Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2010 nr 168 poz. 4153

Uchwała nr XXIX/204/10 Rady Gminy Dobre

z dnia 6 lipca 2010r.

w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Dobre oraz jej jednostkom podległym, a także wskazania organów do tego uprawnionych

Na podstawie art. 59 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwała określa szczegółowe zasady, sposób i tryb umarzania w całości, w części lub odraczania, rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, zwanych dalej „należnościami”, przypadających Gminie Dobre oraz jej jednostkom podległym od osób fizycznych, osób prawnych, a także jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, zwanych dalej „dłużnikami”, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym.

§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o: 1) należności - należności - rozumie się przez to należność pieniężną, o której mowa w § 1 /należność główna/, przypadającą od jednego dłużnika wraz z należnymi odsetkami i kosztami dochodzenia należności /należności uboczne/, na dzień złożenia wniosku o umorzenie, odroczenie terminu zapłaty lub rozłożenie jej płatności na raty, 2) uldze w spłacie należności - rozumie się przez to odroczenie terminu zapłaty należności lub rozłożenie płatności należności na raty, 3) rozporządzeniu Komisji - należy przez to rozumieć Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 379 z dnia 28 grudnia 2006 r.), 4) przedsiębiorcy - należy przez to rozumieć podmiot prowadzący działalność gospodarczą, bez względu na formę organizacyjno - prawną oraz sposób finansowania, 5) działalności gospodarczej - należy przez to rozumieć działalność gospodarczą, do której mają zastosowanie reguły konkurencji określone w przepisach części trzeciej tytułu VII rozdziału1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, 6) podmiocie udzielającym pomocy - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Dobre

§ 3. 1. 1. Należność może zostać umorzona w całości lub w części, jeżeli wystąpi jedna z następujących - 2 - przesłanek: 1) osoba fizyczna - zmarła, nie pozostawiając żadnego majątku albo pozostawiła majątek niepodlegający egzekucji na podstawie odrębnych przepisów, albo pozostawiła przedmioty codziennego użytku domowego, których łączna wartość nie przekracza kwoty 6 000 zł; 2) osoba prawna - została wykreślona z właściwego rejestru osób prawnych przy jednoczesnym braku majątku, z którego można by egzekwować należność, a odpowiedzialność z tytułu należności nie przechodzi z mocy prawa na osoby trzecie; 3) zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że w postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty wyższej od kosztów dochodzenia i egzekucji tej należności lub postępowanie egzekucyjne okazało się nieskuteczne; 4) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej uległa likwidacji; 5) zachodzi ważny interes dłużnika lub interes publiczny; 6) wyegzekwowanie należności zagraża egzystencji dłużnika; 7) nie można ustalić dłużnika lub miejsca jego pobytu.

2. Umorzenie należności, za wyjątkiem przypadków wymienionych w ust. 1 pkt. 1,2,3,4,5 i 7 może nastąpić tylko wówczas, gdy odroczenie terminu zapłaty lub rozłożenie płatności należności na raty nie zapewnia spłaty tej należności.

3. Umorzenie należności może nastąpić na wniosek dłużnika, natomiast w przypadkach o których mowa w ust. 1 pkt 1,2 ,3 ,4 ,5 i 7 - również z urzędu.

4. Uchwała niniejsza nie reguluje postępowania w przypadku należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, które powstały w związku z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami.

§ 4. 1. Umorzenie należności, za którą odpowiada więcej niż jeden dłużnik, może nastąpić, gdy okoliczności uzasadniające umorzenie zachodzą co do wszystkich zobowiązanych.

2. Umorzenie należności, za którą odpowiada więcej niż jeden dłużnik, może nastąpić, gdy okoliczności uzasadniające umorzenie zachodzą co do wszystkich zobowiązanych.

§ 5. 1. W przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym może nastąpić, na wniosek dłużnika, odroczenie terminu zapłaty należności lub rozłożenie płatności należności na raty.

2. W razie niedotrzymania odroczonego terminu zapłaty należności bądź terminu płatności którejkolwiek z rat, na jakie została rozłożona należność, pozostała do spłaty należność staje się natychmiast wymagalna wraz z należnościami ubocznymi.

§ 6. 1. Jeżeli należność pieniężna przypadająca jednostkom podległym Gminy Dobre nie przekracza kwoty 1000 zł do umarzania oraz udzielania ulgi w spłacie należności uprawnieni są dyrektorzy / kierownicy tych jednostek.

2. Jeżeli należność o której mowa w ust. 1 przypadająca jednostkom podległym Gminie Dobre przekracza kwotę określoną w ust.1 do umarzania oraz udzielania ulgi w spłacie należności uprawnieni są dyrektorzy / kierownicy tych jednostek, po uzyskaniu zgody Wójta Gminy Dobre i opinii Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy

3. Do umarzania lub udzielania ulgi w spłacie należności cywilnoprawnych przypadających Urzędowi Gminy Dobre uprawniony jest: a) Wójt Gminy Dobre, jeżeli kwota należności nie przekracza 1000zł, b) Wójt Gminy Dobre po zasięgnięciu opinii Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy, jeżeli kwota należności przekracza 1000 zł.

§ 7. Umorzenie lub udzielenie ulgi w spłacie należności może nastąpić po dokładnym wyjaśnieniu stanu faktycznego i stwierdzeniu istnienia okoliczności uzasadniających umorzenie lub udzielenie ulgi w spłacie należności. Każda sprawa wymaga indywidualnego rozpatrzenia, zgodnie z procedurami obowiązującymi w jednostce organizacyjnej Gminy Dobre, której należność przypada.

§ 8. 1. W stosunku do dłużników będących przedsiębiorcami, stosowanie umorzeń określonych w § 3 ust.1 pkt. 5 i 6 oraz ulg w spłacie należności wskazanych w § 5 ust.1 odbywa się w ramach pomocy de minimis, zgodnie z warunkami rozporządzenia Komisji.

2. Przedsiębiorca może uzyskać pomoc, o której mowa w ust.1, jeżeli wartość tej pomocy brutto łącznie z wartością innej pomocy de minimis otrzymanej przez tego przedsiębiorcę w okresie bieżącego roku kalendarzowego i dwóch poprzedzających go lat kalendarzowych, nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200 tys. euro.

3. Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w sektorze transportu drogowego może uzyskać pomoc, o której mowa w ust.1, jeżeli wartość tej pomocy brutto łącznie z wartością innej pomocy de minimis otrzymanej przez tego przedsiębiorcę w okresie bieżącego roku kalendarzowego i dwóch poprzedzających go lat kalendarzowych nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 100 tys. euro.

4. Przedsiębiorca nie może uzyskać pomocy, o której mowa w ust.1, jeżeli otrzymał pomoc publiczną w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, a łączna wartość pomocy spowodowałaby przekroczenie dopuszczalnej intensywności pomocy.

5. Pomoc, o której mowa w ust.1 nie będzie udzielana w przypadkach określonych w art. 1 rozporządzenia Komisji.

6. Badanie dopuszczalności pomocy de minimis udzielanej na podstawie niniejszej uchwały nastąpi po dokładnym wyjaśnieniu stanu faktycznego i stwierdzeniu istnienia okoliczności wskazanych w § 3 ust.1 pkt. 5 i 6 lub § 5 ust.1 uchwały, uzasadniających umorzenie lub udzielenie ulgi w spłacie należności, zgodnie z § 7 uchwały.

7. Przedsiębiorca ubiegający się o pomoc de minimis na podstawie niniejszej uchwały dołącza do wniosku następujące dokumenty: 1) potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, 2) informację o faktycznie wykonywanej działalności gospodarczej, 3) kopię zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON, 4) wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku kalendarzowym, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat kalendarzowych albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis uzyskanej w tym okresie, względnie oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy - na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do uchwały, 5) informację o pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis - na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej uchwały lub oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy - na formularzu stanowiącym załącznik nr 4 do uchwały, - 4 - 6) oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa, w rozumieniu załącznika I do Rozporządzenia Komisji (WE) Nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólne rozporządzenie w sprawie wyłączeń blokowych) - Dz.Urz. UE L 214 z 9.08.2008r - na formularzu stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszej uchwały; 7) oświadczenie, iż nie jest przedsiębiorcą w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu pkt. 9-11 Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz.Urz. UE C 244 z 1.10.2004r., str.2 ze zm.)- na formularzu stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszej uchwały; 8) potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie sprawozdań finansowych za 3 ostatnie lata obrachunkowe, 9) inne uzupełniające informacje i dokumenty, na żądanie podmiotu udzielającego pomocy.

8. Pomoc de minimis może być udzielana na podstawie niniejszej uchwały do dnia 30 czerwca 2014 roku.

§ 9. 1. Wójt Gminy Dobre przedstawia Radzie Gminy Dobre zbiorczą informację dotyczącą umorzonych należności oraz ulg w spłacie należności Gminy Dobre i jej jednostek organizacyjnych, udzielonych w trybie określonym niniejszą uchwałą, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do uchwały.

2. Informacje, o których mowa w ust.1 sporządzane są narastająco według stanu na dzień 30 czerwca oraz 31 grudnia każdego roku kalendarzowego i dołączane do sprawozdań z wykonania budżetu Gminy Dobre - za I półrocze i za rok budżetowy. Jednostki podległe Gminie Dobre składają powyższą informację do Skarbnika Gminy Dobre do 15-go dnia miesiąca następującego po zakończeniu półrocza.

§ 10. Traci moc uchwała Nr XXXV/251/06 Rady Gminy w Dobrem z dnia 10 sierpnia 2006 roku w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Dobre oraz jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy ordynacja podatkowa oraz wskazania organów do tego uprawnionych.

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dobre

§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Przewodniczący Rady Gminy Dobre

Jan Rudnik

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXIX/204/10
Rady Gminy Dobre
z dnia 6 lipca 2010 r.
Zalacznik1.doc

Zalacznik Nr 1 do Uchwaly Rady Gminy w sprawie umorzenia naleznosci pienieznych

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXIX/204/10
Rady Gminy Dobre
z dnia 6 lipca 2010 r.
Zalacznik2.doc

Zalacznik Nr 2 do Uchwaly Rady Gminy w sprawie umorzenia naleznosci pienieznych

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXIX/204/10
Rady Gminy Dobre
z dnia 6 lipca 2010 r.
Zalacznik3.doc

Zalacznik Nr 3 do Uchwaly Rady Gminy w sprawie umorzenia naleznosci pienieznych

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXIX/204/10
Rady Gminy Dobre
z dnia 6 lipca 2010 r.
Zalacznik4.doc

Zalacznik Nr 4 do Uchwaly Rady Gminy w sprawie umorzenia naleznosci pienieznych

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXIX/204/10
Rady Gminy Dobre
z dnia 6 lipca 2010 r.
Zalacznik5.doc

Zalacznik Nr 5 do Uchwaly Rady Gminy w sprawie umorzenia naleznosci pienieznych

Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXIX/204/10
Rady Gminy Dobre
z dnia 6 lipca 2010 r.
Zalacznik6.doc

Zalacznik Nr 6 do Uchwaly Rady Gminy w sprawie umorzenia naleznosci pienieznych

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00