Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXX/210/2013 Rady Gminy Kiełczygłów
z dnia 27 listopada 2013r.
w sprawie trybu postępowania o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji na zadania z zakresu Prawa wodnego, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zadania objętego dotacją
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 i 645) w związku z art. art. 221 ust 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 i 938) oraz art. 164 ust. 5a,5b,5c,5d ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 145, 951 i 1513, z 2013 roku poz. 21 i 165)
Rada Gminy Kiełczygłów uchwala, co następuje:
§ 1. Ilekroć w uchwale jest mowa o:
1) gminie należy przez to rozumieć Gminę Kiełczygłów;
2) radzie należy przez to rozumieć Radę Gminy Kiełczygłów;
3) wójta należy przez to rozumieć Wójta Gminy Kiełczygłów;
4) podmiot uprawniony należy przez to rozumieć podmiot niezaliczany do sektora finansów publicznych, niedziałający w celu osiągnięcia zysku i mający wśród swoich zadań statutowych realizację zadań z zakresu gospodarki wodnej.
§ 2. Podmiot uprawniony działający na terenie Gminy może otrzymać pomoc finansową z budżetu Gminy w postaci dotacji z przeznaczeniem na bieżące u trzymanie wód i urządzeń wodnych oraz na finansowanie lub dofinansowanie inwestycji.
§ 3. 1. Wójt podaje do publicznej wiadomości informację o możliwości uzyskania dotacji celowej z budżetu gminy na realizację zadań, o których mowa w § 2 oraz o wysokości środków finansowych zabezpieczonych na ich realizację poprzez umieszczenie jej na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Kiełczygłów.
2. Dotacje na realizację zadań określonych w § 2 przyznawane są na podstawie pisemnego wniosku (wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej Uchwały), złożonego przez podmiot uprawniony.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2 należy składać w Urzędzie Gminy w Kiełczygłowie w ciągu roku budżetowego w terminie do 15 października. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się złożenie wniosku w innym terminie jednak nie później niż w terminie umożliwiającym wykorzystanie dotacji do końca roku budżetowego.
4. Wniosek, o którym mowa w ust.2, powinien zawierać w szczególności:
1) dane dotyczące wnioskodawcy ubiegającego się o pomoc finansową w tym;
a) pełną nazwę,
b) adres siedziby,
c) numer rachunku bankowego,
d) dane osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu uprawnionego,
e) zakres działania wynikający ze statutu.
2) szczegółowy opis i cel planowanego do realizacji zadania, na jaki dotacja ma zostać przyznana;
3) termin i miejsce wykonania planowanego zadania;
4) przewidywany koszt realizacji zadania, w tym;
a) wysokość udziału własnego,
b) wysokość wnioskowanej dotacji z budżetu Gminy.
5. Do wniosku należy dołączyć:
1) aktualny dokument rejestrowy wnioskodawcy oraz aktualny statut;
2) upoważnienie do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu uprawnionego;
3) oświadczenie, że wnioskodawca nie działa w celu osiągnięcia zysku;
4) zestawienie rzeczowofinansowe planowanych do realizacji robót;
6. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych, Wójt wyznacza termin i wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia, bądź uzupełnienia wniosku. Wniosek, który nie został uzupełniony w terminie nie jest rozpatrzony.
§ 4. 1. Decyzję w sprawie przyznania pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla podmiotu uprawnionego w ramach środków finansowych określonych w uchwale budżetowej podejmuje Wójt, kierując się przy rozpatrywaniu wniosków w szczególności:
1) oceną możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę;
2) wysokością udziału własnego wnioskodawcy w kosztach realizacji zadania.
2. Udzielenie podmiotowi uprawnionemu dotacji celowej przez Gminę na realizację zadań określonych w § 2 następuje na podstawie umowy.
3. Umowę, o której mowa w ust.2 zawiera się na czas określony, nie dłużej niż do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego.
§ 5. Po podpisaniu umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 Wójt podaje do publicznej wiadomości informację o udzielonych dotacjach celowych na realizację zadań określonych w § 2 (dane podmiotu uprawnionego oraz wysokość udzielonej dotacji) w Biuletynie Informacji Publicznej.
§ 6. 1. Udzielona dotacja podlega rozliczeniu finansowemu i rzeczowemu na podstawie:
1) protokołu odbioru robót;
2) sprawozdania sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do uchwały;
3) faktur za wykonane prace.
2. Wójt może żądać od podmiotu uprawnionego dodatkowych dokumentów niezbędnych do udokumentowania wykonanych prac, które określi w umowie dotacji.
3. Podmiot uprawniony otrzymujący dotację zobowiązany jest do przedłożenia rozliczenia zadania zgodnie z ust. 1 w terminie do 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania.
§ 7. 1. Postępowanie o udzielenie dotacji jest jawne.
2. Rozliczenie wykonania dotacji określonych w § 2 niniejszej uchwały Wójt przedstawia Radzie w informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze oraz w rocznym sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy.
3. Rozliczenie z wykorzystania udzielonych dotacji Wójt podaje do publicznej wiadomości wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za dany rok budżetowy.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kiełczygłów.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
Przewodniczący Rady Gminy |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXX/210/2013
Rady Gminy Kiełczygłów
z dnia 27 listopada 2013 r.
W N I O S E K
.……………………………………..
Nazwa jednostki składającej wniosek
W N I O S E K
o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji
…………………………………………………..
I. Dane dotyczące wnioskodawcy
1. Nazwa wnioskodawcy…………………………………………………………………....................……
2. Siedziba wnioskodawcy…………………………………………………………………….......................
3. Nr decyzji o zatwierdzeniu statutu………………………………...................................................……..
wydanej………......…….…………….……..przez……………………………..……......................…….
data jej uprawomocnienia się…………………………………………….…………...........................……
4. Data i numer wpisu do katastru wodnego……….………….....................................................…………
5. Numer rachunku bankowego.................................................................................................................
6. Osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy
(nazwiska, imiona, miejsce zamieszkania, nr dowodu osobistego)
……………………………………………………………………………………..................……………
……………………………………………………………………………………...................……………
……………………………………………………………………………………...................……………
Zakres i teren działania wnioskodawcy wynikający ze statutu oraz katastru wodnego
…………………………………………………………………………...............................………....……
II. Cel zadania……………………………………………………………….....................................……..……..
III. Czas realizacji zadania……………………………………………………......................................…….……
……………………………………………………………………….........................…………...............
IV. Miejsce realizacji zadania oraz szczegółowy opis
…………………………………………………………………………….....................…………………
…………………………………………………………………………….....................…………………
……………………………………………………………………………......................…………………
……………………………………………………………………………......................…………………
V. Przewidywalny koszt realizacji zadania oraz źródła finansowania zadania:
1. przewidywany koszt realizacji zadania zgodnie z kosztorysem
………………………………………………………………………………….........................…………….
2. źródła finansowania zadania:
1) wkład własny wnioskodawcy………………………………...….......…………...........................…….....……
2) dotacja z budżetu Gminy Kiełczygłów (w zł)…………………….......................…......................….................
………………………………………………………....……...…………...…...................…….……….
c) inne źródła (wymienić jakie)………………………………......………...…….…...................…..........…….
RAZEM……………………………………………………………….….................…....………..…..
Załączniki:
1. Potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia statutu i decyzji o zatwierdzeniu statutu wraz ze zmianami oraz
dokument potwierdzający wpis do katastru wodnego.
2. Dokument wskazujący osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy (podać nazwę dokumentu) ……………………………………..
3. Oświadczenie, że wnioskodawca nie działa w celu osiągnięcia zysku
4. Kosztorys określający szczegółowy zakres rzeczowy i finansowy robót
5. Informacja na temat aktualnego stanu finansów wnioskodawcy, w tym należności i zobowiązania
Kiełczygłów, dnia ………………… ……….………………………………Podpis i pieczęć wnioskodawcy
Ocena wniosku i decyzja w sprawie przyznania dotacji
…………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………….....................………………
…………………………………………………………………............................................................……
(wypełnia organ przyznający dotację)
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXX/210/2013
Rady Gminy Kiełczygłów
z dnia 27 listopada 2013 r.
SPRAWOZDANIE
…………………………………………
Nazwa jednostki składającej wniosek
SPRAWOZDANIE
za okres……………………………………………………..…………………… z wykorzystania pomocy finansowej w formie dotacji udzielonej ………………………………...............................................................
(nazwa podmiotu, adres siedziby)
Przez Gminę Kiełczygłów na podstawie umowy Nr ………...................... z dnia .........................................
1. Nazwa jednostki realizującej zadanie oraz opis zadania….........................…………………….....................
…………………………………………….......................……….......……………..…..…….....................
2. Data rozpoczęcia robót…………....……....…....…………………..........................……..................….....
3. Data zakończenia i odbioru robót zgodnie z protokołem odbioru………….....................................................
4. Uzyskany efekt…………………....…………………….........…………..................................................
.........……………………………………………………………..........................……...............................
5. Nazwa wykonawcy robót……………………....……….......................................................................…..
………………………………………………………...……………………………………...........................
6. Wartość całkowita zadania………............………….....................…………...............................................
7. Kwota przyznanej przez Gminę Kiełczygłów pomocy finansowej w formie dotacji zgodnie z umową dotacji
….......................................………………………………………………...............……………….............
8. Kwota otrzymanej dotacji..........................................................................................................................
9. Kwota wykorzystanej dotacji na realizację zadania ……....................................………...............................
10. Kwota nie wykorzystanej dotacji……………………….............................................................………....
11. Data zwrotu nie wykorzystanej dotacji na rachunek Urzędu Gminy w Kiełczygłowie
.................................................................................................................................................................
12. Kwota wkładu finansowego składającego sprawozdanie
………….………..........................................................................……….......……..................................
13. Inne źródła finansowania (wymienić źródła oraz kwoty)
……………..............................................................................................................................................
14. Data przekazania należności wykonawcy robót oraz kwota należności
……………………………………….........................................................................................................
15. Rozliczenia rzeczowego zadania dokonano zgodnie z kosztorysem złożonym do wniosku o przekazanie dotacji
16. Dokumenty uzupełniające do rozliczenia
a) kserokopia polecenia przelewu należności dla wykonawcy robót;
b) kserokopie faktur potwierdzone za zgodność z oryginałem
c) protokół odbioru robót
Kiełczygłów, dnia…………....…… ……...........……… Podpis i pieczęć składającego sprawozdanie