Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2013 poz. 5560

Uchwała nr XXXVIII/255/2013 Rady Gminy i Miasta Szadek

z dnia 28 listopada 2013r.

w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy i Miasta Szadek

Na podstawie art. 5a ust. 1 i 2 w zw. z art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594, poz. 645) Rada Gminy i Miasta Szadek uchwala co następuje:

§ 1. 1. Ustala się zasady i tryb przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy i Miasta Szadek w sprawach ważnych dla Gminy i Miasta Szadek.

2. Konsultacje społeczne z mieszkańcami Gminy można przeprowadzać w sprawach dotyczących w szczególności:

1) strategii rozwoju Gminy;

2) wieloletnich planów inwestycyjnych;

3) inwestycji budowlanych Gminy;

4) programu ochrony środowiska;

5) aktów prawa miejscowego;

6) strategii rozwiązywania problemów społecznych Gminy;

7) strategii i programów branżowych w dziedzinach obejmujących zadania własne Gminy.

3. W konsultacjach mogą uczestniczyć:

1) wszyscy pełnoletni mieszkańcy Gminy i Miasta Szadek, jeżeli sprawa lub projekt dotyczy całej Gminy;

2) określona grupa pełnoletnich mieszkańców pozostających w oddziaływaniu inwestycji lub określonego projektu.

§ 2. 1. Konsultacje społeczne przeprowadza się z inicjatywy Burmistrza Gminy i Miasta Szadek lub na wniosek:

1) Rady Gminy i Miasta Szadek;

2) komisji Rady Gminy i Miasta Szadek właściwej rzeczowo do przedmiotu konsultacji;

3) mieszkańców Gminy mających czynne prawo wyborcze (w liczbie co najmniej 50 osób);

4) radnych Rady Gminy i Miasta Szadek (w liczbie co najmniej 5 osób).

2. Wniosek powinien zawierać:

1) przedmiot konsultacji;

2) proponowany termin przeprowadzenia konsultacji;

3) zakres terytorialny konsultacji;

4) proponowane formy przeprowadzenia konsultacji;

5) uzasadnienie przeprowadzenia konsultacji;

6) dane dotyczące wnioskodawcy;

7) wskazanie osoby upoważnionej do kontaktu;

8) listę osób popierających wniosek zawierającą imiona, nazwiska, adresy zameldowania, numer PESEL oraz podpisy osób popierających wniosek.

3. Wniosek spełniający wymogi określone w ust. 2 rozpatrywany jest przez Burmistrza Gminy i Miasta Szadek w terminie 14 dni od dnia złożenia.

4. Wnioski niekompletne powinny zostać uzupełnione w terminie 7 dni od daty wezwania do uzupełnienia. Wnioski nieuzupełnione pozostają bez rozpatrzenia.

5. O przeprowadzeniu konsultacji lub odmowie ich przeprowadzenia Burmistrz Gminy i Miasta Szadek informuje wnioskodawcę w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty rozpatrzenia wniosku.

§ 3. 1. Burmistrz Gminy i Miasta Szadek ogłasza o przeprowadzeniu konsultacji w drodze zarządzenia.

2. W treści zarządzenia określa się w szczególności:

1) cel i przedmiot konsultacji;

2) czas rozpoczęcia i zakończenia konsultacji;

3) zasięg terytorialny lub określenie grupy pełnoletnich mieszkańców pozostających w oddziaływaniu inwestycji lub określonego projektu;

4) formę przeprowadzenia konsultacji.

§ 4. 1. Konsultacje mogą być przeprowadzone z wykorzystaniem wszelkich form dialogu społecznego, w tym w szczególności w następujących formach:

1) otwartych spotkań z mieszkańcami;

2) za pośrednictwem strony internetowej Urzędu Gminy i Miasta Szadek;

3) poprzez powołanie zespołów roboczych składających się z przedstawicieli mieszkańców i przedstawicieli Burmistrza Gminy i Miasta Szadek;

4) przeprowadzenia badań ankietowych;

5) innych form uzasadnionych potrzebami i celami konsultacji.

2. Burmistrz Gminy i Miasta Szadek dokonuje wyboru form konsultacji społecznych w zależności od potrzeb i zaistniałych okoliczności.

3. Możliwe jest łączenie kilku form prowadzenia konsultacji społecznych.

§ 5. 1. Informacje dotyczące konsultacji społecznych zamieszczone będą na stronie internetowej Urzędu Gminy i Miasta Szadek, w zakładce "konsultacje społeczne".

2. Na stronie, o której mowa w ust.1, zamieszczane będą w szczególności:

1) informacje dotyczące złożonych wniosków o przeprowadzenie konsultacji;

2) informacje o sposobie rozpatrzenia wniosków o przeprowadzenie konsultacji;

3) zarządzenia Burmistrza Gminy i Miasta Szadek dotyczące wszczęcia konsultacji;

4) wyjaśnienia przedmiotu i celu konsultacji;

5) szczegółowe informacje o terminie, miejscu i formie prowadzonych konsultacji;

6) dokumenty związane z prowadzonymi konsultacjami, w tym: opracowania, projekty, wizualizacje i inne materialny odnoszące się do tematu konsultacji oraz protokoły z przeprowadzonych konsultacji.

§ 6. 1. Wyniki konsultacji, zawierające zestawienie zgłoszonych opinii i uwag, wraz ze stanowiskiem Burmistrza Gminy i Miasta Szadek oraz z podaniem uzasadnienia w przypadku ich nieuwzględnienia, przedstawione są najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia zakończenia konsultacji za pośrednictwem strony internetowej Urzędu Gminy i Miasta Szadek.

2. Wyniki konsultacji przedstawiane są przez Burmistrza Gminy i Miasta Szadek Radzie Gminy i Miasta Szadek.

§ 7. 1. Konsultacje są ważne bez względu na ilość osób w nich uczestniczących.

2. Wyniki konsultacji nie są wiążące dla organów Gminy i Miasta Szadek.

§ 8. Traci moc uchwała Nr XXIV/241/05 Rady Gminy i Miasta Szadek z dnia 18 lutego 2005 roku w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy i Miasta Szadek (Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego z 2005 r., Nr 92, poz. 899).

§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Szadek.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

Przewodnicząca Rady Gminy i Miasta Szadek


Genowefa Galewska

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00