Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXXVIII/255/2013 Rady Gminy i Miasta Szadek
z dnia 28 listopada 2013r.
w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy i Miasta Szadek
Na podstawie art. 5a ust. 1 i 2 w zw. z art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594, poz. 645) Rada Gminy i Miasta Szadek uchwala co następuje:
§ 1. 1. Ustala się zasady i tryb przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy i Miasta Szadek w sprawach ważnych dla Gminy i Miasta Szadek.
2. Konsultacje społeczne z mieszkańcami Gminy można przeprowadzać w sprawach dotyczących w szczególności:
1) strategii rozwoju Gminy;
2) wieloletnich planów inwestycyjnych;
3) inwestycji budowlanych Gminy;
4) programu ochrony środowiska;
5) aktów prawa miejscowego;
6) strategii rozwiązywania problemów społecznych Gminy;
7) strategii i programów branżowych w dziedzinach obejmujących zadania własne Gminy.
3. W konsultacjach mogą uczestniczyć:
1) wszyscy pełnoletni mieszkańcy Gminy i Miasta Szadek, jeżeli sprawa lub projekt dotyczy całej Gminy;
2) określona grupa pełnoletnich mieszkańców pozostających w oddziaływaniu inwestycji lub określonego projektu.
§ 2. 1. Konsultacje społeczne przeprowadza się z inicjatywy Burmistrza Gminy i Miasta Szadek lub na wniosek:
1) Rady Gminy i Miasta Szadek;
2) komisji Rady Gminy i Miasta Szadek właściwej rzeczowo do przedmiotu konsultacji;
3) mieszkańców Gminy mających czynne prawo wyborcze (w liczbie co najmniej 50 osób);
4) radnych Rady Gminy i Miasta Szadek (w liczbie co najmniej 5 osób).
2. Wniosek powinien zawierać:
1) przedmiot konsultacji;
2) proponowany termin przeprowadzenia konsultacji;
3) zakres terytorialny konsultacji;
4) proponowane formy przeprowadzenia konsultacji;
5) uzasadnienie przeprowadzenia konsultacji;
6) dane dotyczące wnioskodawcy;
7) wskazanie osoby upoważnionej do kontaktu;
8) listę osób popierających wniosek zawierającą imiona, nazwiska, adresy zameldowania, numer PESEL oraz podpisy osób popierających wniosek.
3. Wniosek spełniający wymogi określone w ust. 2 rozpatrywany jest przez Burmistrza Gminy i Miasta Szadek w terminie 14 dni od dnia złożenia.
4. Wnioski niekompletne powinny zostać uzupełnione w terminie 7 dni od daty wezwania do uzupełnienia. Wnioski nieuzupełnione pozostają bez rozpatrzenia.
5. O przeprowadzeniu konsultacji lub odmowie ich przeprowadzenia Burmistrz Gminy i Miasta Szadek informuje wnioskodawcę w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty rozpatrzenia wniosku.
§ 3. 1. Burmistrz Gminy i Miasta Szadek ogłasza o przeprowadzeniu konsultacji w drodze zarządzenia.
2. W treści zarządzenia określa się w szczególności:
1) cel i przedmiot konsultacji;
2) czas rozpoczęcia i zakończenia konsultacji;
3) zasięg terytorialny lub określenie grupy pełnoletnich mieszkańców pozostających w oddziaływaniu inwestycji lub określonego projektu;
4) formę przeprowadzenia konsultacji.
§ 4. 1. Konsultacje mogą być przeprowadzone z wykorzystaniem wszelkich form dialogu społecznego, w tym w szczególności w następujących formach:
1) otwartych spotkań z mieszkańcami;
2) za pośrednictwem strony internetowej Urzędu Gminy i Miasta Szadek;
3) poprzez powołanie zespołów roboczych składających się z przedstawicieli mieszkańców i przedstawicieli Burmistrza Gminy i Miasta Szadek;
4) przeprowadzenia badań ankietowych;
5) innych form uzasadnionych potrzebami i celami konsultacji.
2. Burmistrz Gminy i Miasta Szadek dokonuje wyboru form konsultacji społecznych w zależności od potrzeb i zaistniałych okoliczności.
3. Możliwe jest łączenie kilku form prowadzenia konsultacji społecznych.
§ 5. 1. Informacje dotyczące konsultacji społecznych zamieszczone będą na stronie internetowej Urzędu Gminy i Miasta Szadek, w zakładce "konsultacje społeczne".
2. Na stronie, o której mowa w ust.1, zamieszczane będą w szczególności:
1) informacje dotyczące złożonych wniosków o przeprowadzenie konsultacji;
2) informacje o sposobie rozpatrzenia wniosków o przeprowadzenie konsultacji;
3) zarządzenia Burmistrza Gminy i Miasta Szadek dotyczące wszczęcia konsultacji;
4) wyjaśnienia przedmiotu i celu konsultacji;
5) szczegółowe informacje o terminie, miejscu i formie prowadzonych konsultacji;
6) dokumenty związane z prowadzonymi konsultacjami, w tym: opracowania, projekty, wizualizacje i inne materialny odnoszące się do tematu konsultacji oraz protokoły z przeprowadzonych konsultacji.
§ 6. 1. Wyniki konsultacji, zawierające zestawienie zgłoszonych opinii i uwag, wraz ze stanowiskiem Burmistrza Gminy i Miasta Szadek oraz z podaniem uzasadnienia w przypadku ich nieuwzględnienia, przedstawione są najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia zakończenia konsultacji za pośrednictwem strony internetowej Urzędu Gminy i Miasta Szadek.
2. Wyniki konsultacji przedstawiane są przez Burmistrza Gminy i Miasta Szadek Radzie Gminy i Miasta Szadek.
§ 7. 1. Konsultacje są ważne bez względu na ilość osób w nich uczestniczących.
2. Wyniki konsultacji nie są wiążące dla organów Gminy i Miasta Szadek.
§ 8. Traci moc uchwała Nr XXIV/241/05 Rady Gminy i Miasta Szadek z dnia 18 lutego 2005 roku w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy i Miasta Szadek (Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego z 2005 r., Nr 92, poz. 899).
§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Szadek.
§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
Przewodnicząca Rady Gminy i Miasta Szadek |