Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2013 poz. 5555

Uchwała nr XXXV/404/13 Rady Gminy Ozorków

z dnia 30 października 2013r.

w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2013 r. poz. 594, poz. 645), art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 96, poz. 959 i Nr 238, poz. 2390, z 2006 r. Nr 50, poz. 362 i Nr 126, poz. 875, z 2007 r. Nr 192, poz. 1394, z 2009 r. Nr 31, poz. 206 i Nr 97, poz. 804, z 2010 r. Nr 75 poz. 474 i Nr 130, poz. 871), Rada Gminy Ozorków uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Niniejsza uchwała określa tryb postępowania i zasady udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

2. Znaczenie użytych w uchwale pojęć dotyczących zabytków i czynności z nimi związanych określają przepisy ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568 z późn. zm.) oraz przepisy wykonawcze wydane na podstawie tej ustawy.

3. Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1) pracach lub robotach budowlanych przy zabytku - należy przez to rozumieć prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;

2) beneficjencie - należy przez to rozumieć podmiot, któremu na zasadach określonych niniejszą uchwałą na prace lub roboty budowlane przy zabytku przyznano dotację z budżetu Gminy Ozorków;

3) środkach publicznych - należy przez to rozumieć środki finansowe określone przepisami prawa finansów publicznych.

§ 2. Dotacja może być udzielona podmiotowi będącemu właścicielem lub mającym inny tytuł prawny do zabytku wpisanego do rejestru zabytków.

§ 3. 1. Dotacja może być udzielona na prace lub roboty budowlane wymienione w art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

2. Wysokość udzielanej dotacji, o której mowa w ust. 1, określa art. 78 ust. 1-3 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, z zastrzeżeniem ust. 3.

3. W przypadku gdy beneficjent na prace lub roboty budowlane przy zabytku otrzymuje również dotacje z innych środków publicznych, to KWota dotacji przyznanej z budżetu Gminy Ozorków, wraz z kwotami przyznanymi na ten cel z innych środków publicznych, nie może przekroczyć 100% nakładów koniecznych na wykonanie prac lub robót przy zabytku.

§ 4. 1. Wnioskodawca ubiegający się o dotację zobowiązany jest złożyć wniosek według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej uchwały.

2. Do wniosku Wnioskodawca dołącza:

1) decyzję o wpisie do rejestru zabytków obiektu, którego dotyczą prace lub roboty;

2) dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do władania zabytkiem;

3) decyzję właściwego organu ochrony zabytków zezwalającą na przeprowadzenie prac lub robót budowlanych przy zabytku oraz pozwolenie na budowę, gdy wniosek dotyczy prac lub robót budowlanych przy zabytku nieruchomym lub program prac, gdy wniosek dotyczy prac przy zabytku ruchomym;

4) dokumentację fotograficzną przedstawiającą stan zabytku.

3. Wnioski o udzielenie dotacji kierowane są do Wójta Gminy Ozorków.

4. Złożenie wniosku o dotację, o którym mowa w ust. 1, nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, nie gwarantuje również przyznania dotacji w wysokości oczekiwanej przez składającego wniosek.

§ 5. 1. W przypadku, gdy wnioskodawca jest przedsiębiorcą, do wniosku o udzielenie dotacji winien dołączyć informację o pomocy publicznej otrzymanej przed dniem złożenia wniosku - sporządzoną w zakresie i według zasad określonych w art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j.: Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 z późn. zm.).

2. Udzielnie dotacji na prace lub roboty budowlane podmiotom, o których mowa w ust. 1 dokonywane jest zgodnie z przepisami niniejszej uchwały wraz z dochowaniem zasad określonych w przepisach prawa regulujących udzielanie pomocy publicznej dla przedsiębiorców.

§ 6. Złożone wnioski o udzielenie dotacji podlegają sprawdzeniu pod względem formalnym i merytorycznym przez Wójta Gminy Ozorków.

§ 7. Dotację na wniosek, o którym mowa w § 4, przyznaje Rada Gminy Ozorków w odrębnej uchwale określającej:

1) nazwę podmiotu otrzymującego dotację;

2) prace lub roboty budowlane przy obiekcie zabytkowym, na wykonanie których przyznano dotację;

3) kwotę dotacji do przekazania w roku budżetowym.

§ 8. 1. Po przyznaniu dotacji, Wójt Gminy Ozorków wraz z beneficjentem podpisują umowę.

2. Treść umowy, o której mowa w ust. 1, określa art. 250 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j.: Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z póż. zm.).

§ 9. Wójt Gminy Ozorków prowadzi rejestr udzielonych dotacji.

§ 10. Traci moc:

1) Uchwała Nr XLI/291/06 Rady Gminy w Ozorkowie z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;

2) Uchwała Nr XXXIV/379/13 Rady Gminy Ozorków z dnia 30 września 2013 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ozorków.

§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

Przewodniczący Rady Gminy Ozorków


Andrzej Rogala


Załącznik do Uchwały Nr XXXV/ 404 / 13
Rady Gminy Ozorków
z dnia 30 października 2013 r.

WNIOSEK
o udzielenie dotacji ze środków finansowych Gminy Ozorków na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
w KWocie………………………

.........................................................................

(pieczęć wnioskodawcy

nie dotyczy osób fizycznych )

I. Nazwa zadania(podać również nazwę zabytku i miejsce jego położenia):

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

Miejscowość

....................................................................................................................................................................

Gmina:

....................................................................................................................................................................

Powiat:

....................................................................................................................................................................

II. Informacje o wnioskodawcy:

1. Pełna nazwa wnioskodawcy(imię, nazwisko lub nazwa jednostki organizacyjnej będącej wnioskodawcą)

.......................................................................................................................................................................

2. Forma organizacyjno - prawna:

.......................................................................................................................................................................

3. Adres wnioskodawcy (miejscowość, kod pocztowy, ulica, nr telefonu, fax'u, e-mail):

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

4. Nr NIP -obowiązkowooraz nr Regon:

.......................................................................................................................................................................

(Nr NIP)

.......................................................................................................................................................................

(Nr Regon)

5. Numer rachunku bankowego:

6. a/ Osoby upoważnione do reprezentowania wnioskodawcy, składania oświadczeń woli i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych (nr telefonu, fax'u i e-mail):

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

b/ Osoba odpowiedzialna za przygotowanie wniosku i kontakty z Urzędem Gminy Ozorków (nr telefonu, fax'u i e-mail):

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

III. Zakres zadania i jego charakterystyka:

1. Kalkulacja przewidzianych kosztów realizacji prac lub robót budowlanych:

Całkowity koszt realizacji planowanego zadania

.......................................................................................................................................................................

w tym:

a) wnioskowana wielkość dotacji z budżetu gminy Ozorków

.......................................................................................................................................................................

b) wielkość środków własnych

.......................................................................................................................................................................

c) wielkość środków pozyskanych z innych źródeł

.......................................................................................................................................................................

2. Szczegółowa informacje o pracach lub robotach budowlanych:

a) zakres rzeczowy planowanych prac lub robót budowlanych

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

b) uzasadnienie konieczności przeprowadzenia prac lub robót budowlanych:

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

c) uzasadnienie istotnego znaczenia historycznego, artystycznego, naukowego, kulturowego zabytku:

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

IV. Dane o zabytku, dla którego wnioskuje się o dotację:

1. Pełna nazwa zabytku(wg decyzji o wpisie do rejestru zabytków):

.......................................................................................................................................................................

2. Dane zabytku uwidocznione w rejestrze zabytków ( nr rejestru i data wpisu):

.......................................................................................................................................................................

3. Dokładny adres zabytku (kod pocztowy, miejscowość, nr / ulica nr):

.......................................................................................................................................................................

4. Nieruchomość ujawniona w księdze wieczystej KW nr

.......................................................................................................................................................................

w Sądzie Rejonowym w:

.......................................................................................................................................................................

5. Tytuł prawny do władania zabytkiem (podaj rodzaj podstawy prawnej)

.......................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................

V. Pozwolenia:

1. Prawomocne pozwolenie na przeprowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku, wydane przez właściwy organ zabytków (wydane przez, data wydania, nr zezwolenia)

.....................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................

2. Prawomocne zezwolenie na przeprowadzenie prac budowlanych przy zabytku ( wydane przez, data wydania, nr zezwolenia)

.....................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................

VI. Terminy:

1. Wnioskowany termin przekazania dotacji:

.....................................................................................................................................................................

2. Planowany termin rozpoczęcia prac

.....................................................................................................................................................................

3. Planowany termin zakończenia prac:

.....................................................................................................................................................................

VII. Harmonogram prac wraz z kosztorysem i wskazaniem przewidywanych źródeł finansowania:

Lp.

Przewidywany okres rozpoczęcia i zakończenia prac

Rodzaj prac lub robót

Przewidywany koszt wykonania prac lub robót

Przewidywane źródło/źródła finansowania prac lub robót

Data i podpis/y

Przewodniczący Rady Gminy Ozorków


Andrzej Rogala

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00