Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2010 nr 203 poz. 6050

Uchwała nr XXXI/237/10 Rady Gminy Siennica

z dnia 16 września 2010r.

w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i innych placówek oświatowych prowadzonych na terenie Gminy Siennica przez osoby fizyczne lub osoby prawne, inne niż jednostka samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 80 ust. 4 oraz art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tj. Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:

1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (tj. Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

2) Gminie - należy przez to rozumieć Gmina Siennica

3) Wójcie - należy przez to rozumieć Wójt Gminy Siennica

4) innych formach wychowania przedszkolnego - należy przez to rozumieć wychowanie przedszkolne w formach, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14 a ust. 7 ustawy

5) placówce - należy przez to rozumieć: inne formy wychowania przedszkolnego, przedszkole, szkołę podstawową, gimnazjum

6) dotowanym podmiocie - należy przez to rozumieć podmiot, dla którego w uchwale budżetowej (projekcie) zaplanowano dotację na dofiansowanie zadań przewidzianych ustawą

§ 2. Ustala się tryb udzielania i rozliczania dotacji dla:

1) publicznych szkół

2) szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych

3) przedszkoli publicznych i niepublicznych

4) innych form wychowania przedszkolnego

- prowadzonych na terenie Gminy przez osoby prywatne lub osoby fizyczne, które uzyskały zezwolenie na ich prowadzenie lub wpis do ewidencji prowadzonej przez Gminę w trybie ustawy.

§ 3. 1. Dotacja udzielana jest na wniosek osoby prywatnej lub fizycznej prowadzącej przedszkole, szkołę lub inne formy wychowania przedszkolnego, o których mowa w § 2.

2. Zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji określa załącznik nr 1 do uchwały.

3. Warunkiem przyznania dotacji jest złożenie wniosku, o którym mowa w ust. 1 nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji.

4. Obowiązek złożenia wniosku o udzielenie dotacji dotyczy zarówno osób występujących po raz pierwszy o jej przyznanie, jak i tych, które z dotacji już korzystają.

§ 4. Przedszkola, szkoły i osoby prowadzące inne formy wychowania przedszkolnego, o których mowa w § 2 otrzymują na każdego ucznia lub wychowanka dotację w wysokości:

1) szkoły publiczne - równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w publicznych szkołach tego samego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę. W przypadku, gdy kwota wydatków bieżących jest niższa od kwoty przewidzianej na jednego ucznia szkoły danego typu i rodzaju w części oświatowej subwencji ogólnej, dotacja wynosi 100% kwoty przewidzianej na jednego ucznia szkoły danego typu i rodzaju w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę.

2) przedszkola publiczne - równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w przedszkolach publicznych, prowadzonych przez Gminę, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości kwoty przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę

3) publiczne inne formy wychowania przedszkolnego - 50% wydatków bieżących przewidzianych na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę, na ucznia niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę

4) przedszkola niepubliczne - 75% ustalonych w budżecie Gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę

5) niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego - 40% wydatków bieżących ponoszonych na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę, na ucznia niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę

6) szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek szkolny lub obowiązek nauki - równej kwocie przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę

§ 5. 1. Podstawą obliczenia dotacji na jednego ucznia jest wysokość wydatków bieżących przewidzianych w uchwale budżetowej (projekcie) na dany rodzaj placówki, ustalonych na dzień 1 stycznia danego roku budżetowego, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Podstawą obliczenia dotacji na jednego ucznia w szkołach o których mowa w § 4 pkt 6 - jest informacja o sposobie wyliczenia subwencji ogólnej dla Gminy na dany rok.

3. O wysokości kwoty dotacji należnej na ucznia Wójt informuje pisemnie dotowany podmiot.

§ 6. 1. Dotowany podmiot zobowiązany jest w terminie do 10 dnia każdego miesiąca, przedkładać Wójtowi informację o faktycznej liczbie uczniów według stanu na pierwszy dzień miesiąca, na który udzielana jest dotacja, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej uchwały. Liczba uczniów winna być podana na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania działalności wychowawczo-opiekuńczej odpowiedniej dla danego typu i rodzaju placówki.

2. W przypadku udzielania dotacji, o ktorych mowa w § 4 pkt 2 - 5, dotowany podmiot przedkłada oświadczenia, o ktorych mowa w § 7.

§ 7. 1. Dotowany podmiot zobowiązany jest w terminie do 10 dnia miesiąca, za który przysługuje mu po raz pierwszy dotacja na danego ucznia, przedłożyć Wójtowi:

1) opinię lub orzeczenie wydane w trybie art. 71 b ust. 3 ustawy

2) w przypadku dotowanego podmiotu, o którym mowa w § 4 pkt 2 - 5, oświadczenie o aktualnym miejscu zamieszkania ucznia. Oświadczenie powinno być odebrane przez dotowany podmiot od opiekuna prawnego ucznia, według wzoru stanowiącego załacznik nr 3 do uchwały.

2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, powinno być niezwłocznie zaktualizowane w przypadku zmiany miejsca zamieszkania ucznia i przedłożone w terminie określonym w § 6 ust. 1.

§ 8. 1. Dotowany podmiot zobowiązany jest do przedłożenia Wójtowi, w terminie 20 dni po upływie danego miesiąca, rozliczenia wykorzystania dotacji na dofinansowanie zadań placówki w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej.

2. Wzór rozliczenia, o którym mowa w ust. 1 stanowi załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 9. Dotowany podmiot przedkłada Wójtowi, w terminie do 15 stycznia następnego roku, roczne rozliczenie wykorzystania dotacji, ujęte w zbiorczym zestawieniu, obejmującym informacje według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej uchwały.

§ 10. W przypadku, gdy na podstawie przedłożonego rozliczenia rocznego lub w wyniku kontroli zostanie stwierdzone, że:

1) dotacja została pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości, różnica podlega zwrotowi wraz z odsetkami zwłoki, jak dla zaległości podatkowych

2) powstała niedopłata - wyrównanie kwoty dotacji należnej za poprzedni rok dokonuje się w terminie do dnia 28 lutego następnego roku.

§ 11. 1. Zakres kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji udzielonych podmiotom dotowanym z budżetu Gminy podlega na sprawdzeniu zgodności danych zawartych w:

1) informacjach o faktycznej liczbie uczniów, o kórej mowa w § 6 ust. 1, z danymi dotyczącymi organizacji placówki oraz dokumentacją przebiegu nauczania, działalności wychowawczo-opiekuńczej

2) rozliczeniach, o których mowa w § 8 ust. 1 i § 9, z dokumentacją finansową i organizacyjną, potwierdzającą poniesienie wydatków bieżących na dofinansowanie zadań placowki w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej

2. Sprawdzenie zgodności danych wykazywanych przez dotowany podmiot z dokumentacją organizacyjną, finansową i dokumentacją przebiegu nauczania odbywa się w siedzibie placówki lub poprzez dostarczenie przez dotowany podmiot dokumentacji do siedziby Urzędu Gminy - na żądanie Wójta.

§ 12. 1. W przypadku likwidacji szkoły, przedszkola lub zaprzestania prowadzenia innych form przedszkolnych, podmiot dotowany zobowiązany jest w terminie 30 dni od daty likwidacji placówki do złożenia rozliczeń, o których mowa w § 8 i § 9 uchwały.

2. W przypadku nienależnie lub nadmiernie pobranej dotacji podmiot dotowany jest zobowiązany do jej zwrotu, w terminie określonym w ust. 1.

§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 14. Traci moc Uchwała Nr XI/84/99 Rady Gminy w Siennicy z dnia 28 grudnia 1999 roku w sprawie ustalenia szczegółowych zasad udzielania dotacji z budżetu gminy dla niepublicznych szkół podstawowych prowadzonych na terenie gminy oraz Uchwała Nr V/40/07 Rady Gminy w Siennicy z dnia 26 kwietnia 2007 roku w sprawie zmiany uchwały Nr XI/84/99 Rady Gminy w Siennicy z dnia 28 grudnia 1999 roku dotyczącej ustalenia szczegółowych zasad udzielania dotacji z budżetu gminy dla niepublicznych szkół podstawowych prowadzonych na terenie gminy.

§ 15. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXI/237/10
Rady Gminy Siennica
z dnia 16 września 2010 r.
Zalacznik1.docx

Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXI/237/10
Rady Gminy Siennica
z dnia 16 września 2010 r.
Zalacznik2.docx

Załącznik Nr 2

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXXI/237/10
Rady Gminy Siennica
z dnia 16 września 2010 r.
Zalacznik3.docx

Załącznik Nr 3

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXXI/237/10
Rady Gminy Siennica
z dnia 16 września 2010 r.
Zalacznik4.docx

Załącznik Nr 4

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXXI/237/10
Rady Gminy Siennica
z dnia 16 września 2010 r.
Zalacznik5.docx

Załącznik Nr 5

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00