planuje się 1 622 932zł, z tego : dotacja - 1 590 000zł i środki własne: 32 932zł, środki własne przeznacza się na dopłatę do utrzymania pracownika, ponieważ 3% odpis od przeznaczonej kwoty na zasiłki rodzinne jest niewystarczający. Na zasiłki rodzinne przeznacza się kwotę 1 534 811, składki na ubezpieczenia społeczne opłacane za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej - 7 962zł i utrzymanie pracownika - 80 159zł, z tego na wynagrodzenia, dodatkowe wynagrodzenie roczne i pochodne od płac - 67 891zł.Pozostałą kwotę przeznacza się na bieżące funkcjonowanie. Na ubezpieczenia zdrowotne za niektóre osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej przeznacza się - 1 125zł, z tego dotacja 900zł i środki własne gminy - 225zł. Na zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne za niektóre osoby pobierające świadczenia społeczne planuje się przeznaczyć - 111 750zł. W kwocie tej na zasiłki okresowe planuje się 18 750zł, z tego dotacja - 15 000zł i środki własne - 3 750zł, zasiłki celowe jednorazowe - 33 000zł oraz dopłatę za pobyt naszych mieszkańców w domach pomocy społecznej - 60 000zł. Na wypłatę dodatków mieszkaniowych przeznacza się - 15 000zł ze środków własnych gminy. Na wypłatę zasiłków stałych planuje się - 11 250zł, z tego: dotacja - 9 000zł i środki własne - 2 250zł. Na utrzymanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przeznacza się - 299 345zł, w tym dotacja: 72 000zł i 227 345zł, środki własne gminy, z tego - 44 614zł planuje się na utrzymanie 2,0 etatów opiekunek w ciągu całego roku. Na wydatki osobowe i pochodne od wynagrodzeń przeznacza się -282 704zł, z tego opiekunki - 42 144zł, i pracownicy - 240 560zł, w tym: dotacja - 71 091zł, odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - 5 214zł, w tym opiekunki - 2 136zł, pracownicy - 3 078zł, w tym dotacja - 909zł. Pozostałą kwotę przeznacza się na bieżące funkcjonowanie GOPS - u tj. opłaty telefoniczne, prowizję bankową, kursy i szkolenia pracowników, podróże służbowe, drobne naprawy, sprzęty, konserwację oprogramowania, ubezpieczenie wyposażenia, zakup materiałów biurowych, środki czystości, drobnego inwentarza, w tym: dla opiekunek - 334zł, na dożywianie dzieci z rodzin najuboższych uczęszczających do szkół podstawowych i gimnazjum przeznacza się - 14 400zł, z tego dotacja - 5 400zł i środki własne gminy - 9 000zł.

DZIAŁ - 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONNA ŚRODOWISKA: - planuje się wydatki w wysokości - 763 002zł, w tym : wydatki majątkowe - 460 556zł i bieżące - 302 446zł. W rozdziale - Gospodarka ściekowa i ochrona wód planuje się - 104 294zł, z tego wydatki bieżące - tj. 1% zrealizowanej inwestycji do przekazania na utrzymanie na oddzielnym subkoncie - 94 294zł i ubezpieczenie - 10 000zł (Budowa Gminnej oczyszczalni Ścieków). W rozdziale - Oczyszczanie miast i wsi planuje się - 30 000zł, na badanie wód, zbiórkę odpadów selektywnych i zakup koszy. Na utrzymanie zieleni przeznacza się - 464 556zł, z tego: wydatki bieżące - 4 000zł na zakup paliwa do kosiarki, części i naprawy oraz wydatki majątkowe - 460 556zł na przebudowę i kształcenie obszaru przestrzeni publicznej w miejscowości Lutocin - park do realizacji w latach 2010 - 2011. Na oświetlenie ulic, placów i dróg planuje się - 159 152zł. W pozostałej działalności planuje się kwotę - 5 000zł na realizację zadań związanych z ochroną środowiska.

DZIAŁ - 921 - KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO:- planuje się - 134 640zł, z tego dotacja dla Gminnej Biblioteki Publicznej - 126 000zł i wynagrodzenie kapelmistrza orkiestry dętej - 8 640zł.

INWESTYCJE Planuje się następujące inwestycje nieobjęte Wieloletnią Prognozą Finansową: 1.Przebudowa drogi gminnej Swojęcin 50 000zł 2.Przebudowa drogi gminnej Przeradz Mały - Przeradz Nowy 50 000zł 3.Remont SGZOZ 100 000zł 4.Przebudowa i kształcenie obszaru przestrzeni publicznej w miejscowości Lutocin - park 460 556zł Na zadanie ujęte w Wieloletniej Prognozie Finansowej proponuje się przeznaczyć kwotę 100 000zł Zadania realizowane : - budowa boiska wielofunkcyjnego w Lutocinie w latach 2011 - 2012 - 100 000zł Dotacje inwestycyjne: - Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego na zadanie pn: a) „ Przyspieszenie wzrostu konkurencyjności województwa mazowieckiego , przy budowie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy poprzez stworzenie zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu (Projekt BW)” - 13 440zł b) „ Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa (Projekt EA)”- 13 643zł - Starostwo Powiatowe w Żurominie na zadanie pn: „Informatyzacja Urzędów Gmin i Urzędu Starostwa Powiatowego na terenie powiatu żuromińskiego - projekt e-administracja” - 43 453zł. Przewodniczący Rady Gminy Lutocin Józef Górski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00