Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2013 poz. 5542

Uchwała nr XXX/210/2013 Rady Gminy Kiełczygłów

z dnia 27 listopada 2013r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji na zadania z zakresu Prawa wodnego, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zadania objętego dotacją

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 i 645) w związku z art. art. 221 ust 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 i 938) oraz art. 164 ust. 5a,5b,5c,5d ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 145, 951 i 1513, z 2013 roku poz. 21 i 165)

Rada Gminy Kiełczygłów uchwala, co następuje:

§ 1. Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1) gminie należy przez to rozumieć Gminę Kiełczygłów;

2) radzie należy przez to rozumieć Radę Gminy Kiełczygłów;

3) wójta należy przez to rozumieć Wójta Gminy Kiełczygłów;

4) podmiot uprawniony należy przez to rozumieć podmiot niezaliczany do sektora finansów publicznych, niedziałający w celu osiągnięcia zysku i mający wśród swoich zadań statutowych realizację zadań z zakresu gospodarki wodnej.

§ 2. Podmiot uprawniony działający na terenie Gminy może otrzymać pomoc finansową z budżetu Gminy w postaci dotacji z przeznaczeniem na bieżące u trzymanie wód i urządzeń wodnych oraz na finansowanie lub dofinansowanie inwestycji.

§ 3. 1. Wójt podaje do publicznej wiadomości informację o możliwości uzyskania dotacji celowej z budżetu gminy na realizację zadań, o których mowa w § 2 oraz o wysokości środków finansowych zabezpieczonych na ich realizację poprzez umieszczenie jej na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Kiełczygłów.

2. Dotacje na realizację zadań określonych w § 2 przyznawane są na podstawie pisemnego wniosku (wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej Uchwały), złożonego przez podmiot uprawniony.

3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2 należy składać w Urzędzie Gminy w Kiełczygłowie w ciągu roku budżetowego w terminie do 15 października. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się złożenie wniosku w innym terminie jednak nie później niż w terminie umożliwiającym wykorzystanie dotacji do końca roku budżetowego.

4. Wniosek, o którym mowa w ust.2, powinien zawierać w szczególności:

1) dane dotyczące wnioskodawcy ubiegającego się o pomoc finansową w tym;

a) pełną nazwę,

b) adres siedziby,

c) numer rachunku bankowego,

d) dane osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu uprawnionego,

e) zakres działania wynikający ze statutu.

2) szczegółowy opis i cel planowanego do realizacji zadania, na jaki dotacja ma zostać przyznana;

3) termin i miejsce wykonania planowanego zadania;

4) przewidywany koszt realizacji zadania, w tym;

a) wysokość udziału własnego,

b) wysokość wnioskowanej dotacji z budżetu Gminy.

5. Do wniosku należy dołączyć:

1) aktualny dokument rejestrowy wnioskodawcy oraz aktualny statut;

2) upoważnienie do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu uprawnionego;

3) oświadczenie, że wnioskodawca nie działa w celu osiągnięcia zysku;

4) zestawienie rzeczowofinansowe planowanych do realizacji robót;

6. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych, Wójt wyznacza termin i wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia, bądź uzupełnienia wniosku. Wniosek, który nie został uzupełniony w terminie nie jest rozpatrzony.

§ 4. 1. Decyzję w sprawie przyznania pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla podmiotu uprawnionego w ramach środków finansowych określonych w uchwale budżetowej podejmuje Wójt, kierując się przy rozpatrywaniu wniosków w szczególności:

1) oceną możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę;

2) wysokością udziału własnego wnioskodawcy w kosztach realizacji zadania.

2. Udzielenie podmiotowi uprawnionemu dotacji celowej przez Gminę na realizację zadań określonych w § 2 następuje na podstawie umowy.

3. Umowę, o której mowa w ust.2 zawiera się na czas określony, nie dłużej niż do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego.

§ 5. Po podpisaniu umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 Wójt podaje do publicznej wiadomości informację o udzielonych dotacjach celowych na realizację zadań określonych w § 2 (dane podmiotu uprawnionego oraz wysokość udzielonej dotacji) w Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 6. 1. Udzielona dotacja podlega rozliczeniu finansowemu i rzeczowemu na podstawie:

1) protokołu odbioru robót;

2) sprawozdania sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do uchwały;

3) faktur za wykonane prace.

2. Wójt może żądać od podmiotu uprawnionego dodatkowych dokumentów niezbędnych do udokumentowania wykonanych prac, które określi w umowie dotacji.

3. Podmiot uprawniony otrzymujący dotację zobowiązany jest do przedłożenia rozliczenia zadania zgodnie z ust. 1 w terminie do 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania.

§ 7. 1. Postępowanie o udzielenie dotacji jest jawne.

2. Rozliczenie wykonania dotacji określonych w § 2 niniejszej uchwały Wójt przedstawia Radzie w informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze oraz w rocznym sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy.

3. Rozliczenie z wykorzystania udzielonych dotacji Wójt podaje do publicznej wiadomości wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za dany rok budżetowy.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kiełczygłów.

§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Danuta Nowak


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXX/210/2013
Rady Gminy Kiełczygłów
z dnia 27 listopada 2013 r.

W N I O S E K

.……………………………………..

Nazwa jednostki składającej wniosek

W N I O S E K
o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji
…………………………………………………..

I. Dane dotyczące wnioskodawcy

1. Nazwa wnioskodawcy…………………………………………………………………....................……

2. Siedziba wnioskodawcy…………………………………………………………………….......................

3. Nr decyzji o zatwierdzeniu statutu………………………………...................................................……..

wydanej………......…….…………….……..przez……………………………..……......................…….

data jej uprawomocnienia się…………………………………………….…………...........................……

4. Data i numer wpisu do katastru wodnego……….………….....................................................…………

5. Numer rachunku bankowego.................................................................................................................

6. Osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy

(nazwiska, imiona, miejsce zamieszkania, nr dowodu osobistego)

……………………………………………………………………………………..................……………

……………………………………………………………………………………...................……………

……………………………………………………………………………………...................……………

Zakres i teren działania wnioskodawcy wynikający ze statutu oraz katastru wodnego

…………………………………………………………………………...............................………....……

II. Cel zadania……………………………………………………………….....................................……..……..

III. Czas realizacji zadania……………………………………………………......................................…….……

……………………………………………………………………….........................…………...............

IV. Miejsce realizacji zadania oraz szczegółowy opis

…………………………………………………………………………….....................…………………

…………………………………………………………………………….....................…………………

……………………………………………………………………………......................…………………

……………………………………………………………………………......................…………………

V. Przewidywalny koszt realizacji zadania oraz źródła finansowania zadania:

1. przewidywany koszt realizacji zadania zgodnie z kosztorysem

………………………………………………………………………………….........................…………….

2. źródła finansowania zadania:

1) wkład własny wnioskodawcy………………………………...….......…………...........................…….....……

2) dotacja z budżetu Gminy Kiełczygłów (w zł)…………………….......................…......................….................

………………………………………………………....……...…………...…...................…….……….

c) inne źródła (wymienić jakie)………………………………......………...…….…...................…..........…….

RAZEM……………………………………………………………….….................…....………..…..

Załączniki:

1. Potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia statutu i decyzji o zatwierdzeniu statutu wraz ze zmianami oraz

dokument potwierdzający wpis do katastru wodnego.

2. Dokument wskazujący osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy (podać nazwę dokumentu) ……………………………………..

3. Oświadczenie, że wnioskodawca nie działa w celu osiągnięcia zysku

4. Kosztorys określający szczegółowy zakres rzeczowy i finansowy robót

5. Informacja na temat aktualnego stanu finansów wnioskodawcy, w tym należności i zobowiązania

Kiełczygłów, dnia ………………… ……….………………………………Podpis i pieczęć wnioskodawcy

Ocena wniosku i decyzja w sprawie przyznania dotacji

…………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………….....................………………

…………………………………………………………………............................................................……

(wypełnia organ przyznający dotację)


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXX/210/2013
Rady Gminy Kiełczygłów
z dnia 27 listopada 2013 r.

SPRAWOZDANIE

…………………………………………

Nazwa jednostki składającej wniosek

SPRAWOZDANIE

za okres……………………………………………………..…………………… z wykorzystania pomocy finansowej w formie dotacji udzielonej ………………………………...............................................................

(nazwa podmiotu, adres siedziby)

Przez Gminę Kiełczygłów na podstawie umowy Nr ………...................... z dnia .........................................

1. Nazwa jednostki realizującej zadanie oraz opis zadania….........................…………………….....................

…………………………………………….......................……….......……………..…..…….....................

2. Data rozpoczęcia robót…………....……....…....…………………..........................……..................….....

3. Data zakończenia i odbioru robót zgodnie z protokołem odbioru………….....................................................

4. Uzyskany efekt…………………....…………………….........…………..................................................

.........……………………………………………………………..........................……...............................

5. Nazwa wykonawcy robót……………………....……….......................................................................…..

………………………………………………………...……………………………………...........................

6. Wartość całkowita zadania………............………….....................…………...............................................

7. Kwota przyznanej przez Gminę Kiełczygłów pomocy finansowej w formie dotacji zgodnie z umową dotacji

….......................................………………………………………………...............……………….............

8. Kwota otrzymanej dotacji..........................................................................................................................

9. Kwota wykorzystanej dotacji na realizację zadania ……....................................………...............................

10. Kwota nie wykorzystanej dotacji……………………….............................................................………....

11. Data zwrotu nie wykorzystanej dotacji na rachunek Urzędu Gminy w Kiełczygłowie

.................................................................................................................................................................

12. Kwota wkładu finansowego składającego sprawozdanie

………….………..........................................................................……….......……..................................

13. Inne źródła finansowania (wymienić źródła oraz kwoty)

……………..............................................................................................................................................

14. Data przekazania należności wykonawcy robót oraz kwota należności

……………………………………….........................................................................................................

15. Rozliczenia rzeczowego zadania dokonano zgodnie z kosztorysem złożonym do wniosku o przekazanie dotacji

16. Dokumenty uzupełniające do rozliczenia

a) kserokopia polecenia przelewu należności dla wykonawcy robót;

b) kserokopie faktur potwierdzone za zgodność z oryginałem

c) protokół odbioru robót

Kiełczygłów, dnia…………....…… ……...........……… Podpis i pieczęć składającego sprawozdanie

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00