Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2013 poz. 5680

Uchwała nr XXXII/309/2013 Rady Miejskiej w Sulejowie

z dnia 31 października 2013r.

w sprawie określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu przez gminę Sulejów

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz.594, poz. 645) oraz art. 27 ust. 2 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857, Nr 151, poz. 1014; z 2011 r. Nr 171, poz. 1016, Nr 185, poz. 1092, Nr 208, poz. 1240, oraz poz. 1241; z 2012 r. poz. 490; z 2013 r. poz. 829) Rada Miejska w Sulejowie uchwala co następuje:

§ 1. Uchwala się warunki i tryb finansowania rozwoju sportu przez Gminę Sulejów, w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sulejowa.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2014 r.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Sulejowie


Przemysław Majchrowski


Załącznik do Uchwały Nr XXXII/309/2013
Rady Miejskiej w Sulejowie
z dnia 31 października 2013 r.

Warunki i tryb finansowania rozwoju sportu przez gminę Sulejów

§ 1. 1. Gmina Sulejów wspiera sport tworząc warunki, w tym organizacyjne, sprzyjające rozwojowi sportu.

2. Przez cel publiczny z zakresu sportu rozumie się:

1) poprawę warunków uprawiania sportu przez zawodników klubów sportowych,

2) osiągnięcie wysokich wyników sportowych przez zawodników klubów sportowych,

3) poprawę kondycji fizycznej i zdrowia psychicznego mieszkańców poprzez uczestnictwo w aktywnym stylu życia,

4) promocję sportu i aktywnego stylu życia,

5) umożliwienie dostępu do różnorodnych form aktywności sportowej jak największej liczbie mieszkańców gminy Sulejów.

§ 2. 1. Wsparcie, o którym mowa w § 1 ust. 1, udzielane będzie w formie:

1) dotacji celowych na prowadzenie statutowej działalności sportowej,

2) stypendiów sportowych oraz nagród za osiągnięte wyniki sportowe na zasadach określonych w odrębnej uchwale Rady Miejskiej w Sulejowie.

2. Środki finansowe na wspieranie rozwoju sportu zabezpiecza się corocznie w uchwale budżetowej gminy Sulejów.

§ 3. 1. Dotacje celowe mogą uzyskać kluby sportowe działające na terenie gminy Sulejów niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, realizujące cel publiczny z zakresu sportu o którym mowa w § 1 ust. 2 tej uchwały.

2. Z dotacji celowej mogą być dofinansowane wydatki w szczególności na:

1) realizację programów szkolenia sportowego,

2) zakup sprzętu sportowego,

3) pokrycie kosztów organizowania zawodów sportowych lub uczestnictwa w tych zawodach,

4) pokrycie kosztów korzystania z obiektów sportowych dla celów szkolenia sportowego,

5) sfinansowanie stypendiów sportowych klubów i wynagrodzenia kadry szkoleniowej,

6) koszty administracyjne związane z realizacją zadania.

3. Dotację celową na prowadzenie statutowej działalności sportowej może otrzymać klub, jeżeli:

1) realizuje cel publiczny wskazany w § 1 ust. 2 niniejszej uchwały,

2) angażuje się we współpracę z gminnymi jednostkami organizacyjnymi oraz z Urzędem Miejskim w Sulejowie przy realizacji zadań publicznych z zakresu sportu na rzecz mieszkańców gminy Sulejów,

3) promuje wizerunek gminy Sulejów, jako gminy stwarzającej warunki dla rozwoju sportu,

4) zapewni udział środków własnych na realizację zadania.

4. Kwota dofinansowania ze strony gminy Sulejów nie może przekroczyć 95% całkowitych kosztów poniesionych przy realizacji danego zadania.

5. Dotacje udzielane są po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert, ogłaszanego w trybie niniejszej uchwały oraz indywidualnych rozstrzygnięć, od których nie przysługuje odwołanie.

§ 4. 1. Burmistrz Sulejowa ogłasza otwarty konkurs ofert wskazując:

1) rodzaj zadania oraz wysokość środków finansowych przeznaczonych na wsparcie zadania,

2) termin i warunki realizacji zadania,

3) termin i miejsce składania ofert,

4) termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonaniu wyboru oferty.

2. Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 1, umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Sulejowie.

3. Oferty wraz z wnioskiem o przyznanie dotacji ze środków gminy Sulejów składa się w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Sulejowie.

4. W postępowaniu konkursowym mają odpowiednie zastosowanie wzory dokumentów, tj.: oferty realizacji zadania, umowy, sprawozdania określone w przepisach wykonawczych do ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z póź. zm.) z modyfikacjami wynikającymi z zapisów niniejszej uchwały.

§ 5. Złożone oferty rozpatruje komisja konkursowa powołana Zarządzeniem przez Burmistrza Sulejowa w składzie co najmniej 3 osobowym.

§ 6. Przy rozpatrywaniu ofert o przyznanie dotacji na realizację zadania, komisja konkursowa uwzględnia w szczególności:

1) znaczenie zadania dla Gminy Sulejów,

2) zgodność oferty z celem publicznym, określonym w § 1 ust. 2 niniejszej uchwały,

3) wysokość środków budżetowych przeznaczonych na realizację danego zadania,

4) wysokość środków pozabudżetowych pozyskanych na realizację danego zadania,

5) ocenę przedstawionej w ofercie kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,

6) ocenę możliwości realizacji zadania przez oferenta,

7) analizę wykonania zadań zleconych podmiotowi dotowanemu w okresie poprzednim z uwzględnieniem w szczególności jakości i terminowości rozliczania dotacji.

§ 7. 1. Komisja konkursowa przekazuje Burmistrzowi Sulejowa swoją propozycję rozstrzygnięcia konkursu.

2. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszej oferty dokonuje Burmistrz Sulejowa.

§ 8. Oferta winna być rozpatrzona w terminie nieprzekraczającym 30 dni od daty jej złożenia.

§ 9. Wyniki konkursu zamieszczane są w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Sulejowie.

§ 10. Oferenci przyjmując dotacje zobowiązują się do wykonania zadania w zakresie i na zasadach określonych w umowie zawartej zgodnie z dyspozycją art. 221 ust. 3 ustawy o finansach publicznych.

§ 11. 1. Umowę sporządza się w formie pisemnej, na czas realizacji zadania lub na czas określony, nie dłuższy niż jeden rok.

2. Umowa, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać w szczególności:

1) oznaczenie stron umowy,

2) szczegółowy zakres realizowanego zadania (cel udzielenia dotacji),

3) wysokość dotacji,

4) termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji zadania,

5) sposób kontroli realizacji zadania i wydatkowania dotacji,

6) sposób i termin rozliczenia udzielonej dotacji,

7) postanowienia dotyczące okoliczności uzasadniających rozwiązanie umowy,

8) zobowiązanie podmiotu do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania, a także wszelkiej innej dokumentacji umożliwiającej ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym,

9) termin i zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji lub niewłaściwie wykorzystanej dotacji.

§ 12. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się, za zgodą stron, możliwość zmiany w ciągu roku zakresu rzeczowego oraz warunków realizacji zadania w formie aneksu do umowy.

§ 13. Dotację na realizację zadania przekazuje się na rachunek bankowy klubu, na warunkach określonych w umowie.

§ 14. 1. Podmiot, który otrzymał dotację jest zobowiązany do sporządzenia sprawozdania z wykonania zadania określonego w umowie, w terminie 30 dni po upływie terminu, na który umowa została zawarta.

2. Sprawozdanie powinno zawierać w szczególności:

a) informację o przebiegu realizacji zadania,

b) szczegółowe rozliczenie finansowe dokonane w oparciu o kosztorys załączony do oferty,

c) inne istotne informacje dotyczące realizacji zadania,

d) zestawienie kserokopii dokumentów, faktur (rachunków) potwierdzających wydatkowanie środków.

§ 15. W przypadku wykorzystania na realizację zadania tylko części przekazanej dotacji, niewykorzystane środki finansowe należy zwrócić wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych liczonych zgodnie z art. 251 i 252 ustawy o finansach publicznych.

§ 16. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w sposobie wykorzystania dotacji wstrzymuje się przekazywanie kolejnych transz dotacji, a dotychczas przekazana kwota podlega zwrotowi na zasadach określonych w art. 251 i 252 ustawy o finansach publicznych.

§ 17. Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nieterminowego lub nienależytego jej wykonania. Podstawę do rozwiązania umowy stanowią wyniki kontroli wykonania umowy oraz odpowiedź organizacji, klubu na doręczone wystąpienie pokontrolne, złożona w ciągu 14 dni od dnia jego doręczenia - za potwierdzeniem odbioru.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00