Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2013 poz. 5567

Uchwała nr XXX/230/2013 Rady Gminy Buczek

z dnia 12 listopada 2013r.

w sprawie określenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Buczek dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, niepublicznych przedszkoli oraz kontroli jej wykorzystania

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 594 zm. poz. 645) oraz art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 zm. Nr 273, poz. 2703, Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400, Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532, Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791, Nr 120, poz. 818, Nr 180, poz. 1280, Nr 181, poz. 1292, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 145 poz.917, Nr 216, poz. 1370, Nr 145, poz. 917, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 31, poz. 206, Nr 56, poz. 458, Nr 145, poz. 917, Nr 219, poz. 1705, z 2010r. Nr 44, poz. 250, Nr 54, poz. 320, Nr 127, 857, Nr 148, poz. 991, z 2011 r. Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 205, poz. 1206, z 2012 r. poz. 941, poz. 979,2013 r. poz. 827) w zwiazku z art.6 i art. 14 ustawy z dnia 13 czerwca 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.z 2013r. poz.827) uchwala się, co następuje:

§ 1. Niepubliczne szkoły o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek szkolny lub obowiązek nauki otrzymują dotacje z budżetu gminy Buczek na każdego ucznia w wysokości 135% przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Buczek pod warunkiem, że podmiot prowadzący niepubliczną szkołę poda organowi właściwemu do udzielenia dotacji planowaną liczbę uczniów nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

§ 2. 1 Do dnia 31 sierpnia 2015r. niepubliczne przedszkola otrzymują dotacje z budżetu gminy Buczek na każdego ucznia w wysokosci 135% ustalonych w budżecie gminy Buczek wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy z tym, że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Buczek - pod warunkiem, że osoba prowadząca niepubliczne przedszkole poda organowi właściwemu do udzielania dotacji planowaną liczbę uczniów nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzajacego rok udzielania dotacji.

2. Przepisy ust.1 stosuje się odpowiednio do oddziału przedszkolnego w niepublicznej szkole.

§ 3. Dotacji, o której mowa w § 1 i 2 udziela się na okres jednego roku kalendarzowego i przekazuje się na rachunek bankowy organu prowadzącego szkołę, przedszkole w 12 częściach w terminie do 20 każdego miesiąca na podstawie faktycznej liczby uczniów uczęszczających do placówki.

§ 4. 1. Dotacji udziela się na wniosek organu prowadzącego szkołę, przedszkole składany corocznie do organu właściwego do udzielenia dotacji, nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok uzyskania dotacji.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 winien zawierać:

1) nazwę i adres placówki;

2) nazwę i adres organu prowadzącego;

3) numer i datę wydania zaświadczenia o wpisie placówki do ewidencji szkół i placówek niepublicznych;

4) numer i datę wydania decyzji o nadaniu uprawnień szkoły publicznej;

5) informację o planowanej liczbie uczniów w roku, którego dotyczy wniosek o dotację, z uwzględnieniem planowanej liczby uczniów w okresie styczeń - sierpień oraz w okresie wrzesień - grudzień;

6) informację o planowanej liczbie uczniów niepełnosprawnych w placówce z uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności stwierdzonej orzeczeniem Poradni Psychologiczno Pedagogicznej;

7) nazwę banku i numer rachunku bankowego organu prowadzącego, na który ma być przekazywana dotacja;

8) wykaz imienny uczniów wraz z datą urodzenia i adresem zamieszkania wg stanu na dzień 10 września.

3. Wzór wniosku o udzielenie dotacji, o którym mowa w ust. 2, stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

4. Organ prowadzący placówkę przekazuje do organu właściwego do udzielenia dotacji w terminie do dnia 10 każdego miesiąca informację o aktualnej liczbie uczniów.

§ 5. 1. Organ prowadzący placówkę sporządza i przekazuje organowi właściwemu do udzielenia dotacji roczne rozliczenie otrzymanych dotacji, z uwzględnieniem faktycznej liczby uczniów w poszczególnych miesiącach otrzymania dotacji, w terminie do dnia 31 grudnia za okres całego roku kalendarzowego.

2. Rozliczenie dotacji, o którym mowa w ust. 1, następuje według wzoru sprawozdania z rozliczenia dotacji, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 6. 1. Organ właściwy do udzielenia dotacji ma prawo kontroli wykorzystania udzielonej dotacji w zakresie określonym w ustawie o systemie oświaty.

2. Kontrolę przeprowadzają osoby upoważnione przez Wójta Gminy Buczek.

3. Organ dotujący informuje dotowanego o planowanej kontroli na 7 dni przed jej rozpoczęciem.

4. Z przeprowadzonych czynności kontrolnych, sporządza się protokół w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

5. Organowi prowadzącemu placówkę przysługuje prawo wniesienia uwag i wyjaśnień do protokołu, w terminie 7 dni od daty podpisania protokołu.

6. Wyjaśnienia i uwagi należy kierować do Wójta Gminy Buczek w formie pisemnej.

7. W przypadku ujawnienia w czasie kontroli nieprawidłowości, kontrolujący przygotowuje wystąpienie pokontrolne, w którym informuje organ prowadzący placówkę o stwierdzonych nieprawidłowościach.

8. Wystąpienie pokontrolne podpisuje Wójt Gminy Buczek.

§ 7. Traci moc uchwała Nr XXII/87/2011 Rady Gminy Buczek z dnia 4 listopada 2011 r. w sprawie określenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Buczek dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz kontroli jej wykorzystania.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Buczek.

§ 9. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Przewodniczący Rady


Andrzej Zieliński


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXX/230/2013
Rady Gminy Buczek
z dnia 12 listopada 2013 r.

Wniosek o udzielenia dotacji

………………………………….. ………………….dnia,………….

(pieczęć placówki)

Wnoszę o udzielenie dotacji na rok ……………….

dla ………………………………………………………………………………………………

(nazwa, adres placówki)

Typ i rodzaj placówki

………………………………………………………………………………………………….

Numer i data wydania decyzji o uprawnieniach szkoły publicznej …………………………...

Prowadzonej przez……………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………...

Wpisanej do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Gminę Buczek,

zaświadczenie nr: ………………………………………., z dnia………………………………

Planowana liczba uczniów:

w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 sierpnia ......... roku wynosi ................. uczniów,

w tym uczniów niepełnosprawnych .................;

w okresie od dnia 1 września do dnia 31 grudnia .......... roku wynosi ................ uczniów,

w tym uczniów niepełnosprawnych .............. .

Nazwa banku i numer konta, na które ma być przekazana dotacja.

……………………………………………………….........................................

…………………………………

(pieczątka i podpis dyrektora )


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXX/230/2013
Rady Gminy Buczek
z dnia 12 listopada 2013 r.

Sprawozdanie
z rozliczenia dotacji z budżetu Gminy Buczek
za rok ………..

………………………………. ……………………, dnia…………..

(pieczęć placówki)

Przedkładam sprawozdanie z otrzymanej dotacji na ………..rok

dla ………………………………………………………………………………………………

prowadzonej przez ……………………………………………………………………………..

wpisanej do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Gminę Buczek, zaświadczenie nr

………………………. z dnia …………………………………

Liczba uczniów podana we wniosku o udzielenie dotacji:…………………..

Lp

Miesiąc

Liczba uczniów zgłoszonych

Kwota otrzymanej dotacji

Faktyczna liczba uczniów

Kwota należnej dotacji

Różnica
(5-8)

ogółem

w tym niepełnosp.

ogółem

w tym niepełnosp

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1

Styczeń

2

Luty

3

Marzec

4

Kwiecień

5

Maj

6

Czerwiec

7

Lipiec

8

Sierpień

9

Wrzesień

10

Październik

11

Listopad

12

Grudzień

Uwagi:

…………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………...

............................……………………………………………………………………………………………

*) Nadpłatę otrzymanej dotacji w wysokości ……………. ……….zł

(słownie złotych: …………………………………………………………………………………………….)

zobowiązuję się zwrócić w terminie do dnia 31 grudnia br. na rachunek bankowy Gminy Buczek.

**) Proszę o wyrównanie należnej dotacji w wysokości………………………… zł

(słownie złotych: ……………………………………………………………………………………….)

w terminie do dnia 31 grudnia br. na rachunek bankowy szkoły/placówki

…………………………………………………………………………………

………………………….

(podpis i pieczęć dyrektora)

Uwaga:

*) Wypełnić, gdy wysokość dotacji otrzymanej jest większa od należnej

**) Wypełnić, gdy wysokość dotacji otrzymanej jest mniejsza od należnej

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00