Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2010 nr 169 poz. 4199

Uchwała nr 751/LIII/10 Rady Miasta Płocka

z dnia 29 czerwca 2010r.

w sprawie zmiany Uchwały Nr 285/XIV/99 Rady Miasta Płocka z dnia 1 czerwca 1999r. w sprawie przekształcenia Zakładu Budżetowego - Izba Wytrzeźwień w Płocku w jednostkę budżetową - Izba Wytrzeźwień w Płocku, zmienionej Uchwałą Nr 90/VII/03 Rady Miasta Płocka z dnia 27 lutego 2003r., zmienionej Uchwałą Nr 44/IV/06 Rady Miasta Płocka z dnia 29 grudnia 2006 r

Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami: Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203, z 2005r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010r. Nr 28, poz. 142 i 146); w związku z art. 91 i art. 92 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 ze zmianami: Dz. U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, z 2007r. Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, z 2009r. Nr 92, poz. 753 oraz z 2010r. Nr 28, poz. 142 i 146); art. 39 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2007r. Nr 70, poz. 473 ze zmianami: Dz.U. z 2007r. Nr 115, poz. 793 i Nr 176, poz. 1238, z 2008r. Nr 227, poz. 1505, z 2009r. Nr 18, poz. 97 i Nr 144, poz. 1175 oraz z 2010r. Nr 47, poz. 278); art.11 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz.1240, ze zmianami: Dz. U. 2009r. Nr 28, poz. 146); art. 4 ust. 1 i art. 13 pkt. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (j.t. Dz.U. z 2010r. Nr 17, poz. 95) oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 4 lutego 2004 r. w sprawie trybu doprowadzania, przyjmowania i zwalniania osób w stanie nietrzeźwości oraz organizacji izb wytrzeźwień i placówek utworzonych lub wskazanych przez jednostkę samorządu terytorialnego (Dz.U. Nr 20, poz.192 ze zmianami: Dz.U. z 2006r. Nr 58, poz. 408 oraz z 2008r. Nr 178, poz.1102) - Rada Miasta Płocka postanawia:

§ 1. W Uchwale Nr 285/XIV/99 Rady Miasta Płocka z dnia 1 czerwca 1999r. w sprawie przekształcenia Zakładu Budżetowego - Izba Wytrzeźwień w Płocku w jednostkę budżetową Izba Wytrzeźwień w Płocku, zmienionej Uchwałą Nr 90/VII/03 Rady Miasta Płocka z dnia 27 lutego 2003r., zmienionej Uchwałą Nr 44/IV/06 Rady Miasta Płocka z dnia 29 grudnia 2006r.- zmienia się Załącznik Nr 1 do wyżej wymienionej Uchwały , który otrzymuje brzmienie jak Załącznik do niniejszej Uchwały.

§ 2. Wykonanie Uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Płocka.

§ 3. Uchwała podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Przewodniczący Rady Miasta Płocka

Tomasz Korga


Załącznik do Uchwały Nr 751/LIII/10
Rady Miasta Płocka
z dnia 29 czerwca 2010 r.

STATUT IZBY WYTRZEŹWIEŃ W PŁOCKU

I. Postanowienia ogólne

§ 1. Izba Wytrzeźwień w Płocku, zwana dalej „Izbą” działa w szczególności na podstawie:

- Ustawy z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592, z późn. zm.),

- Ustawy z dnia 08. 03.1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),

- Ustawy z dnia 26.10.1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2007r. Nr 70, poz. 473 z późn. zm.),

- Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 4 lutego 2004 r. w sprawie trybu doprowadzania, przyjmowania i zwalniania osób w stanie nietrzeźwości oraz organizacji izb wytrzeźwień i placówek utworzonych lub wskazanych przez jednostkę samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2004r. Nr 20, poz.192 z późn. zm.),

- Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz.U. z 2009r. nr 157, poz. 1241 z późn. zm.),

- Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2009r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.),

- Uchwały Nr 285/XIV/99 Rady Miasta Płocka z dnia 1 czerwca 1999r. w sprawie przekształcenia Zakładu Budżetowego - Izba Wytrzeźwień w Płocku w jednostkę budżetową - Izba Wytrzeźwień w Płocku, zmienionej Uchwałą Nr 90/VII/03 Rady Miasta Płocka z dnia 27 lutego 2003r. oraz Uchwałą Nr 44/IV/06 Rady Miasta Płocka z dnia 29 grudnia 2006r.,

- niniejszego Statutu.

§ 2. Izba Wytrzeźwień z siedzibą w Płocku przy ul. Medycznej 1 jest jednostką budżetową podległą Gminie - Miasto Płock .

II. Przedmiot i zakres działania

§ 3. 1. Do działalności podstawowej Izby należy realizacja zadań określonych postanowieniami ustaw wymienionych w § 1 i aktów wykonawczych wydanych do tych ustaw w odniesieniu do mężczyzn spełniających warunki przebywania w Izbie.

2. Do zadań Izby należy:

- opieka nad osobami w stanie nietrzeźwości, które swoim zachowaniem dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym lub w zakładzie pracy, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu, oraz życiu lub zdrowiu innych osób,

- udzielanie osobom w stanie nietrzeźwości świadczeń higieniczno-sanitarnych,

- udzielanie osobom doprowadzonym pierwszej pomocy w nagłych wypadkach,

- informowanie osób opuszczających Izbę o szkodliwości nadużywania napojów alkoholowych,

- motywowanie osób uzależnionych od alkoholu do poddania się leczeniu odwykowemu, włącznie z wydawaniem przez lekarza dyżurnego Izby skierowania na leczenie odwykowe dla osób wyrażających na to zgodę,

- informowanie osób opuszczających Izbę o możliwości uzyskania pomocy od podmiotów zajmujących się przeciwdziałaniem alkoholizmowi i jego skutkom,

- prowadzenie detoksykacji dla osób wyrażających na to zgodę, jeżeli Izba posiada stosowne pomieszczenie, urządzenia, wyposażenie i odpowiednio wykwalifikowaną kadrę,

- realizacja innych zadań zleconych przez Prezydenta i Radę Miasta Płocka zgodnie ze Statutem Izby i obowiązującymi przepisami prawa.

§ 4. Realizując zadania Izba współpracuje z:

1. organami Policji i wymiaru sprawiedliwości,

2. Strażą Miejską,

3. placówkami lecznictwa odwykowego,

4. Urzędem Miasta Płocka, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Polskim Czerwonym Krzyżem, Polskim Komitetem Pomocy Społecznej,

5. Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

6. instytucjami i organizacjami społecznymi zajmującymi się rozwiązywaniem problemów alkoholowych,

7. Miejskim Centrum Rozwiązywania Problemów Społecznych.

III. Administracja

§ 5. 1. Izbą Wytrzeźwień w Płocku kieruje Dyrektor.

2. Dyrektora Izby powołuje i odwołuje Prezydent Miasta Płocka.

3. Zwierzchnikiem służbowym Dyrektora Izby jest Prezydent Miasta Płocka.

4. Dyrektor Izby działa na mocy pełnomocnictw i upoważnień do dokonywania czynności prawnych i składania oświadczeń woli udzielonych przez Prezydenta Miasta Płocka.

5. Wynagrodzenie i inne warunki płacy Dyrektora ustala Prezydent Miasta Płocka.

6. W sprawach pracowniczych Izby stroną reprezentującą pracodawcę jest Dyrektor.

7. Podczas nieobecności Dyrektora Izbą kieruje osoba przez niego upoważniona.

§ 6. 1. Dyrektor kieruje Izbą i odpowiada za realizację zadań określonych niniejszym statutem, a zwłaszcza za:

1) podział zadań i kompetencji oraz właściwy dobór kadr,

2) określenie i wdrożenie odpowiedniej struktury organizacyjnej kierowanej jednostki,

3) nadzór nad realizacją zadań poszczególnych komórek organizacyjnych Izby,

4) sporządzanie analiz, badań, sprawozdań i potrzeb, w tym projektów finansowo-rzeczowych oraz inwestycyjnych związanych z zakresem realizowanych zadań.

2. Wewnętrzną strukturę Izby określa Regulamin organizacyjny.

IV. Majątek i finanse

§ 7. 1. Środki finansowe na działalność Izby pochodzą z budżetu Miasta Płocka oraz innych źródeł.

2. Izba prowadzi działalność na podstawie planu finansowego opracowanego przez Dyrektora, dostosowanego do uchwały budżetowej na dany rok.

3. Wydatki Izby realizowane są z uwzględnieniem przepisów prawa zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych oraz innych przepisów.

4. Izba prowadzi rachunkowość oraz sprawozdawczość zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi jednostek budżetowych.

5. Izba sporządza sprawozdania finansowe oraz budżetowe i terminowo przesyła do Prezydenta Miasta Płocka za pośrednictwem Skarbnika Miasta Płocka.

§ 8. 1. Izba prowadzi wyodrębnioną ewidencję składników majątku będących w jej dyspozycji.

2. Decyzje w sprawie nabycia lub zbycia składników majątku o wartości początkowej do 3500,00 zł podejmuje samodzielnie Dyrektor Izby, w pozostałych przypadkach wymagana jest zgoda Prezydenta Miasta Płocka, poza przypadkami zastrzeżonymi do kompetencji Rady Miasta Płocka.

§ 9. 1. Limit zatrudnienia w Izbie w przeliczeniu na etaty określa - na wniosek Dyrektora - Prezydent Miasta Płocka uwzględniając rodzaj i zakres zadań realizowanych przez jednostkę.

2. Zmiana zatrudnienia powyżej ustalonego limitu wymaga zgody Prezydenta Miasta Płocka.

3. Wprowadzenie regulacji płac, w tym zmian wynagrodzeń pracowników Izby, jest możliwe wyłącznie za zgodą Prezydenta Miasta Płocka.

§ 10. Plan remontowo-inwestycyjny Izby przedstawiany jest Wydziałowi Urzędu Miasta Płocka, nadzorującemu pod względem merytorycznym działalność jednostki.

§ 11. 1. Pobyt w Izbie jest odpłatny.

2. Wysokość opłat pobieranych z tytułu pobytu w Izbie ustala Dyrektor Izby.

§ 12. Kontrolę działalności i kontrolę rozliczeń finansowych z budżetem miasta oraz stosowanych zasad rachunkowości przeprowadzają upoważnieni przez Prezydenta Miasta Płocka pracownicy.

V. Postanowienia końcowe

§ 13. 1. Regulamin organizacyjny Izby opracowuje Dyrektor Izby.

2. Regulamin organizacyjny Izby zatwierdza Prezydent Miasta Płocka.

§ 14. Statut Izby uchwalany jest przez Radę Miasta Płocka.

§ 15. Wszelkie zmiany statutu Izby dokonywane są w drodze Uchwały Rady Miasta Płocka.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00