Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2013 poz. 5566

Uchwała nr XXXVI/214/2013 Rady Gminy Brzeźnio

z dnia 26 listopada 2013r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji na zadania z zakresu Prawa wodnego i sposobu jej rozliczania

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2013 roku: Dz. U. poz. 594; zmiany: poz. 645) w związku z art. 221 ust 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t.j. z 2013 roku: Dz.U. poz. 885; zmiany: poz. 938) i art. 164 ust. 5c ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (t.j. z 2012 roku poz. 145, zmiany: z 2010 r. Nr 44, poz. 253, z 2012 r. poz. 951, 1513 oraz z 2013r. poz. 21 i 165) Rada Gminy Brzeźnio uchwala, co następuje:

§ 1. Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1) gminie - należy przez to rozumieć Gminę Brzeźnio;

2) radzie - należy przez to rozumieć Radę Gminy Brzeźnio;

3) wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Brzeźnio;

4) podmiot uprawniony - należy przez to rozumieć podmiot niezaliczany do sektora finansów publicznych, niedziałający w celu osiągnięcia zysku i mający wśród swoich zadań statutowych realizację zadań z zakresu gospodarki wodnej.

§ 2. Podmiot uprawniony działający na terenie Gminy może otrzymać pomoc finansową z budżetu Gminy w postaci dotacji z przeznaczeniem na bieżące utrzymanie wód i urządzeń wodnych oraz na finansowanie lub dofinansowanie inwestycji.

§ 3. 1. Wójt podaje do publicznej wiadomości informację o możliwości uzyskania dotacji celowej z budżetu gminy na realizację zadań, o których mowa w § 2 oraz o wysokości środków finansowych zabezpieczonych na ich realizację poprzez umieszczenie jej na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Brzeźnio.

2. Dotacje na realizację zadań określonych w § 2 przyznawane są na podstawie pisemnego wniosku (wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej Uchwały), złożonego przez podmiot uprawniony.

3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2 należy składać w Urzędzie Gminy w Brzeźniu w ciągu roku budżetowego w terminie do 30 września. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się złożenie wniosku w innym terminie jednak nie później niż w terminie umożliwiającym wykorzystanie dotacji do końca roku budżetowego.

4. Wniosek, o którym mowa w ust.2, powinien zawierać w szczególności:

1) dane dotyczące wnioskodawcy ubiegającego się o pomoc finansową w tym:

a) pełną nazwę,

b) adres siedziby,

c) numer rachunku bankowego,

d) dane osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu uprawnionego,

e) zakres działania wynikający ze statutu;

2) szczegółowy opis i cel planowanego do realizacji zadania, na jaki dotacja ma zostać przyznana;

3) termin i miejsce wykonania planowanego zadania;

4) przewidywany koszt realizacji zadania, w tym;

a) wysokość udziału własnego,

b) wysokość wnioskowanej dotacji z budżetu Gminy.

5. Do wniosku należy dołączyć:

1) aktualny dokument rejestrowy wnioskodawcy oraz aktualny statut;

2) upoważnienie do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu uprawnionego;

3) oświadczenie, że wnioskodawca nie działa w celu osiągnięcia zysku;

4) zestawienie rzeczowo-finansowe planowanych do realizacji robót;

6. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych, Wójt wyznacza termin i wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia, bądź uzupełnienia wniosku. Wniosek, który nie został uzupełniony w terminie nie jest rozpatrzony.

§ 4. 1. Decyzję w sprawie przyznania pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla podmiotu uprawnionego w ramach środków finansowych określonych w uchwale budżetowej podejmuje Wójt, kierując się przy rozpatrywaniu wniosków w szczególności:

1) oceną możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę;

2) wysokością udziału własnego wnioskodawcy w kosztach realizacji zadania.

2. Udzielenie podmiotowi uprawnionemu dotacji celowej przez Gminę na realizację zadań określonych w § 2 następuje na podstawie umowy.

3. Umowę, o której mowa w ust.2 zawiera się na czas określony, nie dłużej niż do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego.

§ 5. Po podpisaniu umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 Wójt podaje do publicznej wiadomości informację o udzielonych dotacjach celowych na realizację zadań określonych w § 2 (dane podmiotu uprawnionego oraz wysokość udzielonej dotacji) w Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 6. 1. Udzielona dotacja podlega rozliczeniu finansowemu i rzeczowemu na podstawie:

1) protokołu odbioru robót;

2) sprawozdania sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do uchwały;

3) faktur za wykonane prace.

2. Wójt może żądać od podmiotu uprawnionego dodatkowych dokumentów niezbędnych do udokumentowania wykonanych prac, które określi w umowie dotacji.

3. Podmiot uprawniony otrzymujący dotację zobowiązany jest do przedłożenia rozliczenia zadania zgodnie z ust. 1 w terminie do 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania.

§ 7. 1. Postępowanie o udzielenie dotacji jest jawne.

2. Rozliczenie wykonania dotacji określonych w §2 niniejszej uchwały Wójt przedstawia Radzie w informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze oraz w rocznym sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy.

3. Rozliczenie z wykorzystania udzielonych dotacji Wójt podaje do publicznej wiadomości wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za dany rok budżetowy.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Brzeźnio.

§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

Przewodniczacy Rady Gminy


mgr inż. Andrzej Czyżak


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXVI/214/2013
Rady Gminy Brzeźnio
z dnia 26 listopada 2013 r.

……………………………………

Nazwa jednostki składającej wniosek

WNIOSEK

o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji

…………………………………………………..

I. Dane dotyczące wnioskodawcy

1. Nazwa wnioskodawcy……………………………………………………………………...

2. Siedziba wnioskodawcy…………………………………………………………………….

3. Nr decyzji o zatwierdzeniu statutu………………………………………………………….

wydanej…………………………………….przez………………………………………….

data jej uprawomocnienia się……………………………………………………………….

4. Data i numer wpisu do katastru wodnego…………………………………………………..

5. Numer rachunku bankowego……………………………………………………………….

6. Osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy

(nazwiska, imiona, miejsce zamieszkania, nr dowodu osobistego)

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

Zakres i teren działania wnioskodawcy wynikający ze statutu oraz katastru wodnego

………………………………………………………………………………………………....

II. Cel zadania……………………………………………………………………………….............

III. Czas realizacji zadania…………………………………………………………………..............

………………………………………………………………………………………………

IV. Miejsce realizacji zadania oraz szczegółowy opis

………………………………………………………………………………………….........

……………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………….

V. Przewidywalny koszt realizacji zadania oraz źródła finansowania zadania:

1. Przewidywalny koszt realizacji zadania zgodnie z kosztorysem

……………………………………………………………………………………………….......

2. Źródła finansowania zadania:

1) wkład własny wnioskodawcy……………………………………………………………...............

2) dotacja z budżetu Gminy Brzeźnio (w zł)………………………………………………...............

……………………………………………………………………………………………….

3) inne źródła (wymienić jakie)……………………………………………………………................

RAZEM………………………………………………………………………………………

Załączniki:

1. Potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia statutu i decyzji o zatwierdzeniu statutu

wraz ze zmianami oraz dokument potwierdzający wpis do katastru wodnego.

2. Dokument wskazujący osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu

wnioskodawcy (podać nazwę dokumentu)………………………………………….

3. Oświadczenie, że wnioskodawca nie działa w celu osiągnięcia zysku.

4. Kosztorys określający szczegółowy zakres rzeczowy i finansowy robót.


Brzeźnio, dnia……………… ………………………..................

Podpis i pieczęć wnioskodawcy



Ocena wniosku i decyzja w sprawie przyznania dotacji

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

(Wypełnia organ przyznający dotację)


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXVI/214/2013
Rady Gminy Brzeźnio
z dnia 26 listopada 2013 r.

………………………………………

Nazwa jednostki składającej wniosek

SPRAWOZDANIE
za okres…………………………………………….z wykorzystania pomocy finansowej
w formie dotacji udzielonej

……………………………………………………………………………………………………….........

..................................................................................................................................................................................
(nazwa podmiotu, adres siedziby)

przez Gminę Brzeźnio na podstawie umowy Nr………………….z dnia………………...

1. Nazwa jednostki realizującej zadanie oraz opis zadania…………………………………..

……………………………………………………………………………………………..

2. Data rozpoczęcia robót………………………………………………………………….....

3. Data zakończenia i odbioru robót zgodnie z protokołem odbioru…………………………

4. Uzyskany efekt…………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………..

5. Nazwa wykonawcy robót………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………..

6. Wartość całkowita zadania………………………………………………………………...

7. Kwota przyznanej przez Gminę Brzeźnio pomocy finansowej w formie dotacji zgodnie

z umową dotacji……………………………………………………………………………

8. Kwota otrzymanej dotacji………………………………………………………………….

9. Kwota wykorzystanej dotacji na realizację zadania ………………………………………

10. Kwota nie wykorzystanej dotacji…………………………………………………………

11. Data zwrotu nie wykorzystanej dotacji na rachunek Urzędu Gminy w Brzeźniu

…………………………………………………………………………………………….

12. Kwota wkładu finansowego składającego sprawozdanie

……………………………………………………………………………………………

13. Inne źródła finansowania (wymienić źródła oraz kwoty)

……………………………………………………………………………………………

14. Data przekazania należności wykonawcy robót oraz kwota należności

……………………………………………………………………………………………

15. Rozliczenia rzeczowego zadania dokonano zgodnie z kosztorysem złożonym do wniosku

o przekazanie dotacji.

16. Dokumenty uzupełniające do rozliczenia

a) kserokopia polecenia przelewu należności dla wykonawcy robót;

b) kserokopie faktur potwierdzone za zgodność z oryginałem

c) protokół odbioru robót.



Brzeźnio, dnia…………………. …………………………………………………

(Podpis i pieczęć składającego sprawozdanie)

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00