Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2015 poz. 5816

Uchwała nr XV/71/2015 Rady Gminy w Lututowie

z dnia 22 grudnia 2015r.

w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Lututów przez osoby fizyczne i prawne oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2015r. poz. 1515 i 1890) oraz art. 80 ust. 4i art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 2156) Rada Gminy w Lututowie uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwała określa tryb udzielania i rozliczania dotacji oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania dla publicznych i niepublicznych prowadzonych na terenie Gminy Lututów przez inne niż Gmina Lututów osoby fizyczne i prawne począwszy od 1 stycznia 2016 roku:

1) przedszkoli;

2) innych form wychowania przedszkolnego;

3) szkół podstawowych i gimnazjów.

§ 2. 1. Przedszkola publiczne prowadzone przez inne niż Gmina Lututów osoby prawne i fizyczne otrzymują na każdego ucznia z budżetu Gminy Lututów dotację w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Lututów, pomniejszonym o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że dotacja na ucznia niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej przez Gminę Lututów.

2. Osoba prowadząca publiczne inne formy wychowania przedszkolnego otrzymuje na każdego ucznia objętego tą formą wychowania przedszkolnego dotację z budżetu Gminy Lututów w wysokości równej 50% wydatków bieżących przewidzianych na jednego ucznia w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę Lututów, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy z tym, że dotacja na ucznia niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej przez Gminę Lututów.

3. Szkoły publiczne prowadzone przez inne niż Gmina Lututów osoby prawne i fizyczne otrzymują na każdego ucznia dotacje z budżetu Gminy Lututów w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w szkołach tego samego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę Lututów pomniejszonym, o kwotę dotacji przewidzianej do wykorzystania, o której mowa w art. 22 ae ust. 3 ustawy o systemie oświaty, na ucznia nie niżej jednak niż kwota przewidziana na jednego ucznia szkoły publicznej danego typu i rodzaju w części oświatowej subwencji ogólnej dla Gminy Lututów.

4. Przedszkola niepubliczne, spełniające warunki określone w art. 90 ust. 1b, ust. 1d i 1e ustawy o systemie oświaty, otrzymują dotację z budżetu Gminy Lututów na każdego ucznia w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Lututów, pomniejszonym o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że dotacja na ucznia niepełnosprawnego jest równa kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Lututów.

5. Przedszkola niepubliczne, które nie spełniają warunków określonych w ust. 4 otrzymują dotację z budżetu Gminy Lututów na każdego ucznia w wysokości równej 75% ustalonych w budżecie Gminy Lututów wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach prowadzonych przez gminę w przeliczeniu na jednego ucznia, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że dotacja na ucznia niepełnosprawnego jest równa kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Lututów.

6. Niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego, spełniające warunki określone w art. 90 ust. 1c, ust. 1d i 1e ustawy o systemie oświaty, otrzymują dotację z budżetu Gminy Lututów na każdego ucznia objętego tą formą wychowania przedszkolnego w wysokości równej 50% wydatków bieżących ponoszonych na jednego ucznia w przedszkolach prowadzonych przez gminę, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że dotacja na ucznia niepełnosprawnego jest równa kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Lututów.

7. Osoba prowadząca niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego, niespełniające warunków określonych w ust. 6, otrzymuje na każdego ucznia objętego tą formą wychowania przedszkolnego dotacje z budżetu Gminy Lututów w wysokości równej 40% wydatków bieżących ponoszonych na jednego ucznia w przedszkolu publicznym prowadzonym przez gminę, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że dotacja na ucznia niepełnosprawnego jest równa kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Lututów.

8. Szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek szkolny lub obowiązek nauki otrzymują dotacje z budżetu Gminy Lututów na każdego ucznia w wysokości równej kwocie przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej, subwencji ogólnej otrzymywanej przez gminę.

9. Publiczne i niepubliczne przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego, szkoły podstawowe, które zgodnie z art. 71b ust. 2a ustawy o systemie oświaty, prowadzą wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, otrzymują dotację z budżetu Gminy Lututów w wysokości równej kwocie przewidzianej na jedno dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w części oświatowej subwencji ogólnej dla gminy.

§ 3. 1. W przypadku nieprowadzenia przez Gminę Lututów placówek, o których mowa w § 1 pkt 1 i 2, podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez najbliższą gminę na prowadzenie przedszkoli publicznych, pomniejszone o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy.

2. W przypadku nieprowadzenia przez Gminę Lututów szkoły, o której mowa w § 1 pkt 3 podstawą ustalenia wysokości dotacji jest kwota przewidziana na jednego ucznia szkoły publicznej danego typu i rodzaju w części oświatowej subwencji ogólnej dla Gminy Lututów.

§ 4. 1. Dotacji udziela się pod warunkiem złożenia w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji wniosku, zawierającego planowaną liczbę uczniów, złożonego przez osoby prowadzące publiczne lub niepubliczne przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego i szkoły, inne niż Gmina Lututów, o których mowa w § 1 niniejszej uchwały.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 składany jest do Wójta Gminy Lututów, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

3. Osoba, o której mowa w ust. 1 zgłasza wszelkie zmiany danych zawartych we wniosku, o którym mowa w ust. 1 w terminie 14 dni od dnia ich wystąpienia.

4. Wójt informuje pisemnie organ prowadzący o wysokości kwoty dotacji należnej na 1 ucznia w terminie do 31 grudnia roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż do 31 stycznia roku budżetowego.

§ 5. 1. Osoba prowadząca przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego i szkoły, o których mowa w § 1 składa w terminie do 5 dnia każdego miesiąca do organu dotującego informację o faktycznej liczbie uczniów przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego lub szkoły, według stanu na pierwszy dzień danego miesiąca za który przysługuje dotacja, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej uchwały. Informacja składana jest odrębnie dla każdej prowadzonej placówki oświatowej.

2. Osoba prowadząca przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego i szkoły, o których mowa w § 1 zobowiązana jest do złożenia korekty informacji, o której mowa w ust. 1, zwiększającej lub zmniejszającej liczbę uczniów niezwłocznie po stwierdzeniu faktu błędnego podania liczby uczniów będącej podstawą do naliczania dotacji.

3. Miesięczna kwota dotacji jest obliczana na podstawie informacji, o której mowa w ust. 1 i przekazywana na wskazany rachunek bankowy.

4. Dotacja przekazywana jest w 12 ratach, w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca na rachunek bankowy wskazany w załączniku Nr 1 do uchwały z zastrzeżeniem ust. 5.

5. Dotacja za miesiąc grudzień przekazywana jest w terminie do 15 grudnia.

§ 6. 1. Osoba prowadząca przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego i szkoły, o których mowa w § 1, jest obowiązana przekazać Wójtowi Gminy Lututów pisemne rozliczenie dotacji za rok, w którym udzielono dotacji, w terminie do 15 stycznia roku następnego, sporządzone odrębnie dla każdej prowadzonej placówki oświatowej.

2. Osoba prowadząca przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego i szkoły, o którym mowa w § 1, w przypadku zaprzestania działalności, jest obowiązana przekazać Wójtowi Gminy Lututów pisemne rozliczenie dotacji za okres do dnia zaprzestania działalności w terminie do 10 dnia po zaprzestaniu działalności.

3. Wzór rozliczenia dotacji stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały

4. Organ dotujący ma prawo do żądania wyjaśnień i dodatkowych informacji w zakresie złożonych rozliczeń oraz korekt tych rozliczeń.

§ 7. 1. Po zakończeniu roku budżetowego dokonywana jest weryfikacja kwoty dotacji należnej dla danej placówki oświatowej, a następnie przekazywana organowi prowadzącemu.

2. Ustalona kwota zobowiązania placówki oświatowej wobec organu dotującego z tytułu otrzymania wyższej niż przysługująca kwota dotacji, podlega zwrotowi w terminie 14 dni od dnia przekazania zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1.

3. Ustalona kwota zobowiązania gminy Lututów z tytułu wyrównania dotacji należnej placówce oświatowej za dany rok budżetowy przekazywana jest na rachunek bankowy placówki w terminie 14 dni od dnia przekazania zawiadomienia o którym mowa w ust. 1.

4. Dotacja w części niewykorzystanej do końca roku budżetowego, wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem oraz dotacja pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlega zwrotowi na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych.

§ 8. 1. Organowi dotującemu przysługuje prawo kontroli faktycznej liczby uczniów dotowanego podmiotu i prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji w zakresie pokrywania wydatków na kształcenie, wychowanie i opiekę w tym profilaktykę społeczną.

2. Kontrola obejmuje:

1) zgodność danych wykazanych we wniosku o udzielenie dotacji, miesięcznej informacji o liczbie uczniów i w rozliczeniach dotacji - na podstawie prowadzonej dokumentacji organizacyjnej, finansowej i dokumentacji przebiegu nauczania;

2) prawidłowości wykorzystania dotacji zgodnie z przeznaczeniem, o którym mowa w art. 80 ust. 3d i art. 90 ust. 3d ustawy o systemie oświaty - na podstawie dokumentacji finansowo-księgowej.

§ 9. 1. Kontrolę przeprowadzają osoby upoważnione przez Wójta Gminy Lututów na podstawie imiennego upoważnienia.

2. O zamiarze przeprowadzenia kontroli, kontrolujący zawiadamia kontrolowany podmiot za pomocą środków komunikacji elektronicznej bądź pisemnie - nie później niż na 7 dni przed terminem rozpoczęcia kontroli.

3. Czynności kontrolne przeprowadza się w siedzibie podmiotu kontrolowanego, w dniach i godzinach pracy obowiązujących w kontrolowanej jednostce.

4. Na czas trwania kontroli organ prowadzący dotowany podmiot zobowiązany jest do udostępnienia kontrolującym wszelkich dokumentów dotyczących przedmiotu kontroli w miejscu, o którym mowa w ust. 3.

5. Kontrolujący mają prawo wglądu do dokumentacji finansowo - księgowej, potwierdzającej zakup towarów i usług częściowo lub całkowicie sfinansowanych ze środków otrzymanych w ramach dotacji .

6. W razie potrzeby kontrolujący mogą występować do organu prowadzącego kontrolowany podmiot lub do jego dyrektora o udzielenie wyjaśnień.

§ 10. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół kontroli w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, który podpisują kontrolujący i przedstawiciele kontrolowanego podmiotu.

§ 11. 1. Jeżeli osoba reprezentująca kontrolowany podmiot odmawia podpisania protokołu - protokół podpisują jedynie osoby kontrolujące, czyniąc w nim adnotację o odmowie podpisania protokołu oraz dołączają pisemne wyjaśnienie przyczyn odmowy podpisu.

2. Jeden egzemplarz protokołu kontroli doręcza się kontrolowanemu.

3. Osoba reprezentująca kontrolowany podmiot może zgłosić w ciągu 7 dni od dnia podpisania protokołu kontroli, pisemne wyjaśnienie co do ustaleń zawartych w protokole.

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lututów.

§ 13. Traci moc uchwała Nr VI/44/2011 Rady Gminy w Lututowie z dnia 31 maja 2011r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji, ustalenia stawek dotacji oraz zakresu i trybu kontroli wykorzystania dotacji udzielonej dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego oraz szkół zakładanych i prowadzonych na terenie Gminy Lututów przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego.

§ 14. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Jan Wardęga


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XV/71/2015
Rady Gminy w Lututowie
z dnia 22 grudnia 2015 r.

Wniosek o udzielenie dotacji oświatowej na .... rok

Miejsce złożenia wniosku: Urząd Gminy w Lututowie

I. DANE O ORGANIE PROWADZĄCYM

1. Wnioskodawca : Osoba prawna?Osoba fizyczna?

infoRgrafika

2. Nazwa osoby prawnej/imię i nazwisko osoby fizycznej

3. Siedziba osoby prawnej/adres osoby fizycznej

Kod pocztowy

Miejscowość

Ulica

Nr domu/nr lokalu

4. Numer i data zaświadczenia o wpisie do ewidencji przedszkoli, szkół, placówek niepublicznych, numer i data decyzji o nadaniu uprawnień przedszkola /szkoły publicznej:

…………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………….

5. Rachunek bankowy właściwy do przekazania należnej dotacji

Nazwa i adres banku ……………………………………………………………………………………...

……………………………………………………………………………………………………………….

Numer rachunku bankowego ……………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………….

II. DANE O SZKOLE /PLACÓWCE OŚWIATOWEJ

1. Nazwa szkoły/placówki

………………………………………………………………………………………………………..

2. Adres szkoły/placówki

………………………………………………………………………………………………………..

REGON…………………………………… NIP……………………………………………………

Kontakt (tel. stacjonarny/tel. komórkowy/adres e-mail)……………...……………………..………

………………………………………………………………………………………………………..

3. Typ szkoły/placówki

………………………………………………………………………………………………………

III. DANE O PLANOWANEJ LICZBIE UCZNIÓW

1. Planowana liczba uczniów w …………………… roku w przedszkolu /innej formie wychowania*……………………………………………………………………………………………

w tym:

- planowana liczba uczniów niepełnosprawnych:……………………...…………………………………

- planowana liczba uczniów objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju:…………………….………..

2. Planowana liczba uczniów w …………………… roku w szkole ..........................………………………………………………………………………………………………

w tym:

- planowana liczba uczniów niepełnosprawnych:……………………...…………………………………

- planowana liczba uczniów objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju:…………………….……….

IV. OŚWIADCZENIE

Osoba prowadząca zobowiązuje się do składania comiesięcznych informacji o aktualnej liczbie uczniów.

Oświadczam, iż wszystkie dane zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym.

Miejscowość, data ……………………… ……………………………………………

(czytelny podpis i pieczątka wnioskodawcy)

Pouczenie:

1) Wniosek powinien być wypełniony czytelnie i zawierać zgodne z wpisem do ewidencji dane.

2) W przypadku zmian danych zawartych we wniosku należy niezwłocznie poinformować o zaistniałych zmianach organ dotujący.

* niepotrzebne skreślić


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XV/71/2015
Rady Gminy w Lututowie
z dnia 22 grudnia 2015 r.

INFORMACJA MIESIĘCZNA O FAKTYCZNEJ LICZBIE UCZNIÓW

DANE WEDŁUG STANU NA PIERWSZY DZIEŃ MIESIĄCA ..........................20.......r.

1. Dane o organie prowadzącym

Nazwa ……………………………………………………………………………………………….

Adres…………………………………………………………………………………………………

2. Dane o szkole/placówce

Nazwa ……………………………………………………………………………………………….

Adres…………………………………………………………………………………………………

Typ szkoły/placówki:………………………………………………………………………………...

3. Dane o faktycznej liczbie uczniów/wychowanków.

Liczba uczniów ogółem

W tym niepełnosprawnych (na podstawie orzeczenia Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego)

Należy wskazać niepełnosprawność

Liczba uczniów objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju

A. w szkole

B. w przedszkolu /innej formie wychowania przedszkolnego

4. Dane o uczniach uczęszczających do przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego zamieszkujących na terenie innych gmin:

Liczba uczniów:………………………….

Lp.

Imię i nazwisko

Adres zamieszkania

Rok urodzenia

Gmina

…………………….., dnia………………………………………………………………...

Miejscowość(pieczątka imienna i podpis osoby upoważnionej)

* niepotrzebne skreślić


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XV/71/2015
Rady Gminy w Lututowie
z dnia 22 grudnia 2015 r.

ROZLICZENIE WYKORZYSTANIA DOTACJI OTRZYMANEJ Z BUDŻETU GMINY LUTUTÓW

1. Nazwa i adres dotowanego przedszkola /innej formy wychowania przedszkolnego/szkoły*

………………………………………………………………………………………………………..

2. Rozliczenie składane za okres :

a) za ………………. Rok *,

b) od 1 stycznia ……………………… roku do dnia zaprzestania działalności*.

3. Kwota dotacji

Otrzymana:…………………………..…………………zł

Wykorzystana:………………………………………….zł.

4. Faktyczna liczba wychowanków dotowanego przedszkola /innej formy wychowania przedszkolnego/szkoły* w okresie od początku roku do końca roku/od początku roku do dnia zaprzestania działalności* (należy podać za każdy miesiąc osobno):

Miesiąc

Liczba ogółem

W tym:

Liczba uczniów

Niepełnosprawnych

Liczba uczniów objętych wczesnym wspomaganiem

Styczeń

Luty

Marzec

Kwiecień

Maj

Czerwiec

Lipiec

Sierpień

Wrzesień

październik

Listopad

Grudzień

5. Faktyczna liczna uczniów przedszkola/innej formy wychowania przedszkolnego/szkoły* spoza terenu Gminy Lututów

Miesiąc

Liczba ogółem

W tym liczba i nazwa gminy z terenu której pochodzą uczniowie

Styczeń

Luty

Marzec

Kwiecień

Maj

Czerwiec

Lipiec

Sierpień

Wrzesień

Październik

Listopad

Grudzień

6. Zestawienie wydatków finansowanych z otrzymanej dotacji:

Lp.

Rodzaje wydatków finansowanych z otrzymanej dotacji, o których mowa w art. 80 ust. 3d i art. 90 ust. 3d ustawy o systemie oświaty

Kwota

Uwagi

Razem

…………………….., dnia………………………………………………………………...

Miejscowość(pieczątka imienna i podpis osoby upoważnionej)

W przypadku prowadzenia kilku typów szkół/placówek rozliczenie należy wypełnić dla każdej jednostki osobno.

* niepotrzebne skreślić

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00