Akt prawny
Alerty
Porozumienie nr 6/2014 Prezydenta Miasta Bełchatowa; Zarządu Powiatu w Bełchatowie
z dnia 14 listopada 2014r.
§ 1. 1. Na mocy niniejszego porozumienia, na warunkach poniżej określonych, Powiat powierza Miastu prowadzenie zadania z zakresu zarządzania drogami powiatowymi na obszarze Miasta Bełchatowa pn.: "Przebudowa ulicy Piotrkowskiej w Bełchatowie".
2. Powiat zobowiązuje się do przekazania na realizację zadania, o którym mowa w § 1 ust. 1 w latach 2014 - 2015 dotacji z budżetu Powiatu.
§ 2. 1. Koszt przebudowy drogi powiatowej - ul. Piotrkowskiej wynosi: 1.118.035,89 zł. brutto.
2. Zadanie zostanie sfinansowane w następujący sposób:
1)w 2014 r. dotacją z budżetu Powiatu na rok 2014 do kwoty 300.000,00 zł., zgodnie z Uchwałą Nr XXXVIII/287/2013 Rady Powiatu w Bełchatowie z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie uchwalenia budżetu na 2014 rok oraz Uchwały XLVI/342/2014 Rady Powiatu w Bełchatowie z dnia 5 listopada 2014 r. w sprawie zmiany budżetu Powiatu na 2014 rok. Kwota dotacji zostanie przekazana w ciągu 7 dni po przedstawieniu Powiatowi kopii faktury wystawionej przez Wykonawcę,
2)w 2015 r.:
a) dotacją z budżetu Powiatu na rok 2015 do kwoty 190.000,00 zł., zgodnie z Uchwałą XLVI/341/2014 Rady Powiatu w Bełchatowie z dnia 5 listopada 2014 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Bełchatowskiego. Kwota dotacji zostanie przekazana w ciągu 7 dni po przedstawieniu Powiatowi kopii faktury wystawionej przez Wykonawcę,
b) środkami własnymi budżetu Miasta Bełchatowa do kwoty 628.035,89 zł. poniesionymi jako udział własny, zgodnie z Uchwałą Nr XLVIII/435/14 Rady Miejskiej w Bełchatowie z dnia 26 czerwca 2014 r. w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Bełchatowa na lata 2014 - 2021.
§ 3. Miasto zobowiązuje się do:
1. Wykonania przebudowy drogi powiatowej - ul. Piotrkowskiej w Bełchatowie.
2. Wykonania zadania przy udziale wykonawców wyłonionych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
3. Zapewnienia Powiatowi pełnej informacji na temat realizacji procesu inwestycyjnego.
4. Zapewnienia prowadzenia przedmiotowej inwestycji zgodnie z obowiązującym prawem oraz pełnienie nadzoru inwestorskiego.
5. Zapewnienia udziału w odbiorze końcowym zadania przedstawiciela Powiatu.
§ 4. 1. Termin rzeczowego zakończenia realizacji zadania ustala się do dnia 31.12.2015 r.
2. Termin wykorzystania dotacji o której mowa w § 2 ust. 2 pkt 1 lit. a ustala się do dnia 31.12.2014 r.
3. Termin wykorzystania dotacji o której mowa w § 2 ust. 2 pkt 2 lit. a ustala się do dnia 31.12.2015 r.
4. Termin rozliczenia dotacji, o której mowa w § 2 ust. 2 pkt 1 lit. a ustala się do dnia 15.01.2015 r.
5. Termin rozliczenia dotacji, o której w § 2 ust. 2 pkt 2 lit. a ustala się do dnia 15.01.2016 r.
6. Rozliczenie dotacji, o której mowa w § 2 ust. 2 pkt 1 lit. a nastąpi przez przedłożenie sprawozdania rzeczowo - finansowego z wykorzystania środków do wysokości 300.000,00 zł. Do sprawozdania należy załączyć potwierdzone za zgodność z oryginałem faktury dotyczące wykonawstwa robót wraz z protokołem ich odbioru, jak i potwierdzenia zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy robót.
7. Rozliczenie dotacji, o której mowa w § 2 ust. 2 pkt 2 lit. a nastąpi przez przedłożenie sprawozdania rzeczowo - finansowego z wykorzystania środków do wysokości 190.000,00 zł. Do sprawozdania należy załączyć potwierdzone za zgodność z oryginałem faktury dotyczące wykonawstwa robót wraz z protokołem ich odbioru, jak i potwierdzenia zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy robót.
8. W przypadku stwierdzenia na podstawie rozliczeń o których mowa w ust. 6 i ust. 7, że dotacja Powiatu została w części lub całości wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem albo pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości, podlega ona zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, zgodnie z art. 252 ustawy o finansach publicznych.
9. W przypadku niewykorzystania części dotacji Powiatu, o której mowa § 2 ust. 2 pkt 1 lit. a dotacja podlega zwrotowi do budżetu Powiatu w terminie do dnia 31.01.2015 r. na rachunek 91 8965 0008 2001 0005 5273 0002.
10. W przypadku niewykorzystania części dotacji Powiatu, o której mowa § 2 ust. 2 pkt 1 lit. b dotacja podlega zwrotowi do budżetu Powiatu w terminie do dnia 31.01.2016 r. na rachunek 91 8965 0008 2001 0005 5273 0002.
§ 5. 1. Strony porozumienia ustalają, że wszystkie skutki prawne i finansowe zawarcia umowy z Wykonawcą ponosi Miasto.
2. Wytworzone w wyniku realizacji zadania przez Miasto Bełchatów środki trwałe, w zakresie drogi staną się własnością Powiatu Bełchatowskiego.
3. Na okoliczność przekazania środków trwałych zostanie sporządzony protokół zdawczo odbiorczy środka trwałego PT, w terminie 30 dni od terminu rzeczowego zakończenia zadania, o którym mowa w § 4 ust. 1.
§ 6. Wszelkie zmiany porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.W sprawach nie uregulowanych niniejszym porozumieniem stosuje się przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.) oraz inne przepisy dotyczące spraw objętych porozumieniem.
§ 7. Porozumienie podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
§ 8. Porozumienie zostało spisane w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po dwa egzemplarze dla każdej ze stron.
Starosta
| Prezydent Miasta |
|
|